موکت مناسب برای اتاق کودک

موکت مناسب برای اتاق کودک

همانطور که می دانید انتخاب کف پوش مناسب برای تمام بخش های مختلف یک خانه بسیار پر اهمیت است و یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون داخلی است. یکی از اتاق های خانه که بسیار مورد توجه است، اتاق کودک می باشد. موکت یکی از کف پوش هایی است که می توان در اتاق کودک استفاده کرد. انتخاب کف پوش برای اتاق کودک بسیار مهم است و علاوه بر اینکه برای انتخاب موکت باید به دکوراسیون و سلیقه توجه کرد، نکات دیگر نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه علاوه بر بررسی موکت مناسب برای اتاق کودک، راجع به دلیل اهمیت آن نیز صحبت خواهد شد.

از آن جایی که کودکان بسیاری از زمان خود را در اتاق خود سپری کرده و مشغول وسایل بازی خود می شوند، بسیار مهم است که به دکوراسیون، ترکیب رنگ ها در اتاق و همچنین کف پوش مناسب برای کف آن بسیار توجه کنید.

مقایسه کف پوش ها برای اتاق کودک و بهترین کف پوش

استفاده از سنگ و سرامیک به عنوان کف پوش برای اتاق کودک مناسب نیست. از آن جایی که کودکان معمولا در حالت نشسته بازی می کنند، این مدل از کف پوش ها سرما را به خود جذب کرده و سطح راحتی را برای کودک فراهم نمی کنند و در صورت زمین خوردن کودک می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

 

 

کف پوش پارکت با اینکه نسبت به کف پوش سرامیک منعطف است و عایق سرما است ولی برای کودک که زمان زیادی را در حالت نشسته به بازی های خود مشغول می شود مناسب نیست.

و اما موکت ها! می توانیم بگوییم موکت ها برای کف پوش اتاق کودک بسیار مناسب هستند. از آن جایی که کوکان ممکن است هنگام بازی زمین بخورند یا حتی در اتاق خود در حالت نشسته زمان زیادی باشند، موکت هایی با پایل بلند می توانند گزینه مناسبی باشند. یکی دیگر از خصوصیات موکت که می تواند گزینه خوبی باشد این است که عایق صدا می باشد و کودک به راحتی می تواند بازی کند و حتی وسایل خود را جابه جا نماید.

فرش یا موکت

از آن جایی که باید تمام اتاق کودک با کف پوش مناسب پوشیده شود، موکت می تواند این چالش را حل کند و به راحتی می توان تمام قسمت های اتاق را موکت کرد؛ علاوه بر این به راحتی تمیز می شود. اما فرش ها معمولا نمی توانند تمام کف را بپوشانند و از طرفی فرش هایی با ابعاد بزرگ به سختی پیدا شده و هزینه زیادی نیز دارد. موکت ها در انواع و طرح های متفاوت حتی بچگانه تولید می شوند اما فرش ها معمولا دارای طرح هایی هستند که برای دیگر بخش های خانه مناسب می باشند. همچنین موکت را می توان به راحتی برش زد و در هر ابعاد و زاویه ای مثلا اگر اتاق دارای ابعادی مثل کجی دیوار بود، شکل داد و تمام قسمت های آن اتاق را پوشاند در حالی که فرش چنین قابلیتی ندارد و تمام بخش ها را به صورت یک نواخت پر نمی کند.

موکت ها در طرح ها و رنگ های متفاوتی تولید می شوند و به راحتی می توان آن ها را با دکوراسیون و چیدمان اتاق ست کرد. علاوه بر این موکت ها دارای نقش های بسیار زیبایی هستند که مخصوص اتاق کودکان می باشد. استفاده از این طرح های کودکانه باعث ایجاد انگیزه و اشتیاق به بازی کردن کودکان در اتاقشان می شود. پالاز موکت با تولید موکت هایی در طرح ها و برندهای مختلف بهترین ها را عرضه می دارد.

 

 

نرم و لطیف بودن موکت اتاق کودک

پوست کودکان بسیار حساس است و از آن جایی که کودکان بیشتر ساعت های خود را در اتاق خود نشسته و بازی می کنند و یا حتی روی کف پوش می خوابند، موکت را باید بسیار نرم و لطیف انتخاب کرد که پوستشان آسیب نبیند.

راحت تمیز شدن موکت

کودکان در اتاق خود علاوه بر بازی کردن، کاردستی درست می کنند، نقاشی می کشند و کارهای دیگری که هر کدام ممکن است باعث کثیف شدن موکت شوند. موکت اتاق کودک باید به گونه ای باشد که به راحتی تمیز شوند و سریع کثیف نشود و لکه را نشان ندهد.

جنس موکت

موکت ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. جنس موکت های طبیعی معمولا از پشم است و دوام خوبی داشته و نسبتا راحت تمیز می شوند. اما بهتر است در اتاق کودکان استفاده نشوند زیرا باعث آلرژی یا آسم می شوند. استفاده از موکت هایی با الیاف مصنوعی مثل نایلون، پلی استر، اکریلیک و پروپیلن براری اتاق کودک مناسب هستند. الیاف های مصنوعی علاوه بر این که نرم و لطیف هستند، بسیار راحت تمیز می شوند.

موکت های پرز بلند بهتر هستند یا پرز کوتاه

همانطور که اشاره شد موکت ها انواع متفاوتی دارند. موکت ها دارای پرز بلند هستند یا پرز کوتاه. موکت های پرز بلند یا تافتینگ از لحاظ الیاف به دوسته کات پایل و لوپ پایل تقسیم می شوند که از نظر دوامشان با یکدیگر متفاوت هستند. موکت های لوپ پایل به خاطر دوام زیادی که دارند در مکان های پر رفت و آمد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. موکت های کات پایل تقریبا شبیه به فرش هستند؛ دوامشان کم و تمیز کردن آن ها سخت است.

کودکان در اتاق خود خوراکی می خورند و با وسایل خود بازی می کنند. اگر موکت دارای پرز بلند باشد خورده های خوراکی یا وسایل آن ها لابه لای پرزهای بلند رفته و ممکن است مشکل ساز شود. برای اتاق کودک استفاده از موکت پرز کوتاه بهتر است که راحت تر هم تمیز شود.
البته انواع دیگری از موکت های پرز بلند هستند که بافت آن ها ترکیبی از الیاف طبیعی مثل پشم و الیاف مصنوعی مثل پلی اتیلن می باشد که در طرح های فانتزی و رنگ های متفاوتی تولید می شوند. این مدل از موکت های پرز بلند برای اتاق کودک مناسب می باشند.

 

موکت رولی بهتر است یا موکت تایل

از لحاظ کیفیت موکت های رولی و تایل هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما موکت تایل برای اتاق کودک مناسب تر است به دلایل اینکه:

  • اگر هر بخش از موکت کثیف شد می توان همان بخش را جدا کرد و تمیز کرد.
  • چیدمان موکت های تایل قابل تغییر بوده و می توانید به چیدمان اتاق تنوع دهید.

در این مقاله سعی شد درباره انواع موکت های مناسب اتاق کودک و ویژگی آن ها صحبت شود. امیدوارم این مقاله در انتخاب موکت مناسب اتاق کودک خود مفید واقع شود.

راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت
palaz پالاز
خداحافظی با لکه‌های مزاحم: راهنمای جامع پاک کردن موکتموکت‌ها گرما و نرمی خاصی به خانه می‌بخشند. اما لکه‌های روی آن‌ها می‌توانند زیبایی‌شان را تحت‌الشعاع قرار دهند. نگران نباشید! در این مقاله، به شما می‌گوییم که چگونه با انواع لکه‌های روی موکت مقابله کنید و درخشش اولیه را به آن بازگردانید.راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکتهرچه زودتر برای پاک کردن لکه اقدام کنید، احتمال حذف کامل آن بیشتر می‌شود. پس به محض ریختن هر ماده‌ای روی موکت، دستمال یا حوله تمیز بردارید و تا جایی که ممکن است، مایع را جذب کنید. به یاد داشته باشید که لکه را چنگ نزنید؛ چرا که این کار باعث پخش شدن آن می‌شود.انواع لکه و راهکار های پاک کردن آن هابرای انتخاب روش مناسب پاک کردن لکه، باید بدانید با چه نوع لکه‌ای طرف...
نحوه برش پالاز موکت
palaz پالاز
نحوه برش پالاز موکتبرای برش پالاز موکت، می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که در فروشگاه‌های موکت فرش وجود دارند، استفاده کنید. این ابزارها شامل قیچی‌های مخصوص برش موکت و قالب‌هایی با الگوهای مختلف هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برش پالاز موکت استفاده کنید.   چگونگی برش پالاز موکتدر زیر نحوه برش پالاز موکت با استفاده از قالب نمونه و قیچی‌های مخصوص برش موکت را به شما توضیح می‌دهیم:•    ابتدا موکت را در طول مطلوب برش قرار دهید و با دو طرف آن را به صورت صاف کنید.•    سپس قالب نمونه را روی موکت قرار داده و به صورت دقیق برش مورد نظر را بر روی موکت نشان دهید.•    با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش موکت، برش مورد نظر را دقیقاً بر روی خطوط نشان داده شده انجام دهید.•    پس از انجام برش، برش های اضافی را...
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت
palaz پالاز
نکات لازم برای تشخیص بهترین موکتامروزه به دلیل اینکه تنوع گسترده‌ای در طرح و رنگ موکت‌ها وجود دارد انتخاب و تشخیص بهترین موکت کمی سخت شده است. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را خریداری کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. یکی از پرفروشترین کفپوش‌های ساختمانی انواع موکت خانگی و اداری می‌باشد. اما بیشتر اوقات افراد از خرید خود رضایت ندارند.  زمانی که شما هنگام خرید موکت به راهنمایی‌های محصول دقت نکنید و موکتی را انتخاب کنید که مناسب سبک زندگیتان نباشد باعث نارضایتی شما می‌شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بین ده مدل و نمونه موکت، بهترین انتخاب را داشته باشید نیاز به یک راهنمایی برای تشخیص بهترین موکت دارید. در این مقاله ما می‌خواهیم درباره نکات لازم برای تشخیص بهترین موکت صحبت کنیم.  ...
نظرات