تفاوت موکت تافتینگ و کبریتی

تفاوت موکت تافتینگ و کبریتی

آیا به دنبال خرید موکت هستید؟ آیا می‌خواهید تمام منزل خود را موکت کنید و یا فقط قسمتی از آن را؟ آیا نظافت راحت موکت برای شما مهم است؟ ضخامت و نوع بافت آن چطور؟ مهم است؟ اگر هنوز موکت مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اید؛ اگر ما‌بین موکت تافتینگ و کبریتی دو دل هستید و ‌نمی‌دانید که کدام را انتخاب کنید؛ با ما همراه باشید. در این قسمت ما توضیحاتی از موکت تافتینگ و کبریتی به شما ارائه می‌دهیم تا با‌ آگاهی و اطمینان خاطر، متناسب با فضا، دکوراسیون و مکان مورد نظر خود دست به انتخاب بزنید و موکتی را انتخاب کنید که با فضای مورد نظر شما بیشترین هماهنگی را دارد.

موکت‌های تافتینگ

شاید تا به حال نام موکت تافتینگ را نشنیده باشید و اسم آن به گوش شما نا‌آشنا باشد. به موکت تافتینگ، موکت پرز بلند هم می‌گویند که شاید این نام را بیشتر شنیده باشید. در رابطه با جنس این نوع موکت باید گفت که مواد اصلی و غالب در بافت آن، الیاف و نخ است و دارای طول عمر بسیار بالایی است. اگر نمی خواهید برای خرید فرش‌های ماشینی هزینه‌‌های گزاف دهید ولی به دنبال آن هستید که جلوه و زیبایی فرش ماشینی را برای منزل خود به ارمغان بیاورید؛ انتخاب این نوع موکت بسیار درست است چرا که شباهت بسیار زیادی به فرش‌های ماشینی دارد و همان جلوه را به منزل شما ارزانی میکند، البته با قیمت بسیار مناسب‌تر از فرش‌های ماشینی.

قابلیت‌های موکت تافتینگ

در ادامه‌ی قابلیت‌های این نوع موکت باید گفت که:

  • ضخامت بافت و پرز‌های بلند، سطوح مورد نظر شما را به بهترین شکل پوشش می‌دهد.
  • گرمای موجود در منزل را به میزان بسیار بالایی حفظ می‌کند.
  • پرزهای بلند باعث می شود تا این نوع موکت دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.
  •  ارتفاع این پرز ها متفاوت است و شما متناسب با محل استفاده، می‌توانید از انواع مختلف آن استفاده کنید.

به طور  کلی عایق سرما بودن، جلوه‌ی زیبا و شباهت به فرش‌های ماشینی، ترکیب رنگ بسیار بالا، دوام و ماندگاری طولانی مدت، لطافت و نرمی از ویژگی‌های بارز این موکت است. موکت‌های پرز بلند از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار بوده و قابلیت این را دارند که متناسب با دکوراسیون منزل شما، هماهنگی ایجاد کنند و ترکیب زیبایی را به وجود بیاورند.

 

 

نرمی و لطافت این موکت، باعث می شود تا شما به راحتی گام بردارید و از قدم زدن خود لذت ببرید. مقرون و بصرفه بودن این موکت را در مقایسه با خرید فرش‌های ماشینی فراموش نکنید. در نهایت نکته قابل توجه در رابطه با این نوع موکت این است که بهتر است در مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ، مثل راهرو و راه‌پله از این نوع موکت استفاده نشود، چرا که پرزهای بلند می‌تواند سطح لغزنده‌ای برای گام برداشتن شما ایجاد کند.

موکت‌های کبریتی

سوالی که اینجا مطرح میشود این است که پس برای مکان‌های پر تردد در خانه از چه موکتی استفاده کنیم؟ بهترین گزینه و پاسخ برای این سوال، استفاده از موکت‌های کبریتی است؛ موکت های کبریتی برای استفاده در راهرو، راه‌پله و مکان‌های پر رفت و آمد منزل شما، بسیار مناسب است. این موکت‌ها حالت لغزندگی نداشته و پرزهای کوتاه‌تری دارند، موکت کبریتی ضخامت کمتری نسبت به موکت‌های تافتینگ دارد. مجموع ویژگی‌های گفته شده می‌تواند انتخاب مناسبی برای محل‌های نام برده باشد.

به طور کلی، موکت‌های کبریتی از ابتدایی‌ترین و با قدمت‌ترین کف‌پوش‌های خانگی‌ها هستند. این موکت‌ها نسبتا ساده و ارزان‌تر از بقیه موکت‌ها می باشند، اگر قصد دارید تمام منزل خود را موکت کنید، با انتخاب کردن این موکت‌ها دیگر نگران هزینه‌های زیاد نباشید چرا که این موکت‌ها بسیار مقرون و به‌صرفه هستند. نکته‌ مهمی که در رابطه با موکت‌های کبریتی وجود دارد این است که این موکت‌ها در مقایسه با گذشته بسیار لطیف‌تر و نرم‌تر و غالبا ساده و بدون نقش هستند؛ اما این به آن معنی نیست که از طیف رنگی کمی برخوردار باشند.

ویژگی‌های موکت‌های کبریتی و قابلیت‌های آن

این نوع موکت‌های کبریتی تنوع رنگی بالایی دارند و شما میتوانید آن را با دکوراسیون منزل خود به راحتی تطبیق دهید. حالت خاص این نوع موکت‌ها، عدم سرخوردن و ثابت ماندن را ایجاد میکند که برای قسمت‌هایی خاص از منزل شما، بسیار مناسب است. ساده و بدون طرح بودن این موکت، فضای منزل شما را بزرگتر نشان می‌دهد و برای استفاده در متراژ های پایین نیز کاملا مناسب است. پس اگر ساختمان بزرگی دارید و قصد دارید که آن را کاملا موکت کنید؛ بدون شک موکت کبریتی بهترین گزینه ایست که می‌توانید انتخاب کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب توجه این موکت، قابلیت شست و شوی آن است؛ موکت‌های کبریتی با داشتن قابلیت شست و شو، خیال شما را از بر طرف شدن لکه‌ها و کثیف شدن احتمالی، راحت می‌کند. پس به طور کلی اگر می‎خواهید مقرون و به‌صرفه هزینه کنید، متراژ بالایی را برای موکت کردن در نظر دارید، به دنبال موکت ارزان و سبک میگردید، مکان مورد نظرتان پرتردد و شلوغ است؛ لحظه‌ای تردید نکنید و موکت‌های کبریتی را با قابلیت‌های منحصر به فردش مثل: قابل شست و شوی راحت، رنگبندی متنوع، استحکام زیاد، طول عمر و دوام بالا، خریداری کنید.

 

 

با هزینه‌ای که در قبال خرید موکت‌های کبریتی پرداخت می‌کنید، دوام و استحکام بسیار بالایی دریافت خواهید کرد. سادگی موکت‌های کبریتی، خود مزیتی به شمار می‌رود و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید آن را با هر فضا و هر دکوراسیون خاصی هماهنگ و تطبیق دهید. شما خریداران عزیز، با مقایسه‌ی ویژگی‎های گفته شده و متناسب با محل مورد نظر خود، می‌توانید موکت و کف‌پوش مناسب خود را خریداری کنید. یادتان باشد قبل از خرید، آگاهانه ویژگی و قابلیت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای محل مورد نظر خود انتخاب کنید.

اگر میخواهید که علاوه  بر زیبایی، کیفیت و کارایی توام با ایمنی و استاندارد را تجربه کنید می توانید برای منزل خود ترکیبی از این دو موکت را به کار بگیرید؛ مثلا برای راهرو و راه پله منزل خود از موکت کبریتی و در سالن یا اتاق خواب به جای استفاده از فرش ماشینی از موکت پرز بلند استفاده کنید تا زیبایی همراه با استاندارد را به تماشا بگذارید.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات