مغز لمینیت‌ها از چه جنسی میباشند؟

مغز لمینیت‌ها از چه جنسی میباشند؟

کفپوش لمینیت با توجه به محبوبیتی که به خصوص در چند وقت اخیر پیدا کرده، سوال‌های زیادی را در ذهن علاقمندان به خود ایجاد می کند. امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که جنس مغز لمینیت‌ از چیست و به طور کلی این کفپوش از چه موادی تشکیل شده است؟ تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید، چرا که پاسخ بسیاری از سوالات شما داده خواهد شد.

به طور عمده کفپوش لمینیت از چهار لایه تشکیل شده است:

  1. اولین لایه که لایه رویی و بیرونی نام دارد، متشکل از ملامین، اکسید، آلومینیوم و لایه‌ای ضد خش است.
  2. دومین لایه، لایه ،طرح نام دارد. این لایه، تشکیل شده از کاغذ ملامین و بنا بر تنوع و سلیقه، یک عکس از چوب یا سنگ و یا ترکیب این دو می باشد.
  3. سومین لایه، لایه مرکزی است. این لایه تحت فشار دستگاه‌ها و از جنس فیبر چوب است. نکته‌ای که در رابطه با لایه مرکزی وجود دارد این است که: هر چه فشار لایه مرکزی بیشتر باشد دوام و ماندگاری تمام کفپوش، بیشتر خواهد شد.
  4. آخرین لایه، لایه زیرین یا بالانس نام دارد. این لایه نیز مانند لایه اول، از ملامین تشکیل شده است. توازن و قوس پذیری کفپوش لمینیت، به میزان بسیار زیادی به این لایه بستگی دارد.

این چهار لایه در دستگاه‌های کارخانه‌ها، روی هم فشرده می‌‌شوند و در نهایت یک قطعه تایل را به وجود می‌آورند.

دو روش DPL و HPL برای قرار گرفتن این چهار لایه بر روی یکدیگر وجود دارند:

  1. در روش DPL: لمینیت با فشار مستقیم تولید می‌شود به این صورت که لایه‌های چندگانه پس از تولید در یک مرحله با فشار و گرما بر روی یک دیگر می‌چسبند و به هم متصل می‌شوند. به عبارت دیگر؛ تمام فرآیند قرار گرفتن لایه‌ها در یک مرحله‌ی کلی انجام می‌شود.
  2. در روش HPL: دو لایه بیرونی با فشار زیاد چسبانده می‌شوند و بعد از آن لایه‌های دیگر به آنها افزوده می‌شود. به عبارت دیگر؛ برعکس روش قبل که همه چیز در یک مرحله انجام می‌‌شد، در این روش لایه ها طی دو مرحله به یکدیگر متصل می‌شوند.

در رابطه جنس مغذی کفپوش لمینیت‌ها باید گفت که، این مغزی بر پایه چوب بوده و در دو نوع، یکی با دانسیته‌ی بالا و دیگری با دانسیته‌ی متوسط تولید می شود.

  • دانسیته بالا:

HDF (high density  fiber board)

  • دانسیته متوسط:

MDF(medium density  fiber board)

در ایران بیشتر کفپوش لمینیت با مغزی ام دی اف در بازار عرضه می‌‌شود. لازم به ذکر است که هزینه لمینیت، بنا به طرح، رنگ و متراژ قیمتی متفاوت را به خود اختصاص می‌دهد.

نکته‌ای دیگر که در رابطه با انتخاب کفپوش لمینیت وجود دارد توجه به آرم Ac یا میزان تردد است. این میزان تردد از شماره ۱ تا ۵، به ترتیب از مکان‌های کم رفت و آمد، تا مکان‌های شلوغ درجه بندی شده است.

  • کفپوش با علامت A1: مناسب برای مکان‌های کم تردد مثل اتاق خواب
  • کفپوش با علامت A2: مناسب برای مکان‌هایی با تردد متوسط مثل سالن
  • کفپوش با علامت A3 : مناسب برای مکان‌هایی با تردد بالا مثل راهرو
  • کفپوش با علامت A5: مناسب براي مکان‌هایی با تردد کم در بخش های اداری و یا تجاری
  • کفپوش با علامت A6: مناسب برای مکان‌هایی با تردد بالا مثل آمفی تئاتر، سینما و...

کسب آگاهی و اطلاعات در رابطه با این علائم، شما را برای یک خرید استاندارد و ایمن راهنمایی می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید کفپوشی مناسب را با توجه به محل مورد نظر انتخاب کنید و از طول عمر و ماندگاری بیشتری آن بهره مند شوید.
 
بعد از انتخاب هوشمندانه در رابطه با خرید کفپوش لمینیت مورد نظر، باید نسبت به نصب آن دقت کافی داشته باشید. قبل از نصب حتما به زیر سازی صحیح و پس از آن به نصب فوم‌های حرارتی و صوتی توجه کنید؛ این دو مرحله در پیش از نصب، تاثیر عمده و به سزایی در کیفیت و چگونگی نصب خواهند داشت. پس از انجام عملیات زیر سازی ابتدا از خشک بودن سطح آن اطمینان ‌کامل حاصل کنید و سپس فوم‌های نام برده را بچسبانید.

اگر موادی که برای زیر سازی به کار گرفته شده، به اندازه کافی خشک نشود و بلافاصله‌ بعد از آن، فوم‌ها چسبانده شود و فورا لایه‌های اصلی لمینیت اضافه شود؛ رطوبت در این قسمت باقی مانده و می‌تواند به بافت اصلی لمینیت آسیب اساسی وارد کند. بنابراین برای انجام هر مرحله فاصله کافی را رعایت کنید و با زمان‌بندی مناسب، به طور استاندارد و اصولی به نصب لمینیت بپردازید. در این صورت سطح لمینیت شما از طول عمر بالاتری برخوردار خواهد شد و شما در کوتاه مدت، مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر و یا تعویض لایه های لمینیت نخواهید بود.

حواستان را جمع کنید!

هنگام نصب، نباید میان قطعات فاصله زیاد ایجاد شود؛ چرا که وجود درزها پی تواند آسیب‌های جدی به بافت اصیل لمینیت شما وارد کند. به عنوان مثال در صورت ریخته شدن آب، حتی به میزان‌ کم، در صورت وجود درز بین قطعات، امکان نفوذ آب به بافت لمینیت شما وجود دارد؛ بنابراین به چگونگی نصب قطعه‌ها توجه زیادی داشته باشید و به شیوه‌ی کنار هم قرار گرفتن آن‌ها دقت کنید. قطعات لمینیتی می‌توانند به صورت نوار تخته‌ای و یا مربعی در سطح مورد نظر شما نصب شوند و دور بودن از رطوبت و حرارت، یکی از اساسی‌ترین راه‌های افزایش طول عمر ان‌ها به شمار می‌‌رود.

شرکت پالاز موکت با داشتن تخصص و سابقه بسیار زیاد در زمینه ی توزیع و ارائه‌ی برترین کفپوش‌ها، به شما کفپوش لمینیتی را ارائه می‌دهد که مطابق با همه استاندارد‌ها و ایمنی روز دنیا باشد. به عبارتی دیگر، شما با انتخاب از شرکت پالاز می‌توانید اصالت و ماندگاری کالای خود را تضمین کنید. شرکت پالاز با ارائه لمینیت‌هایی که تشکیل شده از بهترین متریال و مواد اولیه هستند، نسل جدیدی از این کفپوش‌ها را به بازار ارائه کرده که دارای قابلیت‌های ویژه و منحصر به فرد، مثل مقاومت در برابر آب، آنتی باکتریال، عایق صوت، حرارت و موارد بسیار زیاد دیگری است. تنوع طرح و طیف وسیع رنگ، یک امتیاز مثبت برای خریدارین به شمار می رود چرا که برای‌ آن‌ها امکان انتخاب آزادانه و هماهنگ با دیگر دکوراسیون را فراهم می‌آورد. تجربه‌ی یک خرید آنلاین و آسان از سایت پالاز از دست ندهید و با خرید یک کفپوش با کیفیت، محیطی مطلوب را برای خود و اطرافیان‌تان رقم بزنید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات