عمر لمینیت برای منازل چقدر میباشد؟

عمر لمینیت برای منازل چقدر میباشد؟

شاید در روز چندین بار در تغییر وسایلی از خانه یا محل کارتان با این مسئله روبه‌رو شوید که این کفپوش تا چه زمانی عمر میکند؟ آیا بعد از گذشت چند ماه یا چند سال دوباره باید تعویض شود؟ و اصلا مزیت این وسیله یا کالا نسبت به بقیه در چه چیزی است؟ ما امروز اینجاییم تا درباره یکی از این کالا‌ها اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار دهیم. لمینیت نوع دیگری از کفپوش‌هایی است که برای کف منازل یا  محیط کار به کار برده میشود. در واقع جنس پارکت لمینیت از چند لایه‌ی فشرده شده از چوب و چند مواد دیگر است به همین دلیل جزء کفپوش‌هایی با مقاومت بالا محسوب میشوند. در واقع بسیاری از علاقه‌مندانی که به دکوراسیون چوبی و سنگی علاقه‌مند هستند این نوع کفپوش را انتخاب میکنند که زیبایی منزل خود را دو چندان کنند.

اما ممکن است قبل از سفارش کفپوش لمینیت سوالاتی برای شما پیش اید از جمله آیا این کفپوش ها طول عمر بالایی دارند؟ چه چیزی سبب میشود که طول عمر لمینیت ها افزایش پیدا کند؟ آیا بعد از چند مدت این کفپوش ها باید تعویض شوند؟!  در کل متوسط عمر لمینیت‌ها چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل که ما در این متن سعی داریم تا حد زیادی به سوالات شما پاسخ دهیم تا خریدی مطمئن و امن داشته باشید و نگران این نباشید که ایا هزینه‌ای که برای خرید و نصب این کفپوش‌ها صرف میکنید خالی از فایده است یا خیر؟!

طول عمر لمینیت‌ها

در هر مکانی کف محیط بیشترین فشار را تحمل میکند بنابراین ما باید هنگام انتخاب کفپوشی برای کف محیط کار، منزل و.... علاوه بر معیار زیبایی، دوام و عمر آن محصول را نیز در نظر داشته باشیم . اگر شما به دنبال کفپوشی هستید که همان حس زیبایی و نرمی چوب را به شما بدهد؛ بهترین گزینه استفاده از پارکت لمینیت است. اما حالا باید ببینیم که طول عمر این محصول چقدر است و تا کی میشود آن را مورد استفاده قرار داد؟

 

 

البته ما نمی‌توانیم  به طور جد و مطمئن بگوییم که طول عمر این محصول قطعا تا ۲۵ یا ۳۰ سال است زیرا عواملی وجود دارد که شاید رعایت نکردن آنها در خانه شما سبب شود که این محصول در مکانی زود‌تر از مکانی دیگر دچار آسیب  شود و یا نیاز به تعمیر داشته باشد که در ادامه این عوامل را برای شما شرح میدهیم. اما میتوانیم با دیدگاهی کلی نسبت به این محصول بگوییم که متوسط  عمر لمینیت‌ها حدودا بین ۱۵ تا ۲۵ سال تخمین زده شده است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بگوئیم اگر نگه داری از این محصول به خوبی و درستی انجام شود و کیفیت لمینیتی که انتخاب کردید مناسب باشد لمینیت‌ها  بیشتر از طول عمر تقریبا همانطور که در بالا اشاره کردیم عمر میکنند و حتی میتوانیم بگوییم با مراقبت صحیح، لمینیتها میتوانند در منزل شما همیشگی باشند.

حال به نظر شما چه چیزی سبب میشود که این کفپوش‌ها بیشتر عمر کنند و چه عواملی در متوسط عمر این محصولات موثر است؟

1. در وهله اول میتوانیم بگوییم‌که کیفیت محصولی که ‌انتخاب  میکنید در طول عمرشان بسیار تاثیر گذار هست. همانطور که میدانید هر کالاهایی دارای کیفیت های مختلف است؛ لمینیت‌ها نیز همین گونه هستند که  از لحاظ کیفیت به چند دسته (ضعیف، متوسط، خیلی خوب) تقسیم میشوند. پس در هنگام خرید حتما به کیفیت لمینیتی که میخرید توجه فرمایید.

شایان به ذکر است که حتما به برند محصول و فروشِ مارکِ انتخابی خود و همچنین ضمانت‌نامه و گارانتی محصول توجه کنید . ‌همچنین شما باید به این نکته توجه فرمائید که مقاومت سایشی لمینیت را نسبت به مکانی که میخواهید در آن از لمینیت استفاده کنید در نظر بگیرید؛ زیرا لمینیت‌ها از لحاظ مقاومت نیز به چند دسته تقسیم ‌میشوند.

موضوع بعدی که در طول عمر پارکت لمینیت حائز اهمیت است، ضخامت آن است. این موضوع یعنی ضمانت لمینیت تقریبا نشان دهنده کیفیت کار، مقاومت و قیمت و در کل طول عمر لمینیت‌ها است .

نکته: اگر از این کفپوش‌ها میخواهید در منزل خود استفاده کنید نیازی نیست که از نوع بسیار ضخیم ‌ان استفاده کنید.

2. در وهله دوم باید به نحوه نصب این کفپوش دقت کافی داشته باشیم و به صورت اصولی اینکار را انجام دهیم زیرا که این مرحله بسیار حساس است. اگر شما این کار را جدی نگیرید در صورت تشخیص کارشناس امکانش وجود دارد که به محصولتان دیگر گارانتی تعلق نگیرد برای همین بیشتر تاکید ما این است که لمینیت‌ها را به صورت اصولی و تا جایی که امکانش هست از کسی که در این‌ کار حرفه ای است کمک بگیرید تا لطمه‌ای در هنگام نصب به آنها وارد نشود .

همچنین جدا از اینکه به پارکت لمینیتی شما آسیب وارد میشود اگر نصب شما غیر اصولی باشد امکانش وجود دارد که زمان راه رفتن روی این کفپوش‌ها سرو صدا ایجاد کرده و موجب به هم خوردن آسایش خود و همسایگان گردد.

3. در وهله سوم شما باید به این نکته توجه کنید که مراقبت و نگهداری صحیح و مناسب از این پارکت ها نقش به سزایی در افزایش طول عمر آنها دارد.

 

 

دیگر عواملی که در طول عمر لمینیت‌ها موثر هستند شامل:

  • نظافت این کفپوش‌ها بسیار مهم است. برای تمیز نگه داشتن این کفپوش‌ها باید مواظب باشید که از مواد شیمیایی و مواد شوینده‌ای که دارای کلر و آمونیاک است استفاده نکنید. شما فقط کافیست که دستمالی مرطوب بر سطح آلوده بکشید یا در صورت جدی نبودن لک از جاروبرقی استفاده کنید.
  • به کار بردن فرش یا قالیچه در محل‌هایی که بیشترین رفت و آمد را دارند میتواند بسیار در روند افزایش طول عمر لمینیت‌ها کمک کند.
  • جلوگیری از رطوبت و نفوذ آب در این لمینیت‌‌ها اهمیت بالایی دارد. شما باید مواظب باشید که ابی که روی سطح این لمینیت‌ها ریخته میشود سریع خشک کنید تا آب درون آنها نفوذ نکند.

نتیجه گیری

در مجموع تا حدود زیادی طول عمر لمینیت‌ها به مصرف کننده و طرز استفاده‌ای که از آن میشود بستگی دارد. هر چه مصرف کننده بتواند بهتر و تمیزتر از آن نگه‌داری کند، به همان میزان عمر لمینیت بیشتر می‌شود. امیدواریم که با ارائه این مطلب توانسته باشیم تا حدود زیادی به سوالات شما پاسخ دهیم . همچنین شما عزیزان برای راهنمایی بیشتر میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات