برتری موکت نسبت به فرش برای پر کردن کامل فضا

برتری موکت نسبت به فرش برای پر کردن کامل فضا

از گذشته تاکنون در محیط و فضای خانه از فرش یا موکت استفاده میشد، اما امروزه با وجود سرامیک و کفپوش‌ها استقبال از اینها کم شده است. اما وجود فرش یا موکت مزایایی نیز به‌همراه دارد. در این مقاله سعی شده است برتری موکت نسبت به فرش در پر کردن فضای مورد نظرتان و البته دیگر نکات مهم در انتخاب موکت بررسی شوند.

اولین مورد برتری موکت نسبت به فرش مربوط به ایمنی خانه میباشد:

برای مثال زمانی که کودک شما بر روی زمین میافتد باعث میشود که به کودک آسیب جدی وارد نشود، اما بدون داشتن موکت بر روی سطح زمین منزل یا هر مکان دیگر ممکن است آسیب یا جراحتی به کودک شما وارد شود. توجه کنید که شما با استفاده از برخی موکت ها میتوانید 100% کف منزل را بپوشانید، این همان چیزی است که با فرش امکان پذیر نیست.

دومین مورد به طراحی داخلی برمیگردد:

اگر برای منزل خود از موکت‌هایی با ترکیب رنگ مناسب با محیط استفاده کنید، باعث زیباتر شدن منزل شما میشود. نکته مهم اینجاست که بهتر است از موکت‌هایی با الیاف طبیعی و ابریشمی استفاده کنید، اینگونه زیبایی دوچندانی به خانه شما میبخشد و از بروز حساسیت ها نیز جلوگیری میکند. اما شاید سوالی که در ذهن شماست این باشد که برای پوشاندن سطح منزل خود استفاده از فرش بهتر است یا موکت ؟! هر کدام از این دو برای مکان‌های بخصوصی از خانه مورد استفاده قرار میگیرد و هر کدام مزیت‌ها و معایب خود را دارا هستند.

بیایید در زیر به مقایسه موکت و فرش بپردازیم :

  1. اولین مورد مقایسه‌ی بافت این دو است، ساختار موکت‌ها قبلا به این صورت بود که دارای ساختاری سخت بودند و برای نشستن، خوابیدن و ... برای شما مناسب نبودند در نتیجه ما به شما توصیه میکردیم اگر در مکان‌هایی که شما میخواهید از موکت استفاده کنید مکان‌هایی باشند که شما برای نشستن و خوابیدن و انجام کارهایی از این قبیل استفاده نمیکنید. اما امروزه همه چیز فرق کرده است و موکت‌های با کیفیتی ساخته میشوند که می‌توانند جای فرش‌ها را بگیرند. این موکت‌ها نرم و لطیف هستند و شما بدون هیچ مشکلی میتوانید روی آنها بخوابید.
  2. دومین مورد مقایسه بازه قیمتی موجود در بازار هر کدام از این‌ها است. مسلم است که فرش دارای قیمت بالاتری نسبت موکت میباشد؛ پس در صورتی که قصد پوشاندن سطح منزل خود را با متراژهای زیاد دارید، ما به شما خریدن موکت را پیشنهاد میکنیم زیرا مقرون به صرفه‌تر میباشد.
  3. سومین مورد از بررسی کردن موکت و فرش از نظر ظاهری میباشد. اگر شما برای خرید موکت به بازار مراجعه کنید متوجه خواهید شد که طرح‌های موجود در بازار از سطح انتظارات شما بالاتر میباشد و دارای طرح ساده و طرح‌های طرح‌دار میباشد. امروزه موکت‌هایی ساخته میشود که از نظر زیبایی و نقش با فرش‌ها برابری میکند. با توجه به این موضوع اگر شما قصد خرید موکت را دارید شما میتوانید طرح‌های موکت را بررسی کنید و اگر مورد پسند شما واقع نشد میتوانید به سراغ خرید فرش بروید.

 

 

مکان‌های مورد استفاده موکت و فرش

  • باید بگوییم که فرش یا موکت هر کدام برای مکان‌های خاصی مناسب میباشند. شما مشتریان عزیز اگر طرح ها و نقش‌های مختلف موکت‌ها را ببینید دیگر به سراغ فرش‌ها نمیروید. برای پوشاندن سطح آشپزخانه ما به شما پیشنهاد میکنیم که از موکت استفاده کنید و تا حد امکان از استفاده از فرش پرهیز کنید زیرا فرش ها به راحتی کثیف میشوند و دارای قیمت بالاتری نیز میباشند پس در نتیجه بهتر است که از موکت‌ها در آشپزخانه‌هایتان استفاده کنید.
  • برای راهروها بستگی به سلیقه خود شما دارد زیرا میتوانید هم از فرش و هم از موکت جهت پوشاندن سطح راهروها استفاده کنید. اما اگر میخواهید تمام راهرو را پوشش دهید بهتر است از موکت ها استفاده کنید. این موضوع به دکوراسیون داخلی و بقیه اجزای منزل شما مربوط میباشد که با یک انتخاب خوب از بین فرش یا موکت فضای راهرو را با بقیه محیط خانه هماهنگ کنید و جلوه زیباتری را به منزل خود ببخشید تا هر کس از دیدن آن لذت ببرد.
  • اما آخرین و شاید مهمترین فضای مورد بررسی اتاق خواب‌ها میباشند، برای پوشاندن سطح اتاق خواب‌های منزل، ما به شما موکت‌های پالاز را معرفی میکنیم. شما میتوانید تمام فضای اتاق را با موکت های زیبا و خیره کننده پوشش دهید. موکت‌هایی که برای اتاق خواب تولید میشوند، دارای ساختار نرمی میباشند و شما میتوانید با انتخاب طرح مناسب با اتاق خواب که میتواند برای کودکان یا بزرگسالان باشد فضایی مناسب و زیبا را برای اتاق خواب آن‌ها تهیه کنید.

 

 

نکته کلی بعدی که پس از انتخاب فرش یا موکت باید به آن توجه داشته باشیم انتخاب رنگ میباشد.

موکت‌ها و فرش‌ها دیگر مانند زمان‌های گذشته دارای رنگبندی‌های محدودی نمی‌باشند و شما میتوانید با توجه به رنگ و طرح بقیه محیط منزلتان رنگ فرش یا موکت مورد نظر خود را انتخاب کنید،اما ما نیز پیشنهاداتی به شما ارائه میدهیم.

  • برای انتخاب رنگ موکت یا فرش برای پذیرایی بهتر است شما از رنگ‌های بازتر و روشن‌تر استفاده کنید زیرا به خانه شما رنگ میبخشد و از خسته شدن در کوتاه مدت جلوگیری میکند.
  • برای انتخاب رنگ موکت یا فرش برای اتاق خواب، اگر برای افراد بزرگسال باشد، میتوانید از طرح‌های شاد و آرامش بخش مانند رنگ آبی استفاده کرد و برای انتخاب رنگ پوشش اتاق خواب کودکان میتوان از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کرد تا در روحیه کودکان نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. ما میتوانیم با توجه به جنسیت کودکمان برای پوشش اتاق او رنگ انتخاب کنیم به عنوان مثال برای اتاق خواب پسر میتوان از رنگ‌های آبی یا سبز استفاده کرد و برای اتاق خواب کودک دختر میتوان از رنگ‌های دخترانه مانند صورتی یا بنفش استفاده کرد که باعث رضایت‌مندی آنان نیز میشود.
  • و برای انتخاب رنگ پوشش سطح آشپزخانه منزل میتوانید از رنگ‌های تیره‌تری استفاده کنید تا دیرتر کثیف شوند و نیاز به تمیز کردن آن ها باشد برای مثال میتوانید از رنگ های خاکستری، طوسی یا سورمه‌ای استفاده کنید. البته این ها فقط رنگ‌های پیشنهادی ما به شما دوستان گرامی بود شما باید به بقیه اجزای دکوراسیون خانه خود نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نتیجه گیری: شما با توجه به فضا و ابعادی که دارید میتوانید فرش یا موکت را انتخاب کنید. با استفاده از موکت اگر فضایی کاملا استاندارد ندارید، میتوانید 100% فضا را پر کنید و پیشنهاد ما هم استفاده از موکت های جدید و به روز با ساختاری نرم است.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات