لمینیت مناسب آشپزخانه

نصب لمینیت بر روی سرامیک

یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.

لمینیت چیست؟

لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین متصل نیستند و نصب آنها با استفاده از شیارهایی است که به یکدیگر وصل می‌شوند. بنابراین نصب آن بسیار آسان است.

سرعت نصب بالای لمینیت

به دلیل این که از هیچ ماده چسبنده‌ای در لمینیت استفاده نمی‌شود سرعت نصب آن بسیار سریع و عالی است در طول ۴۸ ساعت یا ۲۴ ساعت می‌توان حداقل ۲۰۰ متر مربع را لمینیت کرد. همچنین به علت استفاده نشدن از چسب، کف زمین خراب نشده و از ایجاد آلرژی ناشی از بوی چسب جلوگیری خواهد شد.

آیا امکان نصب کفپوش لمینیت روی سرامیک وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله لمینیت را می‌توان بر هر سطح صافی از جمله سرامیک نصب کرد. نکاتی که قبل از نصب
کفپوش لمینیت باید به آن توجه کرد:

باید سرامیک به خوبی بررسی شود تا مشکلاتی از قبیل شکستگی یا ترک نداشته باشد و اگر ترک بزرگی داشت باید جای آن را با سیمان پر کرد.
در هنگام نصب باید به تفاوت ارتفاع سرامیک‌ها هم دقت کرد و اگر این اختلاف ارتفاع رخ داد باید با برخی ابزار مثل: لب پله، گرده، نبشی این اختلاف را برطرف کرد.

مراحل نصب لمینیت بر روی سرامیک

  1. در اولین مرحله باید کف محل مد نظر را اندازه‌گیری کرد و به اندازه کافی کفپوش لمینیت را تهیه کرد و تمام گرد و غبار را از سطح محیط پاک کرد. می‌توان از فردی دارای تجربه در این کار بهره ببرید.
  2. در دومین مرحله باید فوم‌های سایلنت را روی سرامیک قرار داد تا از صداهای ناخوشایند جلوگیری کرد و بعد تایل‌های لمینیت را قرار می‌دهید. باید توجه کرد که بین لمینیت‌ها و گوشه دیوار پنج سانتی متر فاصله داشته باشد و این فاصله خالی با ابزاری مناسب و محکم پر می‌شود.
  3. در آخر تایل‌های لمینیت را برروی آن قرار می‌دهید و به ترتیب کل سطح محیط را پوشش می‌دهید و برای اینکه تایل‌ها ثابت شوند، ضرباتی بر آن وارد می‌کنیم تا به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

مزیت‌های لمینیت نسبت به سرامیک

  • دیرتر کثیف شدن نسبت به دیگر کفپوش‌ ها و همچنین راحت تمیز شدنشان
  • تنوع زیاد در رنگ
  • هماهنگ شدن با هر دکوراسیونی مانند تم چوبی و ...
  • مدرن بودن لمینیت ها
  • احساس راحتی آن هنگام راه رفتن
  • عمر بیشتر

لازم به ذکر است چسب مناسب برای چسباندن لمینیت بر روی سرامیک می‌تواند استحکام و نتیجه بهتر را داشته باشد. حتما به این نکته توجه داشته باشید فاصله بین لمینیت‌‌ها را باید با موادی مخصوص برای جلوگیری از نفوذ مایعات پُر کرد. زیرا اگر آب به لمینیت‌ها برسد باعث بادکردن آن می‌شود و همچنین باید میزان رطوبت اتاق را اندازه‌گیری کرد. نصب صحیح کفپوش لمینیت در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرامیک یا لمینیت؟ انتخاب شما کدام است؟

برای تصمیم‌گیری و پاسخ به این سوال باید به تعدادی از سوالات پاسخ دهید:
زیبایی بیشتر برای شما اهمیت دارد یا عمر و دوام کف‌پوش‌‌ها؟
میزان رفت آمد در مکان مورد نظر چقدر است: زیاد است یا کم؟
آیا شما قادر به این هستید که به طور مرتب کفپوش‌ها را نظافت کنید؟
میزان رطوبت هوا در مکان مورد نظر چقدر می‌باشد؟

حالا باید این سوال را پرسید که پارکت لمینیت یا سرامیک؟ نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام که از این دو بهتر هستند؛ زیرا که هرکدام مزایا و نقاط و ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند و همچنین هر کدام به طور جداگانه ضعف‌هایی را دارا هستند. درباره مزایای این دو محصول می‌توان گفت که نظافت پارکت لمینیت‌ها و سرامیک‌ها هر دو آسان می‌باشد. هر دو دارای طرح‌های بسیار متنوع هستند. هر دو کفپوش ایجاد حساسیت نمی‌کنند و همچنین در برابر رطوبت بادوام می‌باشند.

لازم به ذکر است که بگوییم تمامی پارکت لمینیت‌ها ویژگی آخر را دارا نیستند و شما باید انتخابی درست برای کفپوش آشپزخانه داشته باشید زیرا که کفپوش آشپزخانه حتما باید ضد آب باشد پس از ضد آب بودن آن مطمئن شوید.

تفاوت‌های سرامیک و پارکت لمینیت در چیست؟

  • سرامیک‌ها دارای سطحی براق هستند و سالهاست که مورد استفاده مردم قرار گرفته اند. پارکت‌های لمینیت کفپوش‌های خاص‌تری می‌باشند.
  • یکی از معایب بزرگ سرامیک‌ها این است که اگر سرامیک‌ها خیس شوند لیز می‌شوند. سطح لیز برای کودکان و سالمندان بسیار خطرناک می‌باشد. برای جلوگیری از این خطر پارکت لمینیت‌های ضد آب جایگزین خوبی هستند و امکان لیز خوردن اصلا وجود ندارد و به راحتی می‌توانید لمینیت‌ها را بر روی سرامیک نصب کنید.
  • از دیگر تفاوت‌های این دو کفپوش طول عمرشان است. سرامیک ‌ها شکننده هستند و با برخورد وسایل سنگین آسیب می‌بینند و ترمیم آن‌ها بسیار سخت می‌باشد؛ اما پارکت‌های لمینیت در برابر ضربه مقاوم می‌‌باشند و ماندگاری بالاتری دارند.

نکات مهم در نگهداری از کفپوش‌های لمینیت

نگهداری این کفپوش نسبت به کفپوش‌های دیگر به مراتب آسان‌تر است و به راحتی می‌توان با استفاده از وسایل مورد نیاز سطح آن را تمیز کرد. مواد شوینده مخصوص لمینیت نیز در بازار جود دارد و شما میتوانید از آن مواد هم، با توجه به نحوه استفاده، بهره ببرید.

قیمت نصب لمینیت

در مورد قیمت نصب لمینیت برروی سرامیک باید بیان کرد که هزینه لمینیت به نوع و برند آن، متراژ منزل، نیاز به زیرسازی و... بستگی دارد.

نتیجه‌گیری

در متن‌های بالا تعریف لمینیت و سرعت آن و نکاتی قبل از انجام لمینیت و مراحل نصب لمینیت روی سرامیک و مزیت‌های آن را بیان کردیم و قیمت نصب لمینیت‌ها به موارد مختلفی بستگی دارد که به چند مورد اشاره شد. شما به راحتی می‌توانید لمینیت‌ها را بر روی سرامیک در کم‌ترین زمان ممکن نصب کنید. برای نصب کفپوش لمینیت یا سرامیک به سلیقه شما و همچنین بودجه شما بستگی دارد که کدام را انتخاب نمایید. امیدوارم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی گرمایش کف
نصب لمینیت بر روی گرمایش کف
در دهه‌های اخیر بنا بر استقبال گسترده مردم از لمینیت‌ها و همچنین متقابلا پیشرفت سیستم گرمایشی کف ساختمان‌ها و جذب مشتریان زیادی به سوی این دو محصول، سوالاتی برای خریداران پیش می‌آید. سوالاتی از این قبیل که آیا استفاده لمینیت‌ها و سیستم گرمایشی با یکدیگر ممکن است؟ آیا در خانه‌ها و ساختمان‌هایی که به سیستم گرمایشی مجهز هستند می‌شود از پارکت لمینیت استفاده کرد؟قابل ذکر است که بگوییم با در نظر گرفتن این مسئله که طرح‌ها و سبک‌های مختلف کفپوش‌های چوبی و شبه چوبی مانند پارکت چوبی و لمینیت‌ها و ... هر کدام مزایا و نیز مقاومتی یکسان در برابر حرارت ندارند و خصوصیات حرارتی هر کدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و در پی آن ما متوجه این موضوع می‌شویم که همه کفپوش‌های چوبی برای سطح‌هایی که به سیستم گرمایشی...
نظرات