استفاده درست از آثار هنری در دکوراسیون منزل

استفاده درست از آثار هنری در دکوراسیون منزل

هیچ چیزی دلگیرتر از یک دیوار خالی نیست. حتی اگر تا کنون هیچ گونه مطالعه ایی در حیطه دکوراسیون داخلی نداشته اید، به راحتی می توانید خانه خود را با هنر و نقاشی تزئین کنید. نمایش آثار هنری یک روش عالی برای ایجاد جذابیت در دیوارهای خانه شما است. صرف نظر از بودجه و سلیقه، می توانید خانه خود را با هنر و نقاشی تزئین کنید تا شخصیت و جلوه خاصی به آن ببخشید. با پیروی از برخی دستورالعمل های ساده، می توانید آثار هنری و نقاشی را در اطراف خانه آویزان کنید، بدون اینکه خسته کننده یا حواس پرت کننده به نظر بیایند. در ادامه چند راه کار ساده برای دکوراسیون منزلتان با استفاده از آثار هنری ارائه می‌ شود.

مقیاس

یک عامل مهم در هنگام تزئین خانه با استفاده از آثار هنری یا نقاشی، مقیاس وسایل در رابطه با اتاق است. هر کجا تصمیم دارید که یک آثار هنری قرار دهید، باید فاصله نسبی آن را در مقایسه با بقیه اتاق یا محوطه در نظر بگیرید تا نه تنها حواس شما را پرت نکند بلکه توسط سایر وسایل که درون اتاق وجود دارند، از دید شما پنهان نشود.

به عنوان مثال، هنگام آویزان کردن کارهای هنری بالای کاناپه یا مبلمان دیگر، از سه یا دو قطعه هنری که تقریباً به یک اندازه هستند، مانند سه پرتره، نقاشی یا مجسمه های آویزان استفاده کنید. آن ها را طوری مرتب کنید که با هم هماهنگ شوند و در عین حال نیز با مبل یک تعادل کامل را ایجاد کند.

 

 

 

همچنین باید به این نکته توجه کنید برای اینکه آثار هنری به خوبی بتوانند با مبل و دیگر وسایل موجود در خانه یک ترکیب متعادل و جذاب را ایجاد کنند، لازم است که به رنگ پس زمینه دیوار نیز توجه شود. در واقع در دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پالاز موکت با آگاهی از این موضوع تلاش کرده است که کاغذ دیواری با رنگ های متنوع در اختیار شما قرار دهد تا به راحتی بتوانید با آثار هنری خود ترکیب کنید.

فاصله

گرچه داشتن کارهای هنری و نقاشی در خانه خوب است، اما ازدحام بیش از حد آن ها بد است. توجه داشته باشید که فضای زیادی را بین قطعات هنری بگذارید. یکی از نکته های مهم در دکوراسیون داخلی این است که تا زمانی که قطعات به طور موضوعی با هم ارتباط نزدیکی نداشته باشند، بهتر است آن ها را از هم جدا نگه دارید. به عنوان مثال، اگر 20 قطعه هنری به دیوار آویزان شده باشد، فضای اتاق موجب می شود که شما تمرکز خود را از دست دهید.

 

 

همچنین استفاده از رنگ های خیلی زیاد و متنوع در قطعات هنری موجب می شود که منزل شما زیبایی حقیقی خود را از دست دهد و این گونه شما از یک دکوراسیون آشفته بهره مند می شوید که نه تنها هیچ گونه جذابیتی برای شما ندارد بلکه موجب می شود که حس آرامش خود را در خانه تان از دست بدهید. پس به شما توصیه می شود که حتما پیش از انتخاب هر گونه آثار هنری، ابتدا کاغذ دیواری و کف پوش مورد علاقه خود را از پالاز موکت انتخاب کنید.

نقش ها

انتخاب یک نقش یا یک سبک ، روش خوبی در دکوراسیون داخلی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع یا هنر در یک اتاق است. به عنوان مثال، در آشپزخانه می توانید یک نقش و نگار غذا داشته باشید، جایی که تمام هنرهای نمایش داده شده ارتباطی با غذا دارد. به این ترتیب، شما یک موضوع دارید که از طریق هنر و عملکرد اتاق به هم متصل می شود. اگر تمایل داشته باشید، طرح مورد نظر شما حتی می تواند در کل خانه کشیده شود. حتی شما می توانید این نقش را با رنگ پس زمینه دیوارها یا کف اتاق ترکیب کنید تا جذابیت دکوراسیون داخلی آن چندان برابر شود.

 

 

 

تطابق

در حالی که هرگز نباید نقاشی را فقط به این دلیل که با کاناپه شما مطابقت دارد بخرید، همچنین باید قبل از آویزان کردن یا قرار دادن آن در جای مناسب، مواد و رنگ های غالب آن را در نظر بگیرید. سعی کنید الگوهای رنگی یا سبک های دیگر را با عناصر موجود در اتاق مرتبط کنید تا بتوانید یک طراحی دکوراسیون عالی ایجاد کنید. به عنوان مثال، در یک اتاق قرمز با تعداد زیادی کاناپه قرمز و قهوه ای، یک نقاشی از مرغ های قرمز و قهوه ای می تواند به عنوان یک هنر بی نظیر بقیه اتاق را تکمیل کند.

حال که با چند راه کار ساده در رابطه با نحوه دکوراسیون منزلتان با انواع قطعات هنری آشنا شدید، به شما توصیه می شود قبل از اینکه تصمیم به شروع خرید قطعات هنری کنید به چند نکته در رابطه با بایدها و نبایدها در رابطه با تزیین با هنر را نیز مطالعه کنید، تا این گونه در وقت و تلاش شما صرفه جویی شود.

بایدها

  • برای عکس های خود از وسایل تزیینی که در خانه دارید، استفاده کنید. یک طراح دکوراسیون حرفه ای از کوچکترین وسیله ها استفاده می کند و یک طراحی بی نظیر به دیگران ارائه می دهد.
  • در هر اتاق از خانه یک قطعه هنری آویزان کنید. در مورد اتاق غذاخوری و حمام استفاده از گل را فراموش نکنید.
  • از قلاب های آویز دار به جای میخ و پیچ استفاده کنید. آن ها می توانند مقدار زیادی وزن را تحمل کنند. برای هر قطعه هنری مد نظرتان از دو قلاب می توانید استفاده کنید.
  • یک طراح دکوراسیون حرفه ای قبل از نصب هر گونه عکسی بر روی یک دیوار، برای عکس مورد نظر برنامه ریزی می کند. آن ها را روی زمین جلوی دیوار قرار دهید و سپس سعی کنید که آن ها را آنقدر جا به جا کنید تا جایی که مورد رضایت شما است، پیدا گردد.
  • در بعضی از فضاهای خانه تان آثار هنری را به دیوار تکیه دهید. یک تکه از آثار هنری که بر روی میز قرار دارد و در عین حال به دیوار نیز تکیه داده شده است، بسیار شیک به نظر می رسد. یک طراح حرفه ای دکوراسیون چند قطعه از آثار هنری را در کنار هم قرار می دهد تا یک نمایش چشمگیر ایجاد کند.
  • در انتها نیز باید به ترکیب رنگ ها به ویژه رنگ کاغذ دیواری بیشتر از قبل توجه کنید تا بتوانید یک طراحی با شکوه را در خانه خود ایجاد کنید.

نبایدها

  • لازم نیست قطعه هنری که می خواهید استفاده کنید، گران باشد. می توانید عکس های خانوادگی را بر روی دیوارهای خانه آویزان کنید یا تکه هایی از پارچه یا کاغذ دیواری را با یک دیگر ترکیب کنید و بر روی دیوار قرار دهید. همچنین می توانید از سایت هایی که آثار هنری ارزان قیمت برای فروش دارند، نیز استفاده کنید.
  • نقطه مرکزی یک تصویر یا یک گروه از آثار هنری باید در سطحی باشد که چشم به راحتی آن ها را ببیند؛ پس کارهای هنری را نباید خیلی بالا آویزان کنید.
  • اگر قطعه هنری کوچکی دارید، آن را در قابی قرار دهید که دارای حصیر بزرگ باشد. یک قطعه کوچک را به دیوار بزرگ آویزان نکنید.
  • خودتان آثار هنری را آویزان نکنید. همیشه داشتن حداقل دو نفر بهتر می تواند در طراحی دکوراسیون داخلی موثر باشد چرا که یک نفر می تواند اثر هنری را در جای خود نگه دارد و دیگری پا به عقب بگذارد و از صحت جایگذاری آن مطمئن شود.
  • همه قطعات بزرگ را در یک فضا و همه قطعات کوچک را در فضای دیگر از خانه آویزان نکنید. فریم های مشابه نیز همین طور است. همه چیز را در اطراف مخلوط کنید تا احساس کنید از نظر دیداری متعادل هستند.

در نتیجه از آن جایی که هر فردی ممکن است اطلاعات کافی در زمینه طراحی اتاق با آثار هنری نداشته باشد ولی علاقمند به انجام این کار باشد، در این مقاله تلاش شد که اطلاعات مورد نیاز در رابطه با نحوه چیدمان آثار هنری و بایدها و نبایدها در این زمینه به مخاطبان خود ارائه دهد. در نهایت نیز باید به این نکته اساسی توجه کنید که بیش از خرید هر گونه آثار هنری در ابتدا رنگ کاغذ دیواری و کف پوش مورد نظر خود را انتخاب کرده باشید تا به خوبی بتوانید یک ترکیب بی نظیر در خانه خود ایجاد کنید.

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل
ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل
در سال 1399، خانه های ما به کانون های گسترده ای تبدیل شدند که در آن ها کار می کنیم، یاد می گیریم، غذا می خوریم، ورزش می کنیم و خاطراتی را در آن می سازیم. با توجه به این شرایط اینکه چگونه خانه های ما و رنگ موجود در آن ها می‌توانند بیش از هر زمان دیگری به ما احساس راحتی دهند، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. با نزدیک شدن به یک سال جدید، رنگ هایی که راحتی و رفاه را ترغیب می کنند در خط مقدم خواهند بود و کاغذ دیواری و موکت پالاز دارای تمام رنگ‌های متنوع و آرام است که به شما حس رضایت و آرامش در خانه می دهند.رنگ این قدرت را دارد که احساس یک فضا را کاملاً متحول کند. کاغذ دیواری و کف پوش مناسب می تواند به یک اتاق کم نور، انرژی ببخشد یا حس آرامش را در یک خانه شلوغ منتقل کند و برای ما که چندین ماه گذشته...
چیدمان گیاهان در دکوراسیون منزل
انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک
با توجه به شرایطی که این یک سال اخیر در کل جهان ایجاد شده است، افراد مجبور هستند که بیشترین زمان خود را در خانه بگذرانند و چه بسا افرادی هستند که تغییر شغل داده‌اند و شغل‌هایی را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند آن را در خانه انجام دهند. با توجه به این شرایط خیلی اهمیت دارد که به نحوه دکوراسیون خود در خانه توجه کنید. انتخاب کاغذ دیواری مناسب با رنگ عالی، انتخاب کف پوش‌هایی از جمله موکت، لمینیت و... با رنگ‌ها و طرح‌هایی زیبا و منحصر به فرد و در عین حال انتخاب یک چیدمان عالی بدون شک در حس و حال خانه و روحیه شما موثر خواهد بود.شما با مراجعه به سایت پالاز موکت می‌توانید انواع رنگ‌ها و مدل‌های مختلف کاغذ دیواری و کف پوش را متناسب با دکوراسیون مورد نظر خود انتخاب کنید. این موضوع خیلی اهمیت دارد که رنگ ‌...
کاربرد آینه در دکوراسیون منزل
کاربرد آینه در دکوراسیون منزل
آینه ها بهترین دوست یک طراح دکوراسیون داخلی هستند. طراحان داخلی از آینه در دکوراسیون منزل استفاده می کنند. آن ها از آینه هایی با اشکال، سبک ها و اندازه های مختلف استفاده می کنند تا باعث افزایش زیبایی، تغییرات نور فضا یا ایجاد فضای شاد شوند. شما می توانید از آینه در هر اتاق از خانه خود استفاده کنید تا بتوانید یک دکوراسیون بی نظیر را ایجاد کنید. در واقع آینه های مناسب بهترین انتخاب برای انعکاس رویاهای شما هستند. پالاز موکت تلاش دارد که با ارائه رنگ‌ های مختلف کاغذ دیواری و کف پوش به شما در دکوراسیون داخلی خانه تان کمک کند، تا بتوانید با خیالی راحت رنگی متناسب با چیدمان خانه و آینه تان استفاده کنید و در نهایت فضایی بی نقص در خانه تان ایجاد کنید.در دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ‌ها و نحوه چیدمان وسای...
نظرات