پارکت لمینیت روشن بهتر است یا تیره؟

پارکت لمینیت روشن بهتر است یا تیره؟

شاید هنگام خرید پارکت لمینیت این سوال برایتان پیش بیاید که پارکت لمینیت روشن بهتر است یا تیره؟ در حال حاضر اکثر مالکان آپارتمان‌ها و خانه‌ها اقدام به بازسازی منزل و محل کار خود می‌کنند و دست به تغییر دکوراسیون می‌زنند و یکی که از مسئله‌های مهم برای آنها انتخاب رنگ لمینیت است؛ اما قبل از انتخاب تیره و روشن بودن پارکت باید در بسیاری از موارد دقت داشته باشند. اندازه اتاق، سلیقه شخصی و غیره...  ‌. همانطور که می‌دانید کفپوش‌ها یکی از معیارهای زیبایی و یک وسیله مهم معماری منازل و خانه‌ها است و  با پیشرفت تکنولوژی کفپوش‌های لمینیتی طرفداران زیادی پیدا کرده است. قبل از انتخاب رنگ کفپوش باید به معایب و مزایای هرکدام توجه کرد و بعد کفپوش لمینیت را  تهیه کرد. برای اینکه به پاسخ بهتر این سوال برسید با ما همراه باشید و آگاهی خودتان را بالا ببرید.

لمینیت روشن

پارکت‌های لمینیت در رنگ‌های مختلف هستند؛ بخشی از آنها در رنگ‌‌های روشن و بخشی از آنها در رنگ‌های تیره هستند. رنگ‌های روشن شامل رنگ‌هایی چون سفید، کرمی، طلایی و هر رنگی که از تاریکی به دور باشد آن را جزء پارکت لمینیت روشن میدانند. همانطور که می‌دانید رنگ پارکت لمینیت‌ها دارای مزایا و معایبی نیز هستند؛ که در ادامه مقاله به این مسئله می‌پردازیم.

لمینیت تیره

همانطور که گفته شد بخشی از پارکت‌ها با رنگ‌های روشن هستند و بخشی دیگر در رنگ‌های تیره. رنگ‌های تیره مثل: مشکی، سورمه‌ای، آبی و یا رنگ‌هایی که کثیفی را نشان نمی‌دهند. اگر قصد خرید پارکت لمینیت را دارید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و با معایب و مزایای رنگ‌های روشن و تیره پارکت لمینیت آشنا شوید.

 

 

معایب و مزایای رنگ های تیره و روشن  پارکت لمینیت در چیست ؟

اکنون برای شما مزایا و معایب رنگ‌های روشن و تیره پارکت لمینیت را به صورت خلاصه بیان می‌کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه  باشید.

معایب پارکت لمینیت با رنگ های تیره

استفاده  از رنگ‌های تیره  فضای شما را کوچک‌تر از قبل نشان می‌دهد و این یکی از معایب پارکت لمینیت با رنگ‌های تیره است و یکی دیگر از معایت پارکت لمینیت با رنگ تیره  این است؛ که پارکت‌های تیره گرد و غبارها را سریع به خود می‌گیرند و در فواصل کم تمیز می‌شوند. از دیگر معایب آن می‌توان گفت که پارکت‌هایی که رنگ تیره دارند فضا را ت تاریک‌تر و کوچکتر از قبل نشان می‌دهند و اصلاً برای مکانهایی که دارای روشنایی نیستند و یا نور کمی دارند توصیه نمی شوند.

مزایای پارکت لمینیت تیره

کفپوش‌های تیره جذابیت زیادی دارند و طرفداران زیادی را پیدا کرده‌اند . یکی از بهترین مزایای پارکت لمینیت تیره این است که کثیفی را کمتر نشان می‌دهد و مانند پارکت‌‌های روشن نیستند. این رنگ به دلیل به وجود آوردن احساس آرامش زیاد برای استفاده در اتاق خواب توصیه می‌شود. پارکت رنگ تیره بهترین گزینه برای افرادی است که خانه ای به سبک کلاسیک دارند.

مزایای پارکت لیمنت با رنگ روشن

شما می‌توانید ازکفپوش‌های روشن برای خانه‌های کوچک و اتاق های کوچک خود استفاده کنید؛ زیرا که کفپوش‌های روشن فضا را بزرگتر از آنچه که هستند نشان می‌دهند . پارکت‌های روشن برعکس پارکت‌های تیره مشکل گرد و غبار را نداشته و در فواصل کمتری نیاز به تمیز شدن دارند. یعنی زمان کمتری را برای تمیز شدن از شما می‌گیرد . پارکت لمینیت  با رنگ روشن به علت روشنایی بیشتر و اینکه بازتاب نور بیشتری را به منزل می‌دهد، بهتر می باشد.

معایب پارکت لمینیت با رنگ روشن

همانطور که می‌دانید رنگ‌های روشن کثیفی را زودتر نشان می‌دهند و برعکس رنگ‌های تیره آن را بیشتر نشان می‌دهند و از معایب پارکت‌های روشن همین است که این کثیفی‌ها را بیشتر از پارکت‌های تیره نشان می‌دهند.

 

 

 

شرایط فیزیکی را قبل از انتخاب رنگ پارکت لمینیت بررسی کنید.

شما باید قبل از انتخاب رنگ پارکت لمینیت ابتدا مکان را بررسی کرده و بعد نسبت به فضا و محل مورد نظر پارکت و کفپوش خود را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از شرایط فیزیکی را برای شما بیان می‌کنیم.

اندازه اتاق و محیط مدنظر شما.

ابتدا بهتر است بدانید که کفپوش‌های تیره اتاق و محل مورد نظر شما را کوچک‌تر از قبل نشان می‌دهد. همانطور که انتخاب لباس‌های تیره باعث کوچکتر و لاغر تردیده شدن شما می‌شود. این مشکل فقط برای مکان‌های کوچک است و برای مکان های جادار و بزرگ مشکلی به وجود نمی‌آید. پس بهتر است که برای اتاق‌های کوچک از پارکت‌هایی با رنگ‌های تیره استفاده نکنید و به سراغ کفپوش هایی با رنگ‌های روشن بروید و به  یاد  داشته باشید که برعکس این قضیه باعث می‌شود که اتاق و محل مدنظر شما بزرگ‌تر از قبل نشان داده شود. پس قبل از انتخاب رنگ پارکت لمینیت بهتر است که ابتدا اندازه اتاق را بررسی کنید و بعد رنگ متناسب با آن را انتخاب کنید. برای مثال برای اتاق‌های کوچک از پارکت لمینیت با رنگ‌های روشن استفاده کنید و از رنگ های تیره استفاده نکنید و تا جایی که می‌توانید  از استفاده آن خود داری کنید.

میزان نور طبیعی اتاق چقدر است؟

انتخاب رنگ‌ها و زندگی با رنگ ها بر روی ما تاثیر زیادی می‌گذارد. یکی دیگر از مسائلی که بر روی روح و اعصاب ما نیز تاثیر گذار است، میزان نور در اتاق و محیطی است که با آن سر و کار داریم. برای مثال استفاده از رنگ‌های تیره برای مکانی که دارای روشنایی کمتری است توصیه نمی‌شود. با استفاده از رنگ تیره در همچنین مکانی شما تعادل را به هم می‌زنید و ممکن است اعصاب شما را به هم بریزد. پس اتاق‌هایی مثل آشپزخانه و اتاق‌هایی که برای مطالعه استفاده می‌کنید و همچنین  اگر آنجا فضایی است که دارای نور کمی  است و نور کافی را ندارد بهتر است که از پارکت لمینیت روشن استفاده کنید. هر چند که شما می‌توانید تاثیر تیرگی پارکت‌ها را با انتخاب درست در رنگ دیوارها و وسایل منزلتان خنثی کنید؛ اما بهتر است یک برنامه‌ریزی دقیق  را داشته باشید؛  تا نیاز به هدر رفتن وقت شما نشود و این نکته را به یاد داشته باشید که برعکس این قضیه نیز است. یعنی  استفاده از پارکت‌هایی با رنگ روشن در اتاق‌هایی که دارای نور زیادی  است می تواند دردسر ساز  باشد. پس قبل از انتخاب رنگ  پارکت این شرایط مهم را نیز بررسی کنید و بعد با خیال راحت خرید کنید و خانه شیک و رویایی داشته باشید.

 

 

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم قصد ما این است که شما هنگام خرید پارکت و انتخاب رنگ ابتدا با تمامی جزئیات آن آشنا شوید و سپس خرید کنید. در این مقاله تمامی جزئیات و مزایا و معایب رنگ‌های تیره و روشن  را بیان می‌کنیم . تا قبل از خرید آشنایی کمی با آن داشته باشید.  قبل از خرید باید بدانیم که حتی شرایط فیزیکی را که شامل اندازه اتاق و میزان نور طبیعی اتاق هست نیز مهم است و باید به آن توجه کرد. پس رعایت تمامی نکات بسیار مهم است. از اینکه مقاله ما را تا آخر مطالعه کردید از شما از شما نهایت سپاس گزاری را داریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات