چگونه منزل یا محل کار خود را جهت نصب لمینیت اندازه‌گیری کنیم؟

چگونه منزل یا محل کار خود را جهت نصب لمینیت اندازه‌گیری کنیم؟

زمانی که قصد خرید کفپوش لمینیت دارید، اندازه‌گیری پارکت لمینیت و اندازه‌گیری محلی که می‌خواهید لمینیت را روی آن نصب کنید، اولین چیزی است که به ذهنتان خطور میکند. این مسئله در خرید شما بسار مهم است و این را کوچک نبینید. نیاز به نگرانی نیست شما به راحتی میتوانید منزل و یا محل کار خود را اندازه‌گیری کنید. شما  میتوانید این کار را با کمک کارشناس‌های حرفه‌ای انجام دهید و یا  اینکه میتوانید با ما همراه شوید. با مطالعه ادامه مطالب به راحتی محل کار و  یا منزل خود را اندازه‌گیری کنید و در اندازه‌گیری حرفه‌ای شوید. پس با ما همراه باشید.

دو مرحله برای اندازه‌گیری

ابتدا برای اندازه گیری دو مرحله را باید انجام  بدهید‌:

  1. حساب کردن مقدار پارکتی که مورد نیاز است.
  2. حساب کردن متراژ ابزارهای مورد نیاز

این دو مرحله را به خاطر  داشته باشید. در ادامه به توضیح مختصری راجب لمینیت پرداخته‌ایم و سرانجام نحوه درست اندازه‌گیری را به شما آموزش می‌دهیم.

کفپوش لمینیت چیست؟

کفپوش لمینیت یا پارکت لمینیت از قطعه‌ها و یا به اصطلاح تایل‌های ویژه‌ای تشکیل شده است. در کناره و دور هر یک از آنها شیار‌ها و زبانه‌هایی وجود دارد. به این شیار‌ها و زبانه‌ها کلیک نیز میگویند. کار آنها نگه داشتن تایل‌های پارکت لمینیت و یا قطعه‌های کفپوش می‌باشد.

اگر از کف‌پوش‌ها استفاده کرده‌اید، این را میدانید که کف‌پوش‌های قدیمی را با استفاده از چسب به کف منزل یا محل کار خود نصب میکردید که ثابت مانده و حرکت نکنند. اما با این سیستم دیگر نیازی به این سختی‌ها نیست و به راحتی کف‌پوش‌ها را در کف منزل نگه می‌دارید. زبانه‌های تایل‌های لمینیت به یکدیگر بدون نیاز به چسب متصل میشوند و پارکت را مانند یک پازل مرتب شده ثابت نگه می‌دارند و یک سطح زیبا و یک نواخت را به‌وجود می‌آورند. پس همراهی با ما را از دست ندهید و با این سیستم جدید بیشتر آشنا شوید.

 

 

قبل از نصب و اندازه گیری پارکت‌های لمینیت چه  کارهایی را باید انجام دهیم؟

  1. قبل از نصب این پارکت‌ها ابتدا باید آنها را به مدت زمان ۴۸ ساعت در یک اتاق  قرار دهیم تا دمای آن با دمای محیط و اتاق یکنواخت شود. دمای لازم برای نصب ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین ۳۰ تا ۷۵ است. اگر شرایط لازم را برای تعادل دما در یک روز را مناسب  نمی‌بینید، ما به شما پیشنهاد میکنیم که بسته‌های پارکت لمینیت را به مدت یک هفته در یک اتاق قرار دهید تا به دمای مد نظر ما یعنی دمای اتاق برسد و بتوانید با خیال راحت آن را نصب کنید.
  2. همچنین قبل از نصب این پارکت‌ها توجه کنید که کف‌پوش دیگری زیر کفپوش جدید نصب نشده باشد. اگر کف محل مورد نظر شما بتنی و یا سیمانی است و یا اینکه  تازه ساخته  شده است  باید از خشک بودن کف مطمئن شوید و بعد  از آن شروع  به اندازه‌گیری و نصب کنید.
  3. نکته  دیگر که بسیار مهم است این است که از عدم وجود ناهمواری‌ها و خرابی‌های کف قبل از اندازه‌گیری و نصب مطمئن شوید؛ زیرا که خرابی و ناهمواری باعث اندازه‌گیری اشتباه می‌شود و یک نواختی را از محیط میگیرد.
  4. نکته دیگر این است که اگر شما از سیستم‌های گرمایشی کف استفاده می‌کنید، باید دقت  داشته باشید که دمای آن  از ۲۸ درجه سانتی گراد بالا‌تر نرود. برای اینکه یک کفپوش یکنواخت داشته باشید به تمامی موارد بالا دقت داشته باشید. بعد از اطمینان کامل شروع به اندازه ‌گیری و نصب ‌کنید.

چگونگی اندازه‌گیری پارکت لمینیت برای اتاق کار و یا منزل

  1. اول از همه باید وسایل مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید. این وسایل شامل کاغذ، خودکار، متر فلزی و ماشین حساب است. در مرحله اول مساحت کف را برای اندازه‌گیری پارکت حساب کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
  • رسم نقشه بر روی یک کاغذ: یعنی اینکه نقشه اتاق خود را بر روی یک کاغذ کشیده و با یک متر فلزی عرض و طول آن را اندازه بگیرید.
  • محاسبه مساحت: طول و عرض بدست آمده را در یکدیگر ضرب کنید تا متراژ مورد نظر را بدست بیاورید.
  • در نظر گرفتن و اضافه کردن  مقدار پرتی احتمالی: برای اینکه دقت لازم را در اندازه‌گیری داشته باشید ۱۰ درصد به عدد بدست آمده (بعد از محاسبه ) اضافه کنید تا با کسری مواجه نشوید.

 

 

     2. در مرحله  دوم ابزارها را اندازه گیری  کنید.

  •  محاسبه مقدار قرنیز: متراژ دور تا دور اتاق را اندازه بگیرید و با یکدیگر جمع کنید.
  • محاسبه مقدار گرده و میانه: این مرحله پایانی در اندازه‌گیری لمینیت است و باید تعداد شاخه‌های مورد نیاز از این محصول را مشخص کنید.

تفاوت پارکت و لمینیت و نحوه نصب و اندازه‌گیری آن

برخی از افراد فکر می‌کنند که پارکت و لمینیت یکی است. اما اینگونه نیست پارکت و لمینیت در موارد زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از این تفاوت‌ها نحوه نصب آنها است برای نصب پارکت چوبی از چسب مخصوصی استفاده می‌شود. نصب پارکت‌ها دردسر زیادی نیز دارد. همچنین بعد از خشک شدن چسب‌ها باید پارکت‌ها را ساب بزنید. می‌توان گفت نزدیک به ۲۴ ساعت بعد از اجرای پارکت می‌شود از آن استفاده کرد و وسایل منزل و یا محل کار خود را بر روی آن چید. اما لمینیت برای نصب به هیچ چسبی نیاز ندارد و همانطور که گفتیم دور تا دورش شیارهایی به نام کلیک وجود دارد که در یکدیگر قفل می‌شوند و هیچگونه دردسری نیز ندارند و به راحتی می شود آنها را نصب کرد.

نکاتی مهم و کاربردی برای مراقبت بهتر از پارکت  لمینیت.

  • قبل از تمیز کردن کف‌پوش به دفترچه راهنمای کفپوش لمینیت توجه کنید و آن را مطالعه کنید.
  • هرگز از برس‌های زبر برای تمیز کردن کفپوش‌های لمینیت استفاده نکنید. همچنین از  استفاده از واکس و پولیش خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن کفپوش‌های لمینیت از فوم برای پایه‌های مبل و صندلی استفاده کنید.
  • هرگز مبل و صندلی‌ها را روی پارکت ها نکشید و برای جابجایی آنها را بلند کنید.
  • برای تمیز کردن این کفپوش‌ها از محلول‌های ویژه و مخصوص آنها استفاده کنید.

اندازه هر بسته لمینیت

معمولا پارکت‌های لمینیت در بسته بندی‌های خاصی به بازار عرضه می‌شوند. هر برند و هر شرکت پارکت‌ها را در عرض و ارتفاع مختلفی به فروش می‌رساند. بهتر است برای این که در آخر کار دچار کسری لمنیت نشوید، حدود یک و یا دو بسته بیشتر تهیه کنید. نگران هزینه آن نباشید. شما می‌توانید تا هفت روز بعد از تهیه آن، لمنیت‌های اضافی را مرجوع کنید و پول خود را پس بگیرید.

 

 

نتیجه گیری

کفپوش‌های لمینیت کار را برای شما آسان کرده و به محل مورد نظر شما یک زیبایی و یکنواحتی را هدیه میکند. کافی است که با وسایل مورد نظر گفته شده در مقاله بالا مکان مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید و مساحت آن را بدست بیاورید و صاحب کفپوش‌های لمینیت شوید. همانطور که در بالا گفته شد باید به چند نکته قبل از اندازه‌گیری و نصب این کف‌پوش‌ها دقت کنید‌ و از این  کاربرد‌ها استفاده کنید. شما میتوانید این کف‌پوش‌های فوق‌العاده را تا چندین سال مورد استفاده  قرار دهید و در صورت ساییدگی و کوفتگی آن را  با هزینه‌ای کم ترمیم کنید و آن را بازسازی کنید.

 

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات