نحوه ساخت لمینیت

نحوه ساخت لمینیت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی محصولات جدید و مناسبی برای دکوراسیون داخلی به بازار عرضه می‌گردند که ما امروز قصد معرفی یکی از این محصولات را داریم. لمینیت‌ ها نوعی از کفپوش‌ها هستند که امروز مورد استفاده عده کثیری از مردم و همچنین طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید در چند دهه اخیر پارکت‌های چوبی به عنوان یکی از اصلی‌ترین رکن‌های تغییر دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما با گذشت زمان نوع تکامل یافته‌ای از پارکت‌های چوبی به بازار عرضه گردید که مزایای آن نسبت به سایر کفپوش‌ها بیشتر بوده است.

لمینیت‌ها با دوام و مقاومت بالایی که دارند توانسته‌اند در صنعت دکوراسیون داخلی به یکی از پرفروش‌ترین کفپوش‌ها تبدیل شوند. همچنین لمینیت‌ها با ویژگی‌های منحصر بفرد دیگری نیز شناخته می‌شوند که ما قصد داریم در ابتدای کار چند مورد از این ویژگی‌ها و مزایا را برای شما بیان کنیم‌ که بیشتر با این محصول آشنا شوید.

مزایای لمینیت

1. قابلیت شست و شو به وسیله مواد شستشو مخصوص لمینیت
2. موجود در طرح‌ها و سبک و رنگ‌های روز دنیا و قابل ست شدن با هر دکوراسیونی
3. قابلیت ضد اب بودن ان
4. مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت و قابل استفاده در هر آب و هوای محیطی
5. قابلیت نصب سریع و آسان، بدون چسباندن و آسیب زدن به کف ساختمان
6. تعویض و تعمیر ساده و بی‌درد سر

 

 

بنابراین در پی دارا بودن این ویژگی‌ها تمایل به خرید این محصول افزایش پیدا می‌کند. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که درون لمینیت‌ها از چه چیز‌هایی ساخته شده است؟ یا ایا مواد تشکیل دهنده لمینیت‌ها مانند پارکت‌های چوبی تماماً از چوب است؟ یا در اصطلاحی دیگر لمینیت‌ها از چه چیز‌هایی ساخته شده‌اند که سبب تولید و خرید انبوه این کالا شده است؟ سعی ما در این مطلب توضیح به پاسخ این قبیل سؤالات است پس اگر برای شما هم این سؤالا‌ت پیش امده تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت

جالب است بدانید معنی لمینیت یا در اصطلاح دیگر (Laminate ) در واقع چیز یا کالایی می‌باشد که از چندین بخش تشکیل شده است و تنها با همین توضیح کوتاه ما متوجه این می‌شویم که لمینیت‌ها دارای چند لایه تشکیل دهنده هستند که هر کدام تعیین‌کننده ویژگی در لمینیت می‌باشد.

ساختار این کفپوش‌ها به نحوی طراحی شده است که دارای ۴ لایه می‌باشد و هر لایه یا پخشی از آن در پی هدف و ویژگی منحصر به فردی ساخته می‌شود و در انتهای کار درشرکت‌های تولیدی لمینیت با یک دیگر تحت فشار قرار می‌گیرند و در نهایت محصول نهایی پس از اینکه چهار لایه تشکیل دهنده فشرده‌سازی شدند، آماده عرضه در فروشگاه می‌باشند.

پس خلاصه ساخت لمینیت‌ها دارای چهار لایه تشکیل دهنده می‌باشند که هر یک از این لایه‌ها از موادی خاص تولید شده و در نهایت با فشرده‌سازی این چهار لایه، محصول نهایی تولید می‌شود. در واقع جنس این لایه‌ها از چوب‌های خورد شده و ترکیبات شیمیایی می‌باشد. در ادامه به بررسی جداگانه هر کدام از این لایه می‌پردازیم.

  1. لایه نخست یا در اصطلاحی دیگر لایه بیرونی (Melamine Wear Layer) ساخته شده از مواد ملامین و اکسید آلومینیوم می‌باشد.
  2. دومین لایه (Paper Print Layer) که مواد تشکیل دهنده آن ترکیبات کاغذی ملامین می‌باشد.
  3. لایه مرکزی (Core Layer) از ترکیبات فیبر چوب نظیر MDF و یا HDF تولید می‌شود که به طور جدا‌گانه با سایر لایه‌ها در ابتدا با یکدیگر فشرده می‌شوند.
  4. لایه اخر یا لایه زیرین (Backing Stabilizing Layer) که مواد تشکیل دهنده آن از ترکیبات ملامین می‌باشد.

پس از تولید هر یک از این لایه‌ها به طور جداگانه و به وسیله دستگاه در شرکت تولیدی لمینیت بر‌روی یکدیگر فشرده‌سازی می‌شوند و سرانجام یک قطعه کفپوش پارکت لمینیت که اصطلاحاً به ان‌ها تایل گفته می‌شود را تشکیل می‌دهند. تولید و فشرده‌سازی پایان کار پارکت لمینیت به دو روش صورت می‌پذیرد که در اصطلاح به روش DPL و HPL معروف هستند که در ادامه به شرح این دو روش می‌پدازیم.

آشنایی با روش‌های تولید لمینیت

روش DPL:

کلمه DPL که در واقع مخفف کلمات Direct Pressure Laminate به معنی لمینیت با فشار مستقیم می‌باشد. در مراحل این روش در شرکت تولیدی هنگام تولید کفپوش پارکت لمینیت ۴ لایه‌ی تشکیل دهنده لمینیت که پیش‌تر ذکر کردیم پس از اینکه به صورت جداگانه به تولید رسیدند در انتهای کار درست در مرحله آخر تولید با فشار و گرما دهی مستقیمی که دستگاه‌ها به ان‌ها وارد می‌کند فشرده و در نهایت به یکدیگر وصل می‌شوند. این روش یعنی روش DPL بیشتر مورد استفاده شرکت‌ها و برند‌های مطرح و شناخته شده تولید‌کننده پارکت لمینیت می‌باشد.

روش HPL:

کلمه HPL که مخفف کلمات High Pressure Laminate به معنی لمینیت با فشار زیاد می‌باشد. در واقع ساخت لمینیت با این روش بدین گونه می‌باشد که لایه‌های بیرونی کفپوش پارکت لمینیت به یکدیگر با فشار وصل می‌شوند و‌بعد از آن نیز دو لایه مرکزی با فشار مستقیم به آن دو لایه چسبانده می‌شود. در پایان‌کار بعد از فشرده شدن ۴ لایه با یکدیگر و ساخته‌شدن تایل کفپوش لمینیت، لمینیت تولیدی اماده عرضه و پخش در سراسر بازار‌ و فروشگاه‌ها می‌باشد.

 

 

نکته مهم در تولید این محصول این می‌باشد که هر چه لایه‌ها با فشار بیشتری بر یکدیگر فشرده‌سازی شوند مقاومت و دوام لمینیت بالا می‌رود. البته ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که بگوییم در ابتدای تولید این محصول بیشتر شرکت‌های تولید کفپوش پارکت لمینیت در تولید خود از گاز فرمالدئید در کارخانه نیز بهره می‌جستند که در نهایت به سبب عوارض و آسیب هایی که به محیط زیست وارد می‌کردن دیگر شرکت‌های تولیدی استفاده از این‌گاز را کنار گذاشته‌اند.

نتیجه‌گیری

امروزه با رشد و پیشرفت تولید لمینیت‌ها تقاضا برای این محصول نیز افزایش پیدا کرده است و سالانه بر طرفداران این محصول افزوده می‌شود. همچنین به دلیل مزایای مثبتی که لمینیت‌ها دارند نسبت به سایر کفپوش‌ها بیشتر طرفدار دارند. اما ممکن است در هنگام خرید این محصول با سوالاتی درباره نحوه تولید و ساخت لمینیت و تأثیر ان‌ها بر روی کیفیت و دوام ان برای شما پیش بیاید. ما در این مطلب تلاش کردیم که شما تا حدودی با پاسخ سوالات خود آشنا شوید و‌امید است که توانسته باشیم شما را در این زمینه راهنمایی کرده باشیم‌.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات