معایب کاغذ دیواری در فضاهای قدیمی

معایب کاغذ دیواری در فضاهای قدیمی

شاید برای شما پیش آمده است که به فکر ایجاد تغییر در دیوارهای منزل خود افتاده باشید و در این راستا گزینه‌های زیادی به ذهنتان رسیده باشد. شاید نتیجه شما انتخاب رنگ برای دیوارهای منزلتان باشد. وقتی که به این موضوع بیشتر فکر می‌کنید متوجه می‌شوید که رنگ کردن دیوارها دردسر زیادی داشته و بسیار زمان بر است و ممکن است که کاملا از انتخاب خود پشیمان شوید. ممکن است بعد از رد کردن گزینه رنگ به دیوارپوش‌های ترموود فکر کنید اما با دیدن قیمت‌ها از این گزینه صرف نظر کنید. در نهایت به گزینه کاغذدیواری برای تغییر دیوار منزل خود می‌رسید.

کاغذ دیواری و معایب آن برای فضاهای قدیمی

زمانی که شما یک مکانی که دارای دیوارهای قدیمی را برای زندگی انتخاب می‌کنید، اولین مسئله مهمی که به ذهنتان می‌رسد ایجاد تغییری در دیوارهاست در گذشته انتخاب یک دیوارپوش مناسب برای دیوارها امری مهم به حساب نمی‌آمد مسئله مهم این بود که دیوارها صاف و عاری از نقص باشند و همین موضوع کافی بود.

زیرسازی نصب

یکی از معایب نصب کاغذ دیواری بر روی دیوارهای قدیمی، زیر سازی نصب است. برای اینکه کاغذ دیواری بسیار  زیبا نصب شود باید دیوار زیر آن صاف و بدون مشکل باشد تا بتوان فرآیند نصب را آغاز کرد. به این کار زیرسازی دیوار گفته می‌شود که با توجه به قدمت دیوارها متفاوت است. مشکلی که دیوارهای قدیمی دارند این است که سطح آنها ناصاف است و صاف کردن دیوارها ممکن است با مشکل رو به رو شود به همین علت اگر ما دیوار را کاغذ دیواری کنیم، زیبایی و جلوه مورد انتظار ما را نخواهد داشت. همینطور زیرسازی دیوارهای قدیمی به صرف زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند انتظار ما را بر آورده کند.

برای زیرسازی دیوارهای قدیمی شما باید ابتدا تمامی سوراخ‌ها، ترک‌ها و ناصافی‌های موجود بر روی سطح دیوار را با استفاده از بتونه پوشش دهید. بعد از انجام این کار با استفاده از یک سمباده دیوارها را هم سطح با دیوارهای کناری کنید. علت وقت گیر بودن زیرسازی دیوارهای قدیمی نیز این موضوع است.

 

 

تنوع زیاد کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها طرح‌های مختلفی دارند این طرح‌ها آنقدر زیاد و زیبا بوده که میتوان برای هر قسمت از خانه از یک طرح کاغذ دیواری استفده کرد. مسئله مهم در انتخاب طرح کاغذ دیواری برای فضاهای قدیمی این است که باید طرحی انتخاب شود که مناسب با فضای قدیمی خانه باشد. انتخاب طرح مناسسب برای این مکان‌ها انتخابی دشوار محسوب می‌شود چنان که فرد را به این فکر سوق می‌دهد که رنگ نیز می‌تواند جایگزین خوبی به حساب آید. دیگر مشکلی که نیز وجود دارد نگرانی از قدیمی شدن طرح انتخابی است.

هزینه‌های خرید و نصب کاغذ دیواری برای فضاهای قدیمی

کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ از هزینه بالاتری برخوردار است. هزینه کاغذ دیواری به دو مرحله خرید و نصب خلاصه می‌شود. مسئله مهم در این موضوع این است که اگر دیوارهای فضای قدیمی را با صرف هزینه زیاد کاغذ دیواری کنیم، به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکنیم. این موضوع یکی دیگر از معایب استفاده از کاغذ دیواری برای فضاهای قدیمی به حساب می‌آید.

شرایط محیط

شرایط محیطی یکی از مسائل مهمی است که در هنگام نصب کاغذ دیواری باید به آن توجه کرد. کاغذ دیواری را نمی‌توانیم در هر محیطی استفاده کنیم. نصب کاغذدیواری در مکان‌های مرطوب و همچنین مکان‌هایی که شانس آلودگی در آن زیاد است و مکان‌های قدیمی توصیه نمی‌شود. دلیل این مموضوع این است که رطوبت به کاغذ دیواری آسیب می‌رساند و باعث می‌شود که چسب از دیوار جدا شده و در آخر باعث برآمدن کاغذ دیواری بر روی دیوار شود.

جدا کردن کاغذدیواری

ممکن است که شما در یک دوران از طرح و مدل کاغذ دیواری نصب شده بر روی دیوارهای فضای قدیمی خود خسته شوید و به این نتیجه برسید که باید آن طرح را با یک طرح بروزتر و جدیدتر جایگزین کنید. با این حال جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوارهای قدیمی کار آسانی نیست و در برخی از مواقع باعث به وجود آمدن آسیب سطحی و باقی ماندن آثاری از آن روی دیوار می‌شود.

یکی دیگر از معایب استفاده از کاغذ دیواری، ساطع شدن مواد سمی بر اثر حرارت است. این مشکل برای تمامی کاغذ دیواری‌ها به حساب نمی‌آید و بیشتر مختص به آن نوع از کاغذ دیوارهایی است که در ساخت آن از مواد پی وی سی یا همان پلاستیک استفاده شده است.. این مواد سمی برای کودکان و افراد مسن که درگیر آلرژی هستند بسیار مضر و خطرناک است.

تغییر رنگ کاغذدیواری

کاغذ دیواری‌های نامرغوبی وجود دارد که پس از گذشت مدتی دچار تغییر رنگ شده و رنگ آن عوض می‌شود. اگر شما برای دیوار فضای قدیمی از کاغذ دیواری‌های بی کیفیت اسستفاده کنید، پس از مدتی با تابش آفتاب دچار رنگ رفتگی می‌شود و بعد از گذشت زمانی طولانی‌تر سطح آن دارای سایه روشن و تیره می‌شود. بنابراین اگر قصد نصب کاغذ دیواری بر دیوار فضای قدیمی را دارید، از کاغذ دیواری‌های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

 

 

عدم مقاومت کافی

یکی از اصلی‌ترین معایب کاغذ دیواری این است که از کاغذ تشکیل شده است که در برابر پارگی و خراش مقاوم نیستند. اگر دیوارهای یک فضای قدیمی را کاغذ دیواری کنید و بر سطح کاغذ دیواری پارگی یا آسیبی وارد شود، دیوار زیرین کاغذ دیواری مشخص شده و جلوه قشنگ و زیبایی نخواهد داشت. بنابراین اگر شما قصد کاغذ دیواری کردن یک فضای قدیمی را داریدد تا حد امکان از یک کاغذ دیواری با کیفیت استفاده کنید که مقاومت بیشتری در برابر پارگی و خراش داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کرده‌ایم به شما مطالبی را درباره معایب استفاده از کاغذ دیواری برای فضاهای قدیمی بگوییم. طبق مططالبی که گفته شد استفاده از کاغذ دیواری برای اینگونه از فضاها با دیوارهای قدیمی اصلا مناسب نیست. نصب کاغذ دیواری به دیوارهایی با سطح صاف و بدون مشکل و ایراد نیازمند است که دیوارهای قدیمی این خصوصیات را ندارند.

اگر قصد شما استفاده حتمی از کاغذ دیواری است توجه داشته باشید که یک کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیت را انتخاب کنید. در کلام آخر با توجه به این مشکلات گفته شده شما نباید از خرید کاغذ دیواری دلسرد شوید. هر دیوار پوش از مزایا و معایبی برخوردار است .اگر شما یک محصول با کیفیت و مرغوب را تهیه کنید هیچکدام از این مشکلات ذکر شده را نخواهید داشت.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات