لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟

معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.

معرفی لمینیت‌ها

لمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.

اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت و لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت خبردار کنیم. نکته جالب درباره معنی لمینیت این است خود کلمه لمینیت یا (Laminate )  به معنی چیزی یا کالاییست که ساخته شده از چندین بخش است . ساختار این کفپوش‌ها طوری طراحی شده که هر تیکه آن در پی استفاده‌ای منحصر ساخته میشوند و در ادامه کار در کارخانه‌های تولیدی لمینیت با هم زیر فشار قرار میگیرند و پس از  مرحله فشرده‌سازی اماده میشوند که در بازار به فروش برسند.

لمینیت‌ها در کل از چهار بخش تشکیل میشود که هر کدام این چهار بخش از موادی خاص ساخته شده‌اند و در ادامه با تحت فشار قرار دادن آن‌ها با هم‌ دیگر لمینیت ساخته میشود. در ادامه مطلب به معرفی لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت‌ها میپردازیم.

لایه بیرونی یا (melamine Waer Layer):

لایه‌ای بسیار ظریف که بیرونی‌ترین لایه لمینیت محسوب میشود. این لایه با اینکه لایه‌ای ظریف است از مقاومت بالایی برخوردار است. این لایه ساخته شده از موادی چون ملامین، آلومینیوم و اکسید است که سطحی بادوام و غیر قابل نفوذ مایعاتی چون آب و... است .

لایه زیرین یا (paper print Layer):

دومین لایه لمینیت است این لایه حاوی مواد و ترکیبات کاغذ‌های ملامینه است‌ و از لحاظ اهمیت شاید مهم‌ترین لایه باشد زیرا که ظاهر و جلوه پارکت لمینیت از همین لایه است. از این جهت دارای اهمیت است.

لایه مرکزی یا (core Layer):

این لایه در اصطلاح به قلب لمینیت معروف است و در واقع کیفیت پارکت لمینیت مربوط به همین لایه است بدین صورت که هر چی بیشتر این لایه در معرض فشار قرار گیرد لمینیت دارای مقاومت و دوام بیشتری میشود.

این لایه ساخته شده از فیبر چوب و دو نوع از به اصطلاح HDF و MDF ( به ترتیب فیبر با چگالی بالا و فیبر با چگالی متوسط). این لایه تاثیر به سزایی  در ترکیب لمینیت دارد زیرا که تحمل کننده فشار راه رفتن روی این لایه است. همچنین در تایین وزن نهایی لمینیت نیز حائز اهمیت ‌است.

 

 

لایه زیرین یا (Backing stabilizing Layer):

پایین‌ترین لایه در لمینیت به حساب می‌آید که سبب مقاومت و زیاد شدن استحکام لمینیت میشود. این لایه از لحاظ اینکه مانع رسیدن رطوبت به لایه‌های دیگر میشود نیز اهمیت فروانی دارد.

نکته جالب در این مورد این است که در برخی از پارکت‌ لمینیت این لایه خود از سه لایه دیگر تشکیل میشود که این موضوع باعث میشود که نصب  این لمینیت‌ها نیاز به دقت بیشتری باشد.

امروزه مراکز تولیدی بسیاری در تولید این کالا به فعالیت مشغول هستند و راه‌هایی متنوعی در تولید این کالا به کار میگیرند اما بیشترین روشی که در تولید و آماده‌سازی این چهار لایه که پیش‌تر ذکر کردیم مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از این دو روشی است که میخواهیم در اینجا ذکر کنیم؛

روش DPL (کوچک‌شدهDirect pressure  Laminate)

این روش که معمول‌ترین روش در تولید لمینیت است همان فشرده‌سازی است که در پی آن چهار لایه یه یک فشار واحد تحت فشار قرار میگیرند.

روش HPL (کوچک‌شده High pressure Laminate):

در این روش ابتدا دو لایه بیرونی تحت فشار قرار میگیرند و بهم چسبانده میشوند و بعد از آن بقیه لایه‌ها را بهم میچسبانند.

نکته :ممکن در برخی  از سایت ها اسم ‌لایه‌ای به نام Tongue and Groove برده شده باشد که در اصل جزئی از لایه مرکزی به حساب می‌آید که

کارایی آن چفت و بست قطعاتی ‌است که مستطیل شکل هستند که در بسیاری از لمینیت ها استفاده شده است. این ‌کلمه در واقع از دو بخش Tongue که بخشی  است که از لمینیت کمی بیرون زده است و Groove بخشی است که بلعکس در لمینیت فرو رفته است.
 

نتیجه گیری

ما در این متن سعی بر این داشتیم که بهترین کفپوش را به شما بشناسانیم و به شما در خرید و انتخاب کفپوش مناسب راهنمایی کنیم. هدف این متن آشنا کردن شما با لایه‌های تشکیل‌دهنده لمینیت و نحوه تولید و اماده سازی این محصول است. پس بار دیگر لایه های لمینیت را که پیش تر ذکر کردیم مرور میکنیم. همانطور که گفتیم لمینیت‌ها ساخته شده از چهار لایه مهم و اساسی است که هر کدام از این لایه‌ها  در واقع برای هدف مشخصی به کار برده میشود که در مجموع این ۴ لایه نشان‌دهنده کیفیت، رنگ و طرح ، قیمت‌و کارایی این محصول می‌باشد که سرانجام پس از تولید جدا‌گانه هر کدام از این لایه‌ها  نوبت به فشرده‌سازی این ۴ لایه با هم است که بعد از آن لمینیت ها اماده بسته بندی و فروش میشوند.

 

 

لایه اولی یا زیرین که همانطور که‌گفتیم از لحاظ قیمت ارزان‌ترین محسوب میشود و جلوه‌ای براق دارد که معمولا رنگ آن قهوه ای است. لایه دومی که به اصطلاح به ان مغز کف‌پوش لمینیت نیز گفته میشود و آن را میشود اساسی‌ترین و‌ گران‌ترین لایه لمینیت به حساب آورد.

لازم به ذکر است که بگوییم این لایه در دو نوع به تولید میرسید (صورت اول خرده‌های مقوا و در صورتی دیگر خورده های چوب). این لایه تعیین‌کننده قیمت لمینیت انتخابی شماست زیرا که قیمت لمینیت بستگی به مغز آن دارد.

لایه کاغذی دکوراتیو که این لایه در واقع نشان‌دهنده رنگ کفپوش لمینیت است و این لایه نشان‌دهنده طرح لمینیت است و از لحاظ قیمتی میتوان گفت این لایه تاثیری بر فروش ندارد بلکه فقط به خاطر طرح آن تاثیر‌گذار در خرید و فروش آن است.

لایه آخری که لایه رویه لمینیت است که همانطور که در بالا ذکر کردیم این لایه مانع رسوخ اب به لمینیت می‌شود و ساخته شده از پلی اورتون شیشه‌ای است و قیمت آن مانند لایه قبلی تقریبا در همه جا ثابت است. حال با ارائه این مطلب شما متوجه شدید که هر بخش از لایه‌های لمینیت مخصوص کاری است  که بهتر است شما ابتدا با آن ها آشنا باشید و سپس به سراغ خرید لمینیت ها بروید. امید بر این است که ‌با مطالعه این مطلب بتوانید انتخابی عالی را داشته باشید در صورت  احساس نیاز به مشاوره و راهنمایی با متخصصان ما در تماس باشید.

چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
علت ایجاد صدا یا به اصطلاح جیر‌جیر کردن بعد از نصب لمینیت در چیست؟
علت ایجاد صدا یا به اصطلاح جیر‌جیر کردن بعد از نصب لمینیت در چیست؟
ممکن است بعد از نصب پارکت لمینیت سطح پارکت لمینیت جیرجیر کند و این جیر‌جیر کردن برای ساکنین آزار دهنده باشد. البته بعضی از افراد با جیرجیر کردن آن و صدای آن مشکلی ندارند و جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت را نشان از سرزنده بودن فضا می‌دانند و با آن مشکلی ندارند؛ اما به طور کلی این صدا مشکل‌ساز است و به مرور زمان آزاردهنده می‌شود. به این موضوع فکر کنید که نیمه شب که همه اعضای خانواده خواب هستند، یکی از اعضای خانواده قصد رفتن به آشپزخانه یا اتاقی دیگر را داشته باشد. همانطور که فکر می‌‌کنید صدا بسیار آزار دهنده خواهدشد. برخی علت این صدا را از نصب کردن نادرست لمینیت میدانند و برخی از جنس آن. پس برای اینکه با نحوه صحیح نصب پارکت لمینیت و علت این صدای آزار‌دهنده بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همرا...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات