مقاومت لمینیت‌ها در برابر اجسام نوک‌ تیز

مقاومت لمینیت‌ها در برابر اجسام نوک‌ تیز

همانطور که می‌دانید کفپوش‌های پارکت لمینیت یکی از اِلِمان‌های اصلی در تغییر دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند و توانسته‌اند نظرات مثبت فراوانی را به سمت خود جلب کنند. لمینیت‌ها یکی از انواع کفپوش‌ها هستند که از چهار لایه ساخته شده‌اند و هر کدام از این لایه‌ها نشان دهنده ویژگی در لمینیت می‌باشد اما در کل می‌شود گفت که جنس لمینیت‌ها از اچ.دی.اف می‌باشد. طول عمر پارکت‌های لمینیت بنا بر برند هر شرکت متغیر می‌باشد اما پس از بحث درباره برند، چگونگی محافظت از لمینیت‌ها مطرح میشود که در طول عمر آن‌ها تاثیر‌گذار می‌باشد. اکثر مردم به دنبال کفپوش‌هایی هستند که جدا از بحث کیفیت و جنس بتوانند ‌آنها را به راحتی با سایر اجزای خانه ست کنند و فضایی چشم نواز را به خانه خود ببخشند.

پارکت‌های لمینیت به سبب گستردگی که در طرح، سبک، رنگ و.. دارند توانایی ست کردن با هر نوع دکوراسیونی را برای طرفداران خود به همراه دارند. اما بعد از نکات مربوط به هماهنگی کفپوش با اجزای خانه اکثر مردم به سراغ خصوصیاتی که یک‌ کفپوش خوب و مناسب باید داشته باشد، می‌روند تا بتوانند علاوه بر زیبایی از جنس و طول عمر کفپوش خود اطمینان حاصل فرمایند زیرا به کارگیری کفپوشی نامرغوب سبب سرخوردگی شخص می‌شود و علاوه بر ان انتخاب نامناسب کفپوش ضرر مالی نیز به همراه خواهد داشت.

در این مطلب ما می‌خواهیم مزایایی که یک کفپوش مناسب و مرغوب باید داشته باشد و همچنین مواردی که در نگهداری از این کفپوش باید رعایت کنیم را ذکر کنیم. پس اگر قصد خرید کفپوشی ‌مناسب را برای منزل یا‌ محیط کار خود دارید ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید. در ابتدای کار لازم است که توضیح مختصری درباره پارکت لمینیت بدهیم.

معرفی لمینیت:

پارکت لمینیت نوعی کفپوش برای استفاده بر روی کف خانه یا محل کار شما می‌باشد. این کفپوش‌ها از چندین لایه چوبی که به طور فشرده شده ساخته شده‌اند، تشکیل شده‌اند. پارکت لمینیت را می‌شود یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدار‌ترین کف‌پوش‌ها در عرصه دکوراسیون داخلی دانست که امروزه در طرح‌ها و سبک‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. در ادامه به ذکر و شرح‌ ویژگی‌های موجود در لمینیت‌ها می‌پردازیم.

 

 

ویژگی‌های موجود در لمینیت‌ها

نصب ساده:

در مقاله‌های قبلی به طور کلی درباره نصب لمینیت‌ها صحبت کرده و به طور خلاصه در این باره باید بگوییم نصب لمینیت‌ها با داشتن کمی تجربه و فنی بودن به آسانی انجام خواهد شد و کافیست چند ابزار مخصوص اینکار را در دست داشته باشید. سپس با مشورت کردن و راهنمایی جستن از فردی با تجربه در این کار، خود شما نیز می‌توانید به راحتی لمینیت‌های منزلتان را نصب کنید.

تعویض و تعمیر آسان :

اگر زمانی در سطح پارکت لمینیت منزلتان خط و خش یا ضربه‌ای عمیق‌تر دیدید اصلا نگران آن نباشید؛ زیرا شما به راحتی‌ می‌توانید قسمت اسیب دیده را با لمینیت یدک جابه جا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کنید. البته خط و خراش‌های سطحی قابل حل هستند و نیازی به تعویض آن‌ها نیست.

مقاومت در برابر رطوبت و حرارت:

بر عکس پارکت‌های چوبی که از چوب طبیعی ساخته شده‌اند و قابلیت جاذبه بالایی در جذب آب دارند پارکت‌های لمینیت در برابر نفوذ‌ آب بسیار مقاوم هستند و در واقع می‌توان گفت که تقریبا همه پارکت های لمینیت‌ ضد آب هستند.

دوام و کیفیت بالا :

پارکت لمینیت طول عمر بالایی نسبت به سایر کفپوش‌ها دارد. البته این موضوع تا حدود زیادی بستگی به برند شرکت تولید‌کننده نیز دارد اما به طور کل می‌توان گفت عمر مفید پارکت لمینیت میان ۱۰ تا ۱۵ سال است.

قیمت مناسب و به صرفه:

پارکت‌های چوبی امروزه با قیمت بالایی در بازار عرضه می‌شوند اما به نسبت آن کف‌پوش پارکت لمینیت دارای قیمت به صرفه‌تری میباشد که این مورد یکی از مهم‌ترین موارد در جذب طرفدارانش می‌باشد.

البته پارکت‌های لمینیت در انواع و اقسام گوناگونی در بازار عرضه می‌شوند و همچنین ضخامت هر یک از آن‌ها با دیگری با توجه به فضای کاربرد آن متفاوت ‌می‌باشد و در نتیجه ممکن ‌است قیمت پارکت لمینیت در انواع مختلف آن متغیر باشد اما با وجود همین مسئله نیز قیمت با صرفه‌تری نسبت به سایر کفپوش‌ها علی‌الخصوص کفپوش‌‌های چوبی دارد.

 

 

قابلیت شست و شو و‌ پاکسازی بی‌درد سر:

همانطور که اشاره شد پارکت لمینیت دارای قابلیت ضد آب است و به سادگی پاکسازی میشود، حتی با دستمالی نم‌دار نیز آن را میتوان مانند روز اول تمیز و درخشان کرد. البته برای افزایش طول عمر این محصول بهتر است از مواد شوینده مخصوص لمینیت استفاده کنید تا به سطح لمینیت شما آسیبی وارد نشود.

تنوع بالا در سطح و رنگ:

کافیست در راستای تغییر کفپوش خود، جنس و طرح آن را انتخاب کنید. در صورتی که کفپوش‌‌های لمینیت را برگزیدید می‌توانید هر رنگ و طرحی که مد نظر دارید را انتخاب کنید زیرا پارکت‌های لمینیت در انواع طرح و رنگ‌ها در بازار عرضه می‌شوند و تنوع در سبک‌ها و طرح‌های ان سبب جلب مشتریان زیادی خواهد شد.

مقاومت در برابر اجسام و اشیاء نوک تیز:

آخرین مورد و شاید اساسی‌ترین ویژگی لمینیت‌ها که در دوام و طول عمر آن نیز بسیار تاثیر گذار است، مقاوم بودن آن در برابر اجسام و اشیاء‌ نوک تیز میباشد. اغلب شما گمان ‌می‌کنید که پارکت‌های چوبی به دلیل اینکه ‌از چوب طبیعی ساخته شده‌اند مقاومت بیشتری در برابر اشیاء نوک تیز دارند اما‌ این ‌تصوری غلط می‌باشد و‌ در مقابل آن پارکت‌های لمینیت به دلیل اینکه سطح روییِ‌ آن از موادی مرغوب و نفوذ ناپذیر ساخته شده است در برابر این‌ اشیاء مقاومت بالا‌تری از خود نشان می‌دهند و در پی ‌همین‌ امر گزینه مناسبی برای استفاده‌ی خانواده‌هایی است که بچه‌های کوچک و پرجنب و جوش دارند. البته برای جلو‌گیری از بروز هرگونه آسیبی بهتر است که اگر در دکوراسیون خود وسیله‌ای نوک تیز دارید از طریق واسطه‌هایی مانند نوار‌های پلاستیکی، از سطح پارکت لمینیت خود محافظت کنید.

نتیجه‌گیری

با بیان مواردی که ذکر کردیم امید داریم که شما را یک قدم به انتخابتان نزدیک‌تر کرده و شما را در این جهت متقاعد کرده باشیم. همچنین پارکت لمینیت گزینه‌ای بسیار مناسبی برای بکارگیری برای کف منزلتان می‌باشد و میزان مقاومت آن در برابر اجسام نوک تیز نیز بررسی شد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات