برای رنگ کاغذ دیواری راه پله و راهرو چه طرح و رنگ‌هایی مناسب‌تر هستند؟

برای رنگ کاغذ دیواری راه پله و راهرو چه طرح و رنگ‌هایی مناسب‌تر هستند؟

در دنیای امروز، بیشتر از قبل به طراحی دکوراسیون داخلی منازل توجه می‌شود چرا که نوع دکوراسیون داخلی منازل نه تنها می‌تواند بر شخصیت و خصوصیات افراد تاثیر بگذارد بلکه می‌تواند منازل را زیباتر از قبل جلوه دهد. خانه‌ها از بخش‌های مختلفی مانند اتاق خواب، پذیرایی، حال و ... تشکلیل شده‌اند ولی راه پله و راهرو از جمله فضاهایی هستند که می‌توانند بیشتر از بخش‌های دیگر بر زیبایی فضای خانه و نوع دکوراسیون داخلی تاثیر بگذارند، پس با توجه به این دیدگاه، نیاز است که در هنگام انتخاب کاغذدیواری برای این دو بخش، توجه خاصی را مبذول دارید و یک انتخاب عالی داشته باشید که در آینده به هیچ عنوان از انتخاب خود پشیمان نشوید.

نحوه انتخاب رنگ کاغذ دیواری راه پله و راهرو

در هنگام انتخاب کاغذ دیواری راه پله و راهرو باید یک سری موارد را مد نظر داشته باشید و بر اساس این موارد می‌توانید یک انتخاب عالی داشته باشید. این موارد عبارتند از:

  • رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی منزل
  • رنگ‌های موجود در سایر دیوارهای ساختمان
  • میزان متراژ راهرو و راه پله
  • میزان نور ورودی در راهرو و راه پله

توجه!! توجه!!

قبل از اینکه به ادامه موضوع اصلی این مقاله پرداخته شود، لازم است که به یک نکته اساسی توجه شود و آن هم این است که دیوارها یکی از مهمترین بخش‌های یک ساختمان می‌باشند چرا که دیوارها اولین آیتمی است که افراد به محض ورود به یک خانه به آن‌ها توجه می‌کنند، پس لازم است که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارهای مختلف خانه از جمله راهرو و راه پله، توجه خاصی را مبذول دارید تا بتوانید در یک نگاه، همگان را مجذوب کاشانه بی‌نظیر خود کنید.

بهترین رنگ و طرح برای کاغذ دیواری راهرو و راه پله

همانطور که می‌دانید دیوارهای به کار رفته در راهرو و راه پله دارای شکستگی‌های فراوانی می‌باشند که به همین علت بهتر است از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار برای این بخش از خانه استفاده نشود. در این شرایط توصیه ما به شما این است که از کاغذ دیواری‌ها با ویژگی‌های زیر استفاده کنید:

  • دارای طرح‌های ساده و خطوط عمودی
  • دارای رنگ‌های سرد و گرم

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که راهرو و راه پله از جمله فضاهای خیلی شلوغ می‌باشند که در نتیجه بهتر است از کاغذ دیواری‌هایی استفاده شود که این شلوغی را کاهش دهد.

 

 

بهترین رنگ‌ها برای کاغذ دیواری راهرو و راه پله

کاغذ دیواری با رنگ سفید

یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای کاغذدیواری سقف و دیوارهای راهرو و راه پله، رنگ سفید می‌باشد چرا که این رنگ خطای دید برای افراد ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که افراد تصور می‌کنند که فضا بزرگتر و دلبازتر دیده می‌شود. در واقع فضای راهرو و پله‌ها از جمله فضاهای بسته در نظر گرفته می‌شوند که بهتر است با یک سری تکنیک آن‌ها را دلبازتر جلوه دهید

کاغذ دیواری با رنگ قرمز

اگر از جمله افرادی هستید که همواره به دنبال این موضوع هستید که نه تنها خودتان، بلکه فضای زندگی شما خاص دیده شود، پس حتما از کاغذ دیواری با رنگ قرمز در فضای راهرو و راه پله خانه خود استفاده کنید.

کاغذ دیواری با رنگ سبز مایل به زرد

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه دارید تا فضای منزل خود را گرم و صمیمی جلوه دهید، حتما از رنگ سبز مایل به زرد در راهرو و راه پله خانه خود استفاده کنید چرا که این رنگ جز رنگ‌های گرم در نظر گرفته می‌شود.

کاغذ دیواری با رنگ آبی

مطمئنا شما نیز مانند تمام انسان‌های دیگر به این موضوع علاقه‌مند هستید تا هر چه زودتر آرامش را به منزل خود برگردانید، پس وقت را هدر ندهید و از کاغذ دیواری با رنگ آبی برای راهرو و راه پله خود استفاده کنید چرا که رنگ آبی جز یکی از رنگ‌های سرد می‌باشد که زیبایی خاصی را نیز به همراه دارد.

کاغذ دیواری تک رنگ

اگر می‌خواهید تا منزل زندگی خود را خاص و بی‌نظیر جلوه دهید، حتما از کاغذ دیواری تک رنگ در فضای راهرو و راه پله استفاده کنید. (تک رنگ به طیف‌های مختلف یک رنگ گفته می‌شود.)

کاغذ دیواری با رنگ‌های خنثی

اگر می‌خواهید تا رنگ کاغذ دیواری به کار رفته در راهرو و راه پله با بخش‌ها و رنگ‌های مختلف خانه از جمله دیوارهای دیگر به خوبی هماهنگ شود، حتما از کاغذ دیواری با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، قهوه‌ای و ... استفاده کنید.

کاغذ دیواری با رنگ‌های متضاد

اگر می‌خواهید تا همگان را در نگاه اول مجذوب خانه خود کنید، فقط کافی است تا از رنگ‌های متضاد در راهرو و راه پله استفاده کنید.

توجه!! توجه!!

اگر به رنگ مشکی علاقه خاصی دارید، بهتر است در هنگام انتخاب رنگ کاغذ دیواری از این علاقه خود صرفه نظر کنید چرا که کاغذ دیواری با رنگ مشکی می‌تواند در فضاهای کوچکی مانند راهرو و راه پله، فضای دلگیری را ایجاد کند.

 

 

کاغذ دیواری PVC یا کاغذ دیواری نانوون (non-woven)؟

ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کند که برای کاغذ دیواری راهرو و راه پله، بهتر است از کاغذ دیواری PVC استفاده شود و یا کاغذ دیواری نانوون؟ توصیه ما به شما این است که از کاغذ دیواری pvc استفاده کنید چرا که

  1. تردد در راهرو و راه پله بسیار بیشتر از بخش‌های دیگرخانه می‌باشد.
  2. امکان آسیب رسیدن و ضربه به کاغذ دیواری در این بخش از خانه بیشتر از بحش‌های دیگر منزل است.
  3. به علت تردید زیاد، باید جنس کاغذ دیواری به گونه‌ایی باشد که قابلیت شست و شو داشته باشد.

پس بر اساس دلایل فوق، بهتر است از یک کاغذ دیواری ضخیم و قابل شست و شو مانند PVC برای راهرو و راه پله خانه استفاده کنید.

خانه‌ها از زمان گذشته تا به حال تغییرات بسیاری کرده‌اند به گونه‌ای که طراحان و حتی مردم عادی بیشتر از قبل به نوع دکوراسیون داخلی خانه توجه می‌کنند. راهرو و راه پله یکی از بخش‌های خانه می‌باشند که اگر از رنگ و طرح کاغذ دیواری مناسبی در این فضا استفاده شود، می‌تواند زیبایی آن فضا و خانه را دو چندان برابر کند. راهرو و راه پله یکی از بخش‌های شلوغ و کوچک خانه می‌باشند که به همین منظور بهتر است از کاغذ دیواری با طرح‌های ساده و رنگ روشن در آن‌ها استفاده کنید. هم‌چنین بهتر است از کاغذ دیواری PVC در این فضا استفاده کنید چرا که بخاطر شلوغی به سرعت دیوارها کثیف می‌شوند و نیاز است که مدام آن را تمیز کنید. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات