عواملی که قیمت لمینیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند

عواملی که قیمت لمینیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند

امروزه اکثر مردم به فکر راه‌هایی برای تغییر دکوراسیون‌ منزلشان هستند اما به راستی چه تغییری می‌توانند فضای درونی منزل را به کلی دگرگون‌ کند؟ از آنجایی که کفپوش‌ها بیشترین سهم را در فضای یک ساختمان دارند و فضای بزرگی در هر منزل اختصاص به کف‌پوش دارد، اغلب مردم به سراغ تعویض کفپوش‌ها می‌روند. ابتدا باید در نظر داشت که چه نوع کفپوشی برای استفاده کم هزینه و به صرفه‌تر می‌باشد؟

با توجه به آمار و تحقیقات بدست آمده لمینیت‌ها جزء پر طرفدار‌ترین کفپوش‌ها معرفی شده‌اند و دارای مزایایی بسیار مثبت و مفیدی هستند که کار افراد را در انتخاب کفپوش بسیار ساده و راحت می‌کند. اما ممکن است در هنگام خرید این محصول (لمینیت ها) سوالاتی برای شما پیش آمده باشد که شما را بر سر دو راهی قرار دهد. سوالاتی از این قبیل که؛

  •  خرید کدام نوع از لمینیت‌ها به صرفه‌تر است؟
  • چرا برخی از کفپوش‌های لمینیت قیمت بالا‌تری نسبت به سایر کفپوش‌‌ها دارند؟
  • یا به طور خلاصه چه عواملی بر روی قیمت لمینیت‌ها اثر گذار است؟

البته که باید گفت لمینیت‌ها از لحاظ قیمتی با در نظر گرفتن شرکت تولید‌کننده و همچنین ضخامت تایل‌ها با یکدیگر متفاوت می‌باشند. در ادامه مطلب ارائه شده خدمت شما خواهیم گفت که چه ویژگی و عواملی بر روی قیمت لمینیت‌ها تاثیر می‌گذارند.

عوامل موثر بر قیمت پارکت لمینیت

همانطور که می‌دانید کفپوش‌های مدرن و امروزی مانند پارکت لمینیت گزینه‌ای مناسب و به صرفه‌تری در جایگزین کردن با کفپوش‌های قدیمی می‌باشند اما چند عامل مهم وجود دارد که ممکن است در تغییر قیمت لمینیت‌ها تاثیر داشته باشند از جمله این عوامل؛

 

 

ضخامت لمینیت‌ها

لمینیت‌ها‌ از لحاظ ضخامت باهم متفاوت هستند. کفپوش های لمینیتی‌ که در بازار موجود می‌باشند اغلب با ضخامت‌های 6، 8، 10، 12 و 15 هستند که قطعا هر کدام از این ضخامت‌ها دارای قیمتی متغیر هستند. مسلماً لمینیت‌هایی که ضخامت بیشتری را دارا میباشند از لحاظ قیمتی گران‌تر خواهند بود و متقابلا کیفیت مناسب‌تری را دارا هستند.

آن‌ چه باید گفت این است که کفپوش‌های لمینیت با توجه به نوع کاربرد و نیازی که مصرف کنندگان دارند و همچنین با در نظر گرفتن تردد محیط نصب، با ضخامت‌های متنوعی تولید و در بازار پخش می‌شوند.

نکته‌ای مهم در این باره که ذکر آن خالی از لطف نیست این می‌باشد که پارکت لمینیت در انواع مختلف در جایگاه عایق سرما و گرما نیز عمل می‌کنند و مسلماً با افزایش ضخامت لمینیت، میزان عایق بودن آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و متقابلا باید قیمت و هزینه‌ی بالاتری را صرف این کار کرد.

متراژ محیط

پارکت لمینیت‌ها اکثراً به صورت متری برای فروش در بازار عرضه می‌گردند و قیمتی که فروشگاه‌ها به ما می‌دهند برحسب متر مربع تعیین شده است. در پی آن هر چه متراژ فضای مورد نظر ما بیشتر باشد متقابلا هزینه‌ای که در خرید لمینیت باید صرف کنیم افزایش پیدا خواهد کرد.

دوام و کیفیت پارکت لمینیت

همانطور که گفته شد یکی از خصوصیات لمینیت، مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی می‌باشد که همین خصوصیت در تعیین قیمت پارکت تاثیر زیادی دارد. مقاومت پارکت لمینیت بر اساس معیاری‌هایی چون میزان مقاومت آن در برابر رطوبت، ضربه، خط و خش،حرارت و … تعیین می‌شود بنابراین قیمت این کفپوش‌ها براساس میزان مقاومت آن‌ها در دسته‌‌‌های مختلفی قرار می‌گیرند و مسلما با بالا رفتن میزان کیفیت و مقاومت لمینیت‌ها قیمت آن نیز به همان نسبت افزایش پیدا خواهدکرد.

برند شرکت سازنده

کفپوش‌های پارکت لمینیت هم مانند سایر کالا‌‌ها در انواع خارجی و ایرانی در بازار عرضه می‌گردند و در همین راستا به دلیل گستردگی در نوع برند‌های تولیدی لمینیت، در قیمت لمینیت نیز تنوع ایجاد می‌شود. البته جنس ایرانی یا خارجی بودن کفپوش بدین معنا نمی‌باشد که جنس‌های ایرانی دارای مرغوبیت نیستند بلکه ‌در سطح کشور نیز تولید کنندگانی وجود دارند که در این حرفه حرف اول را می‌زنند پس برند لمینیت تاثیر به سزایی در تعیین قیمت لمینیت‌ها دارد.

گارانتی

از دیگر عوامل موثری که بر قیمت لمینیت تاثیر اساسی دارد گارانتی آن می‌باشد. کفپوش‌های لمینیت به وسیله اعتبار شرکت‌های تولید‌کننده از گارانتی‌های متفاوتی بهره جسته اند‌ و هر چه زمان گارانتی این محصول بیشتر باشد متقابلا قیمت لمینیت نیز افزایش پیدا می‌کند.

هزینه نصب لمینیت

هزینه نصب و زیر‌سازی این محصول هم بنا بر متراژ فضا متغیر می‌باشد و از این رو اگر محیط مورد نظر مجهز به سیستم گرمایش کف باشد، به ناچار زیرسازی آن محیط با ضخامت بیشتری باید صورت پذیرد که هزینه آن نیز متقابلا افزایش پیدا خواهد کرد.

پس با بیان موارد یاد شده می‌توان دریافت که هنگامی که قصد خرید پارکت لمینیت را دارید نکته‌ای بسیار مهم که بعد از انتخاب طرح و رنگ باید بدان توجه کنید و از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد هزینه و قیمت لمینیت می‌باشد. قبل از اقدام به سفارش و خرید، باید به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید هم توجه داشته باشید که بر اساس آن لمینیتی با کیفیت قابل قبول در طرح و رنگی که مد نظرتان است خریداری نمایید.

 

 

نتیجه گیری

پس همانطور که در مطلب ارائه شده ذکر کردیم کفپوش پارکت لمینیت یکی از پر طرفدار‌ترین رکن‌های دکوراسیون داخلی به حساب می‌اید که دارای مزایای فوق العاده‌ای از جمله؛ مقاومت، ضد آب بودن، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت شست و شو و...می‌باشد، به همین دلیل افراد زیادی هنگام تعویض کفپوش‌های خانه خود سریعا سراغ لمینیت‌ها می‌ایند.

اما موضوع این مقاله هزینه لمینیت‌ها و متغیر بودن آن میباشد. همانطور که می‌دانید پارکت لمینیت‌ از لحاظ قیمت نسبت به سایر کفپوش‌ها بسیار به صرفه‌تر می‌باشد اما قیمت این کالا بستگی به ویژگی‌هایی نظیر ضخامت بالا، برند و مدت گارانتی محصول، متراژ فضای مورد نظر شما دارد. همه این عوامل ذکر شده بر روی قیمت لمینیت اثر گذار خواهد بود اما این بدین معنا نیست که تفاوت قیمت در انواع لمینیت‌ها زیاد می‌باشد بلکه شما با خرید بهترین نوع از لمینیت‌ها نیز هزینه کمتری نسبت به سایر کفپوش‌ها پرداخت کرده‌اید.

در نتیجه اگر قصد تعویض یا خرید کفپوش‌های لمینیت را دارید بدون درنگ، کفپوش‌های لمینیت را انتخاب کنید و زیبایی و کیفیت را با هم به منزل خود هدیه دهید. هدف از این‌ مطلب راهنمایی شما جهت آشنایی بیشتر با خصوصیات لمینیت و همچنین شرح عوامل متغیر بودن قیمت لمینیت‌ها بود. امید بر این می‌رود که توانسته باشیم تا حدودی شما را در این مسیر راهنمایی کرده باشیم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات