جسارت انتخاب رنگ‌های تند در محیط منزل، کار درستی میباشد؟

جسارت انتخاب رنگ‌های تند در محیط منزل، کار درستی میباشد؟

رنگ‌ها یکی از موضوعات اساسی در حوزه دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می‌شوند چرا که می‌توانند به خوبی بر انسان‌ها و محیط زندگی آن‌ها تاثیر شگرفی را ایجاد کنند. هم‌چنین رنگ‌ها می‌توانند بر میزان خلق و خوی افراد تاثیر بگذارند. رنگ‌ها می‌توانند به ساکنین یک خانه کمک کنند تا لحظات شادی به دور از غم و اندوه را برای خود ایجاد کنند. رنگ‌ها هم‌چنین می‌توانند بر زیبایی فضا تاثیر بی‌نظیری را ایجاد کنند. رنگ‌های تند میتوانند در کفپوش مثل موکت یا حتی دیوارپوش‌ها استفاده شوند. سوالی که ممکن است ذهن شما را در این لحظه درگیر کرده باشد، این است که اصطلاح رنگ‌های تند به چه معنا می‌باشد؟ و این رنگ‌ها چه تاثیری بر محیط منزل دارند؟ و در نهایت آیا انتخاب این رنگ‌ها برای محیط منزل انتخاب عاقلانه‌ایی می‌باشد؟ اگر علاقه‌مند هستید تا پاسخ تمامی این سوالات را بدانید، فقط کافی است تا مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید.

معنای رنگ‌های تند

اولین موضوعی که باید بررسی شود این است که معنای رنگ‌های تند چیست؟ منظور از رنگ‌های تند، رنگ‌های درخشانی می‌باشد که به این علت به یک مجموعه یا یک فضا اضافه می‌شوند که بتوانند نه تنها آن مجموعه را زنده کنند بلکه بتوانند انرژی خاصی را به آن فضا القا کنند. به طور مثال می‌توان رنگ صورتی تند را در این مورد مطرح کرد.

تاثیرات رنگ تند در محیط منزل

حال که به طور کامل با مفهوم رنگ‌های تند آشنا شدید، باید به این موضوع بپردازیم که رنگ‌های تند چه تاثیری در فضای داخلی خانه دارند؟ تصور رایج در رابطه با رنگ‌های تند این می‌باشد که این رنگ‌ها افراد را عصبی می‌کنند و شاید این یک دیدگاه درست ‌باشد ولی قبل از تصمیم‌گیری دقیق در رابطه با نوع تاثیر مثبت یا منفی رنگ‌های تند در دکوراسیون داخلی، لازم است که تمام خصوصیات این رنگ‌ها بررسی شود. این خصوصیات عبارتند از:

1. رنگ‌های تند بسیار زیبا هستند

تمام افراد به زیبایی علاقه دارند و به طور کلی هدف از دکوراسیون داخلی نیز ایجاد زیبایی در فضا مورد نظر می‌باشد. اگر طراح دکوراسیون داخلی در کار خود حرفه‌ایی باشد، می‌تواند از رنگ‌های تند به گونه‌ایی در طراحی استفاده کند که هیچ گونه ضرری به فضای طراحی وارد نشود.

2. رنگ‌های تند به طرز شگفت‌انگیزی می‌توانند نواقص دیوارها را از دیدها پنهان کنند.

زمانی که ساخت یک خانه به طور کامل تمام می‌شود، ممکن است با صحنه یک نقص اساسی در سیم‌کشی برق روبه رو شوید که نه تنها نمای به شدت زشتی را در فضا ایجاد می‌کند بلکه با هیچ وسیله دیگری به خوبی پوشش داده نمی‌شود که در این شرایط با استفاده از یک رنگ تند مناسب مانند قرمز می‌توانید یک قالیچه زیبا طراحی کنید که به خوبی قسمت ناقص را بپوشاند.

 

 

3. رنگ‌های تند می‌توانند به بهترین شکل ممکن فضاهای کوچک را متمایز جلوه دهند.

روش‌های بسیاری وجود دارد که بخش‌های کوچک منزل خود را مانند ورودی‌ها، راهروها و حتی دستشویی را می‌توانید از فضاهای دیگر متمایز جلوه دهید ولی استفاده از رنگ‌های تند در این بخش‌ها یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند باشد.  

4. رنگ‌های تند به شما کمک می‌کند تا منزلتان را قیمتی‌‌تر جلوه دهید.

مطمئنا شما نیز دوست دارید که در یک خانه‌ی بسیار گران قیمت زندگی کنید ولی شاید شرایط خرید چنان خانه‌ایی را نداشته باشید که در این شرایط نیازی به غصه خوردن نیست چرا که با استفاده از رنگ‌های تند در کفپوش‌ها مثل موکت یا دیوارپوش‌ها یا دیگر چیدمان محیط به خوبی می‌توانید میزان بهای منزل خود را افزایش دهید.

5. رنگ‌های تند به ایجاد فضایی روشن‌تر به شما کمک می‌کنند.

رنگ‌های تند از سری رنگ‌هایی می‌باشند که می‌توانند انرژی خاصی را نه تنها به خودتان بلکه به فضای اطرافتان القا کنند. در واقع این رنگ‌ها به خوبی می‌توانند حال و هوای کلی خانه را متحول سازند.

6. رنگ‌های تند به ایجاد فضایی بزرگتر به شما کمک می‌کنند.

اکثر مردم این تصور اشتباه را دارند که نباید از رنگ‌های تند برای فضاهای کوچک استفاده شود چرا که این فضاها را کوچک‌تر جلوه می‌دهند ولی در واقعیت می‌توان دید که رنگ‌های قرمز به خوبی می‌توانند یک فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهند.

  • برای این کار فقط کافی است تا از طرح‌های گرافیکی با رنگ‌های تند و یا حتی طرح‌های گل انتخاب کنید تا در نهایت شاهد بزرگ شدن فضای منزل خود باشید.

7. رنگ‌های تند می‌توانند به شکل جالبی قوه خلاقیت شما را به چالش بکشند.

خلاقیت یک استعداد خدادادی می‌باشد که برخی از افراد از این استعداد بهره‌مند شده‌اند و عده‌ایی نیز از این استعداد بی‌بهره هستند ولی به طور کلی می‌توان گفت کسانی که به استفاده از رنگ‌های تند علاقه‌مند هستند، دارای قوه خلاقیت می‌باشند.

  • لازم به ذکر است که استفاده از رنگ‌های تند در خانه به خوبی می‌توانند مهمان‌ها و دوستان شما را شگفت‌زده کنند.

8. رنگ‌های تند به شما کمک می‌کنند تا اشیای فرسوده را دوباره زنده کنید.

بازسازی کامل خانه فرایندی طولانی و هزینه‌بر می‌باشد که تقریبا امکان انجام کامل آن وجود ندارد ولی شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های تند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قیافه جدیدی را برای خانه خود ایجاد کنید.

  • به طور مثال شما می‌توانید با استفاده از کوسن‌های قرمز تند، یک نیمکت کهنه را زیباتر جلوه دهید.
  • هم‌چنین به طور مثال با استفاده از یک قالیچه به رنگ‌های تند می‌توانید فضای حمام قدیمی خود را متحول سازید.

9. رنگ‌های تند به خوبی می‌توانند روحیه شما را نمایان سازند.

به طور کلی رنگ‌ها یک گزینه عالی می‌باشند که افراد می‌توانند به واسطه آن روحیه خود را نشان دهند و رنگ‌های تند نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشند. در واقع شما با استفاده از رنگ‌های تند در محیط منزل خود، می‌توانید روحیه خودتان را به دیگران نشان دهید.

10. رنگ‌های تند می‌توانند یکنواختی فضا را محو کنند

اگر از فضای اطراف خود خسته شده‌اید و این فضا برای شما حالت دلزدگی ایجاد کرده است، بهتر است از رنگ‌های تند در فضای اطراف خود استفاده کنید، تا این حالت یکنواختی فضا را از بین ببرید.

جسارت انتخاب رنگ‌های تند در محیط منزل

با بررسی تمامی این آیتم‌ها حال باید خودتان این تصمیم‌ را بگیرید که آیا جسارت و هنر کافی برای استفاده از رنگ‌های تند را در خانه خود را دارید؟ و آیا این رنگ با روحیه و شخصیت شما و اعضای خانواده‌یتان هماهنگی کافی را دارد و یا ندارد؟ ولی اگر نظر ما را بخواهید باید به شما بگوییم که بهتر است از رنگ‌های تند در فضای خانه استفاده نکنید چرا که رنگ‌های تند پس از مدت زمان طولانی می‌توانند خسته‌کننده جلوه کنند.

 

 

در نتیجه رنگ از جمله متریال‌هایی می‌باشد که می‌تواند بر شخصیت، روحیه و خصوصیات افراد تاثیر شگرفی بگذارد. رنگ‌های تند شامل رنگ‌هایی می‌شود که حس هیجان را به محیط القا می‌کنند. تفکر رایج در رابطه با رنگ‌های تند این می‌باشد که رنگ‌های تند افراد را عصبی می‌کند ولی در واقع رنگ‌های تند دارای خصوصیت منحصر به فردی می‌باشند که برای برخی افراد مناسب می‌باشند. بهتر است قبل از انتخاب رنگ‌های تند برای محیط منزل به طور کامل تاثیرات آن‌ را بررسی کنید و سپس انتخاب کنید. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات