خرید آنلاین انواع موکت اداری

موکت‌های مناسب برای فضاهای پرتردد و فضاهای اداری

از دیگر مکان هایی که به کف پوش مناسب نیاز دارد، مکان های اداری است. یکی از کف پوش های بسیار مناسب که بسیار در فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد، کف پوش موکت است. از آن جایی که مکان های اداری، مکان هایی هستند که بسیار پر تردد بوده و رفت و آمد بسیار است، کف پوش موکت بسیار مناسب است. زیرا علاوه بر ایجاد حس راحتی در کارمندان، عایق صدا بوده و این ویژگی در مکان های اداری بسیار پر اهمیت واقع می شود زیرا این فضاها معمولا بسیار پر سر و صدا و شلوغ است. در انتخاب موکت اداری باید به یکسری نکات توجه شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انواع موکت ها

به طور کلی موکت ها به دو دسته کات پایل و لوپ پایل تقسیم می شوند که با معرفی این دو گروه انتخاب موکت مورد نیازتان راحت تر خواهد شد. موکت های کات پایل (Cut pile) و لوپ پایل (loop pile) از نظر نوع بافت با یکدیگر فرق دارند. موکت های کات پایل به این شکل هستند که بعد از بافته شدن الیاف حلقه ای آنان بریده شده و به صورت عمودی مشاهده خواهند شد. این مدل موکت ها در رنگ ها و ضخامت های متفاوت ارائه می شوند. موکت های کات پایل دوام خوبی دارند اما به خاطر مدل الیافشان بهتر است که در مکان های پر رفت و آمد استفاده نشوند چون خیلی سریع حالتشان را از دست می دهند. علاوه بر این موضوع شستن و تمیز کردن آن ها سخت است زیرا به راحتی گرد و غبار و آلودگی وارد الیاف آن ها خواهد شد. و اما موکت های لوپ پایل به همان شکل حلقه ای که بافته می شوند باقی خواهند ماند و رنگ ها و انواع مختلفی دارند. این موکت ها نیز مقاومت بالایی دارند و بخاطر نوع بافتشان رد پا روی آن ها باقی نخواهد ماند به همین دلیل در مکان های پر تردد می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد. همچنین الیاف موکت های لوپ پایل به خاطر حلقه ای بودنشان گرد و غبار و... به بافت زیرین آن ها کم نفوذ میکند یا کلا نفوذ نمی کند به همین دلیل شستشوی آن ها راحت تر نیز می باشد.

طرح موکت و بافت آن برای مکان های اداری

موکت ها در انواع متفاوتی تولید می شوند و همانطور که اشاره شد شامل کات پایل، لوپ پایل یا ترکیبی از هردو بوده و تنوع بسیاری در طرح های آن ها است. از میان این مدل بافت ها، موکت لوپ پایل به دلیل داشتن تراکم میان بافت ها، مقاومت بیشتری داشته و در مقابل رفت و آمد بسیار دیرتر آسیب می بیند و راحت تر تمیز می شود. به همین علت برای فضاهای اداری مناسب تر است. رنگ موکت های اداری نیز بسته به کسب و کار آن فضا دارد و در بعضی مواقع سلیقه ای است. معمولا رنگ های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهند. برای اینکه شرکت شما حرفه ای تر نشان داده شود، می توانید از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید. البته رنگی که انتخاب می شود می تواند به گونه ای باشد که لکه روی آن مشخص نشده و زیبایی خود را از دست ندهد. رنگ موکت باید به گونه ای انتخاب شود که برای کارمندان خسته کننده و یکنواخت نشود. رنگ موکت ها در اداره می تواند در روحیه کارمندان بسیار موثر باشد.

ایجاد حس راحتی و آرامش بیشتر

معمولا در اداره ها تمام کارمندان سخت مشغول کار هستند و روزشان پر از مشغله و استرس می باشد. از آن جایی که فشار روانی در فضاهای اداری بیشتر است، جالب است بدانید موکت گزینه مناسبی برای این فضا می باشد. از جمله مزیت های موکت که در آرامش و حس راحتی کارمندان تاثیر زیادی دارد شامل: عایق صدا بودن موکت؛ معمولا صدای زنگ تلفن اتاق های اداره و موبایل کارمندان در راهروها بسیار به صدا در آمده و در اداره این صداها می پیچد. عایق صدا بودن موکت باعث می شود که صدای موجود در اداره جذب شده و از آلایندگی آن در محیط می کاهد. موکت ذرات معلق در فضا که باعث آلودگی آن فضا می شود، جذب می کند. این مزیت موکت باعث می شود که کارمندان کمتر دچار آلرژی و حساسیت شده و هوای محیط سالم تر شود. موکت در فصل سرما یا گرما عایق حرارت است در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

راحت تمیز شدن موکت

جنس الیاف موکت باید طوری باشد که چرک را به خود نگرفته و به راحتی تمیز شود. معمولا موکت ها در فضاهای اداری بیشتر در راه پله ها، راهروها، اتاق کنفرانس و ... که رفت و آمد بیشتری در آن ها است، مورد استفاده قرار می گیرند.

موکت‌های مناسب برای فضاهای پرتردد و فضاهای اداری

مشاهده موکت های اداری

ضد حریق بودن موکت

موکت های مناسب اداره ها باید به گونه ای باشد که قابلیت درون سوزی داشته باشند و با افتادن حتی یک سیگار روشن روی آن، آتش را پخش نکند. این گونه موکت ها دارای خاصیت BFL می باشند. این ویژگی موکت در مکان های اداری بسیار مهم است. یکی دیگر از مواردی که در انتخاب موکت بسیار اهمیت دارد ضد الکتریسیته ساکن بودن آن است.
معمولا اداره ها دارای سیستم های الکترونیکی و کامپیوتر می باشند، به همین دلیل ضد الکتریسیته ساکن بودن موکت های مورد استفاده بسیار مهم تلقی می شود. دو مدل از موکت هایی که در محیط اداری معمولا استفاده می شود، موکت های رولی و تایل می باشند
موکت های تایل جنس خوب معمولا از دوام بیشتری در فضاهای اداری برخوردار هستند اما اگر نمی خواهید هزینه بسیار کنید، همان موکت رولی مناسب می باشد که در رنگ ها و طرح های متفاوتی ارائه می شوند. یکی دیگر از مزایای موکت تایل این است که اگر هرکدام از تایل ها لکه گرفت یا دچار ساییدگی بسیاری شد، می توان به راحتی آن را عوض کرد.
در این مقاله علاوه بر بررسی ویژگی های موکت ها، درباره موکت های مناسب برای فضاهای پرتردد و فضاهای اداری نیز صحبت شد. اگر در صدد انتخاب موکتی مناسب برای راهروها و فضای اداره هستید این مقاله می تواند به شما در داشتن انتخاب مناسب کمک کند.