انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک

انتخاب کاغذ دیواری برای فضاهای کوچک

با توجه به علاقه فراوانی که تمام افراد به زیبایی و تنوع دارند، این موضوع موجب شده است تا همه بخواهند دکوراسیون خانه خود را با کاغذدیواری تغییر بدهند. همچنین از طرفی دیگر کاغذ دیواری های بسیاری با رنگ و تنوع فراوان در بازار وجود دارد که می توانند موجب سردرگرمی شما در انتخاب شوند. اگر خانه شما از فضای کوچکی تشکیل شده است و یا برای بخش های خاصی از خانه مانند راهرو به دنبال کاغذ دیواری مناسب هستید، باید پیش از انتخاب هر گونه کاغذ دیواری، از یک سری نکات آگاهی داشته باشید تا بتوانید کاغذ دیواری مناسب با این فضاها را انتخاب کنید.

هر کاغذ دیواری دارای سه ویژگی اساسی به نام رنگ، طرح و جنس است. شما زمانی که می خواهید کاغذ دیواری مناسب با یک فضای کوچک مانند راهرو، سرویس بهداشتی و ... انتخاب کنید، باید به این سه ویژگی توجه کنید.

رنگ کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک

اگر شما مانند بسیاری از افراد به دنبال رنگ های کاغذ دیواری هستید که فضاهای کوچکتر را بزرگتر نشان دهد، بهتر است از رنگ های سرد استفاده کنید. به عبارتی دیگر رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد این توهم را در شما ایجاد می کنند که در فضای کوچکتری زندگی می کنید ولی استفاده از رنگ های سرد مانند آبی، سبز یا بنفش فضا را بزرگتر نمایش می دهند.

 

 

رنگ های روشن و تیره

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تاثیر رنگ های تیره و یا روشن بر فضای اتاق های کوچک چه می تواند باشد؟ ما برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تاثیر رنگ های روشن بر فضای خانه کوچک مانند تاثیر رنگ های سرد است و فضا کوچک را بزرگتر نشان می دهد و تاثیر رنگ های تیره بر فضای خانه کوچک مانند تاثیر رنگ های گرم است و فضای کوچک را کوچکتر می کند.

تک رنگ

بهتر است در فضاهای کوچک از یک رنگ استفاده کنید حتی اگر رنگ های تیره را در نظر گرفتید، چرا که ترکیب 2 رنگ می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد، پس تا جایی که می توانید برای دکوراسیون از یک رنگ استفاده کنید.

تناژهای تیره و روشن

اگه می خواهید از دو رنگ متفاوت در یک اتاق استفاده کنید، توصیه ما این است که از تناژها ی تیره و روشن یک رنگ استفاده کنید به این صورت که رنگ های تیره تر و یا پر رنگ تر را در پایین محدوده دید چشم افراد و رنگ های روشن تر را در بالای نقطه دید چشم افراد قرار دهید تا به این صورت فضا بزرگتر دیده شود.

رنگ های خنثی

نکته دیگری که باید در این جا مطرح شود این است که رنگ های خنثی مانند سفید، کرم و بژ نیز می توانند گزینه مناسبی برای اتاق ها و فضاهای کوچک باشند.

دیوار تاکیدی

طراحان دکوراسیون داخلی مدام تلاش دارند که با یک سری ترفند های جدید، میزان جذابیت یک اتاق یا یک فضا را چندین برابر کنند. یکی از ترفندهای آن ها برای جلب توجه بیشتر دیگران به یک بخش خاصی از اتاق این است که تنها یکی از دیوارها را کاغذ دیواری می کنند. در صورتی که فضای اتاق مورد نظر کوچک است، بهتر است در این شرایط از رنگ تیره برای این کاغذ دیواری استفاده کنید تا اتاق بزرگتر دیده شود و نمای جذاب تری را ایجاد کند.

سقف کوتاه

در هنگام انتخاب رنگ کاغذدیواری، به کوتاه بودن یا بلند بودن سقف خانه تان توجه کنید چرا که اگر سقف کوتاهی دارید باید رنگ کاغذ دیواری را کمی تیره تر از رنگ سقف انتخاب کنید تا به این صورت سقف بلند تر دیده شود.

طرح کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک

پس از انتخاب رنگ مناسب، زمان آن فرا می رسد که طرح مناسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید. کاغذ دیواری با طرح های بزرگ، خیلی نزدیک به چشم احساس می شوند و باعث می شود که فضا کوچکتر دیده شود اما کاغذ دیواری با طرح های کوچک و ظریف، خیلی دور از چشم احساس می شوند و باعث می شود که فضا بزرگتر دیده شود. پس در نتیجه برای فضاهای کوچک کاغذ دیواری هایی با طرح ریز و ظریف انتخاب کنید.

 

 

همچنین اگر فضای کوچک و باریکی دارید می توانید از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که الگو آن به صورت افقی تکرار می شود تا اتاق بزرگتر دیده شود.

سقف کوتاه

در صورتی که سقف اتاق مورد نظر کوتاه است، بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که طرح آن مدام به صورت عمودی تکرار شود تا ارتقاع سقف و فضای آن بزرگتر دیده شود.

جنس کاغذ دیواری مناسب برای فضاهای کوچک

در صورتی که در فضای کوچکی که وجود دارد، نور خورشید کمی تابیده می شود، بهتر است از کاغذ دیوارهایی استفاده شود که جنس براقی دارند، درست مانند کاغذ دیوار متالیک تا بهتر بتوانند نور را در فضای خانه منعکس کنند و این گونه فضا روشن تر می شود و اتاق بزرگتر جلوه می کند.

نکته قابل توجه در این بخش این است که اگر نور خورشید زیادی وارد فضای مورد نظر می شود، بهتر است از کاغذ دیواری های براق استفاده نشود.

 

 

چرا کاغذ دیواری؟

در انتها نیز بهتر است به این سوال پاسخ داده شود که چرا افراد کاغذ دیواری را انتخاب می کنند و چرا به جای آن از رنگ آمیزی استفاده نمی کنند؟ این مقاله در پاسخ به این سوال می گوید که مهم ترین دلیل این اتفاق این است که کاغذ دیواری دارای طرح ها و رنگ های بسیاری است که شما با رنگ آمیزی نمی توانید آن ها را به وجود آورید.

به عبارتی دیگر اگر شما تصمیم داشته باشید که دیوارهای خود را به یک رنگ یا نهایت 2 رنگ تبدیل کنید، می توانید از رنگ آمیزی استفاده کنید ولی اگر مهارت کافی در رنگ آمیزی نداشته باشید، نمی توانید طرح های جذاب بر روی دیوار خود ایجاد کنید، پس بهترین گزینه انتخاب کاغذ دیواری است.

در این مقاله تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود که بهترین کاغذ دیواری برای یک فضای کوچک چه نوع کاغذ دیواری می باشد. رنگ، طرح و جنس 3 ویژگی اساسی یک کاغذ دیواری است که می تواند به شما کمک کند تا یک فضای کوچک را به یک فضای بزرگتر تبدیل کنید. به طور کلی می توان گفت رنگ های سرد با ترکیب طرح های ریز بهترین گزینه برای بزرگتر نشان دادن یک فضا است. در انتهای مقاله نیز به چرایی انتخاب کاغذ دیواری پرداخته شده است. امیدوارم مطالب این سایت برای شما مفید واقع شود.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات