بهترین موکت برای استفاده در
راه پله ها

مشاهده موکت راه پله

موکت راه پله

تاثیر وزن ظاهری موکت راه پله

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود وزن ظاهری موکت راه پله است. میزان بافت در انس در هر متر را وزن ظاهری موکت می گویند؛ حتی این مورد کیفیت موکت را هم مشخص می کند. هرچه وزن ظاهری موکت بیشتر باشد کیفیت آن نیز بهتر است. وزن ظاهری موکتی که برای پله در نظر گرفته می شود 35 تا 40 انس می باشد. البته نکته دیگری که در این مورد وجود دارد این است که درست است وزن ظاهری موکت کیفیت موکت را مشخص می کند اما نباید به همین یک مورد کفایت کرد و باید موارد دیگر را قبل از خرید موکت سنجید.

ضخامت بافت موکت راه پله ها به چه گونه ای باید باشد؟

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود ضخامت بافت موکت پله ها بوده و اینکه مقاومت تارهای بافته شده چقدر است. ضخامت موکت باید به اندازه باشد نه ضخامت کم و نه ضخامت بسیار زیاد. اگر ضخامت کم باشد در زمان بسیار کوتاهی آسیب دیده و پاره می شود. اگر هم ضخامت بسیار زیاد باشد که از پله فاصله بگیرد علاوه بر اینکه باعث می شود پای افراد به پشت آن گیر کند، نصب این گونه موکت ها و چسباندنشان روی پله بسیار سخت است.

پیچیدگی الیاف موکت

پیچیدگی موکت تعداد دفعات پیچش نخ های تشکیل دهنده موکت است که رابطه مستقیم با میزان کیفیت موکت را به همراه دارد. هر چه تعداد پیچ ها بیشتر باشد کیفیت موکت نیز بهتر است. از آن جایی که این مورد خیلی کمتر مورد توجه است پیشنهاد من به شما این است که هنگام خرید موکت راه پله، درباره میزان پیچیدگی الیاف موکت از فروشنده سوال فرمایید که اطلاعاتی را به شما ارائه دهند.

بهترین موکت برای استفاده در راه پله ها

یکی از مناسب ترین کف پوش ها برای راه پله موکت است. موکت زیبایی راه پله را چند برابر می کند به شرط آنکه هماهنگ با دکوراسیون انتخاب شود علاوه بر این می تواند صدای ضربه پای افراد را هنگام رفت و آمد کاهش دهد. برای انتخاب موکت راه پله به دقت بیشتری نیاز هست زیرا علاوه بر اینکه باید با دکور آن فضا هماهنگ باشد، لازم است که دوام بالایی هم داشته باشد زیرا رفت و آمد در راه پله معمولا بیشتر است. موکت ها در رنگ ها و کیفیت های متنوعی ارائه می گردند به همین دلیل با داشتن آگاهی بیشتر در این مورد می توانید موکت مناسب را انتخاب نمایید.

جنس موکت راه پله باید چگونه باشد؟

موکت ها در جنس های مختلفی در بازار عرضه می شوند از جمله پشم ، پلی پروپلین ، نایلون و پلی استر که معمولا هرکدام با توجه به ویژگی هایی که دارند در مکان های متناسب نیز مورد استفاده قرار می گیرند. موکت هایی که از نایلون یا پلی استر هستند یا درصد بیشتر مواد سازنده آن ها از این دو باشد معمولا برای راه پله گزینه مناسبی هستند. یکی دیگر از انواع موکت ها، موکت های پشمی می باشند که برای راه پله نیز مناسب اند و دوام بیشتری در مقابل تردد بسیار دارند. نوع دیگری از موکت ها که می توان به آن اشاره کرد و گزینه بسیار مناسبی برای راه پله و راهروها می باشند، موکت اولفین نام دارد. از آن جایی که اولفین از لحاظ جنس خیلی شبیه به پشم طبیعی است به همین علت مقاومت بالایی دارد. تمام این مدل موکت ها در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید شده و قابل تهیه هستند.

ویژگی های موکت راه پله

ابعاد موکت راه پله باید چگونه باشد؟

توجه داشته باشید که عرض موکت باید دقیق اندازه عرض پله باشد چون اگر بیشتر باشد جلوه زیبایی را نشان نخواهد داد، همچنین ممکن است باعث افتادن افراد شود و صدمه ای وارد کند. به همین دلیل موکت باید بدون آنکه بیشتر از عرض پله شود کامل آن را بپوشاند.

قیمت موکت های راه پله

کسانی هستند که میخواهند هزینه کمتری را برای خرید موکت پرداخت کنند و این درست نیست. اگر موکت کیفیت مناسبی نداشته باشد در مدت بسیار کمی آسیب دیده و در اثر تردد زیاد حتی ممکن است پاره شود و مطمئنا این موضوع مقرون به صرفه نیست. اگر می خواهید هزینه کنید حداقل برای موکتی با یک کیفیت خوب هزینه کنید که برای شما دوام داشته باشد. بنظرم ارزشش را دارد که به جای دو موکت از یک موکت ولی با کیفیت خوب استفاده کنید. اگر نگران بودجه خود هستید باید بگویم که انواع موکت با کیفیت خوب در سال های اخیر در بازار عرضه شده اند که قیمت آن ها نیز مناسب است.

رنگ و طرح موکت راه پله چگونه باشد؟

همانطور که اشاره شد راه پله یکی دیگر از بخش هایی است که در دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارند به همین خاطر باید رنگ و طرح موکت راه پله باید متناسب با دکور و فضا انتخاب شود. معمولا برای راه پله های باریک از موکت های رنگ روشن استفاده می کنند زیرا رنگ های تیره معمولا راه پله باریک را باریک تر نیز نشان می دهند. رنگ موکت راه پله بسیار مهم است زیرا به فضا رنگ و روح می دهد. علاوه بر رنگ، طرح موکت نیز مهم می باشد. طرح موکت نه باید پیچیده باشد و نه باید خیلی ساده باشد. اگر طرح موکت زیاد پیچیده باشد بعد از نصب یا حتی خم شدن های متوالی موکت، باعث می شود زیبایی خود را از دست دهد. اگر هم طرح موکت بسیار ساده باشد هر استهلاکی را روی خود سریع نمایش می دهد. موکت راه پله باید دارای حداقل یک طرح بسیار ظریف باشد و این بهترین طرح برای موکت راه پله می باشد.

نکات مهم در نصب موکت راه پله

بعد از اینکه موکت راه پله مورد نظر خود را انتخاب کردید مسئله بعدی نصب آن است که اهمیت بسیاری دارد. اگر موکت به خوبی نصب نشده و به پله ها نچسبیده باشد حتی کوچک ترین شکاف میان پله و موکت باعث می شود خیلی زود موکت در اثر تردد زیاد از جای خود حرکت کند. یکی از چیزهایی که در نصب موکت استفاده شده و به اتصال موکت و کف کمک می کند، میله های پله نام دارد. این میله ها بسیار ظریف هستند و استفاده از آن ها اختیاری است در عین حال موکت را زیباتر نمایش می دهد. نکاتی که ذکر شد بسیار مهم هستند و هنگام انتخاب موکت راه پله باید به تمام این موارد توجه شود. علاوه بر تمام این ها، دقت کنید که نصب موکت راه پله را حتما به دست افراد ماهر بسپارید تا به خوبی موکت را روی پله نصب کنند.