نورپردازی در دکوراسیون منزل

نورپردازی در دکوراسیون منزل

اگر شما از آن دسته از افراد علاقمند به تغییر هستید، به شما توصیه می کنم که حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. با توجه به شرایط فعلی که افراد مجبور هستند بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانند، اگر شما نیز آن دسته از افراد هستید که به دنبال ایجاد تغییر در منزل خود هستید و بیشتر وقت خود را صرف چیدمان و دکوراسیون منزل خود مانند کاغذدیواری‌ها یا کفپوش‌ها مانند موکت، لمینیت و ... می کنید، به یاد داشته باشید که نورپردازی می تواند فضا را کاملا تغییر دهد.

نور پردازی نه تنها می تواند گوشه های تاریک را روشن کند، بلکه می تواند بر احساسات شما تاثیر بگذارد. در واقع نور مناسب می تواند روحیه شما را بالا ببرد و باعث آرامش و بهره وری بیشتر شما شود. هر طراح دکوراسیون باتجربه نیز به شما می گوید که هنگام تزئین اتاق، نور یک ماده اساسی است. نور یک ماده قدرتمند است و نور مناسب باعث بالا رفتن خلق و خو و ایجاد انگیزه در انسان می شود. در خانه، نور می تواند هر چیز کوچکی را از کارهای روزمره صبح گرفته تا لحظاتی که با دوستان می گذرانید را زنده کند.

با توجه به اهمیتی که نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما دارد، لازم است که با برخی نکات در رابطه با نورپردازی آشنا شوید تا بهتر بتوانید یک طراحی بی نظیر و جذاب را در خانه خود ایجاد کنید. در ادامه به معرفی برخی از نکات پرداخته می شود ولی بیش از هر چیزی لازم است که به این نکته توجه کنید که نورپردازی در کنار ترکیب رنگ، می تواند جلوه خانه شما را چندین برابر کند. پالاز موکت نیز تلاش کرده است که کاغذ دیواری با ترکیب رنگ های جذاب را برای شما فراهم کند.

ترکیب کنید!

اکثر طراحان دکوراسیون موافق هستند که شما به بیش از یک منبع نور در یک اتاق نیاز دارید. نام این روش نورپردازی لایه ای است. هم چنین بسته به نوع چیدمان اتاق مورد نظر، می توان از نورهای برجسته برای برجسته سازی آثار هنری استفاده کنید و می توان لامپ های تزیینی را در کنار صندلی ها قرار دهید تا لایه دیگری از نور اضافه شود.

 

 

ایجاد فضای بیشتر

اگر فضای خانه شما کوچک و یا تاریک است، می توانید با استفاده از نورپردازی فضای خانه خودتان را بزرگتر نشان دهید. برای این کار نه تنها می توانید از نورهای طبیعی بلکه می توانید از نورهای مصنوعی نیز استفاده کنید. برای استفاده از نورهای طبیعی فقط کافی است که پردها را کنار بزنید ولی اگر پنجره ای در دسترس نبود، می توانید تعداد لامپ های سقفی را بیشتر کنید تا نور بیشتر توهم فضای بیشتر را برای شما ایجاد کند.

ایجاد توهم فضای بیشتر یکی از ترفندهای طراحان دکوراسیون داخلی است که شما نیز می توانید از این ترفند در خانه خودتان نیز استفاده کنید. هم چنین فراموش نکنید که ترکیب رنگ ها نیز می تواند به شما در این جریان کمک کند. پالاز موکت با آگاهی از این موضوع تلاش کرده است که کاغذ دیواری و کف پوش ها را در رنگ های مختلف برای شما فراهم کند تا به راحتی بتوانید انتخاب کنید.

انتخاب نور متناسب با کارکرد آن

قبل از اینکه بخواهید نوری را برای اتاق انتخاب کنید، باید دقت کنید که هدف اصلی شما از انتخاب نور چیست. در واقع هر طراح دکوراسیون حرفه ای باید از این موضوع اطلاع داشته باشد که چه میزان نوری را انتخاب می کند. به طور مثال یک اتاق مطالعه نیاز به نورپردازی نقطه ای دارد در حالی که آشپزخانه و اتاق نشیمن نیاز به نورهای مختلفی دارد تا به خوبی بتواند تمام اشیا و عمق فضا را به تصویر بکشد.

ایجاد برجستگی

یک طراح دکوراسیون حرفه ‌ای از این موضوع اطلاع دارد که با استفاده از نور و سایه هایی که ایجاد می شود، می تواند برخی از فضاها و اشیا را برجسته تر از دیگر فضاها و اشیا کند.

تاثیر نورپردازی در فضاهای مختلف خانه

نورپردازی در فضاهای مختلف خانه تاثیرات متفاوتی دارد. اگر علاقه مند هستید با این تاثیرات در فضاهای مختلف خانه آشنا شوید، به شما توصیه می شود که به خواندن این مقاله ادامه دهید.

روشنایی در آشپزخانه

یکی از مکان هایی که داشتن نور روشن و کافی در آن بسیار اهمیت دارد، آشپزخانه است. برای روشن شدن آشپزخانه می توانید از لامپ هایی که آویز می شوند، استفاده کنید. همچنین برای یک طراحی بی نقص، توصیه می شود که نور زیر کابینت را فراموش نکنید. استفاده از نوارهای روشنایی LED در پایین کابینت های بالا آسان ترین راه برای ایجاد یک فضای آرام با یک نور یکنواخت برای آماده سازی و پخت و پز غذا است.

 

 

 

 

 

روشن کردن گوشه ها

وقتی گوشه ای خالی و ناجور دارید، یک ترفند عالی در طراحی دکوراسیون داخلی این است که آن فضا را با یک چراغ کف بزرگ تغییر دهید. هم چنین به دنبال یک لامپ باشید که در فضای اطراف آن محیط قرار دهید و این گونه مکمل چراغ کف باشد. با این روش آن گوشه که به چشم نمی آمد، حالا به بخشی جذاب و مستقل از طراحی دکوراسیون کلی اتاق شما تبدیل شده است. اگر بتوانید از یک کاغذ دیواری در این گوشه استفاده کنید که رنگی خاکی به همراه داشته باشید، می توانید سایه ای خاکستری و سبز رنگ در محیط اطراف خود ایجاد کنید.

روشنایی مبل

هنگام انتخاب روشنایی برای هر دو طرف مبل، دیگر نیازی نیست که خودتان را فقط به لامپ هایی که در زیر میز قرار می گیرد، محدود کنید. در یک اتاق نشیمن، برای یک طراحی دکوراسیون جدید می توانید از یک لوستر زیبا استفاده کنید تا بتوانید تعادل را ایجاد کنید.

روشنایی اتاق غذا خوری

از آن جایی که در اتاق غذا خوری، تمرکز اصلی بر میز ناهارخوری است، لازم است از نورپردازی نقطه ای به گونه ای استفاده شود که نه تنها اشتهای اعضای خانواده را افزایش دهد بلکه بر زیبایی محل نیز بیفزاید. همچنین می توانید از چراغ های دیواری، لامپ های رومیزی و لامپ های تزیینی برای ایجاد فضایی آرام و دنج در این اتاق استفاده کنید.

روشنایی فضای نشیمن

از آن جایی که افراد بیشتر وقت خود را در فضای نشیمن می گذرانند، لازم است که از نورپردازی به گونه ای استفاده شود تا فضایی آرام برای افراد ایجاد کند. باید بر اساس ترکیب رنگ میز، مبل، کاغذ دیواری و کف پوش یک ترکیب بی نظیر از لامپ های سقفی و دیواری را در کنار یک دیگر قرار دهید تا بتوانید یک فضای زیبا را برای همه افراد خانواده ایجاد کنید.

 

 

در این مقاله به اهمیت و تاثیر نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی اشاره شده است. اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که به دنبال تغییر در خانه خود هستید، این مقاله نحوه انجام تغییرات با استفاده از نورپردازی را به شما ارائه داده است. همچنین باید به این نکته توجه کنید که ترکیب رنگ ها در کنار نورپردازی می تواند تصویری بی نظیر از خانه را برای شما ایجاد کند. پالاز موکت نیز تلاش کرده است که ترکیبی از رنگ های مختلف کاغذ دیواری در اختیار شما قرار دهد تا راحت تر بتوانید یک انتخاب خوب داشته باشید.

استفاده درست از آثار هنری در دکوراسیون منزل
استفاده درست از آثار هنری در دکوراسیون منزل
هیچ چیزی دلگیرتر از یک دیوار خالی نیست. حتی اگر تا کنون هیچ گونه مطالعه ایی در حیطه دکوراسیون داخلی نداشته اید، به راحتی می توانید خانه خود را با هنر و نقاشی تزئین کنید. نمایش آثار هنری یک روش عالی برای ایجاد جذابیت در دیوارهای خانه شما است. صرف نظر از بودجه و سلیقه، می توانید خانه خود را با هنر و نقاشی تزئین کنید تا شخصیت و جلوه خاصی به آن ببخشید. با پیروی از برخی دستورالعمل های ساده، می توانید آثار هنری و نقاشی را در اطراف خانه آویزان کنید، بدون اینکه خسته کننده یا حواس پرت کننده به نظر بیایند. در ادامه چند راه کار ساده برای دکوراسیون منزلتان با استفاده از آثار هنری ارائه می‌ شود.مقیاسیک عامل مهم در هنگام تزئین خانه با استفاده از آثار هنری یا نقاشی، مقیاس وسایل در رابطه با اتاق است. هر کجا...
ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل
ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل
در سال 1399، خانه های ما به کانون های گسترده ای تبدیل شدند که در آن ها کار می کنیم، یاد می گیریم، غذا می خوریم، ورزش می کنیم و خاطراتی را در آن می سازیم. با توجه به این شرایط اینکه چگونه خانه های ما و رنگ موجود در آن ها می‌توانند بیش از هر زمان دیگری به ما احساس راحتی دهند، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. با نزدیک شدن به یک سال جدید، رنگ هایی که راحتی و رفاه را ترغیب می کنند در خط مقدم خواهند بود و کاغذ دیواری و موکت پالاز دارای تمام رنگ‌های متنوع و آرام است که به شما حس رضایت و آرامش در خانه می دهند.رنگ این قدرت را دارد که احساس یک فضا را کاملاً متحول کند. کاغذ دیواری و کف پوش مناسب می تواند به یک اتاق کم نور، انرژی ببخشد یا حس آرامش را در یک خانه شلوغ منتقل کند و برای ما که چندین ماه گذشته...
چیدمان گیاهان در دکوراسیون منزل
انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک
با توجه به شرایطی که این یک سال اخیر در کل جهان ایجاد شده است، افراد مجبور هستند که بیشترین زمان خود را در خانه بگذرانند و چه بسا افرادی هستند که تغییر شغل داده‌اند و شغل‌هایی را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند آن را در خانه انجام دهند. با توجه به این شرایط خیلی اهمیت دارد که به نحوه دکوراسیون خود در خانه توجه کنید. انتخاب کاغذ دیواری مناسب با رنگ عالی، انتخاب کف پوش‌هایی از جمله موکت، لمینیت و... با رنگ‌ها و طرح‌هایی زیبا و منحصر به فرد و در عین حال انتخاب یک چیدمان عالی بدون شک در حس و حال خانه و روحیه شما موثر خواهد بود.شما با مراجعه به سایت پالاز موکت می‌توانید انواع رنگ‌ها و مدل‌های مختلف کاغذ دیواری و کف پوش را متناسب با دکوراسیون مورد نظر خود انتخاب کنید. این موضوع خیلی اهمیت دارد که رنگ ‌...
نظرات