تفاوت لمینیت و سرامیک

تفاوت لمینیت و سرامیک

هر خانه ای نیازمند آن است که کف پوشی مناسب برایش انتخاب شود. انواع  کف پوش ها بسیار متفاوت است و هرکدام نمای خاص خود را دارند. نمای کف یک ساختمان در جذابیت آن بسیار تاثیر گذار است. بهتر است که در انتخاب کف پوش دقت کافی را داشته باشید زیرا عوض کردن آن ها علاوه بر اینکه هزینه زیادی را شامل می شود، زمان بسیاری نیز می برد. کف پوش ها تفاوت هایی با هم دارند که این تفاوت ها می توانند جز مزایا و معایب آن ها محسوب شوند. در ادامه به مقایسه کف پوش لمینیت و سرامیک می پردازیم و این که کدام یک می تواند برای منزل شما بهتر باشد. اگر می خواهید کف منزل خود را بازسازی کنید پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه باشید .

اول از همه شاید بهتر باشد برای انتخاب کف پوش مناسب برای منزلتان مواردی را مورد سنجش قرار دهید. به عنوان مثال میزان زیبایی کف پوش یا میزان عملکرد هرکدام را مد نظر قرار می دهید یا این که در آن فضا که مورد نظرتان است میزان رفت و آمد را بررسی کنید، آیا دائم می توانید کف زمین را تمیز کنید یا حتی شاید منزل شما در نواحی مرطوب باشد پس باید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

 

 

 پارکت لمینیت

پارکت لمینیت از تخته فیبر با چگالی بالا ساخته شده است. تخته های فیبر به صورت لایه لایه رو هم قرار گرفته و فشرده شده اند که طی این فرایند لمینیت ساخته می شود و برای لایه سطحی آن طرحی از چوب طبیعی زده می شود. پارکت لمینیت در محیط های تجاری و اداری بسیار به چشم می خورد و همچنین به عنوان کف پوش منازل مخصوصا برای افرادی که دارای فرزند می باشند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

سرامیک

سرامیک از مخلوط های رُسی، عناصر خاک، پودر و آب ساخته شده که آن را به شکل فرم های مورد نظر در می آورند و بعد از فرم دادن به آن در کوره با دمای بسیار بالا گداخته می شود. اغلب اوقات برای پوشاندن سرامیک از مواد ضد آب و رنگی مثل لعاب استفاده می شود .سرامیک را در بیشتر مکان ها دیده ایم و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

شاید بهتر باشد در ابتدا از مزایای مشترک بین لمینیت و سرامیک شروع کنیم. شاید اولین مزیت این دو کف پوش تمیز کردنشان باشد که این مورد بسیار حائز اهمیت است. نظافت لمینیت و سرامیک هر دو راحت می باشد. هر دو کف پوش در برابر رطوبت مقاوم بوده و حساسیتی ایجاد نمی کنند. همچنین هر دو دارای رنگبندی های بسیار متنوعی هستند. می توان گفت هر دو قیمت های مناسبی نیز دارند.

 

 

 یکی از تفاوت های پارکت لمینیت و سرامیک در نحوه نصب آن می باشد. نصب پارکت لمینیت بسیار راحت تر و آسان تر از سرامیک انجام می شود. الوارهای لمینیت به صورت نر و ماده ساخته شده اند و برای نصب کردن آن ها نیازی به خراب کردن کف ساختمان نیست. این الوارها از طریق شیارهای اطراف خود در یکدیگر مانند پازل قفل می شوند. جالب است بدانید پارکت لمینیت را به راحتی و بدون دردسر می توان به راحتی نیز جمع کرد بدون آن که به کف صدمه ای بزند و در مکانی دیگر که مد نظرتان است، استفاده کنید. اما برای نصب سرامیک به افراد حرفه ای نیاز است و طی مراحلی، از کندن زمین گرفته تا قرار دادن سرامیک ها، انجام شده و زحمت بسیاری را به همراه دارد. پس حتما در انتخاب کف پوش مناسب برای منزل خود دقت کنید.

طریقه نظافت لمینیت و سرامیک

همانطور که گفته شد تمیز کردن هردو بسیار راحت است اما نظافت آن ها متفاوت می باشد. برای تمیز کردن پارکت لمینیت باید از پارچه ای مرطوب یا تی استفاده کنید و آن را تمیز کنید. برای سرامیک می توانید با هر روشی که می خواهید آن را تمیز کنید چون آسیبی به آن وارد نمی شود به همین علت بهترین گزینه برای سرویس های بهداشتی و آشپزخانه محسوب می شوند.

یکی از معایب سرامیک که بسیار قابل توجه می تواند باشد لیز شدن سریع آن ها هنگام خیس شدنشان است مخصوصا برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک یا افراد سالمند هستند. برای انتخاب کف پوش مورد نظر خود به این نکته نیز می توانید توجه کنید.

انتقال دما در سرامیک و لمینیت

از آن جایی که سرامیک سرما را به خود می گیرد در زمستان راه رفتن روی آن سخت می شود در صورتی که لمینیت عایق دما بوده و در زمستان سرد نمی شود و بسیار احساس راحت تری را به شما انتقال می دهد. این خاصیت سرامیک باعث می شود در طولانی مدت کمر درد، پادرد و ... را در فرد ایجاد کند و اگر افراد مسن با شما زندگی می کنند این مورد می تواند آن ها را اذیت کند.

 

 

 اگر بخواهیم دوام آن ها را بررسی کنیم هردو آسیب پذیر هستند؛ سرامیک شکننده است و پارکت لمینیت نیز می تواند بعد از مدتی آسیب ببیند. اما باید بگویم که هر دوی آن ها قابل تعویض می باشند پس نگران این موضوع نباشید .

پارکت لمینیت گرما و لطافت خاصی به فضای خانه می بخشد و به خاطر تنوع طرح های آن به راحتی می توان با دکوراسیون منزل آن را ست کرد. سایت پالاز بهترین لمینیت ها را در برندهای خاص ارائه می دهد که هرکدام دارای رنگ ها و طرح های متفاوتی می باشند وجلوه های خاص خود را دارند. از این برندها می توان به لمینیت لافت، لمینیت لاج، لمینیت سوئیت و... اشاره کرد.

می رسیم به این موضوع که کدام یک بهتر است، پارکت لمینیت یا سرامیک؟ باید بگویم که نمی توان دقیق مشخص کرد که کدام یک می تواند بهتر باشد زیرا هر کدام دارای معایب و مزایای خاص خود می باشند علاوه بر این موضوع سلیقه هر فرد می تواند متفاوت باشد، یکی سرامیک را می پسندد و دیگری پارکت لمینیت را. شما با توجه به مواردی که اشاره شد و مزایا و معایبی که درباره هرکدام ذکر شد می توانید بهترین تصمیم را بگیرید که کدام را برای کف منزل خود مورد استفاده قرار دهید.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات