قابل اجرا بودن کاغذ دیواری‌‌های عمودی به صورت افقی

قابل اجرا بودن کاغذ دیواری‌‌های عمودی به صورت افقی

شاید هنگام خرید کاغذ دیواری‌ها این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می‌توان کاغذ دیواری‌های عمودی را به صورت افقی استفاده کنیم؟ استفاده از این روش نیاز به دقت بالایی دارد و همان طور که می‌دانید هنگام نصب کاغذدیواری باید خیلی مراقب بود؛ زیرا که  با ایجاد یک خطای کوچک کاغذ دیواری بد و نازیبا دیده میشود. اگر قصد دارید از قابل اجرا بودن کاغذ دیواری‌های عمودی به صورت افقی آگاه شوید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری و رابطه آن با دکوراسیون

شما با انتخاب صحیح طرح و رنگ مناسب می‌توانید یک منزل تازه و دکوراسیونی متفاوت را تجربه کنید. همان طور که می‌دانید یکنواخت بودن همه چیز باعث خستگی می‌شود به همین علت گاهی باید دست به تغییراتی کوچک زد تا تغییری خاص در زندگی ایجاد کنید. شما میتوانید با استفاده از  کاغذ دیواری‌ها پوششی مقاوم و در عین حال زیبا داشته باشید. دیگر زمان آن رسیده است تا با پوشش‌های پر‌دردسر خداحافظی کنید و از شر رنگ‌های بد بو راحت شوید. کاغذ دیواری‌ها علاوه بر مقاوم بودن، قابل شستشو نیز هستند و کار را برای شما آسان‌تر میکنند.

شما با خواندن مقاله‌های ما می‌توانید به راحتی این پوشش را نصب کنید. اگر در صورت مطالعه  آگاهی کافی را بدست نیاوردید؛ یشنهاد ما به شما این است که سایر مقالات ما را به خوبی مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید. برای استفاده از این پوشش فوق‌العاده با ما همراه باشید.

نصب صحیح کاغذ دیواری

امروزه نصب و خرید کاغذرنگی‌ها بسیار رایج شده و این پوشش محبوبیت خاصی پیدا کرده است؛ زیرا نسبت به سایر پوشش‌ها سریع‌تر و آسان‌تر نصب شده و همچنین هیج کدام از دردسر‌های سایر پوشش‌ها مثل رنگ‌آمیزی را ندارند. همچنین دیگر نگرانی‌هایی مثل رنگی شدن وسایل منزل هنگام رنگ‌آمیزی و بوی بد و تند را نداشته و با خیالی آسوده پوشش نصب می‌شود. چسب‌های کاغذدیواری هیچ گونه بویی را ندارند و خیلی زود خشک می‌شوند. به همین علت استفاده از کاغذدیواری یک روش ساده و سریع برای باز سازی دیوار‌ها است. همچنین اگر خودتان مهارت کافی در نصب را داشته باشید؛ می‌توانید این کار را به راحتی انجام بدهید.

 

 

چند نکته مهم در مورد کاغذدیواری

لازم است بدانید که می‌توانید در کنج‌های داخلی منزل، سراسر دیوار را از بالا تا پایین یک خط کنج دیوار ایجاد کنید تا بتوانید کاملا لبه‌های دو قواره را با یکدیگر جفت کنید؛ اما دقت داشته باشید که در کنج‌های خارجی که قواره کنار یکدیگر به اندازه ۲ یا ۵ سانتی‌متر هم‌پوشانی داشته‌ باشند. همچنین با توجه به نوع کاغذ دیواری، چسب مناسبی را برای استفاده انتخاب کنید؛ زیرا که برای هر نوع از کاغذ دیواری چسبی مخصوص وجود دارد .

  1. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همیشه بعد از چسب‌زدن به پشت کاغذ دیواری‌ها آنها را تا بزنید و چند دقیقه صبر کنید، در غیر اینصورت هنگام نصب و یا چسباندن کاغذ دیواری به دیوار ممکن است کاغذ دیواری شما چروک شده یا زیر آن حباب بیفتد.
  2. نکته بسیار مهم است این است که بدانید بهتر است به جای استفاده از غلطک، از برس‌های مخصوص نصب کاغذ دیواری استفاده کنید؛ زیرا که برس‌ها فشار کمتری را در کاغذ دیواری‌ها ایجاد می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا آسیب کمتری به بافت آن وارد شود.
  3. نکته دیگر اینکه تراز کردن کاغذ دیواری‌ها با یکدیگر نکته بسیار مهمی است. مخصوصاً در نصب اولین قواره از کاغذ دیواری روی دیوار به همین جهت شما میتوانید از یک تراز یا شاقول استفاده کنید. این امر بسیار مهم برای کاغذدیواری‌هایی است که میخواهید به صورت افقی نصب کنید.

چند نکته قبل از نصب کاغذ دیواری

شما باید دیوار را کاملا تمیز کرده باشید و بعد از آن از روغن پرایمر استفاده کنید. شما ابتدا باید دیوار را خوب بررسی کنید که دارای ترک، نم، رطوبت یا شکاف یا چیزی نباشد و بعد از آن محلولی از چسب کاغذ دیواری درست کنید و با قلمویی بزرگ بر روی دیوارها زده تا گرد و غبار‌های روی دیوار کاملاً پاک شوند. با اینکار کاغذ دیواری‌ها خیلی محکم‌تر به دیوار می‌چسبند. قبل از تمیز کردن دیوارها بهتر است که از روغن پرایمر استفاده کنید. این روغن را شما می‌توانید در تمامی رنگ فروشی‌ها تهیه کنید.

 

 

استفاده از روغن پرایمر فواید زیادی برای نصب کاغذ دیواری دارد از جمله باعث چسبندگی بیشتر و ماندگارتر شدن کاغذ دیواری‌ها بر روی دیوار می‌شود، باعث نشان داده نشدن رنگ‌های زیر دیوار می‌شود و آنها را کامل پوشش می‌دهد. قبل از نصب و استفاده از کاغذ دیواری حتماً به این نکات دقت کنید و این مراحل را با دقت انجام دهید و سپس به نصب کاغذ دیواری اقدام کنید.

کاغذدیواری‌های راه‌راه

اگر کاغذدیواری‌های راه‌راه نظر شما را به خود جلب کرده است و مایل هستید که آن‌ها را به جای نصب عمودی به صورت افقی نصب کنید، باید بگویم که این یک طرح و ایده خلاقانه است. نکته مهم این است که نصب و تراز بودن آن بسیار اهمیت دارد. البته در وهله اول سعی کنید کاغذدیواری با طرحی انتخاب کنید که از همان اول به صورت عمودی خاص و زیبا باشد.

طریقه چسب زدن

برای چسباندن کاغذ دیواری بر روی دیوار ابتدا ابزار مورد نظر را جمع آوری کنید. این ابزار و لوازم شامل میز کار، برس مخصوص نصب کاغذ دیواری و یا کاردک‌های پلاستیکی ،خط کش، چهارپایه یا نردبان،تیغ موکت بری و یک قلمو بزرگ یا غلطک نقاشی است.

به جای میز کاری می‌توانید از میز ناهارخوری نیز استفاده کنید؛ اما حتماً رویش را به درستی پوشش دهید تا آسیبی نبیند. شما می‌توانید چسب‌های کاغذ دیواری را از فروشگاه لوازم ساختمانی تهیه کنید. این چسب‌ها پودر سفید رنگ شبیه و مشابه گچ می‌باشند که با مقدار مناسبی و چسب چوب مخلوط می‌شوند.

توصیه می‌شود که روش چسباندن و نوع استفاده را از فروشنده بپرسید. همچنین کیفیت چسب بسیار مهم است. قبل از اینکه شروع به نصب کاغذ دیواری کنید حتما برق را از کنتور قطع کنید و پریز ها را باز کنید وسایل نزدیک به دیوار را حدوداً نزدیک به یک متر با دیوار فاصله بدهید.

شما باید فضای کافی را برای قرار دادن نردبان داشته باشید. سپس با استفاده از قلم موی بسیار بزرگ و یا همان غلطک نقاشی پشت قواره کاغذ دیواری قسمت مرکزی به سمت لبه‌ها به صورت همراه چسب بزنید و بعد قسمت‌هایی را که چسب زده‌اید تا کرده و بعد از چند دقیقه از بالا به پایین به صورت عمودی بر روی دیوار بچسبانیم. پیشنهاد ما این است که شما حتماً کاغذدیواری‌ها را به صورت عمودی استفاده کنید.

 

 

نتیجه گیری

نتیجه می‌گیریم که استفاده کردن از کاغذ دیواری‌ها به صورت عمودی بهتر از استفاده از کردن آنها به صورت افقی می باشد؛ اما اگر شما قصد این را دارید که به صورت افقی استفاده کنید باید تمامی مراحل را به دقت انجام دهید و تمام اندازه‌گیری‌ها را رعایت کنید تا یک کار تمیز و مرتب داشته باشید.

نصب کاغذ دیواری‌ها کار سختی نیست اما  اگر در نصب آنها مهارت کافی را ندارید، بهتر است که کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید و کاری بی‌نقص تحویل بگیرید. ما در این مقاله برای شما نحوه صحیح استفاده از کاغذ دیواری و نصب آن را به شما گفتیم امیدواریم که از خواندن این مقاله اطلاعات کافی را برده باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات