palaz پالاز

تفاوت پالاز موکت با موکت معمولی

تفاوت پالاز موکت با موکت‌های معمولی 

آیا پالاز موکت با موکت‌‌های معمولی متفاوت است؟ یکی از پرکاربردترین پوشش‌های کف برای دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار از گذشته  تا امروز موکت است. موکت را به عنوان اولین گزینه‌ برای پوشش فضاهای اداری، مسکونی یا هتلی می‌توان استفاده کرد. اینکه شما از چه نوع موکتی استفاده می‌کنید بسیار مهم است. شما علاوه بر اینکه شکل ظاهری موکت و رنگ موکت و هماهنگی موکت  با دکوراسیون را درنظر می‌گیرید باید به راحتی آن هم توجه کنید.
شما مدت زمان زیادی از شبانه روز قرار است موکت را زیر پای خود احساس کنید. بنابراین موکتی که نرم و لطیف باشد و حس آرامشی به فرد دهد بهترین موکت می‌باشد. موکت پالاز از جمله موکت‌هایی می‌باشد که بسیار مناسب و راحت هستند. در این مقاله درباره تفاوت پالاز موکت با موکت‌های معمولی صحبت می‌کنیم.


 
انواع مختلف موکت‌ها

موکت‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی و مزایای خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی انواع موکت‌ها می‌پردازیم.

•    موکت پالاز: در صورتی که تمایل دارید کف خانه نرم و راحت باشد و به شما آرامش دهد پیشنهاد می‌کنیم پالاز موکت را انتخاب کنید. پالاز موکت برای خانه‌هایی که در مناطق سردسیر هستند بسیار مناسب است، چون یک عایق خوبی برای سرما می‌باشد‌.علاوه بر این پالاز موکت عایق خوبی برای صدا هم می‌باشد.

•    موکت کبریتی: یکی از قدیمی‌ترین موکت‌ها، موکت کبریتی است. از گذشته تا امروزه موکت کبریتی بسیار پرطرفدار است. دلیل آن هم ارزان بودن موکت می‌باشد. در صورتی که تمایل ندارید برای پوشاندن کف پوش هزینه زیادی کنید می‌توانید از موکت کبریتی استفاده کنید. این موکت‌ها نازک و کمی زبر هستند

•    موکت‌های طرح‌دار: موکت های طرحدار دارای طرح‌های کلاسیک و سنتی هستند. این نوع موکت‌ها بیشتر مناسب هتل‌ها، لابی‌ها، سالن اجتماعات و.. می‌باشد‌.


 
تفاوت پالاز موکت با موکت‌های معمولی

فرق اصلی بین پالاز موکت و موکت‌های معمولی در نوع بافت آنها می‌باشد. اکثر برندهای پالاز موکت از نوع موکت‌های پرزبلند می‌باشد. بنابراین پالاز موکت اصلا بی ‌پرز و صاف نیستند. در صورتی که به دنبال موکت های عادی و معمولی هستید باید دور پالاز موکت خط بکشید. موکت‌های معمولی در واقع پرز ندارند و مناسب افرادی هستند که موکت‌های پرزبلند و درشت را دوست ندارند.
از تفاوت‌های دیگر موکت پالاز با موکت معمولی کاربرد آنها می‌باشد. معمولا بهتر است در مکان‌هایی که شلوغ و پر رفت و آمد است از موکت های معمولی استفاده شود. به این دلیل که پالاز موکت دارای پرز می‌باشد و در این مکان‌های شلوغ خراب می‌شود و کیفیت روز اول را نخواهند داشت.

آیا قیمت پالاز موکت با موکت‌های معمولی متفاوت است؟

تعیین قیمت موکت‌ها براساس متر مربع می‌باشد. نمی‌توان به طور دقیق گفت قیمت پالاز موکت بیشتر از موکت معمولی است. چون هر دو طرح و رنگ‌های متفاوتی دارد و برندهای فراوانی دارند بنابراین قیمت متفاوتی دارند. از طرفی دیگر به دلیل نوسانات بازار قیمت موکت‌ها همیشه در حال تغییر است.
اما طبیعتاً قیمت موکت‌های پرزبلند نسبت به موکت های صاف بیشتر است. همچنین پالاز موکت و موکت های معمولی دارای طرح و رنگ‌های مختلفی هستند بنابراین موکت طرح دار نسبت به موکت ساده هم هزینه بیشتری دارد.

آیا پالاز موکت برای اتاق خواب و راه پله مناسب‌تر است یا موکت معمولی

انتخاب موکت برای اتاق خواب یکی از مهمترین مواردی است  که باید به آن توجه داشت. به این دلیل که موکت اتاق خواب باید نرم و گرم باشد و حس آرامش و راحتی به فرد انتقال دهد. بنابراین پالاز موکت مناسب ‌تر از موکت معمولی است. اگر قصد دارید از موکت برای زیر فرش استفاده کنید بهتر است از موکت های معمولی که پرز کمتری دارند استفاده کنید.
برای اینکه پله‌ها را با موکت بپوشانید در صورتی که رفت و آمد زیاد نیست می‌توانید از پالاز موکت استفاده کنید. اما اگر تردد زیاد است باید از موکت های معمولی استفاده کنید به این دلیل که جارو زدن و تمیز کردن موکت های پرزبلند کار آسانی نیست.
 به طور کلی اگر قصد خرید پالاز موکت دارید باید مرتب آن را جارو و تمیز کنید چون در غیر اینصورت آلودگی و کثیفی به بافت موکت نفوذ می‌کند.

جمع بندی

بسیاری از خانم‌ها که قصد خرید موکت برای منزلشان دارند برایشان این سوال پیش می‌آید که تفاوت پالاز موکت با موکت‌های معمولی چیست؟ یا اینکه کدام موکت‌ها بهتر هستند؟ همانطور که گفته شد پالاز موکت دارای پرزهای بلند و نرم و راحتی هستند، اما موکت‌های معمولی صاف و کفی زبر دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و مکان مورد نظر بهترین موکت را انتخاب کنید. 

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات