کاربرد کاغذ دیواری سه بعدی

کاربرد کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذدیواری یک پوشش زیبا برای دیوارهای منزلتان است که انواع طراحان دکوراسیون داخلی برای زیباتر کردن فضای مورد نظر از آن استفاده می کنند. اگر شما نیز از آن دسته از افراد علاقمند به تغییر هستید و دوست دارید که فضای خانه خودتان را به گونه دیگری احساس کنید، به شما توصیه می کنیم که از کاغذ دیواری استفاده کنید. کاغذ دیواری های سه بعدی که مدتی است در بازار آمده است، با طرح ها و رنگ های متنوع به شدت همه را شگفت زده کرده است. در ادامه به معرفی این کاغذ دیواری پرداخته می شود.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی عمق و نشاط را به فضای داخلی خانه اضافه می کند. این کاغذ دیواری به تصاویر یک فضای سه بعدی می دهد که موجب می شود شما تصور کنید طرح ها از کاغذ دیواری بیرون آمده اند. کاغذ دیواری سه بعدی دارای طراح ها و رنگ های مختلف است که عبارتند از: طبیعت، مناظر شهری، حیوانات (پرندگان، حشرات، حیوانات وحشی)، تقلید از سایر سطوح (آجرکاری یا چوب طبیعی)، اشیا فضایی، الگوهای هندسی و ...

 

 

 

کاغذ دیواری های سه بعدی به خاطر طرح ها و رنگ های متفاوتی که دارند، به طور کلی توانسته اند که روند فروش بازار را در دست خود بگیرند. این طرح ها بخاطر فضای سه بعدی که در محیط ایجاد می کنند، در هر محیطی کاربرد دارند و شما بسته به نوع سلیقه خود می توانید، از انواع و اقسام این کاغذدیواری استفاده کنید. برای باز شدن بیشتر ذهن شما، در ادامه مثال هایی از محیط هایی ارائه می شود که شما می توانید به راحتی از این کاغذ دیواری بهره ببرید.

کاربرد کاغذ دیواری سه بعدی در منزل

از این نوع کاغذ دیواری می توانید در پشت تلوزیون، مبل ها، اتاق کودکان، اتاق خواب و راهروها استفاده کنید. این مقاله به شما پیشنهاد می کند که برای تمامی قسمت های خانه از یک مدل و طرح کاغذ دیواری استفاده نکنید. به طور مثال می توانید از یک طرح برای پشت تلوزیون استفاده کنید و از طرح های دیگر برای راهروها و پشت مبل ها استفاده کنید.

 

 

کاربرد کاغذ دیواری سه بعدی در اداره ها

در ادارات شما باید از طرح های دیگر کاغذ دیواری استفاده کنید. شما برای محیط های اداری می توانید از طرح هایی استفاده کنید که مرتبط با شغل و شرکت مورد نظر باشد. همچنین بهتر است بخشی از محیط کاری را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید که در آن رفت و آمد زیاد صورت گیرد.

 

 

کاربرد کاغذ دیواری سه بعدی در فروشگاه ها و مراکز تجاری

شما از کاغذ دیواری سه بعدی می توانید در فروشگاه ها و مراکز تجاری نیز استفاده کنید و کاربرد کاغذ دیواری در این دو فضا تفاوت خیلی زیادی با هم ندارد. در واقع باید بر اساس نوع فروشگاه یا مرکز تجاری، طرح و مدل کاغذ دیواری را انتخاب کنید. به طور مثال اگر یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید، می توانید برای کاغذ دیواری از وسایل ورزشی پر مصرف یا یک فرد ورزشکار حرفه ایی استفاده کنید.

کابرد کاغذ دیواری سه بعدی در هتل

از این مدل کاغذ دیواری می توانید در هتل ها استفاده کنید ولی باید به این نکته توجه کنید که نباید از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنید که در مراکز عمومی استفاده می شود. پس بهتر است که در هتل ها از یک مدل ساده با یک رنگ تکراری استفاده کنید تا این گونه پرستیژ کاری هتل حفظ شود.

حال که به طور کامل با تعریف و کاربرد کاغذ دیواری سه بعدی  آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که با مزایا و معایب آن نیز به طور کامل آشنا شوید.

مزایای کاغذ دیواری سه بعدی

چرا افراد بیشتری کاغذ دیواری سه بعدی را برای دکوراسیون داخلی انتخاب می کنند؟ تصاویر پس زمینه سه بعدی که اخیراً ظاهر شده اند، به دلایل زیر در اوج محبوبیت هستند:

  • ظاهر این کاغذ دیواری ها جذاب است و به شما امکان می دهند ترکیب واقعی و یک فضای برجسته در محیط خود ایجاد کنید.
  • این نوع کاغذ دیواری دارای طرح های متنوعی است و شما این فرصت را دارید تا عکس های خود را در قالب کاغذ دیواری با هر سایزی سفارش دهید.
  • مراقبت از این نوع کاغذ دیواری آسان است و شما می توانید به راحتی کاغذ دیواری را با یک پارچه مرطوب بشویید، بدون ترس از خراب کردن پوشش ظاهری آن.
  • این کاغذ دیواری ها باعث ایجاد توهم فضا می شوند و موجب می شوند که اتاق را بزرگتر ببینید و این گونه اتاق در تصویر غوطه ور می شود.
  • به راحتی می توانید کاغذ دیواری سه بعدی را با چسب مخصوص بچسبانید و هیچ قانون خاصی برای نصب نیاز ندارد.
  • دارای طول عمر طولانی (برخی از انواع کاغذ دیواری سه بعدی ممکن است بیش از 20 سال طول عمر داشته باشند).
  • مقاوم در برابر آتش
  • سازگار با محیط زیست
  • مقاوم در برابر سایش. همان لایه محافظ وینیل، که از ایجاد گرد و غبار جلوگیری می کند، به شما امکان می دهد از آسیب مکانیکی مختلف به سطح کاغذ دیواری جلوگیری شود.
  • قابل شست و شو بودن

معایب کاغذ دیواری سه بعدی

با وجود تعداد زیادی از ویژگی های مثبت ، تصاویر زمینه سه بعدی دارای معایب خاصی نیز هستند:

  • بیش از چسابندن کاغذ دیواری سه بعدی لازم است که سطح زمینه دیوار را مهیا کنید و تمام نقص های جزیی آن را برطرف کنید. اگر این کار را نکنید واقع گرایی تصویر بر روی دیوار بسیار آسیب خواهد دید. بنابراین بهتر است برای چنین اهدافی با افراد باتجربه تماس بگیرید.
  • دارای قیمت بالا
  • از این مدل کاغذ دیواری نمی توانید در اتاق های خیلی کوچک استفاده کنید زیرا برای اینکه بتوانید تصویر 3 بعدی ملاحظه کنید باید در یک فاصله 3 تا 4 متری از کاغذ دیواری قرار بگیرید.
  • اگر بر اساس سلیقه خود کاغذ دیواری را سفارش دادید، باید مدت زمان نسبتا طولانی صبر کنید تا کاغذ دیواری مهیا شود.
  • اگر هر گونه آسیبی به کاغذ دیواری سه بعدی بزرگی وارد شود، امکان ترمیم وجود ندارد و باید کل کاغذ دیواری را تغییر دهید.

کاغذ دیواری سه بعدی یکی از گزینه های مناسب برای طراحان دکوراسیون داخلی است. شما با استفاده از انواع طرح ها و مدل های این کاغذ دیواری می توانید فضا مورد نظرتان را به سبک و سلیقه مورد علاقه خودتان بچینید. این کاغذ دیواری موجب می شود که شما احساس کنید که تصاویر موجود در آن واقعی هستند. با توجه به مزایای فراوانی که این کاغذ دیواری دارد، شما می توانید در هر محیط و فضایی از آن استفاده کنید. 

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات