موکت مناسب اتاق خواب

موکت مناسب اتاق خواب

یکی از انواع کف پوش ها که بسیار رایج است و بیشتر افراد از آن در محیط های متفاوت استفاده می کنند، انواع موکت ها هستند. از آن جایی که موکت ها هم مانند سایر کف پوش ها در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند به همین دلیل به راحتی می توان با دکوراسیون منزل هماهنگ کرد. یکی از فضاهایی که در منزل بسیار مورد توجه است اتاق خواب می باشد. اتاق خواب یکی از مکان هایی است که در آن استراحت می کنید و انتظار دارید که فضای اتاق به شما آرامش دهد. انتخاب کف پوش مناسب می تواند یکی از مواردی باشد که در فضای اتاق تاثیر گذار باشد. موکت می تواند یکی از انواع کف پوش هایی باشد که مدنظر شما قرار بگیرد. اما چه موکتی برای اتاق خواب مناسب است؟ در ادامه این موضوع بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.

موکت مناسب برای اتاق خواب

از دلایلی که موکت می تواند کف پوش مناسبی برای اتاق خواب باشد این است که موکت عایق حرارتی خوبی است. عایق حرارت بودن موکت مخصوصا برای مناطقی که سردسیر است بسیار مناسب است.

اگر بخواهیم از نظر الیاف، موکت مناسب را بررسی کنیم، معمولا موکت هایی با پایل بلند مناسب اتاق خواب هستند زیرا گرما را به اتاق منتقل می کنند. البته اگر تمیز شدن سریع آن مد نظرتان باشد پایل متوسط  یا کوتاه آن بهتر است.

از نظر نوع بافت نیز می توانید موکت مورد نظر خود را بررسی کنید. موکت های لوپ پایل به دلیل آن که راحت تر شسته می شوند می توانند انتخاب خوبی باشند اما باز هم بسته به سلیقه شما دارد. بعضی افراد موکت های کات پایل را به خاطر نرمی و لطافت آن ترجیح می دهند.

 

 

کیفیت بالای موکت

یکی از مواردی که باید بسیار به آن توجه کنید کیفیت موکت می باشد. اگر موکتی تهیه کنید که بعد مجبور به تعویض آن شوید مطمئنا مقرون به صرفه نیست. از ویژگی هایی که باید موکت با کیفیت داشته باشد تراکم گره های موکت است که باید به آن توجه کنید. زمانی که پشت موکت را مشاهده کنید، گره ها را خواهید دید. نزدیک بودن این گره ها به هم نشان دهنده کیفیت خوب آن است.

قابلیت شستشوی بالای موکت

این ویژگی از ویژگی های مهم موکت می باشد زیرا شستشوی موکت به مرور زمان از عمر آن می کاهد. زمانی که موکت را خریداری می کنید حتما طریقه شستن آن را بپرسید که با مشکل مواجه نشوید.

متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه زندگی

جنس الیاف موکت ها به طور کلی دو دسته هستند؛ یکی طبیعی و دیگری مصنوعی. زمانی که می گوییم موکت باید مناسب با آب و هوای منطقه زندگی انتخاب شود به این دلیل است که آب و هوا می تواند به الیاف ها آسیب برساند. به عنوان مثال استفاده از موکت با الیاف طبیعی مثل پشم در مناطق شمالی ممکن است باعث کپک زدن آن شود و الیاف مصنوعی برای این مناطق بهتر هستند. همچنین برای مناطق گرمسیر و جنوب الیاف طبیعی مناسب تر می باشند زیرا الیاف مصنوعی معمولا از جنس پروپیلن هستند و ممکن است در اثر نور مستقیم خورشید و زیاد گرم شدم الکترسیته ساکن ایجاد کرده و باعث آتش سوزی شوند.

 

 

دارای قابلیت جا به جایی

زمانی باید به این ویژگی توجه نمایید که جز افرادی باشید که دائم در حال تغییر دکوراسیون می باشند. به همین دلیل باید به این نکته توجه نمایید زیرا بعضی از انواع موکت ها در اثر جا به جایی زیاد زودتر آسیب می بینند. موکت هایی با فیبر نایلونی نیز برای شما مناسب می باشد زیرا مقاومت نایلون در برابر ساییدگی و کوبیدگی بسیار بیشتر است.

نرم و راحت بودن موکت

معمولا برای اتاق خواب از موکت هایی با پرزهایی بلند استفاده می شود زیرا این مدل موکت ها دارای بافت بسیار نرمی هستند  و راه رفتن روی آن ها باعث ایجاد حس آرامش می شود. از دلایل دیگری که موکت های پرز بلند، موکت های مناسبی به حساب می آیند این است که اتاق خواب جز اتاق هایی محسوب می شود که کمتر کثیف می شود به همین دلیل این مدل موکت ها دوام بیشتری خواهند داشت.

موکت ایرانی برای اتاق خواب بهتر است یا خارجی

همانطور که اشاره شد موکت ها تنوع بسیاری دارند و برندهایشان نیز متفاوت است. از آن جایی که موکت های ایرانی از لحاظ کیفیت، قیمت و متراژ مقرون به صرفه هستند، بیشتر برای اتاق خواب استفاده می شوند. با این حال باز هم بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد که کدام برندها را بخواهید. چه موکت های ایرانی و چه موکت های خارجی هرکدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند. مطمئنا اگر آگاهی کامل را از هر نوع موکت به دست آورید راحت تر می توانید انتخاب نمایید.

سعی کنید برای انتخاب موکت اتاق خواب، موکت هایی را انتخاب کنید که طرح های ساده ای داشته باشند زیرا موکت هایی که نقش و نگار زیادی داشته باشند فضا را شلوغ و بی نظم نشان می دهند. موکت های ساده علاوه بر اینکه حس آرامش بیشتری را در فضا به وجود می آورند، سبب می شوند اتاق خیلی منظم و مرتب به چشم بخورد. موکت های ساده دارای طرح های ساده و طرح های ساده برجسته هستند. طرح های ساده را بیشتر برای اتاق خواب های بزرگ می  توان استفاده کرد و طرح های ساده برجسته را می توان برای اتاق خواب های کوچک تهیه کرد زیرا فضا را دلبازتر نشان می دهد. جالب است بدانید هرچه موکت برای اتاق خواب ساده تر انتخاب شود فضا بزرگتر به چشم می خورد.

 

 

به این نکته توجه داشته باشید که برای نصب موکت به افراد ماهر نیاز است. نصب موکت آنچنان که فکر هم می کنید آسان نیست و مهارت و تجربه نیاز دارد مخصوصا اگر زمین ناهموار باشد.

اگر قصد خرید موکت برای اتاق خواب خود دارید دراین مقاله به نکاتی اشاره شد. توجه داشته باشید که علاوه بر طرح و رنگ موکت به کیفیت، دوام، قابل شستشو بودن و موارد دیگری که ذکر شد، توجه داشته باشید. امیدوارم مطالب به شما در انتخاب مناسب کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات