لمینیت شیاردار چیست؟

لمینیت شیاردار چیست؟

پارکت لمینیت امروزه یکی از پر‌طرفدار‌ترین کفپوش‌ها به حساب می‌آیند که با طیف گسترده‌ای که در رنگ و نقش و طرح دارند، بابِ سلیقه اکثر مصرف کنندگان می‌باشند. لازم به ذکر است که بگوییم لمینیت‌ها انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله سعی داریم که به معرفی لیمنیت‌های شیار‌دار بپردازیم. همچنین شما می‌توانید از این نوع لمینیت در فضاهای مختلف منزلتان با توجه به سلیقه‌تان استفاده کنید. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بررسی لمینیت شیار‌دار

لمینیت شیاردار یا V-Groove در واقع در جزییات خود تفاوت‌هایی با بقیه لمینیت‌ها دارد. این کفپوش‌ها  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شباهت بسیار نزدیکی با پارکت‌های‌چوبی دارند که ما در ابتدا آن را با پارکت‌های چوبی اشتباه می‌گیریم و این مسئله سبب شده است که علاقه‌مندان به پارکت‌های چوبی و نیز نکات قابل توجه درباره مزایای پارکت لمینیت‌ها بتوانند با انتخاب پارکت لمینیت شیاردار به خواسته‌شان نزدیک‌تر شوند.

در واقع مراحل تولید این محصول به طرزی است که هر تایل از پارکت لمینیت‌های شیار‌دار اندازه پارکت چوبی و یا نزدیک به آن بوده است تا بر اثر شکل‌ گیری آن، به فرد حس واقعی پارکت چوبی انتقال گردد. همچنین در سطوح برخی از این کفپوش‌های لمینیت‌ شیار‌دار، رگه‌های چوب کار و طراحی شده است که هم از لحاظ بصری و هم از نظر سطوح بسیار ظریف هستند و در مواقعی که کف پا ان ها ‌را حس می‌کند موجب میگردد که حسی که به شخص میدهد همان حس پارکت طبیعی باشد.

حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا این پارکت لمینیت شیار‌دار تفاوت دیگری با سایر لمینیت‌ها دارد؟ ایا این تفاوت تاثیری در قابلیت شست و شو و چگونگی شست و شوی این کفپوش‌ها دارد؟ در ادامه ما سعی بر این داریم که درباره این سوال‌ها رفع ابهام ‌کنیم و تا حدود زیادی شما را با کاربرد و تفاوت و سایر ویژگی‌های این محصول آشنا کنیم.

 

 

تفاوت پارکت لمینیت‌های شیار دار با لمینیت‌های ساده و معمولی در چیست؟

در واقع اصلی‌ترین تفاوت این کف‌پوش‌ها نسبت به سایر کفپوش‌ها شیارهایی است که در هر تایل وجود دارد و همین موضوع سبب می‌شود که این محصول مانند پارکت طبیعی جلوه دهد. اما نکته قابل توجه این است که جنس پارکت لمینیت شیاردار فرقی با سایر پارکت لمینیت‌ها ندارد و مانند سایر انوع این محصول از MDF تولید شده است که در ساخت این محصول از خورده چوب‌های فشرده نیز استفاده شده است. جلوه طبیعی و چوبی مانندی که این کفپوش‌ها دارند بیشتر مورد توجه کسانی است که به ظاهر طبیعی چوب مانند پارکت چوبی طبیعی علاقه دارند.

همچنین نکته مهم دیگر درباره این‌ محصول این است که از لحاظ قیمتی نیز نسبت به پارکت‌های چوبی به صرفه‌تر است. این موضوع سبب جذب علاقمندان کثیری به پارکت لمینیت‌های شیاردار شده است. پس در نتیجه میتوان  بگوییم که تفاوت مهم و بارز کفپوش لمینیت شیاردار به سایر کفپوش لمینیت‌ها در درزهایی است که بین هر تایل وجود دارد. با کمی ‌توجه این موضوع را در میابیم که تعداد درز‌ها در لمینیت‌های شیار‌دار بیشتر از لمینیت‌های معمولی می‌باشد.

ویژگی‌های مثبت پارکت لمینیت شیاردار

پارکت لمینیت شیار‌دار با داشتن درزهای موجود، تحمل فشار بیشتری را شامل می‌شود و رد خط و خطوطی که به مرور زمان در آن ممکن است ظاهر شود، کم‌تر در معرض دید قرار می‌گیرند.

همانطور که می‌دانید کفپوش لمینیت‌ها در اثر انقباض و انبساط‌هایی که در صورت گرما یا سرما در آنها رخ می‌دهد، سبب تغییر ظاهر آن‌ها می‌شود. اما در این نوع از‌کفپوش‌های لمینیت شیار‌دار به سبب درز‌هایی که در سطح آنها وجود دارد ‌در واقع در بیانی دیگر به سبب فواصلی که در بین هر تایل موجود می‌باشد؛  ظاهر این ‌محصول تغییر نمی‌کند و همین موضوع سبب شده است که پارکت لمینیت شیار‌دار گزینه بسیار خوبی برای کفپوش منزل شما باشد.

فضای مناسب برای استفاده از پارکت لمینیت‌های شیار‌دار شامل چه بخش‌هایی در منزل می‌شود؟

با در نظر گرفتن این موضوع که استفاده از پارکت لمینیت‌های شیار‌دار گرمای محیط را دو برابر می‌کند و همانطور که ‌پیش‌تر نیز ذکر شد ظاهر این نوع پارکت لمینیت به دلیل داشتن شباهت بسیاری که به پارکت‌های چوبی دارد، می‌توانند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، اتاق کار یا سایر فضاها باشند.

 

 

چگونگی شست و شوی پارکت لمینیت شیار دار

این محصول با داشتن روکش مخصوص، از مقاومت بسیار بالایی برخورد است که همین ویژگی سبب شده است پارکت لمینیت شیار‌دار از مقاومت بالاتری نسب به سایر کفپوش‌ها در برابر رطوبت و آب برخورد دار باشد. این موضوع  سبب می‌شود که ما با خیالی راحت اقدام به شست و شوی آن کنیم و همچنین طراحی خاص و طبیعی این محصول که در سطح آن به کار رفته است هیچ مانعی در تمیز کردن ایجاد نمی‌کند و به راحتی مانند سایر کفپوش‌ها قابل شست و شو و نظافت می‌باشد.

نتیجه‌گیری

پس همانطور که گفتیم پارکت لمینیت شیار‌دار دارای مزایای فروانی می‌باشد که ما در این مقاله سعی بر ‌این داشتیم ‌که ‌کلیتی از آنها را ذکر نماییم و تا حدودی بتوانیم به سوالات شما درباره این محصول پاسخ دهیم. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که پارکت لمینیت‌های شیاردار انتخابی مناسب و ایده‌ال برای دکوراسیون‌هایی با سبک کلاسیک و روستیک می‌باشد. کفپوش لمینیت، کفپوشی شیک بوده و معمولا مورد سلیقه اکثر افراد قرار میگیرد. همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم سطح چوبی مانند و جلوه طبیعی این محصول سبب شده است که از این محصول در سبک‌های کلاسیک بیشتر استفاده صورت پذیرد و استفاده از این پارکت لمینیت‌های شیار‌دار به شدت از سوی طراحان دکوراسیون داخلی توصیه شده است.

همچنین قیمت این محصول از سایر پارکت‌های چوبی ارزان‌تر می‌باشد اما نسبت به لمینیت‌های ساده 20 الی 30 درصد گرون‌تر می‌باشند که در مقابل از کارایی و مقاومت بالاتری نسبت به انها برخوردار می‌باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که هزینه تغییر کفپوش‌های منزل یا محیط کار اندک نیست، ما باید در انتخاب کفپوش نهایت توجه و دقت لازم را انجام دهیم و نیز نکته در خور توجه این است که نصب کفپوش لمینیت شیاردار مانند سایر پارکت لمینیت‌ها کاری ساده و اسان می‌باشد که در کم‌ترین زمان ممکن نیز می‌توان آن را بر روی سطح کف محیط نصب کرد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات