علت ایجاد صدا یا به اصطلاح جیر‌جیر کردن بعد از نصب لمینیت در چیست؟

علت ایجاد صدا یا به اصطلاح جیر‌جیر کردن بعد از نصب لمینیت در چیست؟

ممکن است بعد از نصب پارکت لمینیت سطح پارکت لمینیت جیرجیر کند و این جیر‌جیر کردن برای ساکنین آزار دهنده باشد. البته بعضی از افراد با جیرجیر کردن آن و صدای آن مشکلی ندارند و جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت را نشان از سرزنده بودن فضا می‌دانند و با آن مشکلی ندارند؛ اما به طور کلی این صدا مشکل‌ساز است و به مرور زمان آزاردهنده می‌شود. به این موضوع فکر کنید که نیمه شب که همه اعضای خانواده خواب هستند، یکی از اعضای خانواده قصد رفتن به آشپزخانه یا اتاقی دیگر را داشته باشد. همانطور که فکر می‌‌کنید صدا بسیار آزار دهنده خواهدشد. برخی علت این صدا را از نصب کردن نادرست لمینیت میدانند و برخی از جنس آن. پس برای اینکه با نحوه صحیح نصب پارکت لمینیت و علت این صدای آزار‌دهنده بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله با ما همراه  باشید‌‌.

دلایل جیر جیر کردن پارکت لمینیت

  1. یکی از دلایلی که باعث جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت می‌شود، استفاده کردن از فوم غیر استاندارد هنگام اجرا است. همچنین کشیده شدن لایه‌های مختلف پارکت لمینیت بر روی یکدیگر می‌تواند باعث صدا دادن لمینیت شود.
  2. خرید پارکت‌های لمینیت با کیفیتی پایین در مدت زمان کوتاه آسیب می‌بیند و باید خیلی زود و در زمانی کوتاه به فکر رفع صدای آن باشید.
  3. قبل از نصب پارکت لمینیت به زیر‌سازی و صاف بودن سطح زمین و زیر آن دقت داشته باشید زیرا که سطح ناهموار می‌تواند باعث جیرجیر کردن لمینیت شود.
  4. رطوبت زیاد و نشت آب به علت ترکیدگی لوله باعث باد کردن تایل‌ها شده و باعث صدا دادن پارکت لمینیت و جیر‌جیر کردن آن می‌شود .
  5. اگر بعد از نصب پارکت لمینیت اسباب و وسایل سنگین منزل را روی پارکت لمینیت قرار دهید باعث جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت می‌شود و صدایی آزار‌دهنده میدهد.
  6. نصب دقیق و مناسب پارکت لمینیت بسیار مهم است و اگر صحیح نصب نشود باعث جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت می‌شود.

 

 

رفع صدای کفپوش لمینیت

‌در ادامه ما راه‌کارهایی برای رفع صدای جیرجیر لمینیت به شما ارائه می‌دهیم:

ناهموار بودن سطح زیرین کفپوش لمینیت

ناهموار بودن کفپوش باعث جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت می‌شود. اگر با خرید پارکت لمینیت این مشکل را دارید ابتدا باید چک کنید که آیا کفپوش اصلی نیز دارای این مشکل است یا خیر؟ اگر کفپوش را تعویض کرد و دوباره صدای جیر‌جیر را شنیدید، احتمال بسیار زیاد سطح اصلی مکان ناهموار است. اما اگر بعد از نصب با همچین صدایی روبه‌رو شدید، احتمال این است که نصب اشتباه بوده و کفپوش ضعیف نصب است و صدای حاصل از آن به همین علت باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید از راه حلی استفاده کرد.

ابتدا اگر مشکل از سطح مکان اصلی یا کفپوش اصلی است باید مکان را بررسی کنید و اگر نیاز به ارتفاع دارد به مکان ارتفاع داده و یا در صورت لزوم کف آن مکان را صافکاری مجدد انجام دهید تا مشکل شما اصلاح و برطرف شود.

البته این نکته بسیار مهم است یک نصاب حرفه‌ای کفپوش لمینیت قبل از نصب آن باید یک ارزیابی دقیق از وضعیت محلی که قصد استفاده از آن را دارد انجام دهد و سپس به نصب آن بپردازد. پارکت لمینیت با کیفیت خوب باید هنگام نصب این توانایی را داشته باشد که کلیک‌های متصل به خود را به راحتی بلند کند و آنها را به راحتی به یکدیگر وصل کند. این نکته را باید بدانید که صاف نگه داشتن پارکت لمینیت کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت فراوانی دارد و باید هنگام خرید همان ابتدا دقت کافی را داشته باشید.

نصب ضعیف

بعد از ناهموار بودن سطح اتاق، نصب ضعیف می‌تواند موجب جیر‌جیر کردن پارکت لمینیت شود و صدای آزار دهنده‌ای را به وجود آورد. همانطورکه گفته شده است تمامی کفپوش‌های چوبی که در نواحی بسیار گرم و یا بسیار مرطوب نصب می‌شوند، پس از مدتی سطح  شروع به باد کردن می‌کند و متورم می‌شود.

 

 

هر چند که این احتمال در کفپوش لمینیت کمتر است و کسانی که از پارکت لمینیت استفاده می‌کنند خیلی کم با این مشکل مواجه می‌شوند. به همین علت تمامی سازندگان و تولیدکنندگان کفپوش لمینیت این توصیه را می‌کنند که حدود ۱۰ میلی‌متر فاصله بین تایل‌ها قرار دهید تا هنگامِ  انبساط و تورم و یا باد کردن کناره آن، مشکلی به وجود نیاید.

برای سازگار شدن کفپوش لمینیت با دمای محیط مورد نظرتان، باید 48 ساعت قبل از نصب، در همان مکان قرار بگیرد. توجه داشته باشید که این نکته بسیار مهم است و کمک بسیار بزرگی به نصب و به اینکه کفپوش شما دوام بالایی داشته باشد، می‌کند.  

همچنین نیز این نکته را در نظر داشته باشید که اتاقی که قرار است توسط کفپوش‌های لمینیت پوشانده شود، خالی نباشد. همچنین توجه داشته باشید که در طول نصب پارکت لمینیت نباید افراد بر روی آن راه بروند و نباید از وسایلی مثل مبلمان یا میز استفاده کنید؛ زیرا که این کار به سطح پارکت لمینیت فشار می‌آورد و ممکن است موجب ناهمواری بین قطعه‌های تایل شود و ناهمواری‌ها موجب به وجود آمدن صداهای آزار دهنده یا همان جیر‌جیر کردن می‌شوند. هر چند پارکت‌های لمینیت دارای دوام بالایی هستند اما رطوبت بالا و یا ریختن آب می‌تواند باعث جیر جیر کردن آن شود. پس بهتر است از راه‌حل‌ها آگاه باشید.

بهترین راه‌حل برای برطرف کردن صدای جیرجیر لمینیت

بهترین راه حل برای این مشکل این است که فضای بین تایل‌ها را تا جایی که امکان دارد افزایش دهید. همچنین اگر هنگام نصب پارکت لمینیت متوجه شدید که بعضی از پارکت‌ها در جای درستی نصب نشده است و یا اینکه تایل‌ها به صورت ناهموار در کنار دیگر قرار گرفتند سعی کنید که خودتان یا یک فرد حرفه‌ای مسلط به این حرفه به رفع این مشکل بپردازد تا موجب صدای آزاردهنده و جیر جیر کردن نشود.

شما می توانید با استفاده از بیرون آوردن یکی از تایل‌ها یک همواری را ایجاد کنید. شما با استفاده از ابزار ساده به راحتی می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید و همچنین این نکته را توجه داشته باشید که بهتر است همیشه چند قطعه یدک از  تایل را داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. مثلا در مواردی مثل شکستگی، خراش یا تورم که نیاز به قطعه‌ای از تایل ها پیدا می‌کنید. آن را در دسترس داشته باشید.

 

 

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله بالا گفتیم بعضی از کفپوش‌ها در هنگام استفاده صداهای آزار دهنده را از خود تولید می‌کنند. مانند: جیر‌جیر کردن و دلایل آن را نیز بیان کردیم. این دلایل میتوانند شامل نصب ضعیف و یا رطوبت زیاد و یا مواردی چون ناهمواری سطح زمین باشند. ما این دلایل‌ را برای شما با تمامی جزئیات توضیح دادیم و راه‌حل‌های آن را به شما ارائه دادیم. اگرقصد آشنایی بیشتر با پارکت لمینیت را دارید می‌توانید به راحتی وارد سایت ما شوید و مقاله های مربوط به موضوع خودتان را مطالعه کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما نهایت سپاسگزاری را داریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات