جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی با استفاده از کاغذدیواری

جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی با استفاده از کاغذدیواری

درگذشته از رنگ کردن دیوار‌ها و یا استفاده از گچ‌های رنگی برای متنوع ساختن فضا‌های دکوراسیون داخل خانه استفاده می‌شد اما امروزه ما می‌توانیم با استفاده از انواع کاغذدیواری در طرح‌های گوناگونی مانند کاغذ دیواری‌های کلاسیک یا کاغذ دیواری‌های برجسته برای جلوه بخشیدن و یا حتی جداسازی فضا‌های داخل خانه استفاده کنیم.

کاغذ دیواری می‌تواند انتخابی خوب برای دکوراسیون فضا‌های خانه و یا محل کار شما باشد. از مزیت‌های انتخاب کاغذ دیواری نصب راحت و سریع و قدرت انتخاب بسیار زیاد در رنگ‌ها و طرح‌های متناسب با فضای مورد نظر و نوع چیدمان شما می‌باشد. همچنین قابلیت شستشو در برخی از انواع کاغذ دیواری از مزیت‌های این نوع پوشش دیواری محسوب می‌شود.

یکی از راه‌های تزیین دکوراسیون داخلی استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن و تزیین دیوار اتاق پذیرایی است. یکی از خصوصیات کاغذ دیواری اضافه کردن رنگ، بافت و الگو‌های جدید به دکوراسیون خانه است. اگر شما میخواهید که کاغذ دیواری اتاق پذیرایی شما خاص و تاثیرگذار باشد باید در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید.

اگر انتخاب شما کاغذ دیواری برجسته یا کاغذ دیواری با الگو‌های بزرگ و درشت باشد، در هر دو صورت باید به نکاتی توجه کنید که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید اطمینان کافی را از زیبا بودن اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن داشته باشید.

نصب کاغذ دیواری نسبتا آسان است مگر در مدل‌هایی که از طرح‌هایی که از طرح‌های بزرگ و درشت استفاده می‌کنند به خاطر اهمیت داشتن هماهنگی میان طرح‌ها هنگام قرارگیری کنار یکدیگر، باید دارای دقت زیادی باشد.

 

 

جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی با استفاده از کاغذ دیواری

یکی از بهترین راه‌های زیبا‌سازی دکوراسیون فضای داخل خانه، استفاده کردن از کاغذ دیواری مناسب با آن فضا می‌باشد. مدل‌های مختلف کاغذ دیواری می‌توانند تصویر متفاوتی از یک فضای واحد را نمایش دهند. برای مثال با استفاده از کاغد دیواری‌هایی با طرح‌های ریز و ظریف در فضا‌های کوچک می‌توان باعث بزرگ‌تر جلوه دادن آن فضا شود، همچنین استفاده از طرح‌هایی با طراحی درشت برای استفاده در فضا‌های کوچک مناسب نیست زیرا باعث کوچکتر به نظر رسیدن آن فضا میگردد.

اگر شما قصد استفاده از کاغذدیواری برای دکوراسیون اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن خود را دارید، لزومی ندارد که تمامی دیوار‌های آن فضا را کاغذ دیواری کنید. کاغذ دیواری کردن یک دیوار و استفاده از رنگ‌های ملایم برای بقیه دیوار‌ها می‌تواند جایگرین بهترین باشد و اتاق شما را زیبا‌تر کند. این ترکیب فضای خانه شما را بسیار منحصر بفردتر میکند.

روشی که در بالا بیان کرده‌ایم سال‌های زیادی مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی از آن استفاده کرده و از نتیجه آن رضایت کامل را داشته اند.
برای تزیین اتاق پذیرایی بهتر است که یک قسمت از دیوار را که محل نشستن در مجالس می‌باشد را کاغذ دیواری کرده و برای جدا‌ سازی آن با سایر قسمت‌های منزل از دیوار کاذب استفاده کنید. البته استفاده از دیوار کاذب آن چنان ضروری به نظر نمیرسد و شما می‌توانید از آن استفاده نکنید و این یک امر سلیقه‌ای به شمار می‌رود.

یکی دیگر از راه‌های جدا کردن جدا سازی اتاق پذیرایی از اتاق نشیمن این است که ما از دو طرح مختلف کاغذ دیواری برای آن‌ها استفاده کنیم. برای مثال ما می‌توانیم در اتاق پذیرایی خود از کاغذ دیواری‌های کلاسیک و مدرن با طرح‌های خلاقانه و یا برجسته استفاده کنیم، این کار باعث زیبا و شکیل‌تر شدن اتاق پذیرایی ما می‌شود. این در حالی است که بهتر است در اتاق نشیمن خود، از کاغذ دیواری‌هایی که طرحی ساده‌تر نسبت به اتاق پذیرایی دارد استفاده شود. این کار باعث می‌شود که فضای اتاق پذیرایی شما زیباتر به نظر برسد.

شما می‌توانید در اتاق پذیرایی خود از طرح‌هایی استفاده کنید که در آنها از طرح‌های بزرگ استفاده شده باشد. این کار باعث می‌شود تا اتاق پذیرایی شما کوچکتر و به یک محیط دنج و صمیمی تبدیل شود. همچنین در انتخاب کاغذ دیواری اتاق نشیمن خود، از طرح‌های ساده و یک دست استفاده کنید. اگر شما نمی‌خواهید که فضای اتاق نشیمن شما ساده باشد میتوانید از کاغذ دیواری‌های سه بعدی در دیوار پشت تلویزیون خود استقاده کنید.  این کار هم باعث زیبایی منزل شما و هم باعث می‌شود تا از سادگی اتاق نشیمن شما کاسته شود.
 
انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل فقط شامل اتاق‌های خواب، اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی نمی‌شود، شما می‌توانید در سرویس بهداشتی نیز حتی همانند سایر فضا‌های خانه از کاغذ دیواری متناسب با آن فضا استفاده کنید.

به این نکته در انتخاب رنگ کاغذ دیواری نیز توجه کنید که رنگ انتخابی شما با رنگ دکوراسیون و مبلمان شما متناسب باشد تا جلوه زیبایی را به اتاق پذیرایی شما ببخشد. همچنین رنگ کاغذ دیواری‌ای که برای اتاق نشیمن خود انتخاب می‌کنید نیز نباید خیلی پراکنده‌تر از رنگ کاغذ دیواری اتاق پذیرایی شما باشد. باید همه رنگ‌های شما باهم هماهنگ باشد تا دکوراسیون منزل شما را بهم نریزد و زیبا بودن خود را حفظ کند.

اگر شما می‌خواهید یک دیوار را به صورت انتخابی کاغذ دیواری کنید، باید به این نکته توجه کنید که دیوار شما از هیچ پوششی مانند در، پنجره، کمد یا دیوار پوشیده نشده باشد. در این شرایط اهمیت و زیبایی که لازم است به منزل شما بدهد را از دست می‌دهد پس حتما به این مورد توجه لازم را داشته باشید.

 

 

کلام آخر

امروزه در ساختمان‌ها و خانه‌ها از وسیله خاصی برای جدا کردن قسمت‌های مختلف خانه استفاده نمی‌کنند. در منازل مسکونی امروزه معمولا همه قسمت‌های خانه مثل آشپزخانه، اتاق غذا خوری و همچنین اتاق نشیمن نزدیک به هم هستند. به همین دلیل برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که قسمت‌های  مختلف خانه را از همدیگر جدا کنند. برای جداسازی فضاها و مشخص کردن هر کدام از تقسیم بندی‌های موجود در منزل، می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید.

در مطلب بالا به شما گفته شد که چگونه بتوانیم اتاق نشیمن خانه را از اتاق پذیرایی با استفاده از کاغذ دیواری جدا کنیم. امیدوارم از این مطلب برای جداسازی فضای بین اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی استفاده کنید و جلوه‌ای زیبا به منزل خود ببخشید. همچنین بتوانید بهترین طرح کاغذ دیواری را متناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید تا باعث بهتر دیده شدن جلوه‌های منزل شما گردد.

انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
انتخاب کاغذدیواری برای فضاهایی با ارتفاع کوتاه
یکی از ویژگی‌های یک خانه لوکس و شیک، داشتن سقف بلند است. می‌بینید که در همه تالارهای مجلل و زیبا از سقف‌های بلندتر از حد معمول استفاده شده است که همین موضوع باعث شکوه و بزرگ‌تر نشان دادن آنها می‌شود. همچنین در برخی دیگر از سالن‌ها و خانه‌ها، سقف آنها کوتاه‌تر از حد معمول هستند که باعث می‌شود دکوراسیون خانه دلگیر و همچنین کوتاه به نظر بیاید. در سال‌های گذشته خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که سقف آنها بلند بود، اما امروزه در ساخت خانه‌ها و آپارتمان‌ها از سقف‌های کوتاه و کم ارتفاع استفاده می‌شود. مسئله مهمی که افراد به چاره اندیشی آن می‌پردازند، استفاده از راهکاری است که سقف خانه‌ها را بلندتر نشان دهد. در اینجا سعی کرده‌ایم راه‌کارهایی را برای بلندتر نشان دادن سقف‌های کوتاه ارائه دهیم. راهکارها...
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
تفاوت کاغذدیواری مدرن و فانتزی
یکی از راه‌های زیباسازی منزل، استفاده از کاغذ دیواری است. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از کاغذدیواری وجود دارد. تنوع کاغذ دیواری به‌ گونه‌ای است که اگر کسی قصد خرید کاغذ دیواری را داشته باشد، دست خالی برنمیگردد. کاغذ دیواری‌ها را می‌توانیم به گروه‌های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، هندسی و فانتزی تقسیم کنیم. در این مقاله سعی کرده‌ایم درباره تفاوت کاغذ دیواری مدرن و فانتزی بحث کنیم.کاغذ دیواری فانتزییکی از مدل‌های جذاب برای منزل شما، استفاده از این نوع کاغذ دیواری است. فانتزی در فرهنگ لغت به معنای تصور و خیال است. کاغذ دیواری‌های فانتزی قالبا خاص و رویایی است و رنگ‌هایی که در این نوع از کاغذ دیواری استفاده می‌شود، ملایم و آرام کننده هستند. با کاغذ دیواری فانتزی شما می‌توانید به فضای منزل خود...
تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری
palaz پالاز
بیشترین فضایی که در هر منزل و دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد، دیوارها هستند. پس اگر قصد دارید با هزینه‌ای مقرون به صرفه تنوع و خاص بودن را بیافرینید، کاغذیواری‌ها بهترین گزینه پیش روی شماست. هدف ما در ارائه این مطلب ‌بیان تفاوت کاغذ دیواری و پوستر دیواری می‌باشد. اگر قصد تعویض کاغذدیواری‌های منزل خود را دارید ممکن است این مقاله برایتان جالب باشد. توجه داشته باشید که چه کاغذدیواری و چه پوستر دیواری هر دو باعث ایجادی زیبایی و خاص بودن فضای داخلی منزل شما خواهند شد. پس برای پی بردن به این موضوع تا اخر این مطلب ما را دنبال کنید. در ابتدای کار نیاز است که به بررسی هر‌کدام از‌ این محصولات به طور جداگانه بپردازیم.معرفی کاغذ دیواریکاغذ دیواری یا در اصطلاحی دیگر والپیپر که معادل آن به انگلیسی Wallpap...
نظرات