چه کفپوشی مناسب آشپزخانه است؟ آیا برای آشپزخانه میتوان از کفپوش لمینیت استفاده کرد؟

چه کفپوشی مناسب آشپزخانه است؟ آیا برای آشپزخانه میتوان از کفپوش لمینیت استفاده کرد؟

با این مقاله در خدمت شما هستیم تا بهترین کفپوش را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید و ‌شما را در این انتخاب راهنمایی کنیم. بیشتر خانم‌ها به دنبال کف‌پوشی برای آشپزخانه خود هستند که هم جلوه و زیبایی داشته باشد هم از لحاظ دوام و تمیز‌کاری مورد مناسبی را انتخاب کنند که کفپوش لمینیت یکی از آن‌ها بشمار میرود که در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

بهترین کفپوش برای آشپزخانه چیست؟

همه ما شاهد هستیم که  با پیشرفت و جا افتادن مد و طراحی داخلی خانه‌ها کفپوش‌های بسیاری وارد بازار شده است ولی ابتدا ما باید ببینیم چه کفپوشی آپشن بیشتری را نسبت به بقیه دارد و دلیلی که باعث میشود ما این کفپوش را انتخاب کنیم چیست؟

یکی از پرتردد‌ترین نقاط خانه، آشپزخانه‌ها هستند که متقابلا بیشتر در معرض دید و رفت و آمد دیگران قرار میگیرند به همین دلیل علاوه بر کیفیت و دوام کفپوشی که  برای آن در نظر داریم باید به زیبایی و جلوه آن هم توجه کنیم. حال باز این سوال برای ما پیش می‌آید که کفپوش آشپز خانه چه مزایایی باید داشته و بهترین انتخاب برای کفپوش آشپزخانه چه موردی میتواند باشد؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌هایی که کفپوش آشپزخانه باید دارا باشد

در مرحله نخست  ما باید دقت کنیم که  کفپوشی که برای آشپزخانه خود انتخاب میکنیم قابلیت تمیز کردن داشته باشد. در مراحل بعد باید به این نکته توجه کنیم که  کفپوش مورد نظرمان لک‌پذیر نباشد، مقاومت نسبتا بالایی داشته باشد و همچنین ویژگی اساسی که باید به آن دقت فراوان کرد این است که سر یا لیز نباشد.

معرفی کفپوش‌ها

همانطور که در قبل تر نیز اشاره کردیم با پیشرفت و اهمیت طراحی داخلی انواع مختلفی از کفپوش‌ها تولید و در بازار به فروش میرسند که در اینجا به ذکر چند مورد از آنها بسنده خواهیم کرد.

  1. کفپوش‌های سرامیکی؛ که شاید مهم‌ترین ویژگی آ‌ن‌ها قابلیت شست‌وشو راحت آن است
  2. کفپوش های سنگی؛ که بیشتر مورد توجه کسانی است که میخواهند جلوه‌ای از دنیای قدیم را در منزل خود تجلی کنند و که البته کاری بسیار شیک و پر‌طرفدار است اما یکی از مشکلات آن بررسی و آب‌بندی آن هر دو سال  یکبار است که ممکن از حوصله برخی افراد خارج باشد.
  3. کفپوش های ایمیلی یا PVC ؛ که با انواع گوناگونی در بازار وجود دارند که مزیت‌های آن میشود به ضد آب بودن آن و دوام و مقاومت آن در برابر لکه‌ها اشاره کرد.
  4. کفپوش‌های لمینیت؛ که کاری بسیار پر طرفدار در دنیای امروزی است. شما وقتی پای خود را روی آن ‌میگذارید حسی فوق‌العاده به دلیل نرمی و گرمایی که دارد به شما خواهد داد. اما‌ نگه داری از کفپوش‌های چوبی ممکن ‌است تنها به خاطر حساسیت ‌آنها در مقابل اب، سخت باشد. امروزه ‌برای این مسئله نیز راه حلی وجود دارد آن هم ‌استفاده از لمینیت‌ها است‌ که شبیه سازی شده با چوب هستند و بسیار مقاوم و با طول عمر بالا و ضد آب میباشند. لمینیت‌ها همان چهره و حس کفپوش‌های چوبی را به شما میدهند.

 

 

حال ما بررسی مزایا و ویژگی‌های لمینیت‌ها به این نتیجه میرسیم که ایا لمینیت‌ها برای آشپزخانه‌ها کفپوش مناسبی به حساب می‌آیند یا خیر؟ اولین سوالی که در انتخاب لمینیت‌ها برای ما پیش می‌آید این است که هزینه و قیمت این کالا به چه صورت است؟ که ما در پاسخ باید بگوئیم که با توجه به نوسانات بازار قیمت یکسان و دقیقی نمیشود برای شما مشخص کنیم و تا حدود زیادی قیمت لمینیت‌ها به موارد مختلفی از جمله اندازه اشپزخانه، هزینه‌ای برای نصب پرداخت میشود، کیفیت و استاندارد لمینیت‌ها و همچنین ‌مدل و نوعی که میخواهید انتخاب‌کنید بستگی دارد.

در ادامه جلوه‌ای است که لمینیت‌ها به آشپزخانه شما میدهد مهم است. خوشبختانه با تنوع رنگ و طرحی که این کفپوش‌ها دارند کار شما در انتخاب بسیار راحت میشود و  و مطمئن هستید طرحی که‌ دنبال آن بودید را به‌کار می‌برید و مطمئنا شکلی که لمینیت‌ها به آشپزخانه شما خواهند داد در هیچ صورتی قابل مقایسه با سایر کفپوش‌ها نخواهد بود. همچنین مقاومت این کفپوش‌ها در برابر عوامل طبیعی نگرانی شما را تا حد زیادی از امکان تخریب آنها برطرف خواهد کرد.

نکته دیگر که قابل ذکر است نصب راحت و سریع آنها است. البته این بدان معنی نیست که شما در نگه داری و مراقبت از آنها سهل انگاری کنید بلکه لمینیت‌ها هم مانند سایر دیگر کفپوش‌ها نیاز به مراقبت صحیح دارند و اساسی‌ترین این مراقبت‌ها، استفاده نکردن از مواد شوینده شیمایی است زیرا که مواد اسیدی و شیمیایی به بافت لمینیت‌ها آسیب وارد میکند. مواردی دیگر نیز هستند که رعایت آنها سبب میشود لمینیت‌های شما طول عمر بیشتری کنند. از جمله این موارد:

  • نظافت در تایم مشخص و به موقع صورت بگیرد.
  • دمایی که  در آشپزخانه شما در جریان است متعادل باشد.
  • از گذاشتن اشیاء داغ یا مایعات داغ بر روی لمینیت‌ها جدا خودداری نمایید.

نتیجه‌گیری

در کل شما هر نوع کفپوشی را مورد استفاده قرار دهید دارای نکات خوب و نکات بد نیز میباشد اما شما باید پس از بررسی دقیق هر کدام، موردی را انتخاب کنید که کمترین نقص را داشته باشد. در کل باید بگوییم که با توجه به پیشرفت دکوراسیون داخلی، مورد توجه قرار دادن کفپوش مناسب برای خانه و محل‌های پر تردد مانند آشپزخانه باعث تغییری در دکور خانه‌ خواهدشد.

همانطور که ‌گفتیم باید به این توجه فرمائید که کفپوشی که  انتخاب میکنید باید دارای ویژگی‌های برتری نسبت به سایر کفپوش‌ها باشد مخصوصا انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه بسیار کار حساسی است که نیاز به صرف وقت و تمرکز بالایی دارد زیرا آشپزخانه‌ها محلی پر رفت و آمد بحساب می‌آیند بهمین دلیل کفپوش آن باید مقاوم و دارای طول عمر بالایی باشد. همچنین با توجه به ‌اینکه بیشتر افراد دنبال کفپوشی میگردند که نصب فوق‌العاده راحتی داشته باشد و نیاز به وقت زیادی برای نصب آن نباشد. ما به شما استفاده از لمینیت‌ها را توصیه میکنیم که شاید بهترین‌گزینه برای به کار بردن آن در آشپزخانه باشد.

 

 

البته لمینیت‌ها در بیشتر مکان‌ها قابل نصب است فضاهایی نظیر پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودک، اتاق مطالعه و سایر جاهایی که مد نظر شماست که البته برای هر کدام از این فضاها لمینیت با جنس مخصوص و استاندارد مورد نیاز را  باید تهیه کرد. ما در این متن سعی کردیم انواع کفپوش‌ها را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های خوب و بد آن‌ها را معرفی کنیم.‌ خبر خوب اینکه شما پس از اتمام ‌این متن در صورت برطرف نشدن ابهاماتتان با مشاوران و متخصصان دکوراسیون داخلی ما در تماس باشید تا خریدی آسان و مطمئن را انجام دهید.

نظرات