نحوه اجرای لمینیت‌ها به چه صورت است؟

نحوه اجرای لمینیت‌ها به چه صورت است؟

کفپوش لمینیت یکی از انوع کفپوش‌های پرمصرف می‌باشد چرا که نه تنها دارای تنوع رنگ و طرح بسیار می‌باشد بلکه این لیمنت به گونه‌ایی طراحی و تولید شده است که امکان نصب و اجرایی آسان را برای افراد به وجود آورده است. در واقع در گذشته اکثر طراحان از پارکت‌های چوبی در دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کردند ولی نصب این نوع از پارکت دردسرهای خاص خودش را دارد چرا که باید این نوع پارکت را با استفاده از چسب به کف اتاق بچسبانید ولی برای نصب لمینیت‌ها نیازی به استفاده از چسب نمی‌باشد. اگر علاقه‌مند هستید تا با نحوه اجرا لمینیت‌ها به طور کامل آشنا شوید، به شما توصیه می‌شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آماده‌سازی قبل از نصب لمینیت

قبل از اینکه اقدام به نصب لمینیت کنید، باید لمینیت‌ها را سفارش دهید و برای این کار لازم است تا مراحل زیر را طی کنید:

  1. مساحت انتخابی خود را به طور دقیق اندازه بگیرید و سپس این مساحت را در 10٪ ضربه کنید و این گونه میزان لمینیت مورد نیاز برای فضای مورد نظر خود را به راحتی می‌توانید تعیین کنید.
  2. پس از اینکه لمینیت‌ها به دست شما رسید، به هیچ عنوان به سرعت برای نصب اقدام نکنید و جعبه‌های لمینیت را به مدت 48 ساعت در فضایی که قرار است لمینیت‌ها را نصب کنید، قرار دهید تا دمای لمینیت‌ها به خوبی با دمای محیط یکی شوند و این گونه در هنگام نصب آسیبی به زیبایی کار شما وارد نخواهد شد.
  3. در انتها نیز لازم است تا تمام وسایل مورد نیاز برای نصب لمینیت را در فضای نصب قرار دهید و حتما تمام نکات ایمنی در هنگام نصب لمینیت را به طور کامل رعایت کنید.

 

 

آماده‌سازی فضا برای نصب لمینیت

قبل از اینکه به موضوع آماده‌سازی فضا برای نصب لمینیت بپردازیم، لازم به ذکر است که لمینیت‌ها به خوبی می‌توانند بر هر نوع بستری مانند بتن، سنگ، موزایئک و .... نیز نصب شوند ولی لازم است که در ابتدا سطحی همتزار را در این فضاها ایجاد کنید. حال برای آماده‌سازی فضا برای نصب لمینیت، لازم است تا مراحل زیر را به طور کامل طی کنید:

1. در ابتدا باید فضای مورد نظر برای نصب لمینیت را به طور کامل تمیز کنید، به گونه‌ایی که در این بستر هیچ گونه گرد و غباری دیده نشود.
2.  بستر مورد نظر خود را کاملا خشک کنید و اجازه ندهید که رطوبت در سطح کار شما وجود داشته باشد.
3. اگر که به تازگی کف‌سازی زیر کار را به پایان رسانده‌اید، باید تا زمان خشک شدن کامل آن به طور کامل صبر کنید.

  • حداکثر رطوبت مجاز فضا برای نصب لمینیت 12٪ می‌باشد.
  • توجه کنید که اگر در کف کار شما از بتن استفاده شده است، باید حداقل 60 روز از زمان کف‌سازی زیر کار بگذرد تا کف کار شما کاملا خشک و بدور از هر گونه رطوبت باشد.

4. باید سطح کار شما به طور کامل تراز شده باشد. می‌توانید برای این کار از ملات‌های ترمیم یا ساب زدن نیز استفاده کنید.
5. اگر می‌خواهید سیستم گرمایش از کف را در فضای مورد نظر نصب کنید، نیاز است که از لمینیت‌های مخصوص در این زمینه استفاده کنید.

  • توجه کنید، قبل از نصب لمینیت در چنین فضایی، نیاز است تا سیستم گرمایش را به مدت 3 هفته به طور کامل خاموش نگه دارید.

نحوه اجرای فوم

قبل از نصب لمینیت لازم است که یک لایه فوم بر روی کف فضا نصب شود. فوم‌های جنس‌های مختلفی دارند که عبارتند از:

  • پلی‌یورتان
  • پلی‌اتیلن

و ....

برای اکثر محیط‌ها، فوم با ضخامت 3 میلیمتر استفاده می‌شود. لازم است که در هنگام نصب فوم‌ها یک سری نکات را رعایت کنید که این نکات عبارتند از:

  1. لازم است که فوم‌ها را لب به لب قرار دهید و آن‌ها را روی هم قرار ندهید و با یک نوار چسب آن‌ها را به هم متصل کنید.
  2. تمام سطح کار را با فوم‌های صاف و یک دست به طور کامل پوشش دهید.
  3. اگر قصد دارید تا لمینیت را در فضایی در زیر زمین و یا بر روی کفسازی بتنی نصب کنید، حتما در زیر فوم خود از یک لایه بخاربند استفاده کنید تا به این صورت از نفوذ رطوبت صعودی به لمینیت‌ها جلوگیری کنید.

نحوه نصب لمینیت

حالا که به طور کامل فوم‌ها را بر روی سطح کار نصب کرده‌اید، باید روی آن‌ها را به طور کامل تمیز کنید و سپس مراحل زیر را برای نصب لمینیت، یکی پس از دیگری طی کنید:

1. در ابتدا لمینیت‌ها را به طور دقیق بررسی کنید و مطمعن شوید که لمینیت‌ها سالم و عاری از هر گونه خش می‌باشند.
2. حال عرض اتاق را به طور کامل اندازه بگیرید.
3. سپس عرض اولین و آخرین ردیف لیمنت‌ها را اندازه‌ بگیرید و مطمعن شوید که عرض آن‌ها کمتر از 9 سانتی‌متر نمی‌باشد.

  • اگر عرض آن‌ها کمتر از 9 سانتی‌متر باشد، شما باید با استفاده از اره‌های مخصوص، عرض ردیف‌های ابتدایی را کمتر کنید.

4. حالا نصب لمینیت را از هر گوشه‌ایی که می‌خواهید شروع کرده و تا انتها نیز ادامه دهید.
5. برای نصب لمینیت‌ها بهتر است به صورت ردیفی عمل کنید، به این صورت که در ابتدا لمینیت‌ها را به طور کامل در ردیف اول از ابتدا تا انتها قرار دهید و سپس به سراغ ردیف بعدی بروید.
6. توجه کنید، باید بین لمینیت و دیوار، فضایی در حدود 1 سانتی‌متر خالی بماند و برای این کار کافی است تا از یک قطعه چوب 1 سانتی‌متری استفاده کنید تا اندازه فواصل یکسان دربیاید.
7. باید لمینیت‌ها را به طور دقیق در کنار یک دیگر قرار دهید چرا که در ساخت لمینیت‌ها از یک سری شیار نر و ماده استفاده شده است که به طور دقیق در یک دیگر چفت می‌شوند.

  • لازم به ذکر است که طول هیچ یک از این لیمنت‌ها نباید کمتر از 30 سانتی‌متر باشد.

8. پس از اینکه نصب لمینیت‌های ردیف اول و دوم به طور کامل پایان یافت، باید با استفاده از یک تخته و یک چکش مخصوص لیمنت‌های ردیف اول را به طور کامل در لمینیت‌های ردیف دوم چفت کنید.

 

 

نحوه اجرا ماستیک

پس از اینکه تمام لیمنت‌ها به طور کامل بر روی کف نصب شد، به جز چوب‌های یک سانتی‌متری نباید فضای خالی دیگری وجود داشته باشد. حال باید این چوب‌ها را بردارید و با استفاده از ماستیک یا فیتیله مخصوص این فضاهای خالی را به طور کامل پر کنید.

  • توجه فرمایید، این مرحله انتهایی از اهمیت ویژه‌ایی برخودار می‌باشد چرا که اگر این فضا را نپوشانید، بعد از مدتی لمینیت‌های نزدیک به دیوار به راحتی جابه‌جا می‌شوند و نمای کار شما را زشت خواهند کرد.

نحوه نصب قرنیزه

حالا که به طور کامل تمام مراحل را طی کرده‌اید، زمان نصب قرنیزه متناسب با لمینیت‌ها فرا رسیده است. در واقع این خود شما هستید که می‌توانید نوع و طرح قرنیزه را انتخاب کنید ولی معمولا بخاطر ایجاد هماهنگی بیشتر از قرنیزه‌های چوبی یا PVC برای لمینیت‌ها اساتفاده می‌شود.

  • توجه فرمایید، هر قرنیزه‌ایی بر اساس نوع و طرح آن، روش نصب مخصوص به خود را دارد.

لیمنت‌ها از جمله دیوارپوش‌هایی می‌باشند که این روزها توجه اکثر طراحان داخلی و مردم عادی را به خود جلب کرده‌اند چرا که از قابلیت نصب آسان برخوردار می‌باشند. در این مقاله به طور دقیق تمام مراحل نصب لمینیت شرح داده شده است ولی به طور کلی می‌توان گفت که نصب لمینیت از 6 مرحله کلی به نام آماده‌سازی قبل از نصب، آماده‌سازی فضا برای نصب، نحوه اجرا فوم، نحوه نصب لمینیت، نحوه اجرا ماستیک و نصب قرنیزه تشکیل شده است. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات