لمینیت‌ها را‌ چگونه نصب میکنند؟

لمینیت‌ها را‌ چگونه نصب میکنند؟

در این مقاله میخواهیم قدم به قدم با شما در نصب پارکت لمینیت همراه باشیم؛ تا شما صاحب خانه‌ای مرتب با جلوه‌ای زیبا و نو شوید. در ابتدای کار ما به توضیح مختصری از خود پارکت لمینیت میپردازیم تا بدانیم:

جنس لمینیت چیست؟و چرا لمینیت را باید در دکوراسیون منزل خود به کار ببریم؟

لمینیت همانند‌سازی شده با سطح چوبی است و در ترکیب آن چوب به صورت  فشرده همراه با چسب مخصوص و چند مواد دیگر آمیخته شده است.
اغلب کسایی که به سطح‌های چوبی مانند یا سنگ مانند علاقه دارند؛ به سراغ لمینیت‌ها میروند زیرا که به کار بردن خود سنگ یا چوب در کف بسیار هزینه‌آور و کار سختی میباشد .

این کفپوش‌ها همچنین به دلیل طول عمر بالایی که دارند، مورد استقبال جمع گستره‌ای از طراحان منزل نیز قرار گرفته‌اند.

هدف اصلی این مطب این است که بدانیم این کفپوش‌ها چگونه بر سطح نصب میشوند؟ آیا این کار، کار ساده‌ای است یا حتما برای انجام آن نیاز به نصاب ماهر داریم؟

چگونگی نصب پارکت لمینیت ها

تقریبا میشود گفت که نصب این لمینیت‌ها کار ساده‌ای به حساب می‌آیند و اما این بدان معنی نیست که این کار ساده گرفته شود؛ زیرا سهل‌انگاری در این کار سبب آسیب دیدن به لمینیت‌ها میشود و در نتیجه طول عمر‌این کالا کاهش پیدا میکند. برای همین این‌کار با تمام سادگی باید با دقت فراوان و تحت نظر یک نصاب حرفه‌ای انجام شود تا به لمینیت‌ها خسارتی وارد نشود و از همه مهم‌تر هزینه‌ای که ‌کرده‌اید بی فایده نباشد.

 

 

در ادامه مطلب باید این نکته را بگوئیم که لمینیت‌ها بر خلاف سایر  کفپوش‌ها مانند پارکت‌ها و سرامیک‌ها و .....نیازی به مواد دیگری برای نصب ندارند. منظور این است که نیازی به چسب یا ملات خاصی ندارد  و حتی ابزار خاصی هم در نصب لمینیت‌ها نیاز نیست و  مهم‌ترین آن را میشود داشتن اره با تیغه تیز دانست که باز هم در صورت نداشتن اره گرد یا اره میزی از اره معمولی در نصب این کفپوش‌‌ها استفاده کنید.

در واقع یک اپشن فوق‌العاده‌ای که این کفپوش‌ها دارند و لمینیت‌ها را نسبت به سایر کفپوش‌ها برتری میدهد این است که چیدن و نصب آن بسیار کار ساده‌ای است و فقط کافیست قبل از چیدن زیر این محصول کامل پاک سازی شود و بعد از آن شما میتوانید آنها را بر روی زمین بچینید و نکته جالب در مورد این کفپوش‌ها این است که به دلیل اینکه در نصب این محصول هیچ گونه موادی استفاده نمیشود به کفپوش‌های شناور نیز شناخته میشوند.

حال با ما قدم به قدم همراه باشید تا  با ذکر وسایل مورد نیاز این محصول به  شما در نصب آن کمک‌ کنیم.

ما به چه وسایلی برای نصب لمینیت ها نیاز داریم؟!

قبل از خرید لمینیت‌ها باید به این نکته توجه کنید که بعد از تصمیم گیری در انتخاب نوع لمینیت و اندازه گیری مکانی که مورد نظر شما است باید حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد ببشتر از متراژی که اندازه گرفته اید، لمینیت را خریداری کنید؛ چون امکان آن هست که در برشکاری مقداری از آن دور ریخته شود. بنابراین نیاز است که مقداری بیشتر خریداری کنید که هنگام نصب دچار کمبود و مشکلی نشوید.

حال وسایلی که نیاز هست و ما در اینجا نام میبریم را تهیه کنید که عبارتند از؛

  • اره دستی: که نیازی نیست حتما بزرگ باشد و یک اره دستی کوچ نیز کار شما را راه می‌اندازد.
  • اره میزی یا گرد : (همانطور که در بالا تر اشاره شد)که حتما باید تیغه آن تیز باشد
  • فوم زیر کار:  که دلیل استفاده از آن این است که سطح مورد نظر شما را کاملا مسطح کرده و در واقع به نوعی عایق صدا و رطوبت نیز به شمار میرود. البته اگر سطحی که بر روی آن لمینیت را نصب میکنید جنسی بتنی دارد حتما یک لایه پلاستیک هم همراه با فوم به کار ببرید تا امکان نفوذ روطوبت زیر لمینیت‌ها از بین برود.
  • پتک پلاستیکی: استفاده از آن ضروری نیست اما وسیله‌ای بسیار کاربری در هنگام نصب لمینیت به حساب می‌آید و توصیه می‌شود در انجام این کار حتما یک پتک پلاستیکی همراهتان باشد.
  • متر: برای اندازه گیری صحیح و دقیق
  • مداد: برای علامت گذاری
  • گونیا یا خط کش T مانند.

 

 

نکته‌ی مهم و کاربردی در نصب لمینیت ها:

  1. حتما توجه داشته باشید که سطح شما مسطح و صاف و بدون شیب باشد .
  2. قبل از  شروع نصب قرنیز ها،داکت ها یا وسایل دیگری که نزدیک به کف است را باید جدا کنید .
  3. قبل از شروع  به کار حتما اندازه گیری های لازم را انجام دهید حتی برای اطمینان اول با چند تکه مقوا یا کارتن این کار را بر سطح کف انجام دهید و مطمئن شوید که از پس اینکار بر می‌آیید.
  4. در برش دادن لمینیت ها حتما باید اره‌ای که استفاده می‌کنید دارای تیغه تیز باشد تا برش های شما تمیز در ایند.
  5. دقت داشته باشید که نصب را از از دیواری که بزرگ‌تر است و از سمت راست به چپ شروع کنید.
  6. هنگام نصب حتما به این موضوع توجه داشته باشید که درز ها در هم چفت بشوند و در کنار یکدیگر قرار نگیرند .
  7. همچنین ‌دمای مورد استفاده در این سطوح برای نصب کردن لمینیت ها باید دمای ۱۸ الی ۲۲ درجه و رطوبت آن حتما  کمتر  از ۷۰ درصد باشد.
  8. برای سازگاری بیشتر لمینیت ها  با دمای محیطی که قرار است کار نصب در انجا صورت بگیرم توصیه میشود که بسته های  لمینیت را  حداقل ۴۸ ساعت قبل از نصب در محیطی که نصب  در ان انجام‌میگیرد بگذارید .
  9. قبل از شروع به نصب هر پانل از لمینیت ها حتما تنها را با دقت مورد بررسی قرار دهید و دقت فرمائید که از لمینیت هایی که آسیب دیده اند استفاده نکنید.

همچنین با توجه به اینکه جنس این محصول به این صورت میباشد که در دمای مختلف  دچار انقباض و انبساط میشود حتما به نکته توجه فرمائید که درزی برای انبساط به  اندازه حدودا  ۸ تا ۱۰ میلی متر در خاطر داشته باشید. در این صورت با  تغییر دما و رطوبت آن مکان  ، فضایی  برای انبساط و انقباض لمینیت وجود دارد که از فشار بر‌لمینیت ها جلو گیری میکند.

ما به  پیشنهاد میکنیم که برای زیبا جلوه کردن لمینیت‌ها حتما پانل های آن را در سویی که منبع نور است نصب کنید.

نکته بسیار مهم که در انتخاب این محصول باید بدان توجه فرمائید که این کفپوش‌ها اصلا برای مکان‌هایی که دارای رطوبت بالا هست مناسب نیستند و بهتر است که از کفپوش های دیگر استفاده شود.

 

 

نتیجه‌گیری

همانطور که پیش‌تر هم خدمت شما عرض کردیم نصب لمینیت‌ها کاری بسیار ساده است و به راحتی میشود ان را انجام داد اما به این معنی نیست که شما میتوانید آن را بدون دقت و توجه انجام دهید و نتیجه‌ای عالی ببینید بلکه اینکار مستلزم رعایت توجه و دقت شماست و اگر کمی این‌کار را سبک بگیرید ممکن است هزینه این‌که کردید بی‌نتیجه باشد پس حتما از نصابی ماهر کمک ‌یا مشاوره بگیرید. متخصصان و‌ مشاوران ما نیز شما را در به سر انجام رساندن این‌کار یاری خواهند کرد پس با ما در ارتباط باشید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات