استفاده از موکت پرز بلند به جای فرش

استفاده از موکت پرز بلند به جای فرش

مطمئنا در دنیای امروز آنچه بیشتر از هرچیزی بدان احساس نیاز میکنیم، سکوت و آسایش و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا برای ساده‌تر کردن کارهایمان است. در عصر حاضر که کفپوش‌های موکت‌ بسیار با علم روز هماهنگ شدند و با مزایایی از جمله ضدلک، ضدحریق، ضد الکتریسیته ساکن، ضدآب، ضدالرژی، عایق صدا و رطوبت هستند، جای خود را در میان اکثر مردم جهان باز کرده اند. موکت‌هایی با الیاف طبیعی و مصنوعی، در هزاران طرح و رنگ و شکل هندسی معمولی و خاص و با ابعاد مدنظر شما بسته به کارایی که انتظارش را دارید، در دسترس شماست. کافیست که اراده کنید و کفپوش‌های شکیل و لاکچری پالاز را انلاین یا حضوری تهیه کرده و دکوری جدید به منزلتان ببخشید.

قبل از اینکه بتوانیم در مورد مناسب بودن یا نبودن موکت برای فضای خانه صحبت کنیم، مهم است که مشخص شود منظور از "الیاف" در جهان موکت چیست. سطح نرم که باعث محبوبیت و ماندگاری موکت شده است، از الیاف گوناگونی میتواند تهیه شود. اگر آن "پرز بلند" نامیده میشود، به این معنی است که الیاف بلندتر و سست تر هستند. به عنوان مثال موکت شگ‌ یک مدل شناخته شده با تراکم بالا و پرزهای بلند است. از طرف دیگر، موکت‌هایی با انبوه کم دارای الیاف کوتاهتر و حلقه‌های محکم‌تری هستند.

فرو رفتن پاهایتان در یک توده‌ی نرم‌ وعمیق، جلوه‌ای از لوکس بودن را به فضای شما اضافه می‌کند. به طور ایده آل برای اتاق خواب، پذیرایی، اتاق کودکان، محیط‌های کم تردد از موکت‌‌های نرم و پرز بلند استفاده کرده تا احساس راحتی بیشتری در فضا ایجاد گردد. تحولات اخیر در فن آوری الیاف منجر به تولید نوعی الیاف نرم و ابریشمی شده است که با انعکاس نور روی سطحش  یک اثر ابریشمی مجلل ایجاد میکند‌.

 

 

موکت‌ها در انواع پرزبلند، پرزکوتاه یا کات‌پایل، کبریتی ‌و حلقوی موجود هستند. موکت‌ها نقش حفاظتی بی‌نظیری در محیط بازی می‌کنند بطوریکه از صدمات به اشخاص و اشیا جلوگیری کرده و سالیانه از آسیب‌ها و شکستگی‌های استخوان‌های نواحی مختلف بدن نیز ممانعت بعمل می‌آورند‌. موکت‌های پرزبلند بهترین عایق صدا وگرما هستند و بهترین لطافت را در میان سایر موکت‌ها دارند. بعلاوه این موکت‌ها زیبایی وصف ناپذیری به منطقه مورد استفاده، می‌افزایند.

چند سالی است که موکت‌ها با کارایی بالایشان نقش فرش‌ها را کمرنگ کرده‌اند و رتبه اول بودن از لحاظ کیفیت و تنوع را از آنِ خود کرده‌اند. این روزها فرش‌های سنگین و لغزنده، کمتر استفاده شده و جایشان را کفپوش موکت‌ گرفته است. اکنون نوبت به آن رسیده که قدمی برداشته و ظاهری جذاب به مکان خود بدهید. کفپوش موکت هارمونی فوق العاده‌ای که با سایر وسایل در محیط ایجاد میکند، اغواکننده است!

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که بسیار مشکل‌پسند و ریزبین هستید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید، پالاز حلال مشکلات است. کارخانه پالاز با بهره‌گیری از ماشین آلات پیشرفته در کنار افراد متخصص در زمره‌ی موکت‌های برند شناخته شده است و در سطح بین‌الملل نامی اشنا برای مردم جهان است.

 

 

شاید تصورش برایتان جالب باشد وقتی با خستگی روزمره به منزل آمده و پاهایتان را روی موکت‌های نرم ولطیف پرزبلند میگذارید، و حس خوشایندی عایدتان خواهدشد. این موکت‌ها نهایت شباهت را به فرش‌ها دارند، با این تفاوت که با داشتن پرزهای بلندتر، در مناطق سردسیر بهترین عایق گرما بوده ودر انواع حلقوی، قیچی شده یا ترکیبی از هردو موجود هستند. البته نوع حلقوی از مقاومت بیشتری برخوردار است ‌و نوع قیچی خورده زیبایی بیشتری دارد. شما با نظر داشتن اینکه میخواهید، زیبایی بیشتر داشته باشد و یا مقاوم‌تر باشد، از بین تنوع موکت‌ها آزادانه انتخاب کنید.

انواع الیاف موکت‌ ها

موکت‌های قیچی خورده یا کات پایل

به این فکر کنید که موکت‌تان رشته‌ای است. الیاف یک موکت به طور یکنواخت برش داده میشوند، بنابراین الیاف یا نخ‌های سطح آن دارای انتهای باز و دارای طول یکسان هستند. آن‌ها در واقع در مقایسه با الیاف حلقه‌ای، نرمتر زیر پا احساس میشوند. تمیز کردن آن نسبتا سخت است زیرا انتهای الیاف باز‌ بوده و گرد و غبار به راحتی وارد الیاف آن میشود.

موکت‌های حلقوی یا لوپ پایل

تراکم حلقه‌ها میتوانند زیاد، متوسط یا کم باشند. یک موکت لوپ پایل دوام بیشتری دارد و بخاطر تراکم زیاد آن برای مکان‌های پرتردد پیشنهاد میگردد. تمیز کردن و نگهداری الیاف لوپ پایل به نسبت راحت است زیرا از ورود گردو غبار به عمق الیاف‌ها و نیز لابه لای آن جلوگیری کرده و سریع‌تر تمیز میشوند.

ویژگی‌های موکت‌های پرزبلند

موکت‌های پرز بلند با داشتن ویژگی‌های زیر به عنوان فرش در خانه‌ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند:

  • لطافت بسیار بالا
  • ظاهری زیباو متنوع
  • عایق صداو حرارت
  • قیمت پایین‌تر نسبت به فرش

خانواده شما از نشستن روی زمین لذت می برند؟ از آنجا که موکت پرزبلند روی پای شما تاثیر مثبت دارد، نرمی و لطافت مورد نیاز برای نشستن روی زمین را فراهم میکند. میتوانید کنار یک کاناپه روی موکت مجللتان بنشینید و حس خوبی را از آن دریافت کنید! تصورش دور از ذهن نیست، با موکت‌های منحصر بفرد پالاز میتوانید این حس خوب را تجربه کنید.

 

 

البته موکت‌های پرزبلند عیوبی نیز دارند، از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بودار بودن چسب
  •  نامناسب بودن برای محیط‌های پررفت وآمد
  • دشواری تمیز کردن

چسب‌های مخصوص این موکت بوی شدیدی دارد که چندین روز پس از نصب نیز باقی می‌ماند،اگربه آن حساسیت دارید، مدتی خانه را ترک کنید تا بو رفع شود.

تردد زیاد بر روی این موکت موجب آسیب و یا کنده وجدا شدن پرزهایش می‌شود که قابل اصلاح نیست. پس آنرا برای پلکان یا اتاق‌های پررفت و آمد و محیط‌هایی که با کفش تردد میکنند، هرگز بکار نبرید.

بدلیل نوع ساختار این موکت باید با جاروبرقی و بخارشوی از ورود گرد وغبار به بافتش محافظت کنید. هرچند که نوع ضدلک این موکت در بازار موجود است، ولی بهتر است زود به زود تمیز و شسته شوند، هرچند که رنگش چرک‌تاب و تیره باشد. اگر فرزند کوچک دارید و با چالش تمیزکاری هرروز مواجه هستید، پیشنهاد خوبی برایتان نیست.

برخی خانواده‌ها ممکن است موکت‌هایی با الیاف بلند را ترجیح دهند و برخی هم الیاف کوتاه را میپسندند. مطمئنا یک گزینه مناسب برای شما وجود خواهد داشت، کافیست به سایت پالاز آنلاین سر بزنید.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات