خصوصیات کاغذ دیواری

خصوصیات کاغذ دیواری

هر فردی انتظار دارد که از وسیله‌ای که استفاده می‌کند چه مواد غذایی و چه پوشاک، از کیفیت عالی و خوب برخوردار باشد. انسان همیشه به دنبال بهترین نوع جنس‌ها است. هر جنس دارای ویژگی خاص و منحصر به فردی می‌باشد که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. کالاهایی که در ساخت ساختمان استفاده می‌شوند، یکی از اقلامی هستند که حتما باید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشند. علت اینکه باید کیفیت بالایی داشته باشند این است که به مدت بیشتری باید استفاده شود و نسبت به بقیه کالاها گران قیمت‌تر و تهیه و نصب آنها سخت‌تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد. کاغذدیواری نیز یکی از اقلام ساختمان به حساب می‌آید که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب و با کیفیت می‌پردازیم.

قابلیت شستشو

از ویژگی‌های مهم یک کاغذ دیواری خوب، قابل شستشو بودن آن است. البته این به این معنا نیست که فقط با یک دستمال نمناک و یا آب قابل شستشو باشد، بلکه باید با مواد شوینده مانند مایع ظرف شویی و شوینده‌های مخصوص کاغذ دیواری بتوان آن را تمیز کرد.

تمیز کردن کاغذ دیواری به این صورت است که ابتدا دستمال خود را مقداری خیس کرده و روی کاغذ دیواری می‌کشیم. در مرحله بعد محلول شستشو مورد نظر خود را به آب اضافه کرد و با دستمال روی سطح مورد نظر خود می‌کشیم. در مرحله بعد با استفاده از یک تی و یا یک دستمال آن را خشک میکنیم. در مرحله آخر نیز اندکی کاغذ دیواری را با حرارتی همانند حرارت جاروبرقی بصورت کامل خشک میکنیم.

نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت می‌باشد این است که اگر کاغذ دیواری قابلیت شستشو داشته باشد، با علائمی که در پشت کاغذ دیواری است، مشخص می‌شود. اگر کاغذ دیواری از علائم شستشو برخوردار نباشد، مطمئنا این کاغذ دیواری قابلیت شستشو را ندارد.

 

 

دلیل اینکه یک کاغذ دیواری قابل شستشو است، روکش وینیل روی آنهاست که روی کاغذ دیواری pvc  قرار می‌گیرد. شاید برای شما سوال باشد که وینیل چیست؟ وینل یک نوع ماده پلاستیکی است و چنان نازک است که اصلا دیده نمی‌شود. ماده وینیل باعث میشود که کاغذ دیواری‌ها در برابر رطوبت و مواد شوینده مقاومت داشته باشند. در کاغذ دیواری‌های خوب و مرغوب بین 300 تا 450 گرم در هر متر مربع وینیل استفاده شده است.

مقاوم بودن در برابر خط و خش و پارگی:

کاغذ دیواری‌ها به دلیل روکش پلاستیکی که روی آنها وجود دارد، آن‌ها را در برابر خط و خش و پارگی محافظت می‌کند. از ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب این است که آن را در برابر پارگی‌های جزئی حفظ کند. فقط در صورتی ممکن است که کاغذ دیواری دچار پارگی شود که با یک وسیله تیز مانند چاقو یا تیغ روی سطح آن کشیده شود.

نصب آسان بدون مشکل و مشخص نشدن فاصله بین کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری‌هایی که جنس مرغوبی نداشته باشند، زمانی که با چسب کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب می‌شوند کش آمده و دچار پارگی می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که نصب کاغذ دیواری به مشکل بخورد و در آخر نتیجه مطلوبی را نشان ندهد. از ویژگی یک کاغذ دیواری خوب این است که به هیچ عنوان کش نیاید.

از دیگر نشانه‌های یک کاغذ دیواری با کیفیت این است که بعد از نصب هیچ فاصله‌ای بین قواره‌های نصب شده بوجود نمی‌آید.  اما اگر کاغذ دیواری با کیفیت نباشد، بعد از نصب خط و درز به جا می‌گذارد و این باعث می‌شود که از زیبایی کاغذ دیواری کاسته شود.

قابلیت ترمیم:

اگر کاغذدیواری دچار آسیب یا پارگی به وسیله یک جسم نوک تیز شود، ترمیم آن قسمت کار آسانی نیست.  باید مقدار کمی چسب کاغذ دیواری پشت آن قسمتی که پاره شده است بزنید و آن را به دیوار بچسبانید. بعد از خشک شدن آن مشاهده خواهید کرد که جای هیچ درز و پارگی روی کاغذ دیواری با جنس مرغوب نمی‌ماند.

 

 

ضد حریق بودن کاغذ دیواری:

یکی دیگر از ویژگی‌های یک کاغذ دیواری مرغوب، وجود ویژگی B1-M1 است که این ویژگی مختص کاغذ دیواری‌هایی است که ضد حریق هستند. ضد حریق بودن کاغذ دیواری به این معنا است که، در مقابل آتش مقاومت زیادی داشته و در آتش سوزی به کندی می‌سوزد. همچنین در هنگام آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری کند. این استاندارد ضد حریق بودن کاغذ دیواری، باید در پشت آلبوم‌های کاغذ دیواری ذکر شود.

قابلیت نصب مجدد:

در مواقعی ممکن است پیش بیاید که نظر خریدار در هنگام نصب کاغذ دیواری، عوض شود و تصمیم بگیرد که آن کاغذ دیواری را در محل دیگری از خانه نصب کند. برخی از کاغذ دیواری‌هایی که جنس مرغوب داشته باشند از قابلیت نصب مجدد برخوردار هستند که به این قابلیت اصطلاحا(peerable)  می‌گویند. قابلیت نصب مجدد به این معناست که تا قبل از اینکه چسب کاغذ دیواری خشک شود، بتوان آن را از دیوار جدا کرد و به محل دیگری انتقال داد. این یکی از ویژگی‌های کارآمد کاغذ دیواری به شمار می‌آید.

ضد حساسیت بودن کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری‌ها از محصولات پتروشیمی محسوب می‌شوند. اگر در هنگام تولید کاغذ دیواری از مواد اولیه خوب و با کیفیت استفاده نشود، بعد از مدتی باعث حساسیت و بوی نامطبوع می‌شود که ممکن است شما را به سردرد دچار کند. کاغذ دیواری با کیفیت، دارای بو و حساسیت نخواهندشد پس باید در انتخاب کاغذ دیواری دقت کافی داشته باشید. کاغذ دیواری اتاق خواب کودک یکی از مواردی است که حتما در آن باید از کاغذ دیواری‌های با کیفیت استفاده کنید و در انتخاب توجه کافی را داشته باشید.

جذب نکردن دوده و آلودگی:

یکی از نگرانی‌های اصلی ما به موضوع آلودگی و دوده‌های موجود در هوا برمیگردد. رنگ دیوار به شدت آلودگی‌ها و دوده‌های موجود در هوا را جذب می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی کاغذ دیواری باکیفیت این است که دوده و آلودگی‌های موجود در سطح هوا را به خود جذب نمیکند.

مقاوم بودن در برابر تابش آفتاب:

یکی دیگر از ویژگی‌های یک کاغذ دیواری مرغوب، مقاومت آن در برابر نور آفتاب است. نور خورشید خاصیت رنگ زدایی دارد. کاغذ دیواری‌ای مرغوب است که بعد از تابش نور مستقیم خورشید، به مرور زمان تغییر رنگ ندهد و زیبایی خود را همانند روز اول حفظ کند.

 

 

عمر بالای کاغذ دیواری:

عمر کاغذ دیواری با کیفیت معمولا بین 5 تا 8 سال است. البته لازم به ذکر است که بگوییم این به این معنا نیست که رنگ خود را از دست داده یا دچار پارگی شده است. به همین علت افراد وقتی تصمیم به جداسازی کاغذ دیواری می‌کنند که قصد نصب کاغذ دیواری دیگر با طرح و نقش متفاوتی را دارند. شایان به ذکر است که برخی از کاغذ دیواری‌ها گارانتی 5 ساله تا 10 ساله دارند که فروشنده موظف است که خدمات پس از فروش را به رایگان در اختیار شما قرار دهد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کرده‌ایم شما را با ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب و با کیفیت آگاه سازیم. در هنگام خرید کاغذ دیواری این نکات را مورد توجه و بررسی قرار دهید تا به دوام و زیبایی مورد انتظار خود دست یابید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات