تفاوت اجرای پارکت و لمینیت در چه مواردی است؟

تفاوت اجرای پارکت و لمینیت در چه مواردی است؟

در دنیای امروز طراحان دکوراسیون داخلی از کفپوش‌های جذاب و زیبایی برای پوشاندن کف خانه‌ها استفاده می‌کنند که پارکت و لیمنیت دو مورد از مطرح‌ترین کف پوش‌ها در این زمینه هستند. در ابتدا پارکت‌ها به بازار عرضه گردیدند و سپس لمینیت‌ها نیز به بازار عرضه گردیدند. به مرور به حدی استقبال از استفاده از لمینیت‌ها افزایش پیدا کرد که این روزها لمینیت‌ها به یک جایگزین عالی برای پارکت‌ها تبدیل شده‌اند. این دو کف‌پوش با وجود اینکه از نظر ظاهری شباهت‌های بسیاری دارند ولی تفاوت‌ها و شباهت‌های بسیاری در مراحل اجرای آن‌ها وجود دارد. اگر علاقه‌مند هستید تا به طور کامل با این دو کفپوش، تفاوت‌ها و شباهت‌های اجرای آن‌ها آشنا شوید، به شما توصیه می‌شود که این مقاله را مطالعه کنید.

پارکت چیست؟

پارکت از جنس چوب خام و طبیعی مانند چوب بلوط، چوب درخت کاج، بامبو و افرا می‌باشد که به همین علت معمولا به آن پارکت چوبی نیز گفته می‌شود.

لمینیت چیست؟

لمینیت نیز مانند پارکت از جنس چوب می‌باشد ولی با این تفاوت عمده که در لمینیت چوب‌ها به طور کامل خورد شده و حکم هسته کار را بازی می‌کند و یک روکش ملامین بر روی لیمنت قرار گرفته است.

تفاوت اجرای پارکت و لمینیت

در ابتدا مقاله، تعریف نسبتا کوتاهی از هر کدام از این دو کفپوش برای آن دسته از کاربران ارائه داده‌اییم که هیچ گونه آگاهی از این دو کفپوش نداشته‌اند و حالا به بررسی تفاوت اجرای پارکت و لمینیت می‌پردازیم:

1. ابزارهای نصب پارکت و لیمنت با هم تفاوت بسیاری دارند.

  • مثلا دستگاه‌های برش متفاوتی دارند.
  • مثلا در لمینیت باید از ابزاری استفاده شود که مطمعن شویم که کلیک‌ها به طور کامل در هم سفت می‌شوند ولی در پارکت همچون ابزاری نیاز نیست.

 

 

2. پارکت‌ها با استفاده از چسب به سطح زمین چسبانده می‌شوند ولی برای نصب لمینیت‌ها از چسب استفاده نمی‌شود، بلکه در ساخت لمینیت یک سری کلیک وجود دارد که در هم چفت می‌شوند.

3. از آن جایی که برای نصب و اجرا پارکت‌ها از چسب استفاده می‌شود، پس کف اتاق صدمه می‌بیند ولی با نصب لیمنت این صدمه را به کف اتاق وارد نخواهید کرد.

4. از آن جایی که لمینیت‌ها با یک سری شیار بهم متصل می‌شوند، شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را جمع کنید و در فضایی دیگر به طور مجدد نصب کنید ولی این امکان برای پارکت وجود ندارد.

5. پس از اینکه لمینیت‌ها بر روی کف نصب شدند، نیازی به ساب زدن و یا رزین وجود ندارد چرا که لیمنت‌ها، کف‌پوش‌های آماده می‌باشند ولی پس از اینکه پارکت‌ها بر روی کف نصب شدند، باید حتما آن‌ها را ساب بزنید و سپس رزین نیز بر روی آن‌ها قرار دهید.

  • منظور از ساب زدن همان بتونه است که کمک می‌کند تا سطح کف پوش به صورت یکسان در بیاید.
  • منظور از رزین همان ماده ضد آبی می‌باشد که به کار جلا می دهد.

6. اجرا و نصب پارکت معمولا برای خانه‌های اشرافی است ولی لمینیت معمولا برای خانه‌های ساده‌تر استفاده می‌شود چرا که هزینه نصب و اجرای لمینیت بسیار ارزان‌تر از پارکت می‌باشد.

7. سرعت و دقت اجرا لمینیت در مقایسه با پارکت بسیار بالا می‌باشد.

  • به طور مثال نصب لمینیت در چند روز ممکن خواهد بود ولی برای نصب پارکت باید حداقل یک ماه وقت صرف کنید.

8. لمینیت‌ها از آن جایی که کف‌پوش‌های آماده هستند، پس در همه جا یافت می‌شوند و به سرعت می‌توان آن‌ها را خریداری کرد و در فضا نصب و اجرا کرد ولی پارکت‌ها این خصوصیت را ندارند و استاد کار باید قبل از نصب، اقدام به خرید چوب کند و سپس چوب‌ها را برش دهد و در نهایت اقدام به نصب پارکت کند.

9. پارکت بر روی هر سطحی قابل نصب نمی‌باشد به خصوص اگر سطح زیرین آن وینیل باشد ولی لمینیت بر روی هر سطحی به جز موکت قابل نصب می‌باشد.

  • توجه کنید، زیر کار هر دو کف دوش باید کاملا صاف و یک دست باشد.

10. مراحل آماده‌سازی پارکت و لمینیت برای نصب و اجرا با یک دیگر تفاوت دارند.

  • به طور مثال قبل از نصب لیمنت نیاز است که فضا را به طور کامل تمیز کنید ولی برای پارکت نیازی به انجام این کار نیست.

11. حمل و نقل لمینیت‌ها برای نصب و اجرا بسیار آسان‌تر از حمل و نقل پارکت‌ها می‌باشد.

 

 

شباهت اجرای پارکت و لمینیت

علاوه بر تفاوت‌های اجرای پارکت و لمینیت که در بالا به آن‌ها اشاره شد، می‌توان گفت که این دو کفپوش در برخی از مرحل اجرا دارای شباهت‌هایی نیز می‌باشند که این شباهت‌ها عبارتند از:

  1. در زیرسازی هر دو کفپوش از فوم‌های مخصوصی استفاده می‌شود که نقش عایق صوتی را ایفا می‌کند و مانع از انتقال صدا به پایین می‌شوند و این گونه همسایگان کمتر برای یک دیگر مزاحمت ایجاد می‌کنند.
  2. پارکت و لمینیت باید به گونه‌ایی بر کف نصب شوند که یک فاصله مشخصی از دیوار داشته باشند چرا که به مرور زمان ممکن است بر اثر گرما این دو کفپوش دچار انبساط شوند و این گونه با وجود فضایی اضافی، مشکلی پیش نخواهد آمد.
  3. لازم است که هر دو کفپوش را حدودا 24 الی 72 ساعت قبل از نصب در محیط مورد نظر قرار دهید تا به طور کامل با فضا هم‌دما شوند و این گونه در هنگام نصب، نمای زشتی را ایجاد نکنند.
  4. برای سفارش هر دو کفپوش، نیاز است که به طور کامل سطح مورد نظر اندازه گرفته شود و سپس در 10٪ ضرب شود.
  5. فضای مورد نظر برای نصب این دو کفپوش باید عاری از هر گونه رطوبت، فرورفتگی و یا برآمدگی باشد.
  6. پس از نصب هر دو کفپوش، برای ایجاد زیبایی بیشتر در محیط از یک سری قرنیزه استفاده می‌شود که هر قرنیزه‌ایی نیز بر اساس شکل و طرح خود، نوع نصب متفاوتی نیز دارد.

 

 

پارکت‌ها و لمینیت‌ها از جمله کفپوش‌هایی می‌باشند که این روزها توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده‌اند. این دو کفپوش علاوه بر تفاوت‌هایی که در جنس با یک دیگر دارند، در نحوه اجرا و نصب نیز تفاوت‌هایی دارند و به طور کلی‌ می‌توان گفت که نصب و اجرا لمینیت بسیار آسانتر و سریع‌تر از پارکت می‌باشد چرا که برای نصب پارکت باید از چسب استفاده کنید ولی برای نصب لمینیت نیازی به استفاده از چسب نیست و تنها با چفت کردن لمینیت‌ها به یک‌دیگر به راحتی می‌توانید آن‌ها را در فضا نصب کنید. این دو شباهت‌هایی را نیز در مراحل نصب بایک‌دیگر دارند که به طور کامل در متن به آن‌ها اشاره شده است. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات