null

نکات منفی موکت‌های کات پایل در محیط عمومی

وقتی که صحبت از موکت بعنوان کفپوش به میان می‌آید، نکات زیادی در ذهنمان شکل میگیرد، مانند: برای چه مکانی، مختص چه دکوراسیونی، برای چه محدوده سنی، چه رِنج قیمتی، برای چه بازه‌ی زمانی و چه طول عمری،‌ طریقه‌ی پاکسازی و...توجه به این نکات ما را در خرید بهترین موکت یاری می‌کند.

آنها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها‌، الگوها و بافت‌ها موجود هستند. کل مجموعه از نظر عایق صدا، عایق حرارت ، ضد الکتریسیته ساکن، رنگ ثابت، ضد سایش و ضد اشتعال آزمایش شده است. موکت‌های ما از معیارهای  گرین لیبل استرالیا عبور کرده اند. این گواهینامه ارائه شده توسط  مشاوران مستقر در استرالیا در بررسی‌ها و ممیزی‌های محیط زیست، مواد خطرناک و ارزیابی خطر علمی، به شرکت‌ها و کارخانه‌ها تقدیم می‌شود. این ‌موکت‌ها در واقع شبیه قالب کاشی‌های انعطاف‌پذیر و کاربردی هستند که خواسته مشتری را فراهم می‌کند. با توجه به ماهیت این محصول، نصب این موکت‌ها در جهات مختلف به شما امکان ایجاد بی‌نهایت طرح را می‌دهد.

موکت‌های کات پایل

در ابتدا به این موضوع میرسیم که اصلا پایل چیست؟ الیاف روی سطح موکت پایل نام دارد که ظاهر و لطافت هر موکت بسته به کوتاه یا متوسط یا بلند بودن پایلِ آن متفاوت است. همانگونه که از اسمش پیداست، موکت کات به معنای بریده و کوتاه شده است. موکت کات پایل یا همان پایل کوتاه موکتی است که الیاف آن بریده شدند و ارتفاع پایل در آن به‌ ‌اندازه نیم سانتی‌متر می‌رسد. این نوع از موکت مزایای فراوانی دارد که میتوان به ضدحساسیت بودن آن، تمیز کاری راحت، کمترین کوبندگی در اثر وزن اسباب و لوازم، لطافت بیشتر آن اشاره کرد.

 

 

نکات منفی موکت‌های کات پایل در محیط عمومی

اما قصد ما در اینجا بررسی کردن معایب موکت کات پایل در محیط‌های عمومی است. میدانیم که بهترین گزینه برای مکان‌های پررفت‌و آمد، موکت میباشد؛ زیرا که موکت‌ها بدلیل وزن کم ونوع ساختار خود به‌راحتی قابل شستشو بوده‌‌ و جاروکشی آنها آسان است. موکت‌های کات پایل برای مکان‌های عمومی و پررفت و آمد مناسب نیستند زیرا

  1. اما از آنجاییکه انواع کات پایل دارای ارتفاع بسیار کمی هستند به‌سرعت دچار پارگی و پوسیدگی شده واز بین می‌روند. پس برای صاحبان مشاغل، مقرون به صرفه نیست که بخواهند پس از اندک زمانی، سطح گسترده‌ای را مجددا موکت کنند. تصور کنید هتل‌داری که تمامی راهروها، پلکان، اسانسور، کف سالن لابی‌ را با موکت پایل کوتاه بپوشاند؛ این موکت در مدت کوتاهی نخ نما، کهنه و پاره شده باشد و صاحب هتل بخواهد آنرا تعویض نماید. جدای از بحث وقت‌گیر بودن، صحبت از مبلغ هنگفتی است که روی دستش برای تهیه مجدد موکت می ماند. پیشنهاد ما برای استفاده ازاین موکت، مکان‌هایی است که تردد کمی دارند مانند اتاق خواب‌ها.
  2. عیب دیگر این مدل موکت گرمای کمتر آن نسبت به نوع بلند آن است. یکی از محسنات موکت‌ها، عایق صدا وحرارت بودن آنهاست. علاوه براینکه سروصدای محیط را جذب نمیکند ،سبب هدررفت انرژی نیز می‌گردد. چراکه یکی از اهداف موکت کردن عایق کردن محیط است تا در فصول مختلف در هزینه‌های گرمایش و سرمایش صرفه‌جویی شود. درصورتیکه کات پایل‌ها این مزیت را دارا نیستند. زیبایی کات پایل‌ها نسبت به انواع دیگر موکت کم است، زیرا امکان پیاده سازی این ارتفاع کم روی بافت‌های گوناگون امکان‌پذیر نیست. مشخص است که هرچه پایل موکت بلندتر باشد تنوع در رنگ و طرح بافت آن نیز بیشتر می‌شود.
  3. نکته دیگر حائز اهمیت این است که آنها خیلی زود کیفیت‌شان را ازدست داده و خرابی را به نمایش می‌گذارند، خیلی زودتر از آنکه فکرش را بکنید شما را از خرید برای مکان‌های عمومی منصرف می‌کنند.

 

 

شاید جالب به نظر برسد اما در اصل ، موکت ها برای شرکت‌های راه آهن مستقل انگلیس و خدمات زیرزمینی لندن ساخته شده بودند. آنها از پارچه های یکسان در همان رنگ‌ها و طرح‌ها در هر دو اتوبوس و زیرزمین استفاده می‌کردند تا تصویری شرکتی تولید کنند. موکت‌ها برای صندلی‌های حمل و نقل ایده‌آل هستند زیرا پارچه‌هایی مقرون به صرفه هستند که به حداقل تعمیر و نگهداری داشته و طول عمر بالایی دارند. شرکت‌ها موضوعات رنگی و طراحی شرکتی خود را ایجاد میکنند که در زمستان گرم و در تابستان خنک است و به مبارزه با خرابکاری کمک می‌کند.

به دو دلیل موکت برای حمل و نقل عمومی انتخاب شد:

  • اولا سطح زبری داشته (بسته به نوع موکت) و با دوام است.
  • دوم اینکه رنگ و الگوهای آن پنهان کننده علائم آلودگی، ساییدگی و پارگی است.
  • سوما موکت این مزیت را دارد که تولید انبوه آن آسان و ارزان است.

توجه داشته باشید، موکت انتخابی را باید با وسواسیت خاصی و پس از جمع آوری اطلاعات درباره هر نوع موکت، انتخاب کرد که در این مورد موکت‌های کات پایل مناسب نیستند. بهترین مکان جهت استفاده از آنها اماکن مسکونی ‌و نمایشگاه‌های موقت تجاری است، زیرا برحسب آنچه گفتیم، این موکت‌ها برای رفت وآمد فراوان تولید نشدند. علت دیگر را می‌توان در عدم سازش انواع موکت تایل با رطوبت بیان کرد. خصوصا نوع کات تایل که به هیچ عنوان مناسب محیط مرطوب نیست‌ و ازانجایی که مکان‌های عمومی در استفاده همگانی قرار دارند، احتمال پوسیدگی و لک شدن آنها را دوچندان می‌کند.

با وجود معایب این نوع موکت برای مکان‌های عمومی، اما اگر به موقع و درست شستشو و نگهداری شده ودر جای خودش استفاده شوند، طول عمر مفیدشان افزایش می‌یابد، زیرا نخ استفاده شده در آن طول عمرش را تضمین می‌کند. به‌طور کلی کات پایل‌ها در اماکن مسکونی برای اتاق‌های کوچک با طرح‌های ریز و رنگ روشن ماسب بوده و برای اتاق‌های بزرگ، موکت‌های تیره‌تر با طرح‌های بزرگتر مناسب است. اما در کل برای دکوراسیون موکت‌هایی با طرح‌های جزئی و کوچک مناسب‌تر است زیرا افراد را دچار دلزدگی نمی‌کند.

 

 

در این مقاله سعی شد از موکت‌های کات پایل بیشتر بررسی گردند. این موکت‌ها با توجه به نوع الیافی که دارند، مناسب فضاهای عمومی نبوده و خیلی زود سایدده شده و پاره میشوند. بهترین راهکار، مشورت با مشاوران حاذق مجموعه‌ی پالاز برای جمع آوری اطلاعات درباره انواع موکت می‌باشد. در هر ساعت شبانه روز با ما در تماس باشید. تجربه لمس نرم از شرکت پالاز به دلیل  ایجاد برترین هارمونی با سبک دلخواه شما از مزایای محصولات ماست. دستورالعمل‌های ارائه شده برای مجوزهای لازم  برای تصحیح موکت‌های قدیمی و تولید محصولات به‌روز وظیفه‌ی ما در قبال اعتماد شماست. پالاز خدمتگزار شماست.

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات