دوردوزی موکت به شکل گرد، مستطیل و مربع

دوردوزی موکت به شکل گرد، مستطیل و مربع

تاکنون برایتان پیش آمده که موکتی را برش بزنید و با مشکل ریزش بافت آن مواجه شوید؟ آیا دوست دارید شمایل شکیل‌تری به دکوراسیون خود ببخشید؟ تا به حال دیده‌اید موکت را دور دوزی کنند؟ موکت یکی از مهم‌ترین المان‌های موجود در محیط است. رنگ، طرح، دوام و ماندگاری، نوع شستشو و نوع بافت موکت از عوامل مهمی است که هنگام خرید به آن توجه باید کرد. اگر قصد خرید یک کفپوش خوب را دارید، موکت براحتی با سبک مدرن و کلاسیک همخوانی دارد و در انواع طرح و مدل و جنس یافت می‌شود.

پس از خرید موکتی برازنده محیط خود، مراحل نصب و برش میبایست طی شود که اگر به‌درستی اجرا نشود، نتیجه‌ی دلخواه عایدتان نمی‌شود. وقتی با در نظر گرفتن شرایط فضا، موکت پرزبلند یا کات پایل یا حلقوی را خریدید، نوبت به برش میرسد. اگر در این کار وارد و مسلط نباشید، برش‌های نامنظم و ناصاف روی موکت ایجاد میکنید. فکرش را بکنید که پس از مدت زیادی تحقیق وهزینه کردن، حال موکت خود را به بدترین شکل درآوردید!

ماشین‌ آلات صنعتی حاشیه دوز موجود در کارخانه

اما ناراحت نباشید، حتی در این مرحله نیز ما کنارتان هستیم. بهترین روشی که در این حالت باید بکار ببرید، دور دوزی موکت است. حتی گاهی شاید این یکی از علایق شما به حساب بیاید، که حتی با وجود برش‌های دقیق و منظم، دلتان بخواهد موکت‌تان را دور دوزی کنید. حاشیه دوزی معمولا در موکت‌هایی که پوشش قسمتی از محیط هستند، شمایل زیباتری ایجاد میکند. البته برای حاشیه دوزی موکت هزینه‌ی دیگری را نیز پرداخت میکنید، پس بی‌گدار به آب نزنید وهمه‌ی جوانب را بسنجید.

دور دوزی موکت‌ها با ماشین آلات خاصی انجام می‌گیرد که جایگزین خوبی برای فرش پسندها شده‌ است. دیگر سخت‌پسندان با خیال راحت این مدل موکت‌ها را به خانه می‌برند. البته حاشیه دوزی امری سلیقه ایست. اگر از یک موکت دایره‌ای، بیضی شکل، مربعی، یا هر شکل هندسی متقارن یا غیرمتقارن وغیرمعمولی برای تزیین منزلتان میخواهید استفاده کنید، با دور دوز کردن آن، علاوه بر اینکه جلوه‌اش را دوچندان میکنید، برعمر و دوام موکت خود می‌افزایید.

 

 

چرخ‌های خیاطی دوردوز مخصوص فرش و موکت

چرخ‌های خیاطی سردوز مخصوص این کار البته با قیمت سرسام آور در بازار وجود دارد، که خرید آنها اصلا عاقلانه نیست، چون کفپوش موکت چیزی نیست که هر چند ماه یکبار بخواهید آنرا عوض کنید و نیاز به چرخ دور دوز داشته باشید. خرید موکت باکیفیت توسط شما و دوردوز کردن آن توسط شرکت، باعث می‌شود که چند سالی خیالتان از سلامت وماندگاری آن راحت باشد. وقتی موکت شما برش خورد، حالا دوباره  باید آنرا جمع کنید تا توسط متخصصین مجموعه پالاز در فضای امن کارخانه دوردوزی بشود. این کار اگرچه کمی زمان‌بر به نظر می‌رسد، ولی شما مطمئن هستید، حین جابجایی وهنگام شستشو، پرزها و بافت موکت سالم می‌ماند و دچار ریزش نمی‌شود.

دوردوزی کردن با دست

روش دیگری وجود دارد که نه هزینه‌ی آنچنانی دارد، نه زمان زیادی برای فرستادن موکت پس از برش به کارخانه و سپس برگشت آن به منزل یا مکان مورد نظر شما، لازم است. آنچه که لازم دارید مقداری پارچه، چشمان تیزبین، سوزن مخصوص دوردوزی با دست و البته مقدار زیادی صبر و دقت است. این روش نیز ممکن است کارامد به نظر بیاید! کافیست پارچه‌ای مخمل یا هر پارچه‌ی دیگری که به بافت و رنگ موکت نزدیک است، خریده و به عرض حدودا ده سانت و طول محیط موکت، برش زده وهمچون نوار اریب به لبه‌ی موکت خود بدوزید. اری! نتیجه لذت بخش است!!! حالا یک موکت دور دوزی شده‌ی شکیل در اختیار دارید که پاخوردن زیاد، سبب فرسایش دور موکت نمی‌گردد. این روش کمی سنتی است. از قدیم وقتی فرش یا موکت دچار پوسیدگی می‌شد، قسمت پوسیده را جدا کرده وآنرا نواردوزی میکردند.

روش دیگری که خیلی صبرو حوصله میخواهد، اینست که با نخ یا کاموای همرنگ موکت شروع به دوردوزی با دست کنید! درست است که دیگر موکت شما با شستشو و اشیای سنگین و پاخوردن زیاد صدمه نمی‌بیند، ولی مطمئنا نتیجه ای که حاصل می‌آید، در برابر تلاش شما چندان زیبا نیست.

آیا واقعا دوردوزی لازم است؟

همچنان که در بالا اشاره کردیم، تمامی موکت‌ها به دور دوزی نیاز ندارد و شما مجبور نیستید هزینه این امر را به جان بخرید. موکت‌های حلقوی بعلت بافت خاصی که دارند، با برش زدن بخشی از بافت آن از دست رفته و بد شکل می‌شوند. دراینجا واقعا دوردوزی موکت امری حیاتی است. همچنین موکت‌های پرزبلند و لاکچری که برای داشتن نمای بهتر وسط پذیرائی پهن کرده‌اید. شما فکر نمی‌کنید که با دوردوزی زیبایی‌‌اش چند برابر می‌شود؟

 

 

یکی دیگر از موارد پر اهمیت دور دوزی ممانعت از لول شدن لبه‌ی موکت‌ها است. شما با این عمل دیگر نگران لوله شدن لبه‌ی موکت خود براثر شستشو و رفت وآمد نیستید. چقدر با سرخوردن موکت روی سرامیک‌ها و به اصلاح سرسره بازی آنها، اعصابتان خراب و فکرتان درگیر شده است؟ حال روشی که معرفی کردیم، میتوانید از سرسره بازی موکت شما جلوگیری کند. این روش نه تنها موجب بالاتر رفتن وزن موکت شما می‌شود، بلکه اگر شما از تکه‌ای چرم زیر لبه‌‌های موکت، به هنگام دوردوزی بهره ببرید، صد درصد مشکل حرکت موکت‌هایتان حل می‌شود. شما شیرازه‌ی موکت خود را با این روش محکم‌تر می‌کنید و محال است به این زودی‌ها به موکت جدید نیازمند شوید.

موکت‌های شرکت پالاز ضدکوبیدگی، ضدلک، ضد الکتریسیته ساکن، عایق صدا و حرارت، ضدحریق، ضدرنگ پذیری، ضد حساسیت و در هزاران طرح ‌و رنگ‌ و مدل‌ مطابق با نیاز شما و تکنولوژی پیشرفته روز دنیا تولید می‌شوند. با خرید موکت‌های با کیفیت پالاز تا سالیان سال نیازی به خرید مجدد موکت پیدا نمی‌کنید؛ البته اگر روش‌های شستشو، پاکسازی، محافظت و جابجایی هر موکت را مطابق جنس و نوع بافت آن موکت رعایت کنید. برای داشتن هر موکتی در هر ابعادی (‌گرد، مربع یا مستطیل) که مد نظر داشته باشید، کافیست با مشاوران مجموعه پالاز تماس گرفته وآنرا سفارش دهید. ما اینجا هستیم تا آنچه در ذهن شماست به عرصه‌ی ظهور درآوریم.

خب حالا که دانستید هدف از دوردوزی چیست و چگونه انجام میشود، آیا فکر نمیکنید وقت آن رسیده که با تجربیات جدید آشنا شوید و موکت خود را با کمک گرفتن از عوامل حاشیه دوز شرکت پالاز زیباتر و ماندگارتر نمایید؟ امید است که با بهره‌گیری از روش فوق بتوانیم شما را در داشتن موکتی مقاوم و بادوام یاری کنیم.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات