تبدیل پرتی موکت به پادری

تبدیل پرتی موکت به پادری

همانطور که می‌دانید، موکت‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوشاندن سطح زمین منزل و یا ساختمان شما باشند. موکت‌ها با قابلیت‌های ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرند، تا در فضا و محیط اطراف‌تان زیبایی، آسایش و ایمنی را تجربه کنید. ما در این مقاله نحوه‌ی تبدیل پرتی موکت به پادری را شرح خواهیم داد. پس تاآخر این مقاله با ما همراه باشید.

خرید آگاهانه‌ی موکت

یک خرید و انتخاب آگاهانه، مستلزم آن است که، ابتدا شما آگاهی لازم در جهت انتخاب یک موکت مناسب و ویژگی‌هایی که آن موکت را از دیگری متمایز می‌کند، کسب کنید. برای مثال، در مکان‌های عمومی و پر‌رفت و آمد از معیار‌های انتخاب صحیح یک موکت، داشتن قابلیت‌هایی مثل بافت با تراکم بالا، ضد حریق بودن، ثبات رنگ و عدم رنگ پریدگی در مقابل نور خورشید، جنس مناسب و مرغوب، تنوع رنگ بالا و انتخابی متناسب با مابقیه دکوراسیون فضای مورد نظر شما و مواردی از این قبیل است.

پادری برای اتاق کودک

در مواردی دیگر، انتخاب موکت و پادری برای اتاق کودک، نیازمند قابلیت‌هایی مثل عدم استفاده از موادی که ایجاد حساسیت و آلرژی برای کودکان دارند، رنگ‌بندی مناسب و ایجاد زیبایی بصری متناسب با سن کودک شما، نظافت و تمیزی آسان، عدم نمایان کردن لکه‌ها و موارد این چنینی است. در هر قسمت از ساختمان، موکت‌ها متناسب با قابلیت‌‌های آن ساختمان باید تهیه و نصب شود، چرا که هر قسمت، نیازمند قابلیت‌‌های ویژه‌ای است.

به عنوان مثال، اگر ما می‌خواهیم برای قسمتی کوچک از محیط منزل‌مان موکت تهیه کنیم، نباید از رنگ‌های تیره استفاده کنیم، چرا که رنگ‌های تیره، فضای مورد نظر ما را کوچک‌تر نشان می‌دهند. پس حدالمکان باید از رنگ‌های روشن استفاده کنیم، تا فضای مورد نظر‌مان بزرگ‌تر نشان داده شود.

 

 

استفاده از طرح‌های شلوغ و پر رنگ برای موکت و پادری

همچنین طرح‌های شلوغ و ترکیب رنگ‌های بسیار زیاد، برای استفاده در فضای کوچک توصیه نمی‌شود. موکت‌هایی با رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده، بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای فضاهای کوچک است. اما اگر محیط مورد نظر ما به اندازه کافی بزرگ است و ما نیازی به بزرگ‌تر جلوه دادن آن نداریم و به راحتی می‌توانیم از هر رنگی که میخواهیم استفاده کنیم و طرح‌های فانتزی، کلاسیک، شلوغ، با رنگ‌بندی‌های متنوع را انتخاب کنیم. چرا که دیگر در انتخاب ما، مسئله‌ی بزرگ‌تر جلوه دادن، مطرح نیست.

در مثال دیگر اگر برای بالکن، تراس، اتاق کودکان(عموما پس  بچه ها)  و یا سالن و باشگاه خود به دنبال خاص و جالب توجه می‌گردید؛ طرح موکت چمن مصنوعی به شما پیشنهاد  میشود؛ این طرح با طراحی زیبا و منحصر به فرد زیبایی فروانی برای شما به ارمغان می‌آورد؛ این طرح از استاندارد و ایمنی کاملا تایید شده بهر‌ه‌مند است و شما با خیالت راحت می توانید از ان استفاده کنید‌. در ادامه میخواهیم به یک مسئله‌ی کاربردی بپردازیم؛

با قسمت‌های به اصطلاح پرت و ناکارآمد موکت‌های منزل خود چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

حالا بیاید برخی از قابلیت‌های فرش و موکت را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ امکان شست و شو و لکه بری در موکت‌ها به مراتب راحت‌تر از فرش است. موکت‌ها با قابلیت شست و شویی که در اختیار شما قرار می‌دهند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به جنگ لکه و کثیفی‌ها بروید و با شست و شوی آسان، آن‌ها را از بین ببرید.

از دیگر قابلیت و مزیت‌هایی که موکت‌ها نسبت به فرش دارند، قابل برش بودن است؛ شما نمی‌توانید فرش‌های منزل‌تان را در ابعاد مختلف برش بزنید و با کاربرد‌های مختلف از آن استفاده کنید. اما موکت‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید موکت‌های منزل خود را در ابعاد و اَشکال مختلف برش دهید و برای پوشاندن فضای خالی خانه‌هایتان از آن استفاده کنید.

در ادامه، از جمله قابلیت‌های یک موکت مرغوب، می‌توان به قابل شست و شو بودن آن اشاره کرد. اما، موکت‌ها مثل دیگر لوازمات منزل از کثیف شدن و لکه‌پذیری مصون نیستند؛ ممکن است شما قسمتی از موکت فعلی منزل خود را در اثر کثیف شدن و یا ایجاد لکه‌هایی که در طولانی مدت بر روی موکت شما ایجاد شده از دست داده باشید و یا ممکن است فرزند کوچک شما هنگام بازی قسمتی از موکت را با قیچی بریده باشد و در مواردی دیگر ممکن است قسمتی از موکت شما در حادثه و یا اتفاقی سوخته شده و از بین رفته باشد.

در صورت بروز این اتفاقات چه کاری باید انجام داد؟ آیا باید همه موکت را عوض کرد و یا آن را کاملاً دور انداخت؟

امروز می‌خواهیم در این رابطه صحبت کنیم که با موکت‌هایی که قسمتی از آن ناکار آمد شده و بلا استفاده مانده است؛ چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟ آیا راه‌حلی وجود دارد که ما از موکت‌هایی که آسیب دیده به طور مجدد استفاده مفید داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال مثبت است؛ بله، ما میتوانیم با قسمت‌هایی از موکت که دچار آسیب ‌دیدگی، لکه و یا کثیفی ست، کارهای خلاقانه و متفاوتی انجام دهیم. یکی از این کارها، تبدیل به اصطلاح پرتی موکت به پادری است.

 

 

ما می‌توانیم قسمت‌های ناموزون و ناکارآمد موکت را جدا کرده و از مابقی آن به عنوان یک پادری مناسب برای پر کردن فضای ساختمان و منزل خود بهره‌مند شویم. همانطور که می‌دانید موکت‌ها قابلیت برش خوردن دارند و ما می‌توانیم به میزان دلخواه و مورد نیاز خود پادری مناسب را از موکت جدا کنیم و در قسمتی که برای منزل خود در نظر گرفته‌ایم به راحتی از آن استفاده کنیم.

با برش دادن قسمتی از موکت می‌توانیم پادری و یا کناره برای قسمت‌ها و فضاهای خالی منزل خود تهیه کنیم؛ با این کار از موکت خود نهایت استفاده را انجام داده و از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم. با استفاده از قسمت پرتی موکت، شما می‌توانید به سلیقه و با خلاقیت خود، موکت‌هایتان را برش دهید و پادری یا کناره‌های زیبا برای منزل خود خلق کنید.  موکت‌ها می‌توانند به عنوان پادری و یا کناره در منزل شما مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید تا قبل از برش زدن قسمت اصلی روی موکت، اندازه‌گیری فضای مورد نظر‌تان را انجام دهید و سپس کارِ برش زدن اصلی را شروع کنید. اینگونه قسمتی که می‌خواهید توسط موکت پوشش دهید، کاملا با اندازه‌ی موکت بریده شده مطابقت دارد. پس شما با خلاقیت هر چه تمام‌تر امکان این را دارید تا پادری و کناره‌های مورد نظر خود را برش دهید و از داشتن کناره و پادری‌های متناسب با ما بقیه موکت و فضای ساختمان خود لذت برده و زیبایی بصری ایجاد کنید.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات