آیا لمینیت ها عایق حرارت هستند؟

آیا لمینیت ها عایق حرارت هستند؟

رسیدگی به کف خانه یکی از مهمترین بخش های یک خانه است که باید به آن توجه کنید زیرا وجود یک کف پوش مناسب باعث می شود که دکوراسیون منزل مطلوب به چشم آید و حس خوبی را انتقال دهد. لمینیت یکی از انواع کف پوش است که به عنوان جدیدترین کف پوش ها این روزها بسیار مورد پسند همگان قرار گرفته است. این کف پوش ها را می توان در هر قسمت از خانه که بخواهید استفاده کنید. لمینیت ها مزایایی دارند که باعث می شود که مورد توجه شما قرار بگیرند به عنوان نمونه این کف پوش ها مقاومت به نسبت خوبی دارند  و نگهداری از آن ها راحت است. حتما شنیده اید که لمینیت ها عایق حرارت هستند؛ در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

آیا لمینیت ها عایق حرارت هستند؟

یکی از مزایایی که می تواند درباره کف پوش های لمینیت بسیار مهم باشد عایق بودن آن ها است. آن ها علاوه بر اینکه در برابر حرارت عایق هستند، در برابر صدا و برودت نیز عایق می باشند. اما چگونه؟

اول از همه کمی راجع به نصب و نحوه نصب لمینیت صحبت کنیم. لمینیت ها (Laminate) یک واژه لاتین بوده که به معنای "چندلایه سازی" است. لمینیت ها از چند لایه الیاف چوب فشرده شده یا HDF تشکیل شده اند که سطح خارجی آن با روکش طرح و نقش چوب طراحی شده است. به کف پوش لمینیت، پارکت لمینیت نیز گفته می شود اما نباید با پارکت اشتباه گرفته شود زیرا پارکت از جنس چوب طبیعی است و به کل با لمینیت متفاوت می باشد.

 

 

نصب پارکت لمینیت به نسبت راحت بوده و سریع انجام می شود. نصب این مدل از کف پوش ها به صورت کلیک (Clic) انجام می گیرد به این شکل که شیارهایی به صورت نر و ماده در اطراف لمینت ها وجود دارد که باعث می شود لمینت ها درون هم قفل شوند. برای نصب لمینت ها نیازی به چسب مخصوص نیست به همین دلیل به کف صدمه ای نمی زند و حتی می توانید آن را بعد از مدتی  جمع کرده و در جایی دیگر قرار دهید.

اما موضوع مهم دیگری که قبل از نصب وجود دارد، ایجاد کردن زیر سازی مناسب برای قرار دادن کف پوش لمینیت است زیرا وجود داشتن پستی و بلندی زیر لمینیت ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در آینده می شود. معمولا کف فضا بیشتر در معرض رطوبت است به همین دلیل برای اینکه سطح زیرین یک دستی ایجاد شده و مشکل رطوبت حل شود، می توانید سطح زمین را در ابتدا با سیمان یا سرامیک پوشانده و سپس لمینیت ها را روی آن نصب کنید.

و اما می رسیم به موضوع عایق بودن کف پوش لمینیت در برابر حرارت، صدا و برودت. عاملی که باعث این اتفاق است، فومی است که در زیر کف پوش لمینیت قرار می گیرد. به این فوم، فوم سایلنت گفته می شود. هر چه این فوم دارای چگالی بیشتری باشد عایق تر و بادوام تر است. قبل از قرار دادن لمینیت ها باید فوم سایلنت در زیر آن قرار بگیرد. در ساختمان هایی که کف آن ها سرد است، فوم زیر کف پوش لمینیت باعث می شود تا حدی از نفوذ سرما و هدر رفتن گرما جلوگیری کند.

 

 

 

همان طور که گفته شد کف پوش لمینیت به خاطر فوم سایلنت، عایق صدا نیز می باشد و صدای کمتری را به طبقه های پایین انتقال می دهد و همچنین زمانی که روی لمینیت ها راه می روید صدای کمتری هم ایجاد می شود. زمانی که از فوم در زیر ساخت پارکت لمینیت استفاده می گردد سطحی منعطف را ایجاد کرده و هنگام راه رفتن روی آن حس خوبی را به شما انتقال می دهد. این ویژگی های پارکت لمینیت بسیار برای فرزندان و افراد سالمند مناسب است.

 اگر بخواهیم بیشتر روی فومی که زیر پارکت لمینت استفاده می شود، متمرکز شویم باید بگویم که این فوم نباید بیشتر از 2 میلی متر ضخامت داشته باشد. اما چرا؟

  • ضخامت بیشتر از 2 میلی متر باعث نرمی بیشتر شده و باعث می شود کلیک های لمینت ها شکسته و باعث صدمه دیدن کف پوش شود.
  • ضخامت کمتر از 2 میلی متر هم باعث می شود انعطاف پذیری کف پوش لمینیت کمتر شده در نتیجه مقاومت آن کمتر می شود و مشکلاتی در آن به وجود می آورد.

به طور کلی دو نوع فوم وجود دارد: فوم معمولی و فوم سایلنت. هر دو از لحاظ ضخامت یکسان هستند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. تفاوت آن ها در میزان تراکم بافت و فشردگی آن ها می باشد. از آن جایی که فوم سایلنت دارای فشردگی بیشتری می باشد علاوه بر اینکه از نظر عایق بودن در برابر حرارت، صدا و برودت قوی تر است، بلکه وزن بیشتری را نیز می تواند تحمل کند.

 

 

 

اگر بخواهیم عایق بودن کف پوش لمینیت را با سرامیک مقایسه کنیم، سرامیک گرما و حرارت را از خود عبور می دهد. مطمئنا راه رفتن روی سرامیک را در منزل افرادی دیگر یا حتی منزل خودتان تجربه کرده اید. اگر توجه کرده باشید هنگام راه رفتن، سطح سرامیک بسیار سرد می باشد مخصوصا این سرما در فصل زمستان بیشتر حس می شود که بعد از مدتی باعث کمردرد و پا درد و... می گردد. در نتیجه یکی دیگر از دلایلی که پارکت لمینیت می تواند بهترین تصمیم برای شما باشد، این مورد است.

علاوه بر این مزیت، پارکت لمینیت مزایای دیگری نیز دارد از جمله قیمت مناسب آن، راحت تمیز شدن آن، نصب آسان آن بدون اینکه به کف زمین آسیبی وارد کند و نسبت به وسایل نوک تیز مقاوم تر از پارکت ها هستند.

موضوعی که مطرح شد، موضوع قابل توجهی است مخصوصا هنگامی که لمینیت را می خواهید نصب کنید توجه داشته باشید از چه فومی استفاده می شود؛ البته اگر پارکت لمینیت را به عنوان کف پوش برای منزل خود انتخاب کردید. پارکت لمینیت در رنگ ها و برندهای متنوعی توسط سایت پالاز ارائه می گردد و شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود رنگ مد نظر خود را انتخاب کنید. البته توجه به مقاومت و برند لمینیت هنگام انتخاب، فراموش نشود زیرا موارد مهمی هستند. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات