موکت دوردوزی جای فرش با هزینه کم

موکت دوردوزی جای فرش با هزینه کم

یکی از انواع کف پوش ها که این روزها بسیار مورد طرفدار قرار گرفته است، موکت است. موکت ها در انواع و طرح های بسیار متفاوتی تولید و عرضه می شوند به همین دلیل در مکان های متفاوتی از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب، اتاق بازی کودک، راه پله ها، اتاق های اداره، هتل ها، سالن های سینما و ... مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از موکت به عنوان کف پوش به دکوراسیون آن مکان نیز زیبایی می بخشد. انواعی از موکت ها هستند که به وسیله دستگاه های مخصوص دور دوزی می شوند. این مدل موکت ها در مقابل فرش قرار می گیرند و انتخاب برای خیلی از افراد سخت خواهد شد و برای برخی دیگر آسان.

ویژگی موکت ها

موکت ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که آن ها را تبدیل به یک کف پوش مناسب برای هر مکانی کرده است. در ادامه ویژگی های کف پوش موکت را بررسی خواهیم کرد.

رنگ ها و طرح های متنوع موکت ها

امروزه موکت ها در طرح و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند که می توان به راحتی آن ها را با توجه مدلشان در هر مکانی استفاده کرد. این ویژگی باعث می شود که افراد بتوانند خیلی آسان تر موکت مورد نظر خود را که هماهنگ با دکوراسیون مکان مورد نظرشان است، انتخاب کنند. شما می توانید به راحتی موکتی را انتخاب کنید که با رنگ مبلمان، پرده و ... در مکان مورد نظر شما ست شود و زیبایی خاصی را به دکوراسیون ببخشد. موکت ها هرچقدر هم ساده باشند باز هم به فضای مورد نظر شما روح می دهند.


 دارای نصب آسان و قابل جا به جا شدن

نصب کف پوش موکت نسبت به دیگر انواع کف پوش ها بسیار آسان تر بوده و زمان کمتری می گیرد. از آن جایی که موکت ها قابل برش هستند، استفاده از آن ها راحت تر است؛ به عنوان مثال اگر دیوار کج بود به راحتی می توان موکت را به همان حالت برش داد و نصب کرد. علاوه بر این در صورت تغییر مکان یا محیط می توانید موکت نصب شده را جا به جا کرده و به مکان جدید ببرید و استفاده کنید. موکت های تایل از مدل هایی است که به راحتی نصب و در صورت نیاز قابل جا به جا شدن هستند به همین دلیل طرفدار زیادی دارند.

عایق گرما و سرما

جنس الیاف موکت ها با یکدیگر فرق دارند به همین دلیل توجه داشته باشید که موکت ها را بر اساس شرایط آب و هوایی محل زندگی خود انتخاب کنید زیرا بعضی مواقع اگر این مورد را در نظر نگیرید باعث آسیب دیدن موکت شما خواهد شد. سعی کنید موکت هایی انتخاب کنید که در مقابل هوای سرد یا گرم مقاوم باشند. موکت ها عایق سرما و گرمای خوبی هستند به همین دلیل استفاده از آن ها در مکان مورد نظرتان می تواند بسیار از اتلاف انرژی در آن مکان جلوگیری کند.

تمیز کردن آسان

همانطور که اشاره شد موکت ها از نظر الیاف نیز متفاوت هستند. بعضی از موکت ها مثل موکت تایل یا موکت های لوپ پایل به راحتی تمیز و شسته می شوند و بعضی موکت ها که دارای پرز بلند یا کات پایل هستند شست وشوی آن ها سخت است. به همین دلیل باید توجه داشته باشید هر موکتی را برای مصرف در چه مکانی می خواهید.

عایق صدا

یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم کف پوش موکت، عایق صدا بودن آن است. موکت هایی که دارای تراکم بالایی هستند، عایق صدای خوبی نیز هستند به همین علت بسیار در مکان اداری یا ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل موکت ها مخصوصا برای افرادی که نسبت به صدای زیاد حساسیت نشان می دهند، بسیار کاربردی است.

 

 

ایجاد امنیت در ساختمان

کف پوش موکت می تواند کف پوش بسیار مناسبی برای خانواده هایی که دارای فرزند هستند، باشد مخصوصا اتاق بازی کودکان. موکت می تواند امنیت لازم را برای کودک شما فراهم کند. حتی این کف پوش از شکسته شدن بسیاری از اشیا در صورت افتادن نیز جلوگیری خواهد کرد.

موکت های دور دوزی شده

برخی از موکت ها هستند که حاشیه آن ها مانند فرش دوخته می شود که این کار زیبایی خاصی به آن ها می دهد البته انتخاب این مدل از موکت ها سلیقه ای است و ممکن است مورد پسند قرار بگیرند یا حتی نگیرند. شما می توانید طرح، رنگ و جنس الیاف این مدل موکت ها را نیز انتخاب کنید و تنها تفاوتشان با سایر موکت ها، حاشیه دور دوزی  شده آن ها می باشد.

فرش ها به صورت دستی و ماشینی تولید می شوند و همانند کف پوش موکت در رنگ ها و طرح های متنوعی هستند و تقریبا خصوصیات موکت ها را دارا می باشند. تنها تفاوت فرش ها با کف پوش موکت در قیمت آن ها می باشد. همانطور که می دانید قیمت فرش ها چه دستی چه ماشینی قیمت بسیار بالاتری نسبت به موکت ها دارند و با توجه به وضعیت امروز اقتصاد جامعه خیلی از افراد موکت ها را ترجیح می دهند. حاشیه موکت های دور دوزی شده همانند فرش ها دور دوزی شده است اما در عوض هزینه کمتری نسبت به فرش دارند.

 


شما می توانید به جای خرید فرش، موکت های دور دوزی شده با طرح، رنگ و جنس دلخواه خود به صورت حضوری یا آنلاین با هزینه کمتر را خریداری نمایید. موکت های دور دوزی شده را می توانید به راحتی با دکوراسیون و چیدمان منزل خود هماهنگ کنید و زیبایی خاصی را به فضای مورد نظر خود ببخشید. قابل ذکر است که برخی از موکت هایی که دارای پرز بلند هستند را دور دوزی می کنند تا پرزهای کناره آن آسیب نبینند.

در این مقاله به ویژگی های کف پوش موکت از جمله عایق سرما و گرما، شست و شوی آسان آن ها، نصب آسان و ... اشاره شد. هدف از بررسی ویژگی موکت ها این است که اگر میان انتخاب موکت یا فرش مانده اید بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید. در این مقاله سعی شد موکت دور دوزی شده نیز معرفی شود که مزیت آن نسبت به فرش هزینه کمتر آن است. همچنین از لحاظ خصوصیات با دیگر موکت ها تفاوتی ندارد. البته این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد که فرش را ترجیح دهید یا موکت را. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع گردد.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات