چگونه لمینیت خود را با مبلمان خود هماهنگ کنیم؟

چگونه لمینیت خود را با مبلمان خود هماهنگ کنیم؟

شاید برای همه شما این سوال پیش آمده باشد که ست کردن و خرید پارکت‌های لمینیت با مبلمان به چه صورتی است؟ و یا اینکه تضاد‌های رنگی چه نقشی در ست کردن مبلمان و لمینیت دارد؟ هماهنگ کردن لمینیت با مبلمان،  منزلتان را زیبا‌تر از قبل نشان می‌دهد. اینجا شما میتوانید طراح داخلی و حرفه‌ای خانه خودتان باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هماهنگی رنگ پارکت لمینیت با مبلمان

برای هماهنگی بیشتر بین اجزاء وسایل خانه باید بدانید که رنگ‌ها را متناسب با طیف‌هایشان دسته بندی می‌کنند. ما در ادامه دسته‌بندی انواع مختلف رنگ‌ها را برای شما آورده‌ایم. شما با توجه به این دسته‌بندی می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید:
1)    رنگ‌هایی که در تم قهوه‌ای میباشند شامل طیف تیره تا روشن هستند.
2)    رنگ‌هایی که در تم قرمز میباشند شامل طیف قرمز تیره مثل ماهگونی تا قرمز روشن مانند آلبالویی که در پارکت لمینیت هستند.
3)    رنگ‌هایی که نزدیک به سفید میباشند شامل طیف روشن تا تیره هستند.
4)    و در آخر رنگ‌های ترکیبی که از این پاکت‌ها به وجود می‌آید .

حالا برای ست کردن مبلمان با این تم رنگ‌های پارکت لمینیت باید به هماهنگی آنها با یکدیگر دقت کنید. برای مثال اگر مبلمان شما رنگ قهوه‌ای تیره را دارد، رنگ قهوه‌ای سوخته بهترین گزینه برای ست کردن با آن است و یا اگر به دنبال یک تضاد هستید، می‌توانید از رنگ سفید برای پارکت لمینیت استفاده کنید.

اگر رنگ مبلمان شما طلایی است، برای ست کردن رنگ پارکت لمینیت با آن می‌توانید از رنگ طلایی و یا رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

 

 

این نکته را توجه داشته باشید که رنگ‌هایی که برای پارکت انتخاب می‌کنید هرچه طبیعی‌تر و زنده‌تر باشد، به مبلمان شما نیز جلوه بهتری می‌دهد. پس اگر هماهنگی مبلمان با پارکت لمینیت برایتان مهم است، بهتر است که از یک دیزاینر حرفه‌ای برای هماهنگی بین پارکت لمینیت و مبلمان استفاده کنید.

کدام برند از پارکت لمینیت برای هماهنگی با مبلمان ها بهتر است؟

قبل از خرید و انتخاب هر وسیله ای، باید برند و اصالت آن را شناخت و از خرید آن مطمئن بود. بهترین برند برای هماهنگی پارکت با مبلمان باید دارای دو ویژگی باشد.

  1. اولین و مهم‌ترین ویژگی آن استحکام و ویژگی‌های فنی آن است. پارکت لمینیت باید دارای استحکام بالا باشد و به راحتی مورد آسیب قرار نگیرد. همچنین بتوانند وزن مبل را در طولانی مدت تحمل کنند و آسیبی به لمینیت وارد نشود.
  2. دومین ویژگی آن، تنوع در طرح و رنگ مناسب است، که بسیار حائز اهمیت میباشد. زیرا که شما می‌توانید به راحتی مبلمان خود را با پارکت لمینیت ست کنید. برندهای پارکت لمینیت ایزوفام، هیرو، ایشیک و زینت میباشند که از برندهای مناسب و مطرح برای هماهنگی بین مبلمان و پارکت لیمینت هستند. توجه داشته باید که هر برند دارای طرح و رنگ خاص است. سعی کنید طرح‌هایی که بر روی لمینیت‌ها هستند، هماهنگی دقیق و ویژه‌ای با مبلمان داشته باشند.

ترکیب بافت‌های متفاوت پارکت لمینیت با مبلمان‌ها

شما به راحتی می‌توانید بافت‌های پارکت لمینیت و مبل‌ها را با توجه به اینکه در انواع طرحها و مدلهای مختلف میباشند، مشاهده کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. برای مثال اگر پارکت لمینیتی را که  انتخاب کرده‌اید دارای یک بافت ریز است، بهتر است که از مبلمانی استفاده کنید که دارای سطحی براق است. پس برای هماهنگی بین پارکت لمینیت و مبلمان باید همه موارد را در نظر گرفت.

ست کردن پارکت لمینیت با پایه های مبل

اگر از پارکت لمینیت با رنگی تیره استفاده می‌کنید، توصیه ما این است که پایه‌های مبل خود را با پارکت لمینیت  ست کنید. به این صورت که لمینیت‌های قهوه‌ای تیره مناسب مبل‌هایی با پایه‌های چوبی و رنگ تیره است. البته مبل‌هایی که پایه‌هایی فلزی نیز دارند، بسیار راحت با لمینیت‌های تیره رنگ ست می‌شوند.

با استفاده از این راه فضایی شیک و زیبا و در عین حال ساده و هماهنگ را به وجود بیاورید. برای مثال اگر از رنگ‌های روشن برای پارکت لیمینت استفاده می‌کنید، بهتر است که رنگ مبلمان شما نیز در همین تم رنگی باشد.

 

 

تضاد رنگی پارکت لمینیت با مبلمان

با استفاده از رنگ‌های تضاد برای هماهنگی بین پارکت لمینیت و مبلمان فضای دلنشین و زیبا را به وجود بیاورید. با استفاده از تضاد رنگی، مبلمان شما زیباتر خود را نشان میدهند و همچنین پارکت لمینیت فضایی تازه را به منزل شما می‌بخشد. اگر رنگ مبلمان شما رنگ روشن باشد، می‌توانید از رنگ‌های متضاد برای پارکت لمینیت استفاده کنید.

به عنوان مثال:

  • اگر شما از مبل‌هایی با تم رنگی کرم استفاده می‌کنید، میتوانید لمینیت‌هایی با رنگ فندقی سفارش دهید. از این ایده در لابی بسیاری از هتل‌ها استفاده شده است. همچنین باعث به وجود آمدن فضایی خاص و دل‌انگیز می‌شود.
  • اگر مبلمان شما تیره است و از رنگ‌هایی مثل آبی نفتی، بادمجانی، قهوه‌ای تیره و یا سبز تیره استفاده کرده‌اید، ما پیشنهادی خاص برای شما داریم. شما میتوانید از لمینیت‌هایی با تم رنگی کرم کم‌رنگ و پر رنگ و طرح‌های راه‌راه و یا دیگر طرح‌ها استفاده کنید. باور کنید این گونه می‌توانید حس خاص را به فضا داخل خانه هدیه دهید.

استفاده از یک تم رنگ برای ست کردن پارکت لمینیت و مبلمان

برای هماهنگی بین وسایل منزلتان از یک تناژ رنگ استفاده کنید. برای مثال اگر قصد استفاده پارکت لمینیت تیره  مثل قهوه‌ای تیره را دارید، بهتر است از رنگ‌های سفید و روشن برای تضاد رنگی و تناسب رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین اگر از تم رنگ سیاه و سفید یا از مبلمان‌های تیره رنگ و نزدیک به مشکی استفاده می‌کنید، می‌توانید از پارکت سفید و روشن استفاده کنید تا جلوه زیبایی را به منزلتان هدیه دهید.

این روزها کفپوش‌های چوبی در رنگ‌های تیره طرفداران زیادی دارد. این کف پوش‌ها بسیار شیک هستند و بهترین ایده برای خانه‌های مدرن شما به شمار می‌آیند. همانطور که انتخاب درست پارکت لمینیت برای مبلمان منزل و محل کارتان باعث جذابیت محیط می‌شود. انتخاب غلط باعث گرفته‌تر شدن و سنگین‌تر شدن منزل و محل کار شما می‌شود و حسی خسته کننده را به شما القا می‌کند. پس انتخاب درست و صحیح پارکت بسیار مهم است. اگر می‌خواهید که تاریکی را از منزل و محل کار خود دور کنید، در انتخاب صحیح پارکت لمینیت بسیار دقت کنید. با انتخابی درست، پارکت لمینیت را با مبلمان ست کنید.

مدل‌های مختلف چسباندن لمینیت‌ها منتاسب با مبلمان

جدا از رنگ و طرح لمینیت‌ها، نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که باید آن را مد نظر قرار دهید. این نکته آن است که چه مدل لمینیتی را نصب کنید. مثلا شما میتوانید تمام لمینیت‌ها را افقی و یا تمام لمینیت‌ها را عمودی بچسبانید. این موضوع بسیار مرتبط به متراژ خانه و چیدمان وسایل است.
یکی دیگر از ایده‌ها این است که لمینیت‌ها را به صورت به اصطلاح زیگزاک نصب کنید. از این ایده بیشتر برای مبلمان اسپرت استفاده میشود و مناسب مبلمان سلطنتی نیست.

 

 

نتیجه گیری

قبل از هماهنگ کردن مبلمان با پارکت لمینیت باید بسیاری از موارد را رعایت کرد. اگر آشنایی کامل و لازم را برای ست و هماهنگ کردن مبلمان منزل خود با پارکت لیمینت را ندارید، از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بخواهید و یا اینکه مقاله‌های ما را مطالعه کنید و با آگاهی کامل مبلمان خود را با با پارکت لمینیت منزلتان هماهنگ کنید. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید و با دقت به  مطالعه آن پرداختید، از شما سپاسگزاریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات