معایب و مزایای کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

معایب و مزایای کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی

استفاده از کاغذدیواری در سرویس حمام و یا سرویس دستشویی ممکن است انتخابی ایده‌آل برای همه مردم نباشد. اینگونه مردم اینگونه فکر می‌کنند که استفاده از کاغذ دیواری در این دو مکان پول هدر دادن است و بعد از مدتی خراب می‌شوند و آسیب می‌بینند. باید این نکته را خاطر نشان کنیم که بله، استفاده کردن از کاغذ دیواری‌های بی‌کیفیت، با بخار آب و یا اب خوردن به آن سریع خراب شده یا پوسته پوسته شدن خواهند شد. سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چرا شما باید از کاغذ دیوارهایی استفاده کنید که زمانی که شسته می‌شوند و یا بخار آب می‌گیرند، پوسته پوسته و خراب می‌شوند؟

کاغذ دیواری مناسب برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام

نکته‌ مهمی که در اینجا حائز اهمیت است این است که انواعی از کاغذ دیواری‌های موجود، صرفا جهت استفاده در سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده‌اند. این نوع کاغذ دیواری‌ها در برابر آب و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو بوده و در بازارها و فروشگاه‌های کاغذ دیواری، عرضه می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما استفاده از کاغذ دیواری وینیل برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام است. وینیل یکی از بادوام‌ترین نوع کاغذ دیواری به شمار می‌رود که مقاومت بالایی در برابر آب دارد. این نوع از کاغذ دیواری از ویژگی غیرقابل جذب بودن و نداشتن هیچگونه منفذی برای نفوذ آب، بهره میبرد. کاغذ دیواری‌های وینیل همانند مابقی کاغذدیواری‌ها از تنوع رنگ و طرح برخوردار است. این کاغذ دیواری با روکش ضد آب پوشانده شده است که امکان نشست آب به لایه‌های زیرین وجود ندارد.

مزیت استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی و حمام

اولین مزیتی که استفاده از کاغذ دیواری به همراه دارد این است که فضای سرویس بهداشتی را خاص، لوکس و منحصر به فرد می‌کند. کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی که دارد، در پوشاندن لک و نواقص دیوار عملکرد خوبی را به جا می‌گذارد. همچنین عایق بسیار خوبی در برابر گرما، صدا، رطوبت و ذرات گرد و غبار می‌باشد. کاغذ دیواری در مقایسه با سایر دیوارپوش‌ها از قیمت مناسبتری برخوردار است همچنین دارای طول عمر بالایی می‌باشد. اکثر کاغذ دیواری‌هایی که در سرویس بهداشتی و سرویس حمام استفاده می‌شود، قابلیت شستشو داشته و به راحتی میتوان آنها را با مواد شوینده تمیز کرد. به نسبت بقیه دیوارپوش‌ها کاغذ دیواری از طرح و رنگ متنوع‌تری برخوردار است.

 

 

از این نکته نیز نمیتوان غافل شد که نصب کاغذ دیواری بسیار ساده و آسان می‌باشد. هنگامی که شما اقدام به نصب کاغذ دیواری می‌کنید مشکلاتی از قبیل بو در محیط نداشته و زمان کمتری صرف نصب خواهدشد، این‌ها از مزایای خوب به شمار میروند. در حال حاضر کاغذ دیواری‌های موجود از ویژگی خاصی مانند ضد حساسیت، مقاومت بالا و همینطور سازگاری با محیط بهره می‌برند.

معایب استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی و حمام

کاغذ دیواری علاوه بر مزیت بی‌شماری که داراست دارای معایبی نیز می‌باشد که در زیر به بررسی این معایب پرداخته‌ایم.

همانگونه که قبلا به این موضوع اشاره کردیم تمام کاغذ دیواری‌های موجود از قابلیت شستشو بهرمند نیستند و این یکی از اصلی‌ترین معایب به شمار می‌رود. چرا که کاغذ دیواری استفاده شده در سرویس بهداشتی حتما باید از این قابلیت برخوردار باشد. همچنین خراش و پاره شدن سریع کاغذ دیواری یکی دیگر از معایب کاغذ دیواری است.

اگر کاغذدیواری شما دچار آسیب شود و شما به موقع نسبت به تعمیر و ترمیم آن نپردازید، مشکلاتی را مانند تعویض کامل کاغذ دیواری به همراه خواهد داشت. اکثر کاغذدیواری‌های موجود، نور محیط را جذب می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود که فضا کوچک و تاریک به نظر آید. بعنوان آخرین ایراد کاغذ دیواری میتوان به این نکته اشاره کرد که در هماهنگ کردن طرح کاغذ دیواری با لوازم چیده شده محدودیت وجود دارد.

محل نصب کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی و حمام

کاغذ دیواری یکی از راه‌های مناسب برای زیبایی فضا است. همانطور که نیازی نیست کل دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری پوشش دهید، در رابطه با سرویس بهداشتی و حمام نیز این موضوع صدق می‌کند. کاغذ دیواری‌ها را نمیتوان در تمامی قسمت‌های مورد نظر نصب کرد. قسمت‌هایی مانند اطراف دوش حمام و فضای دیواره باز که در بالای محوطه قرار دارد، بهتر است که کاغذدیواری نصب نشود. در رابطه با انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری برای فضای روشویی و سرویس بهداشتی بهتر است آن را متناسب با دکور و چیدمان سایر قسمت‌های منزل خود انتخاب کنید.

خرید کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی و حمام

با پیشرفته شدن روز به روز صنایع، کاغذ دیواری‌هایی به بازار عرضه شده‌اند که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارند. این پیشرفت باعث شده است که عده‌ای از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی و سرویس حمام خود برای زیباتر شدن محیط بهره لازم را ببرند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کاغذ دیواری‌های استفاده شده در سرویس بهداشتی و حمام، می‌توانید از سیستم تهویه مناسب در این مکان‌ها استفاده کنید.

بهترین روشی که میتوانید در طراحی حمام استفاده کنید این است که ترکیبی از کاغذ دیواری و سرامیک را مورد استفاده قرار دهید. برای زیباتر شدن فضا نیازی نیست که کل دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید. پیشنهاد ما به شما این است که قسمت بالایی دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید و قسمت پایین که بیشتر در معرض خیس شدن و رطوبت قرار دارد را با کاشی یا سرامیک پوشش دهید.

 

 

کلام آخر

برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری سرویس بهداشتی و یا حمام خود باید همان حساسیتی را که نسبت به انتخاب کاغذ دیواری برای مکان‌های دیگر دارید، داشته باشید. به عنوان مثال اگر در سرویس بهداشتی خود از آیینه‌های طلائی رنگ استفاده کرده‌اید،  استفاده از کاغذ دیواری رنگ مشکی یا رنگ سبز متمایل به یشمی انتخاب خوبی میتواند برای شما باشد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که شما را با معایب و مزایای استفاده از کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی و حمام آگاه کنیم. در هر صورت اگر شما قصد زیبا کردن فضا را دارید اما نگرانی زیاد از خیس شدن و خراب شدن کاغذ دیواری را دارید، می‌توانید فقط قسمت بالایی دیوار که کمتر امکان خیس شدن آن وجود دارد را با کاغذ دیواری بپوشانید و مابقی دیوار را با کاشی یا سرامیک کامل کنید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات