تفاوت پارکت و لمینیت

تفاوت پارکت و لمینیت

یکی از مهم ترین  بخش هایی که باید در دکوراسیون داخلی به آن توجه شود، انتخاب یک پوشش مناسب برای کف خانه می باشد. پوشش کف خانه علاوه بر اینکه روی حال و هوای فضای خانه تاثیر می گذارد، انتخاب مناسب آن باعث ایجاد محیطی گرم و دوستانه خواهد شد. اما مهم است بدانید چه مدل و چه نوع کف پوشی را انتخاب کنید که بعد از انتخاب آن پشیمان نشوید. کف پوش ها انواع متفاوتی دارند و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارا می باشند .در ادامه می خواهیم کف پوش پارکت و لمینیت را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه تفاوت هایی با هم دارند. اول از همه بهتر است توضیحاتی درباره هرکدام از کف پوش های پارکت و لمینیت بدهیم و بعد سراغ تفاوت های آن ها برویم. اگر در صدد انتخاب کف پوش مناسب برای منزلتان هستید پیشنهاد می کنم ادامه مقاله را مطالعه کنید .

 

 

 

 کف پوش پارکت

پارکت ها یکی از انواع کف پوش ها هستند که از چوب طبیعی ساخته شده اند. پارکت ها انواع مختلفی دارند که تنها تفاوتشان در نوع درختی است که از چوب آن برای ساخت آن ها استفاده شده است. بلوط، افرا، گیلاس و ماهون از جمله چوب هایی هستند که اغلب برای ساخت پارکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. پارکت ها گران قیمت هستند و معمولا در خانه هایی با دکوراسیون لوکس استفاده می شوند و حس شادابی و طبیعت را القا می کنند. لازم به ذکر است که کف پوش پارکت با کف پوش چوبی معمولی بسیار فرق دارد؛ چه از لحاظ اندازه و چه از لحاظ زیبایی و طراحی آن .

کف پوش لمینیت

کف پوش لمینیت از چند لایه فشرده چوب ساخته شده و سطح خارجی آن طرح چوب زده شده است. کف پوش لمینیت به علت قیمت مناسب تر، مقاومت بالا و نصب راحت تر آن، از کف پوش های پرطرفدار محسوب می شود. پالاز موکت بهترین لمینیت ها را از بهترین برندها در رنگ های متفاوت از جمله لمینیت ادونس، لمینیت کاتیج، لمنیت استودیو، لمینیت لافت و ... ارائه می دهد و شما می توانید با توجه به فضای دکوراسیون داخلی منزل خود از میان آن ها مناسب ترین را انتخاب کنید.   

لمینیت های پالاز به علت آنتی باکتریال بودن آن ها می توانند گزینه خوبی برای منزل شما باشند به خصوص اگر دارای فرزند باشید، فضایی پاکیزه و امنی را برای شما و فرزندانتان فراهم می کنند. در اداره ها نیز لمینیت ها می توانند گزینه خوبی به حساب آیند زیرا علاوه بر اینکه عایق صوتی می باشند، به دلیل راحت تمیز شدن آن ها محیطی تمیز را برای کارمندان فراهم می کنند.

 

 

 

 نحوه نصب کف پوش پارکت و لمینیت:

یکی از تفاوت های این دو کف پوش نحوه نصب آن ها می باشد و همچنین می تواند دلیلی بر پرطرفدارتر بودن کف پوش لمینیت نیز محسوب شود. برای نصب کف پوش پارکت نیاز است که الوارها با چسبی مخصوص به کف زمین چسبانده شوند که باعث می شود کف زمین با چسب آغشته شود. بعد از چسباندن، پاکت ساب زده شده و در آخر یک لایه لاک روی آن زده می شود. بعد از 24 ساعت شما می توانید وسایل منزل را روی آن بچینید .

برای نصب لمینیت نیازی به چسب مخصوص نیست و به خاطر وجود داشتن شیارهایی در اطراف آن به صورت نر و ماده در هم قفل می شوند. نصب لمینیت آسان تر بوده و باعث آلوده شدن سطح زمین نخواهد شد. از مزیت مهم آن این است که به راحتی می توان آن را دوباره جمع کرد و در سطح دیگری که مد نظر است آن ها را دوباره نصب کرد بدون آن که به کف زمین آسیبی وارد کند. اما پارکت ها به دلیل اینکه به کف چسبانده می شوند به سختی کنده می شوند .

برای نصب لمینیت قبل از شروع، فوم های مخصوصی پهن می شوند که دلیل عایق شدن لمینیت در برابر صدا و حرارت می باشند.

مقدار دوام و آسیب پذیر بودن کف پوش پارکت و لمینیت:

کف پوش پارکت نسبت به لمینیت آسیب پذیرتر است مخصوصا در برابر اجسام نوک تیز. اگر دارای فرزندانی پر جنب و جوش هستید لمینیت را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا مقاومت بیشتری دارد. اما بر عکس از لحاظ دوام، کف پوش پارکت به شرط آنکه به خوبی از آن مراقبت شود دوام بیشتری نسبت به لمینیت دارد و طرح خود را از دست نمی دهد زیرا به صورت طبیعی ساخته شده است. عمر کف پوش پارکت حدود 40 تا 80 سال بوده و عمر لمینیت حدود 10 سال است .

مقاومت در برابر آب:  

کف پوش پارکت به دلیل آن که از چوب طبیعی ساخته شده است، ریخته شدن آب روی آن باعث باد کردنش می شود، به همین علت برای آشپزخانه گزینه مناسبی نیست. کف پوش لمینیت نیز به همین شکل است و در صورت ریختن آب روی آن، باید سریع با پارچه‌ ای آن را خشک کنید.

 

 

 جالب است بدانید اگر قسمتی از لمینیت منزلتان آسیب دید می توانید به راحتی آن را تعویض کنید در حالی که پارکت به این شکل نیست. همچنین از لحاظ  نگهداری این دو کف پوش، باید بگویم که مراقبت از کف پوش لمینیت بسیار راحت تر از کف پوش پارکت است. همان طور که اشاره شد کف پوش پارکت ساخته شده از چوب طبیعی است به همین علت بسیار حساس تر از کف پوش لمینیت می باشد بنابراین باید از مواد خاصی برای تمیز کردن آن استفاده شود که آسیبی به آن نرسیده و باد نکند. برعکس سطح لمینیت را می توان با پارچه ای مرطوب یا تی به راحتی تمیز کرد.

علاوه بر همه این ها اگر شما از دوستداران محیط زیست هستید و حفظ آن برایتان مهم است، کف پوش پارکت به شما پپیشنهاد می شود زیرا طبیعی بودن آن باعث می شود که به راحتی در طبیعت تجزیه شود بدون آنکه به محیط زیست آسیبی وارد کند برعکس لمینیت ها که به خاطر اینکه در تولید آن ها از رزین و فشار استفاده شده است به راحتی در محیط زیست تجزیه نمی شوند .

همانطور که مطالعه کردید هر کدام از کف پوش های پارکت و لمینیت خصوصیات خود را دارند و همچنین هرکدام دارای مزایا و معایبی می باشند. در این مقاله یکسری از تفاوت هایشان مطرح شد که شما می توانید با توجه به این موارد و همچنین فضای منزل خود کف پوش مورد نظر خود را انتخاب کنید .

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات