میزان عمق و دوام لمینیت

میزان عمق و دوام لمینیت

کفپوش لمینیت پوششی چند لایه است‌ که برای پوشاندن سطح کف مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این کفپوش از مواد اچ دی اف می‌باشد که رویِ بیرونی آن را لایه‌ای از جنس لمینیت پوشش داده است. همانطور که می‌دانید امروزه کفپوش‌های لمینیت یکی از پرطرفدارترین و مطرح‌ترین کفپوش‌ها در سطح دنیا است. دلیل آن نیز داشتن ویژگی‌های فوق العاده‌ای که نسبت به سایر کفپوش‌ها دارند، می‌باشد.

مزایای‌لمینیت‌ها:

  • ضد آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر حرارت
  • قابلیت شست و شو
  • پاکسازی ساده و اسان
  • قیمت به صرفه و ارزان
  • نصب سریع و راحت
  • تعمیر و تعویض بی‌درد سر

و ...

موارد یاد شده‌ را در واقع می‌توان از اساسی‌ترین اپشن‌هایی که یک کفپوش باید داشته باشد دانست و خوشبختانه لمینیت‌ها تمام موارد فوق را‌ شامل می‌شوند. آنچه موضوع این مقاله می‌باشد نکاتی درباره عمق و دوام کفپوش لمینیت می‌باشد که در این مطلب سعی داریم به شرح آن بپردازیم پس برای اطلاع یافتن از دوام و ضخامت لمینیت‌ها تا پایان متن با ما همراه باشید.

دوام لمینیت‌ها

در واقع انسان هنگام خرید هر محصول و کالایی مایل است تا درباره‌ی دوام و کیفیت محصول مطلع شود از این رو ما اینجا هستیم تا دوام و مقاومت لمینیت‌ها را که در گرو چند عامل موثر است، بررسی کنیم. در واقع سوال ایجاد شده این است که چه عواملی بر روی دوام پارکت لمینیت اثر گذار است؟ در ادامه به ذکر چند عوامل اثر گذار بر روی لمینیت‌ها می‌پردازیم.

شرکت تولید‌کننده و مارکی که بر روی محصول نصب شده است (برند محصول).

کاملا شفاف است ‌که برای تولید هر محصول شرکت‌ها و کارخانه‌‌های تولیدی زیادی مشغول به کار می‌شوند و مسلما جنس و مواد سازنده و نحوه هر کدام با دیگری متفاوت می‌باشد بنابراین در تولید لمینیت‌ها نیز مانند سایر کالا‌ها تولید کننده‌های زیادی وجود دارند که جنس لمینیتی که در بازار عرضه می‌کنند با دیگری متفاوت است.

 

 

نکته‌ای که باید در این باره بدان توجه داشته باشید این است که اگر قصد خرید پارکت لمینیت را دارید حتما قبل از خرید درباره مارک و برند ان تحقیقات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید از برندی معتبر خرید می‌کنید.

در نظر گرفتن موقعیت جغرافیای محیطی که می‌خواهید لمینیت را در آنجا نصب کنید.

ذکر این مورد از آن رو در دوام و‌ ماندگاری محصول تاثیر گذار است که لمینیت‌ها در شهر‌ها و مناطقی با آب و هوایی معتدل و خشک دوام بیشتری دارند اما در مناطق شرجی که دارای رطوبت زیادی هستند به طبع از پایداری و دوام محصول می‌کاهد. البته این بدین معنا نیست که در مناطق مرطوب به هیچ عنوان امکان نصب لمینیت‌ها وجود ندارد بلکه اگر نکات لازم را برای نصب لمینیت در این مناطق رعایت کنید هیچ گونه مشکلی در این مورد پیش نخواهدآمد.

چگونگی شست و شو و پاکسازی لمینیت‌ها

یکی دیگر از عواملی که در دوام لمینیت‌ها بسیار مهم است نحوه شست و شو و تمیز کردن آنهاست. در واقع هر پوششی، مواد شوینده و روش خاص خود را در شست و شو دارد لمینیت نیز مانند سایر کفپوش‌ها مواد شوینده مخصوص خود را داشته و همچنین نحوه شست و شوی آن نیز مهم است که راهنمایی شست و شوی لمینیت بر روی بسته مواد شوینده مخصوص لمینیت ذکر شده است. شما با شست و شوی اصولی و درست لمینیت‌ها می‌توانید بر عمر آنها بیفزایید؛ پس حتما هنگام شست و شوی لمینیت نکات لازمه را رعایت فرمایید.

تحت فشار قرار ندادن لمینیت‌ها

با در نظر گرفتن این موضوع که لمینیت‌ها در ضخامت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند اما باید توجه اشته باشید که در هر ضخامتی هم که باشند باز هم باید از کشیدن اجسام سنگین بر روی سطح لمینیت‌ها و همچنین قرار دادن بدون واسطه اجسام سنگین بر روی لمینیت‌ها جدا خودداری کرد زیرا که این‌کار به مرور زمان بر سطح لمینیت‌ها آسیب وارد می‌کند و در نتیجه دوام این ‌محصول را ‌کاهش ‌میدهد.

زیر‌سازی صحیح و اصولی لمینیت‌ها

درست است‌ که نصب لمینیت‌ها ‌نسبت به سایر کفپوش‌ها کاری آسان است اما با سهل انگاری در آن ممکن ‌است به مرور زمان کفپوش لمینیت شما دچار آسیب جدی شود‌ و طول عمر این محصول را کاهش دهد. پس در نتیجه حتما در نصب و زیر‌سازی لمینیت‌ها از فردی خبره و با تجربه در این کار کمک بگیرید تا از وقوع آسیب‌های احتمالی جلو‌گیری کنید.

با ذکر این نکات می‌شود دریافت که علاوه بر بررسی کردن استاندارد و کیفیت و همچنین ضخامت لمینیت عوامل دیگری نیز وجود دارند که رعایت نکردن ان‌ها سبب کاهش دوام لمینیت‌ها می‌شود پس در نتیجه اگر ‌شما از بهترین ‌برند لمینیت هم استفاده کنید در صورت رعایت نکردن موارد فوق ممکن است که به دوام و مقاومت لمینیت‌ها آسیب وارد کنید. و اما در ادامه سراغ نکته‌ای مهم‌تر در لمینیت‌ها می‌رویم که آن ضخامت و عمق لمینیت است که خود یکی از معیار‌های مهم در هنگام خرید لمینیت محسوب می‌شود.

 

 

عمق و ضخامت لمینیت‌ها

ضخامت و عمق پارکت لمینیت‌‌هایی که در بازارهای جهانی موجود هستند در درجه‌های متفاوتی می‌باشند. ضخامت لمینیت‌ها از 7 میلی متر آغاز می‌شود و به ترتیب در درجه‌های 8 میلی متری، 10 میلی متری، 12 میلی متری و حتی 15 میلی متری تولید شده‌اند.

در ابتدا باید بگوییم که کیفیت ‌لمینیت‌‌ها ربطی به ضخامت لمینیت ندارد و در واقع ضخامت لمینیت‌ها برای عواملی مانند کاهش انتقال صدا، استفاده در سطوح ناهموار و ... طراحی شده‌اند البته که ضخامت لمینیت‌ها به تردد فضای شما نیز مربوط می‌شود بدین صورت که هر چه تردد بیشتر باشد شما به لمینیت‌هایی که ضخامت بیشتری دارند، نیاز دارید.

نتیجه‌گیری

پس به طور کلی هدف از ارائه این مقاله شناساندن عوامل موثر بر دوام لمینیت‌ها و همچنین کارایی ضخامت و عمق لمینیت به شما علاقه‌مندان به خرید این نوع از کفپوش‌ها بوده است. نتیجه‌ای که از این مطلب حاصل شد این بود که دوام و کیفیت لمینیت‌ها بعد از مشخص شدن برند و شرکت تولیدی ان، وابسته به طرز نگهداری و استفاده شما می‌باشد و همچنین ضخامت لمینیت تاثیری بر کیفیت آن ندارد و در واقع لمینیت‌هایی که دارای ضخامت ۸ تا ۱۲ میلی متری هستند نیز دوام بالایی دارند و اکثرا لمینیت‌هایی که دارای عمق و ضخامت بالا‌تری نسبت به سایر لمینیت‌ها هستند را بیشتر در مکان‌های پر ترددی مانند هتل‌‌ها، ادارات، سالن‌های سینما و تئاتر و ... به کار می‌برند. امیدواریم که توانسته باشید نهایت استفاده را از مطالب ارائه شده، ببرید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات