کاغذ دیواری نانو در مقایسه با کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

کاغذ دیواری نانو در مقایسه با کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

کاغذدیواری یکی از مواد تزیینی است که طراحان دکوراسیون داخلی برای تغییر ظاهر نمای داخلی خانه از آن استفاده می کنند. از طرفی دیگر با توجه به شرایط فعلی، اکثر افراد مجبور شدند که بیشتر وقت خود را در طول یک سال گذشته در خانه بگذرانند و این گونه فضای خانه برای آن ها تکراری شده است و حال ممکن است که نیاز به تغییر در محیط اطراف را احساس کنند، که تغییر کاغذ دیواری یکی از گزینه های عالی است که هر شخصی می تواند آن را انتخاب کند.

 

 

پیش از اینکه برای خرید هر گونه کاغذ دیواری اقدام کنید، بهتر است به این موضوع توجه کنید که کاغذ دیواری ها مانند هر وسیله دیگری نه تنها دارای انواع متفاوتی هستند، بلکه هر کدام از مدل ها و انواع کاغذ دیواری ها دارای مزایا و معایبی نیز می باشند. در این مقاله تلاش شده است که تنها دو نوع از این کاغذ دیواری ها به طور کامل بررسی شود. اگر علاقه مند هستید که با دو نوع کاغذ دیواری به نام نانو و pvc با روکش وینیل آشنا شوید، به شما توصیه می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

در این نوع کاغذ دیواری از پوشش پی وی سی استفاده شده است که به صورت یک لایه نازک به کاغذ دیواری اضافه می شود. همچنین روکش وینیل نیز به این نوع کاغذ دیواری اضافه شده است و این روکش به طور کامل ضد حساسیت است.  

این نوع کاغذ دیواری از مقاومت بالایی برخوردار است و به راحتی قابل شستشو است و هم چنین خصوصیت ضد خش را دارا می باشد. این کاغذ دیواری در انواع و طرح های مختلفی ساخته شده است. مقاومت و دوام این نوع کاغذ دیواری به صورتی است که به راحتی پاره نمی شود و تا 5 سال برای شما کار می کند. ابعاد این کاغذ دیواری از 5 متر مربع تا 16 متر مربع در بازار وجود دارد. این نوع کاغذ دیواری می تواند یکی از انتخاب های کاغذ دیواری برای اتاق کودک باشد زیرا کودکان به راحتی دیوارهای اتاق خود را کثیف می کنند و شما با داشتن این نوع کاغذ دیواری به راحتی می توانید آن را شستشو دهید.

 

 

اگر در رابطه با میزان کیفیت این نوع کاغذ دیواری کنجکاو هستید باید این موضوع را به شما گفت که هر چه تعداد لایه های پی وی سی این کاغذ دیواری بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر می رود. نصب این نوع از کاغذ دیواری کار سختی است ولی با توجه به دوام طولانی مدت آن، می توان آن را جز یکی از گزینه های مقرون به صرفه در نظر گرفت. همچنین به این نکته باید توجه کنید که هر چه میزان پی وی سی موجود در کاغذدیواری بیشتر باشد، میزان مواد شیمیایی و بوی نامطبوع در آن کاهش پیدا می کند و گزینه مناسب تری برای اتاق کودک می باشد.

کاغذ دیواری نانو

در این نوع از کاغذ دیواری از فناوری نانو استفاده شده است. همان گونه که می دانید تکنولوژی نانو در هر محصولی که به کار رود، میزان انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. به طور مثال اگر از فناوری نانو در یک لباس استفاده کنید، متوجه می شوید که آن لباس کثیف و خیس نمی شود. این محصول از مواد غیر مضر درست شده است که با محیط زیست سازگار است و می تواند یک انتخاب مناسب برای اتاق کودک و سالمندان باشد.

این مدل از کاغذ دیواری گرد و غبار را به خود جذب نمی کند، پس شما می توانید با صرف وقت خیلی کم، این مدل از کاغذ دیواری را به راحتی تمیز کنید. این نوع از کاغذ دیواری از دوام بالایی برخوردار است و به راحتی پاره نمی شود. این کاغذ دیواری قابل شستشو است و عایق صوتی و حرارتی است. اگر نسبت به مواد خاصی در محیط حساسیت دارید یا اینکه با گروه های سنی خاص و آسیب پذیر در خانه زندگی می کنید، بهترین گزینه انتخاب کاغذ دیواری نانو است زیرا این نوع کاغذ دیواری ضد آلرژی و حساسیت می باشد.

 

 

این مدل از کاغذ دیواری از آن جایی که به طور کامل با محیط زیست سازگار است، حتی اگر در مقابل نور خورشید نیز قرار گیرد، تغییری در آن ایجاد نمی شود و به مرور رنگ آن از بین نمی رود. اگر در خانه خود مدام در حال جا به جا کردن وسایل خانه هستید و نگران هستید که بر روی کاغذ دیواری خش بیفتد، پس این نوع کاغذ دیواری می تواند یکی از انتخاب های شما باشد چرا که کاغذ دیواری نانو ضد خش می باشد.

تفاوت کاغذی دیواری نانو با کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل

تا به این قسمت مقاله تلاش شد که هر دو کاغذ دیواری با ویژگی هایشان معرفی شوند و اگر به خوبی دقت کرده باشید، متوجه می شوید که خصوصیات این کاغذ دیواری ها خیلی شبیه به هم است و کاغذ دیواری نانو نه تنها تمام خصوصیات مثبت کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل را دارا می باشد بلکه خصوصیات مثبت دیگری نیز دارد. در ادامه مقاله به بررسی دقیق تر خصوصیات این دو کاغذ دیواری پرداخته می شود که عبارتند از:

  • کاغذ دیواری نانو در مقایسه با کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل تاثیر منفی بر سلامت انسان ندارد.
  • با توجه به اینکه در کاغذ دیواری نانو از فناوری نانو و غیر مضر استفاده شده است ولی در کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل از مواد شیمیایی استفاده شده است، کاغذ دیواری نانو بهترین گزینه برای اتاق کودک و سالمندان است. به عبارتی دیگر شما می توانید از کاغذ دیواری نانو در هر محیطی استفاده کنید چرا که به طور کامل با سلامت انسان ها هماهنگ است ولی از کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل نمی توانید در هر مکانی استفاده کنید.
  • هر دو کاغذ دیواری کاملا ضد خش بوده و به راحتی پاره نمی شوند.
  • هر دو کاغذ دیواری از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند.
  • هر دو کاغذ دیواری قابلیت شستشو دارند.
  • کاغذ دیواری نانو ضد حساسیت و آلرژی است ولی کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل ممکن است که این آپشن را نداشته باشد، پس پیش از خرید از ضد حساسیت بودن آن مطمئن شوید.
  • کاغذ دیواری نانو عایق صدا و گرما است ولی کاغذ دیواری pvc با روکش وینیل این آپشن را ندارد.

در نتیجه اگر شما از آن دسته از افراد علاقمند به تغییر در محیط زندگی خود هستید، به شما توصیه می شود که حتما این مقاله را بخوانید. در این مقاله تلاش شد دو مدل کاغذ دیواری با نام نانو و pvc با روکش وینیل به طور کامل معرفی شود و در انتها نیز خصوصیات و ویژگی های هرکدام از این کاغذ دیواری ها با یکدیگر مقایسه شد. امیدوار هستم که مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

 

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات