نصب موکت در کنار دیواره‌ها و راه‌پله‌ها چگونه است؟

نصب موکت در کنار دیواره‌ها و راه‌پله‌ها چگونه است؟

امروز قصد داریم تا به این مورد بپردازیم که نصب موکت در کنار دیواره‌ها و پله‌ها چه شرایط و ضوابط خاصی دارد؟ قبل از اینکه پاسخ به سوال چگونگی نصب موکت در پله و دیواره ها داده شود، می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا نصب موکت گزینه‌ی خوبی برای پوشاندن این قسمت‌ها میباشد؟

نصب موکت گزینه‌ی خوبی برای کنار دیوار‌ه‌ها و پله‌ها

شاید برای شما و یا اطرافیان‌تان پیش آمده باشد که موقع بالا رفتن از پله و یا بالعکس پایین آمدن از آن، دچار سُر خوردن و یا لغزش شده باشید. اگر شما دارای فرزند کوچک هستید و یا با افراد پیر و سالمند زندگی می‌کنید، نصب موکت یک کار مهم و حیاتی ست؛ چرا که ایمنی و سلامتی ساکنین را به میزان بسیار بالایی افزایش می‌دهد. و از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.

مزایای نصب موکت

علاوه بر ارتقا ایمنی، پوشاندن سطح پله‌ها به واسطه‌ی موکت مانند یک عایق حرارتی عمل میکند و باعث می‌شود تا سرما به کف پا منتقل نشود. استفاده از موکت هایی که الیاف نرم و گرم دارند، مسئله‌ انتقال سرما را به خوبی کنترل میکند و شما به خصوص در فصل زمستان، احساس خوبی خواهید داشت.

اگر صدای پله‌ها به هنگام راه رفتن برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند (راه پله های چوبی)، نصب موکت این صدا را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا شما با خیال راحت بتوانید گام بردارید.

موکت‌های بی‌کیفیت را فراموش کنید

بهتر است که از خرید موکت‌های ارزان و بی‌کیفیت برای این قسمت (راه پله) خودداری کنید؛ چرا که این بخش یک مکان پر رفت و آمد به شمار می‌‌رود و موکت ‌بی‌کیفیت کارآیی لازم را ندارد و در کوتاه مدت آسیب دیده و از بین می‌رود. در نتیجه شما دوباره مجبور خواهید شد تا موکت نو خریداری کرده و تمام مراحل نصب را از اول تکرار کنید. بنابراین یک بار درست هزینه کردن بهتر از چندین بار خرید ارزان است.

 

 

الیاف موکت پله‌ها

موکت مناسب برای این قسمت، باید از الیاف مناسب برخوردار باشد. موکت‌های پرز بلند (تافتینگ) و یا ناز‌ک اصلا گزینه‌ی مناسبی برای این قسمت نیستند. موکت راه پله باید پرز کوتاه باشد تا به هنگام گام برداشتن، افراد را دچار مشکل نکند؛ همچنین باید از ضخامت مناسب برخوردار باشد تا بتواند به عنوان یک عایق حرارتی در برابر  سرما عمل کند. موکت‌های خیلی نازک به راحتی دچار پارگی و آسیب می‌شوند و موکت‌های خیلی ضخیم و پرز بلند، ممکن است منجر به زمین خوردن افراد شود، همچنین فرایند نصب آن خیلی سخت است. بنابراین در انتخاب موکت برای این قسمت باید با تیز بینی عمل کنید و یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

مناسب‌ترین موکت برای راه پله، موکت‌های دارای الیاف مصنوعی هستند؛ الیافی مثل نایلون و پلی استر علاوه بر زیبایی، دارای ایمنی و طول عمر بالاتری برای مکان های پر رفت و امد بوده و گزینه‌ی مناسبی برای نصب در راه پله‌ها هستند.

نصب موکت در کنار دیواره ها و راه پله

نصب موکت در این قسمت ها دقت نظر بسیار زیادی می‌خواهد و مهارت‌ بیشتری را می‌طلبد؛ چرا که اگر به خوبی نصب انجام نشود، به هنگام قدم برداشتن موکت جمع شده و جا به جا می‌شود؛ این جا به جا شدن موکت، هم ایمنی و هم زیبایی را به مخاطره می‌اندازد. در نهایت باید برای نصب موکت در کنار دیواره‌ها راه پله‌ها، با دقت‌تر عمل کرد.

موکت‌ها را میتوان از دو طریق چسب فیکس و یا گیره بر روی سطح ‌چسباند

  • گیره یک قطعه جسم فلزی است که با ترکیبی از چسب ساخته شده، هنگام نصب موکت به وسیله‌ی چکش این گیره بر روی موکت زده می‌شود و باعث تثبیت و عدم جا به جایی موکت خواهد شد. این گیره‌ها به سطح زمین  هیچ آسیبی نمی‌زنند و فقط نگهدارنده‌ی سطح موکت‌ها هستند.
  • چسب فیکس هم گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در مکان‌های پر تردد است؛ توجه داشته باشید که چسب زدن موکت، برای شست و شو و احیانا کندن و تعویض موکت دردسر فراوانی دارد. پس بهتر است از یک موکت مرغوب استفاده کنید تا به زودی نیاز به تعویض نداشته باشد.

بعد از انجام زیر سازی و یکسان کردن سطحی که موکت قرار است روی آن نصب شود، برای راه‌پله می‌توانید به سبک آبشاری و یا کلاه فرانسوی، اقدام به نصب کنید.

  • سبک آبشاری، یک نصب سریع و آسان بوده و به مراتب از کلاه فرانسوی راحت‌تر است. نصب آبشاری همان نصب ساده و بدون انقطاع است که از اولین پله تا آخرین پله ادامه پیدا می‌کند.
  • سبک کلاه فرانسوی، به زمان و توانایی بیشتری نیاز دارد؛ در این سبک، شما لبه‌های موکت را خم می‌کنید و در آخر هر پله تو گذاری انجام می‌دهید؛ به عبارت دیگر موکت در زوایای موجود پله‌ها در حالت تو گذاری قرار می‌گیرد.

دقت کنید که موکت به اندازه کافی برش زده شود و قسمت‌های اضافی از طرفین بیرون نیایند، چرا که در این صورت هم ایمنی به خطر می‌افتد و هم زیبایی بصری کاهش پیدا می‌کند. بهتر است که از طرح‌های خیلی شلوغ و پیچیده در این قسمت استفاده نشود. یک طرح ساده با رنگی متعادل و ترجیحا روشن گزینه‌ی مناسبی برای نصب کردن موکت در این قسمت است.

 

 

اگر برای نصب موکت دچار تردید هستید و یا از مهارت کافی برخوردار نیستند، از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید تا برای این کار، به شما راهنمایی‌هایی لازم را انجام دهد. برای نصب موکت حوصله به خرج دهید و از نصب غیر اصولی بپرهیزید. چرا که حتی اگر موکت شما دارای بهترین‌ جنس باشد؛ ولی به طور استاندارد نصب نشود کارایی و کیفیت آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. پس این نکته‌ای مهم و بسیار کاربردی است.

شرکت پالاز، دارای متنوع‌ترین موکت‌ها بوده و جنس، طرح و رنگ‌های گوناگونی را به شما عزیزان عرضه می‌کند. شما برای هر قسمت از منزل خود (اتاق خواب، اتاق خواب کودک، سالن، راه پله و...) می‌توانید از موکت مناسب و منحصر به فرد با کارآیی و کیفیت فوق العاده بالا استفاده کنید و موکتی با طول عمر بالا خریداری کنید. این شرکت با ارائه‌ی مناسب‌ترین قیمت‌ها به فکر رفاه حال شما مشتریان گرامی بوده و سعی در عرضه ی بهترین‌ها دارد. پالاز را با اطمینان خاطر انت

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات