نصب لمینیت بر روی گرمایش کف

نصب لمینیت بر روی گرمایش کف

در دهه‌های اخیر بنا بر استقبال گسترده مردم از لمینیت‌ها و همچنین متقابلا پیشرفت سیستم گرمایشی کف ساختمان‌ها و جذب مشتریان زیادی به سوی این دو محصول، سوالاتی برای خریداران پیش می‌آید. سوالاتی از این قبیل که آیا استفاده لمینیت‌ها و سیستم گرمایشی با یکدیگر ممکن است؟ آیا در خانه‌ها و ساختمان‌هایی که به سیستم گرمایشی مجهز هستند می‌شود از پارکت لمینیت استفاده کرد؟

قابل ذکر است که بگوییم با در نظر گرفتن این مسئله که طرح‌ها و سبک‌های مختلف کفپوش‌های چوبی و شبه چوبی مانند پارکت چوبی و لمینیت‌ها و ... هر کدام مزایا و نیز مقاومتی یکسان در برابر حرارت ندارند و خصوصیات حرارتی هر کدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و در پی آن ما متوجه این موضوع می‌شویم که همه کفپوش‌های چوبی برای سطح‌هایی که به سیستم گرمایشی مجهز هستند قابل استفاده نمی‌باشد.

حال در اینجا سوالی ممکن است پیش بیاید که روی سیستم‌های گرمایشی چه ضخامتی از لمینیت دوام بیشتری دارد و قابل استفاده و مناسب برای نصب روی سطحی که مجهز به سیستم گرمایشی است می‌باشد؟ ما در این مقاله سعی بر این داریم که تا حدودی زیادی این ابهامات را روشن نماییم تا شما در انتخاب و تصمیم‌گیری در این باره با آسودگی خاطر تصمیم بگیرید. اما ابتدا ما به این موضوع میپردازیم که؛

چه نوع کفپوش‌ هایی برای نصب روی گرمایش کف مناسب است؟

در ابتدا باید باید به اطلاع شما برسانیم همانطور که پیش‌تر نیز ذکر شد پارکت‌هایی که از چوب طبیعی تولید می‌ شوند یا لمینیت‌ها در کیفیت‌ها و طرح‌های مختلفی، دارای ویژگی‌ها و مقاومت حرارتی مختلفی هستند که در واقع این موضوع نشان دهنده واکنش‌های متفاوتی است که در پارکت‌ها و لمینیت‌ها در مواجه با حرارت اتفاق می‌افتد.

به صورت کلی می‌شود با در نظر گرفتن این موضوع که هرچه چگالی تخته‌های چوبی بیشتر و ضخامت آن کمتر باشد، انتقال حرارتی بهتر انجام پذیرد، نتیجه ای که از آن حاصل می‌شود جهت به کارگیری روی سطح‌هایی که به سیستم گرمایشی مجهز‌اند، مناسب‌تر می‌باشد.

نکته مهم در مورد استفاده از پارکت‌های چوبی

نکته‌ای که باید در مواقع استفاده از پارکت‌های چوبی حتما بدان توجه داشته باشید این می‌باشد که با گذشت اندکی زمان گرمای بیش از حد سبب آسیب رسیدن به رطوبت چوب می‌شود و این موضوع بیشتر شامل حال کفپوش‌هایی می‌شود که از چوب‌های طبیعی ساخته‌ شده‌اند.در نتیجه کفپوش‌هایی که از چوب‌های طبیعی به تولید میرسند در برخورد گرما، دچار فرو رفتگی یا خمیدگی می‌شوند. البته این موضوع ارتباط زیادی با کیفیت و مقاومت و استاندارد کفپوش مورد نظر شما دارد. همچنین نحوه اجرا و نصب هم ‌در این مسئله بی‌تاثیر نیست.

ضخامت لمینیت‌ها موثر در به‌کارگیری بر روی گرمایش کف

این موضوع نشان دهنده آن است که عزیزانی که قصد خرید لمینیت دارند و منزل‌شان مجهز به سیستم گرمایشی نیز می باشد در انتخاب ضخامت کفپوش حتما باید دقت و زمان کافی را صرف کنند. از آن جهت که هر چقدر تخته‌ها ضخیم‌تر باشد کارایی آن‌ها به عایق شبیه‌تر است و در پی آن مانع از انتقال گرما به فضای مورد نظر شما می‌شود.

دقت در هنگام خرید لمینیت مناسب نصب روی سیستم گرمایش کف

چه بهتر که اگر قصد خرید کفپوش‌های لمینیت را دارید، از همان ابتدا در انتخاب کیفیت آن دقت لازم را داشته باشید. البته توصیه بیشتر طراحان داخلی و همچنین نصابان حرفه‌ای و با تجربه در این کار این است که کفپوشی را برگزینید که در مواقعی که با تغییرات دمایی رو‌به‌رو می‌شود خیالتان از مقاومت بالا و واکنشی که در برابر گرما نشان میدهد، راحت باشد.

لمینیت‌های مناسب برای نصب بر روی سیستم گرمایش کف

در ادامه باید بگوییم‌که اکثر متخصصان و طراحان داخلی در میان همه کفپوش‌های چوبی که در بازار موجود می‌باشد کفپوش‌هایی نظیر لمینیت‌ها را توصیه میکنند؛ زیرا که لمینیت‌ها ساخته شده از فیبرهای چوبی می‌باشند و برای به کارگیری بر روی سطح‌هایی که به سیستم گرمایش مجهز هستند نیز گزینه‌ای بسیار مناسب به حساب می‌ایند.

 

 

کفپوش‌های لمینیت مقاومت بالایی در مواجهه با  تغییرات دمایی دارند و همچنین اثبات این موضوع که انبساط و انقباض کفپوش‌هایی که از فیبر تولید می‌شوند کمتر از چوب طبیعی می‌باشد نیز سبب شده است که استفاده از لمینیت‌ها در ساختمان‌هایی که بر سطح آن‌ها سیستم‌گرمایشی نصب شده است نسبت به سایر کفپوش‌ها بیشتر باشد. البته یک نکته بسیار مهم در این باره وجود دارد که حتما لمینیت‌ها باید به درستی نصب شوند، در این صورت احتمال تغییر شکل آن ها در اثر گرما به صفر میرسد. البته این موضوع که لمینیت‌ها گزینه مناسبی برای نصب روی سیستم های گرمایشی هستند نباید سبب رعایت نکردن برخی نکات در اینباره باشد. ما در ادامه چند مورد از این‌ نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

نکات ‌مهم ‌در استفاده از لمینیت‌ها بر روی سیستم‌های گرمایشی

  • هنگام خرید به این نکته حتما باید توجه داشته باشید که لمینیتی که خریداری میکنید حتما قابلیت هدایت گرمایی کفپوش را داشته باشد.
  • درجه حرارتی سیستم گرمایشی حتما باید کنترل شده باشد و از حدی بالا‌تر نرود؛ که اکثرا دمای ۲۷ درجه سانتی گراد را توصیه کرده‌اند.
  • هنگام خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که  برای ایجاد گرمایی ایده‌ال، استفاده از لمینیت‌هایی با ضخامت بالا کاری اشتباه است. تقریبا حداکثر ضخامتی که برای این کار در نظر گرفته شده است  18 میلی متر می‌باشد؛ زیرا همانطور که‌ پیش‌تر ذکر کردیم ضخامت‌های بالاتر از این حد از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند و بازدهی را کاهش می‌دهد.
  • در کنار دیوارها و موانعی دیگر نظیر ستون ‌و...  ایجاد فاصله ای اندازه 8 تا 10 میلی متر برای درز انبساطی ضروری میباشد.
  • نکته آخر هم جلوگیری از افزایش و حبس گرما در فضای کفپوش است مانند پهن کردن موکت ‌یا شلوغ کردن فضا.

نتیجه‌گیری

پس همانطور که گفته شد با رعایت نکات ذکر شده شما می‌توانید به نصب لمینیت‌ها بر روی سیستم‌های گرمایشی بپردازید. فقط کافی است که نکات لازمه را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است که به کفپوش‌ها آسیبات جدی و جبران نا‌پذیری وارد کنید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که تا حدودی پاسخ شما را درباره نصب لمینیت‌ها بر روی سیستم‌های گرمایشی داده باشیم. امید بر این است که مطلب ارائه شده مفید واقع شده باشد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات