جنس زیره‌های موکت

جنس زیره‌های موکت

آیا برای منزل خود به دنبال کفپوش مناسب هستید؟ برای پوشاندن سطح زمین ساختمان خود، با استفاده از موکت فکر می‌کنید؟ در این قسمت می‌خواهیم به توضیح کلی موکت‌ها بپردازیم؛ موکت‌ها علاوه بر پوشاندن فضا، می‌توانند عایقی در برابر صدا و گرما نیز باشند؛ شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که موکت‌ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که؛ موکت‌ها به طور عمده از موادی به نام اکریلیک، پلی پروپیلن، پلی استر و در مواردی، ترکیبی از این مواد تهیه میشوند‌. در ادامه توضیح مختصری در رابطه با این مواد و قابلیت‌های آن‌ها به شما ارائه خواهیم داد؛ پلی آمید چه قابلیت‌هایی دارد؟ پلی آمید در برابر شعله‌ور شدن آتش بسیار مقاوم است، نظافت آسان و راحتی را به همراه دارد، لکه و کثیفی‌ها را تا میزان قابل توجهی پنهان می‌کند، همچنین این ماده حالت انعطاف پذیری دارد و در برابر ساییدگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

 

 

پلی استر

در رابطه با قابلیت‌های پلی استر باید گفت که این ماده ضد آلرژی و حساسیت زایی ست، در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد، اما در برابر وزن و سنگینی حساس است و امکان تغییر شکل آن  وجود دارد، بنابراین برای مکان‌های پر رفت و آمد توصیه نمی‌شود.

پلی‌پروپیلن

از جمله قابلیت‌های پلی‌پروپیلن می‌توان به، مقاومت در برابر لکه‌ها، مقاومت در برابر فشار و وزن سنگین، عدم جذب آب و عدم رنگ پریدگی در برابر اشعه‌های خورشید اشاره کرد.

جنس زیره‌های موکت

در رابطه با جنس زیره‌ای موکت‌ها می‌توان به جنس نمدی و شبکه‌ای اشاره کرد، داشتن این جنس در زیره‌ی موکت به انعطاف پذیری رویه‌ی موکت و همچنین عدم لغزندگی و ثابت ماندن آن در یک مکان کمک بسیاری می‌کند‌. همانطور که مستحضرید، مشکل بسیاری از افراد استفاده از موکت‌هایی است که لغزنده هستند و با گام برداشتن تغییر جهت می‌دهند، استفاده از جنس زیره‌ای مناسب این مشکل را به حداقل می‌رساند و موکت را برای شما در یک مکان، ثابت  نگه می‌دارد.

استفاده از جنس نمدی، استحکام و ماندگاری موکت را برای شما دو چندان میکند و باعث می‌شود تا با خیال راحت گام بردارید. به طور کلی، هر موکت با قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد خود، برای مکان متفاوتی استفاده میشود؛ مسلم است که برای مکان‌های عمومی و پرتردد مثل؛ هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، ادارات و مواردی از این قبیل باید از جنس متفاوتی استفاده کرد که قابلیت‌های خاص خود را دارد؛ محیط‌های پر رفت و امد نیازمند قابلیت‌هایی از قبیل شست و شو، ایمنی بالا، ضد حریق بودن، جذب لکه و کثیفی‌ها، نظافت آسان و مواردی این چنینی هستند.

علاوه بر آن، حتی قسمت‌های مختلف در منزل شما، بنا بر کارکرد هایی که دارد، نیازمند موکت‌هایی با قابلیت‌های متفاوت است. بنابراین قبل از خرید، باید با کسب آگاهی از ویژگی هر یک از موکت ها، دست به انتخاب صحیح و مناسب زد.

نقش موکت‌ها در جلوه‌دهی و زیبایی خانه‌

در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که موکت‌ها تا چه اندازه در جلوه‌دهی و زیبایی خانه‌ی شما نقش دارند؟ کفپوش و موکت به عنوان مسئله‌ای مهم در جلوه دهی و زیبایی بخشی منزل شما مطرح است؛ فراموش نکنید این رنگ‌ها و طرح‌ها هستند که به خانه‌ی شما جان دوباره می‌بخشند و به آن شادابی و نشاط می دهند. بنابراین سعی کنید با دقت هر چه تمام‌تر دست به انتخاب بزنید؛ حدالامکان رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و لوازمات منزل شما همخوانی کافی داشته باشد؛ سعی کنید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که آرامش و انرژی مثبت را برای محیط و فضای اطراف شما به ارمغان بیاورد.

 

 

بررسی کنید که برای کدام قسمت از منزل خود کفپوش یا موکت می‌خواهید؟ مثلا اگر قصد دارید تا محیط و فضای کوچکی را موکت کنید توصیه‌ی ما به شما این است که؛ از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا اندازه فضای مورد نظر شما بزرگ‌تر نشان داده شود؛ علاوه بر آن طرح‌های ساده و خلوت هم محیط اطراف شما را گسترده‌تر نشان میدهد، همچنین موکت‌هایی با پرزهای کوتاه‌تر و یا یکدست در بزرگ نمایی فضای مورد نظر شما نقش مهمی دارد؛ اما اگر محدودیت فضا ندارید و یا برایتان اهمیت ندارد که قسمت مورد نظری که قرار است با موکت پوشانده شود، بزرگتر به نظر برسد، محدودیت انتخاب رنگ و یا طرح ندارید و میتوانید از موکت‌های جذاب و متنوع طرحدار، با رنگبندی‌های فوق العاده استفاده کنید.

انواع موکت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها

در ادامه این بحث می‌خواهیم به قابلیت چند نمونه از موکت‌های پر طرفدار اشاره کنیم تا شما نسبت به انتخاب‌تان آگاهی بیشتری داشته و خرید خود را انجام دهید؛ موکت‌های تافتینگ یا پرز بلند در بازار امروز، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، راحتی این موکت، ضخامت و عایق بودن آن در برابر گرما، نگه‌داری طولانی مدت گرما در فضای منزل به خصوص برای خانه‌هایی با متراژ بالا و یا واقع در مناطق سردسیر، تنوع طرح و رنگ و مهم از همه شباهت بسیار زیاد به فرش‌های ماشینی، از جمله قابلیت‌هایی است که این فرش را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است.

1. موکت‌های چمنی

این موکت‌ها هم از انواع پر طرفدار موکت در حال حاضر هستند؛ این موکت‌ها به خصوص در تراس، بالکن، ورزشگاه، باشگاه و یا انتخاب بعضی از اتاق خواب‌های پسرانه مورد استفاده قرار میگیرد.

2. موکت‌های کبریتی

با اینکه این نوع موکت از ابتدایی‌ترین و قدیمی‌ترین نوع موکت به شمار میرود، اما طرفداران زیادی دارد، به‌خصوص آن‌هایی که قصد دارند تمام منزل خود را با موکت بپوشاند.

موکت کبریتی، ساده و ارزان است و ضخامت کمتری دارد همچنین نسبت به دیگر موکت‌ها کمی زبرتر است. این موکت به راحتی برش میخورد و شما میتوانید کناره و اطراف را به آسانی بپوشانید؛ همچنین نظافت و تمیزی این موکت بسیار راحت و آسان است.
 

3. موکت‌های ساده

با رنگ‌های بسیار متنوع و جنس‌های مرغوب، می‌تواند انتخاب مناسبی به خصوص برای فضا‌های کوچک باشد تا آن فضا را به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر نشان دهد.

 

 

4. موکت‌های طرح دار

با جلوه‌دهنگی و ایجاد نمای درخشان، طیف رنگی متنوع و نقش‌های متفاوت (کارتونی، کودکانه، نقش‌های شلوغ، کلاسیک ) میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. موکت‌ها انواع بسیار زیاد، با طرح، رنگ ، قابلیت و کارآیی‌های بسیار متنوعی دارند؛ شما بنابر نیاز با در نظر گرفتن مکان مورد نظر خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شما برای خرید موکت به چه مواردی توجه میکنید؟ رنگ بندی؟ طرح؟ کیفیت؟ هزینه؟ آیا تنها توجه به این موارد کافی است؟ توجه به موارد فوق (رنگ، طرح، کیفیت، هزینه‌) بسیار لازم و ضروری است؛ اما موارد جزئی و اساسی دیگری وجود دارد که دقت به آن‌ها کارایی و طول عمر محصول شما را مشخص خواهد کرد. با نگاهی همه جانبه و جامع دست به انتخاب بزنید تا بهترین محصول را خریداری کنید. محصولی که در طولانی مدت به شما کارایی و کیفیت مناسب را ارائه بدهد و احساس رضایت خاطر را برای شما ایجاد کند.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات