تفاوت دو کفپوش پارکت چوبی و پارکت لمینیت چیست؟

تفاوت دو کفپوش پارکت چوبی و پارکت لمینیت چیست؟

کفپوش‌هایی مانند پارکت‌ها از جمله متریال‌هایی می‌باشند که این روزها اکثر طراحان داخلی در دکوراسیون داخلی منزل از آن‌ها استفاده می‌کنند. هم‌چنین اکثر مردم عادی نیز از این متریالها برای منزل خود استفاده می‌کنند. پارکت‌های چوبی و پارکت‌های لمینیت از جمله انواع پارکت‌ها می‌باشند که اکثر مردم در جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. اولین سوالی که در هنگام خرید پارکت‌ها، ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند، این است که تفاوت دوکفپوش پارکت چوبی و پارکت لمینیت چیست؟ و بهتر است از کدام یک از این کفپوش‌ها برای فضای کار یا منزل استفاده شود؟ اگر علاقه‌مند هستید تا پاسخ این سوالات را بیابید، به شما توصیه می‌شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تعریف پارکت چوبی

اولین موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود، این است که پارکت چوبی چیست؟ پارکت‌های چوبی دارای یک لایه کاملا مسطح و تخت می‌باشند که همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، جنس آن‌ها از چوب درختان می‌باشد. از این پارکت‌ها برای پوشاندن کف منازل و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. از این نوع پارکت‌ها ابتدا در اروپا استفاده می‌شد ولی به مرور استفاده از آن به گونه‌ایی رواج پیدا کرد که اکثر انسان‌ها در کل جهان از آن استفاده می‌کنند. جنس چوب‌های به کار رفته در این پارکت‌ها عبارت است از:

  • چوب بلوط
  • چوب درخت کاج
  • زبان گنجشک
  • چوب بامبو
  • چوب افرا

مزایای پارکت چوبی

پارکت‌های چوبی مزایای بسیاری دارند که این مزایا عبارتند از:

  • سازگار با محیط زیست می‌باشند.
  • دارای زیبایی خاص و منحصربه‌فرد می‌باشند
  • استفاده از لایه‌های بریده چوب درختان
  • ایجاد حس تجربه دلنشین در افراد خوش ذوق از راه رفتن بر رو چوب

جنس بامبو یا افرا

اکثر افراد تصور می‌کنند که پارکت چوبی از جنس افرا و بامبو می‌تواند یک انتخاب کف‌پوش عالی برای خانه باشد چرا که این دو چوب از مقاومت بالایی در مقایسه با چوب‌های دیگر برخوردار هستند. ولی ما به شما می‌گوییم که این یک تصور اشتباه است چرا که پارکت‌های لمینیت بسیار باکیفیت‌تر از حتی پارکت‌های چوبی می‌باشند.

 

 

نکات مهم در رابطه با نگهداری از پارکت چوبی

نگهداری از پارکت‌ چوبی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید چرا که اگر نکات نگهداری از آن را به خوبی رعایت نکنید، به طور حتم مجبور می‌شوید که به سرعت پارکت منزل خود را تعویض کنید. این نکات نگهداری عبارتند از:

  1. به هیچ عنوان اجازه ندهید که به سطح این پارکت آب یا رطوبت برسد چرا که از آن جایی که این پارکت‌ها از جنس چوب می‌باشند، به شدت در مقابل آب حساس هستند.
  2. این نوع کف پوش در مقابل ضربات مقاوم نمی‌باشد و به راحتی سطح آن خراش پیدا می‌کند، پس مراقب باشید تا جسم نوک‌تیز با سطح آن برخورد نکند.
  3. نیاز است که بعد از گذشته چند سال، سطح این پارکت‌ها لک‌گیری شود.
  4. این نوع پارکت نسبت به تغییرات آب و هوایی بسیار حساس می‌باشد.

تعریف پارکت لمینیت

دومین موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود، این است که پارکت لمینیت چیست؟ پارکت لمینیت همان لمینیت می‌باشد که بخاطر تشابه فراوانی که با لمینیت دارد نام آن را پارکت لمینیت گذاشته‌اند. در ساخت پارکت لمینیت از مقداری چوب استفاده شده است که چوب‌ها را بهم فشرده کرده‌اند و حکم مغزی کار را دارد و سپس با یک روکش ملامین این چوب‌ها را پوشش داده‌اند.

ورود پارکت‌های لمینیت به بازارهای جهانی یک تحول شگفت‌انگیز در نظر گرفته می‌شود چرا که به محض ورود این پارکت‌ها، افراد کمتری از پارکت‌های چوبی استفاده کردند و به عبارتی می‌توان گفت که پارکت‌های لمینیت یک جایگزین عالی برای پارکت‌های چوبی در نظر گرفته می‌شوند.

پارکت لمینیت در ابتدا توسط یک شرکت سوئدی تولید شد ولی به مرور این لمینیت در ابتدا به اروپا و سپس به آمریکا و در نهایت به کل جهان را پیدا کرد به گونه‌ایی که در حال حاضر در کشور آمریکا برای پارکت‌های لمینیت استاندارهای مشخصی را تعیین کرده‌اند.

 

 

تفاوت پارکت چوبی با پارکت لمینیت

تا به اینجای مقاله تعریف هر یک از این دو کف‌پوش به طور کامل بررسی شد و در عین حال نیز برخی از تفاوت‌های این دو کف‌پوش بررسی شد ولی در این بخش از مقاله به بررسی دقیق‌تر تفاوت این دو کف‌پوش می‌پردازیم:

  • پارکت‌های لمینیت به نسبت پارکت‌های چوبی دارای طرح و رنگ‌های متنوع‌تری می‌باشند.
  • برای نصب پارکت‌های چوبی از چسب استفاده می‌شود ولی برای نصب پارکت‌های لیمنت از چسب استفاده نمی‌شود.

در واقع پارکت‌های لمینیت به گونه‌ایی طراحی شده‌اند که یک سری شیارها به صورت نر و ماده در آن‌ها قرار گرفته است که به واسطه اتصال آن‌ها به یک دیگر می‌توانید این لمینیت را نصب کنید.

  • پارکت‌های لمینیت به نسبت پارکت‌های چوبی دارای دوام طولانی‌تری هستند.
  • در هنگام نصب پارکت لمینیت از یک فوم استفاده می‌شود که همین موضوع باعث می‌شود که لیمنت به مانند عایق صدا عمل کرده و از انتقال صدا به طبقه پایین به طور کامل جلوگیری کند.
  • پارکت‌های لمینیت به نسبت پارکت‌های چوبی از هزینه نصب کمتری برخوردار هستند.
  • به علت این که برای نصب پارکت لمینیت از چسب استفاده نمی‌شود، پس آسیبی نیز به کف اتاق وارد نخواهد کرد.
  • پارکت لمینیت از خصوصیت جمع‌آوری آسان و نصب مجدد برخوردار می‌باشد.
  • به علت وجود روکش ملامین بر روی پارکت لمینیت، این پارکت از مقاومت خاصی در برابر خراش و اجسام نوک‌تیز برخوردار می‌باشد.
  • پارکت لمینیت به سرعت در فضا مورد نظر نصب می‌شود و به طور کلی از سرعت نصب بالایی به نسبت دیگر کف‌پوش‌ها برخوردار است.
  • در پارکت لیمنت از فوم‌های مختلفی استفاده شده است.
  • پارکت لمینیت برای اکثر فضاها از جمله سالن‌های ورزشی مناسب می‌باشد.
  • پارکت‌های لمینیت به نسبت پارکت‌های چوبی به خوبی در برابر آب و رطوبت مقاوم می‌باشند.
  • پارکت‌های لمینیت به نسبت پارکت‌های چوبی به راحتی از کف زمین جدا می‌شوند و در فضایی دیگر نصب می‌شوند.
  • طول عمر پارکت لمینیت چیزی در حدود 10 سال می‌باشد.

کفپوش‌ها از جمله پارکت‌های لمینیت و چوبی دو نوع از کف‌پوش‌های قابل استفاده در فضاهای داخلی ساختمان‌های مسکونی می‌باشند. هر دو این پارکت از جنس چوب می‌باشند ولی در پارکت لمینیت از یک روکش ملامین نیز استفاده شده است که همین عامل باعث مرغوبیت بیشتر این پارکت شده است. هم‌چنین این پارکت به خوبی در مقابل آب و ضربه مقاوم می‌باشد و برای نصب آن نیاز به چسب نمی‌باشد. این پارکت از سرعت نصب بالایی برخوردار است و به راحتی می‌توان آن را جمع کرد و در فضایی دیگر نصب کرد. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات