لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت

لایه‌های تشکیل دهنده لمینیت

هنگام خرید پارکت لمینیت شاید برای شما این سوال پیش بیاید که پارکت‌های لمینیت دارای چند لایه هستند و این لایه‌ها چه کاربردی دارند؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به این سوال جواب بدهیم. همان طور که می‌دانید پارکت‌های لمینیت از چند لایه با مواد متفاوت ساخته شده اند. برای دانستن اطلاعات کافی تا انتهای مقاله با ما باشید.

پارکت‌های لمینیت از چند لایه تشکیل شده‌اند؟

پارکت‌های لمینیت از چهار لایه تشکیل شده‌اند و هر لایه متفاوت است. لایه‌ها از نظر ضخامت با یکدیگر متفاوت هستند و هر ضخامتی برای مکان خاصی استفاده میشود. تفاوت در لایه ها و ضخامت کفپوش‌های لمینیت در کیفیت و قیمت ‌آن‌ها بی‌تاثیر نیست.

آشنایی بیشتر با لایه‌های لمینیت

خود کلمه لمینیت به معنی چیزی می‌باشد که از چند قسمت یا لایه تشکیل شده است. در ادامه به بررسی هر لایه می‌پردازیم.

سطح اول یا Backing Layer    

لایه زیرین آن که جنسش سرامیک کاغذی است. این لایه تا حدودی ضد آب بوده و ارزان‌ترین بخش لمینیت می‌باشد. همچنین تنوع زیادی در طرح و رنگ دارد.

سطح دوم HDF Core

لایه دوم پارکت که به آن مغز لمینیت نیز می گویند، اصلی ‌ترین نقش را در کیفیت و قیمت محصول دارد. این لایه دو نوع دارد:

  1. نوع اول MDF است: نوع اول لمینیت MDF از تکه‌های مقوا تولید شده و به نسبت مقرون به صرفه‌تر است.
  2. نوع دوم HDF: این نوع از خورده‌های چوپ تولید شده است و کیفیت و جنس بهتری دارد.

دانستن این نکته لازم است که این لایه ضد آب نمی‌باشد و در اثر برخورد آب و نفوذ آب متورم می‌شود و نیاز به سطح‌های بالا و پایین دارد.

 

 

سطح سوم. Design Layer

به لایه سوم، لایه‌های کاغذ دکوراتیو نیز گفته میشود. این قسمت ظاهر اصلی لمینیت را تشکیل داده است. دانستن این نکته نیز لازم است که قیمت و جنس این لایه کلا یکسان است و تفاوت عمده آن فقط در شکل و طرح ظاهری آن است.

سطح چهارم Protective Layer

لایه چهارم از پلی اورتان شیشه‌ای ساخته شده است. این جنس ملامینه است و خاصیت ضد خط و خش بودن را دارا است، به همین دلیل مانع نفوذ و یا ورود آب به داخل لمینیت می‌شود. این نکته را بدانید که این لایه نیز ضد حریق می‌باشد و در برابر حرارتی مثل سیگار مقاوم است. لمینیت قبل از نصب نیاز به یک فوم دارد. این فوم نیز دارای دو نوع می‌باشد. یکی نوع معمولی و دیگری نوع سایلنت است. این فوم قبل از نصب بر روی زمین پهن می‌شود و لمینیت روی آن نصب خواهد شد.

بعضی از محصولات از قبل دارای فوم سایلنت هستند و این فوم به لایه اولیه پارکت لمینیت چسبیده شده است. بهتر است بدانید که لمینیت‌ها با کفپوش‌های پی وی سی متفاوت هستند. تفاوت آنها هم از نظر جنس کالا و هم روش نصب آنها می‌باشد.

پارکت لمینیت

لمینیت یک پوشش چند لایه می‌باشد که برای کف‌سازی منازل و یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نمونه از کفپوش‌ها اکثرا از مواد اِچ‌دی‌اِف با یک روکش از جنس لمینیت ساخته شده‌اند. پارکت‌های لمینیت اولین بار در سال ۱۹۷۷ توسط یک شرکت سوئدی به نام (Perstorp) ساخته شده و تحت نام Prego به فروش رفت. این شرکت محصولات خود را برای نخستین بار در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۴ به اروپا ایالات متحده به فروش رساند.

پارکت‌های لمینیت بیشتر از مواد HDF با یک روکش از جنس لمینیت و در ضخامت‌های ۱۰، ۸، ۱۲ میلی‌متر ساخته شده اند. لمینیت یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کف‌پوش‌ها می‌باشد و فواید زیادی نسبت به پارکت چوبی دارد. از جمله این فواید نصب آسان و صرف هزینه کمتر و مقاومت زیاد در برابر آب است.

انتخاب هوشمندانه پارکت لمینیت

پارکت لمینیت‌ها را باید با دقت انتخاب کرد. مثلا برای هر فضا باید پارکت لمینیت متناسب با آن را انتخاب کرد. مثلا برای مکان‌هایی چون آشپزخانه باید از پارکت‌های لمینیت ضد آب استفاده کنید و همچنین در انتخاب رنگ آن عاقلانه تصمیم بگیرید. برای مکان‌هایی چون پذیرایی یا راهرو باید از پارکت‌های لمینیت از درجه سایش بالا استفاده کنید، زیرا رفت و آمد در این مکان‌ها بسیار زیاد است. هم چنین این نکته را نیز فراموش نکنید که شما می‌توانید با استفاده از رنگ مناسب، فضای مورد نظر را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از آنچه که هست نشان دهید. پارکت‌های لمینیت دارای تنوع و طرح‌های زیادی هستند و انتخاب را برای شما راحت کرده‌اند.

از دیگر مزایای پارکت لمینیت

از دیگر فواید و مزایای پارکت لمینیت می‌توان به مقاومت در مقابل خراش و ضربه و مقاومت آن و همچنین ضد لک بودن آن اشاره کرد. پس شما به راحتی می‌توانید از این پارکت لمینیت برای مکان‌هایی با رفت و آمد زیاد مثل راهرو استفاده کنید. همچنین می‌توان از لمینیت برای خانه‌های شلوغ و پر رفت و آمد با بچه‌های زیاد استفاده کرد. اگر دارای حیوان خانگی هستید باید بگوییم که نگران نباشید و میتوانید از کفپوش لمینیت به راحتی استفاده نمایید. لازم به ذکر است بدانید که یک نوع کفپوش لمینیت ضد آب نیز ساخته شده است که بهترین کفپوش برای آشپزخانه‌ها، حمام‌ها و اتاق لباسشویی و مناطق مرطوب مناسب است.

 

 

این پارکت‌ها در طرح و رنگ دلخواه شما وجود دارند و دارای تنوع در رنگ می‌باشند و همچنین با پیشرفت علم و تکنولوژی شما می‌توانید طرح‌های خود را چاپ کرده و آن را برای کفپوش‌ها استفاده کنید. این کفپوش سازگار با محیط زیست نیز می‌باشد. کفپوش لمینیت به دلیل استفاده از لایه‌های چوب کمتر نزدیک به طرح محیط زیست است. لمینیت‌‌ها یک جایگزین خوب برای چوب جنگلی نیز میباشند. این پارکت نصبش آسان است و خیلی سریع و بدون هیچ گونه دردسری نصب می‌شود.

نتیجه‌گیری

همان طور که ابتدای مقاله گفته شد کفپوش‌های لمینیت دارای چند لایه هستند و هر لایه کارایی و ویژگی‌های مخصوص خودش را دارد. کفپوش‌های لمینیت نسبت به سایر کفپوش‌ها دارای مزایای بیشتری هستند. این کفپوش‌ها علاوه بر اینکه یک جنبه تزیینی دارند یک محافظ خوب هستند که مقاومت بالایی را نیز دارای میباشند. اگر قصد خرید کفپوش لمینیت را دارید خوب است که به بودجه‌ای که در نظر گرفتید توجه کرده و با توجه به مکان مدنظرتان، کفپوش لمینیت با ضخامت مناسب را انتخاب نمایید. برای اطلاعات بیشتر درباره کفپوش‌ها مقالات دیگر ما را مطالعه کنید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
لمینیت از چه لایه‌هایی تشکیل شده است؟
معمولا مردم هنگامی که به فکر این مسئله می‌افتند که تغییری در محل کار یا محیط خانه‌شان ایجاد کنند، سراغ موردی میروند که تغییر و تعویض آن فضا را دگرگون کند که اکثریت تغییر دیوار‌ها یا کف را انتخاب میکنند که تغییر یکی از این دو، جلوه‌ی محل ‌مورد نظر شما را به کلی عوض میکند. حال اگر به این فکر افتادید که کف‌پوش‌های محل سکونت یا محل کارتان تغییر بدهید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم که کف‌پوشی مناسب و با کیفیت مانند لمینیت را در اینجا بررسی کنیم.معرفی لمینیت‌هالمینیت‌ها امروزه از‌ مدل کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به دلیل طرح و رنگ و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار شدند و مورد استقبال عده‌ی کثیری از مردم و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند.اما در ابتدای کار هدف ما این است که شما را از کیفیت...
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
چگونه قیمت نهایی لمینیت را محاسبه کنیم؟
محاسبه کردن قیمت پارکت لمینیت یک مسئله اساسی است که هر خریداری لازم است با آن کمی آشنا باشد و تا حدودی از آن آگاهی داشته باشد. با این  که حال که فروشنده قیمت نهایی با گرفتن دریافت اطلاعات از شما محاسبه می‌کند و عدد اخر را از شما می‌خواهد بهتر است که شما  که خریدار هستید آشنایی و آگاهی نسبت به قیمت‌ها داشته باشید. آگاهی و آشنایی نسبت به قیمت‌ها برای شما مفید است و باعث این میشود که کالا را به شما گران نفروشند و میشود مقدمه این که ما یاد بگیریم هیچ چیز را بدون مدرک قبول نکنیم. پس برای یادگیری و محاسبه قیمت پارکت لمینیت با ما همراه باشید.با پارکت لمینیت آشنا شوید:پارکت لمینیت یک نوع کف‌پوش برای کف خانه است. پارکت لمینیت با دوام و مقاوم است. نصب آن راحت و تمیز کردن آن کاری ندارد و به راحتی تمیز...
نصب لمینیت بر روی سرامیک
لمینیت مناسب آشپزخانه
یکی از بهترین کفپوش‌ها که مزایای زیادی دارد کفپوش لمینیت است. نصب لمینیت بر روی کاشی سرامیکی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. مخصوصا زمانی که کاشی فرسوده باشد و دیگر نما و جلوه‌ای نداشته باشد. نصب لمینیت بر روی سرامیک بسیار راحت و آسان است و اصلا دردسر ندارد طول عمر بالا و طراحی خاص لمینیت‌ها آ‌ن‌ها را در برابر ضربه و رطوبت مقام کرده است و امروزه سبب شده تا لمینیت‌‌ها جای کفپوش‌های دیگر مثل سرامیک را بگیرند. در نصب کفپوش لمینیت اصلا نیاز به چسب نیست و در اطراف تایل‌های لمینیت، شیار‌هایی به صورت نر و ماده وجود دارد که از طریق این شیارها به یک دیگر وصل می‌شوند.لمینیت چیست؟لمینیت از فشرده شدن چند لایه چوب روی یکدیگر تشکیل شده است. این لمینیت‌ها نیاز به نصب و تثبیت ندارد و با هیچ نوع مصالحی به زمین...
نظرات