موکت‌های مناسب برای هتل‌ها و فضاهای فرهنگی مثل تئاتر و سینما

موکت‌های مناسب برای هتل‌ها و فضاهای فرهنگی مثل تئاتر و سینما

موکت یکی از انواع کف پوش هایی است که پرطرفدار بوده و همیشه در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. موکت ها در انواع و رنگ های بسیار متنوعی تولید و در بازار عرضه می شوند و شما می توانید به صورت حضوری یا آنلاین موکت مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید . سایت پالاز از سایت هایی است که انواع کف پوش ها از جمله موکت را در بهترین برندها و کیفیت ها ارائه می دهد. از مکان هایی که از کف پوش موکت بسیار استفاده می گردد هتل ها و فضاهای فرهنگی می باشند که در این مقاله موکت های مناسب این مکان ها به صورت جداگانه بررسی خواهند شد.

موکت مناسب برای هتل ها

هتل از مکان هایی است که افراد متفاوتی در آن رفت و آمد می کنند به همین دلیل ظاهر این مکان بسیار مهم است. هرچه ظاهر هتل زیباتر به چشم آید، مشتری بیشتری نیز جذب خواهد کرد. به همین دلیل صاحبان هتل بسیار به ظاهر هتل خود توجه کرده و حاضر هستند بهترین ها را برای طراحی داخلی هتل خود فراهم کنند.

یکی از مواردی که در ظاهر هتل بسیار تاثیرگذار است، انتخاب کف پوشی مناسب برای آن است که موکت از کف پوش هایی است که بسیار برای هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های موکت عایق صدا بودن آن است که این مورد می تواند برای مسافران هتل بسیار مهم باشد. استفاده از موکت در راهروها، سالن های غذاخوری، راه پله ها و... باعث می شود که صدای کمتری در هتل پیچیده و آرامش را برای مسافران فراهم کند. انتخاب رنگ مناسب موکت نیز در ظاهر هتل بسیار اهمیت دارد. رنگ موکت باید هماهنگ با دکوراسیون داخلی هتل انتخاب گردد. موکت ها علاوه بر اینکه عایق صدا هستند، عایق حرارت نیز می باشند که باعث می شود از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

 

 

رنگ ها و طرح های مناسب موکت برای استفاده در هتل ها

استفاده از موکت در رنگ های بسیار تیره یا روشن برای هتل ها مناسب نیست. اگر رنگ موکت برای هتل تیره انتخاب شود، احساس کسالت را در مسافران هتل ایجاد کرده و انرژی را از آنان خواهد گرفت. همچنین اگر رنگ موکت روشن انتخاب شود خیلی سریع آلودگی و گرد و غبار روی آن دیده می شود زیرا رفت و آمد در هتل زیاد است. رنگ مناسب برای هتل باید رنگی میان تیره و روشن انتخاب شود؛ نه زیاد تیره و نه زیاد روشن.

همانطور که اشاره شد موکت ها علاوه بر اینکه در رنگ های متنوعی هستند، در طرح های متفاوتی نیز ارائه می شوند. برای انتخاب موکت مناسب برای هتل باید طرح موکت را نیز در نظر بگیرید. اما طرح موکت باید بر چه اساسی انتخاب شود؟ انتخاب طرح موکت باید بر اساس سبک دکوراسیون هتل انتخاب شود. به عنوان مثال اگر دکوراسیون هتل به سبک مدرن بود باید طرح موکت نیز به سبک مدرن انتخاب شود. این هماهنگی باعث می شود که زیبایی ظاهر هتل چند برابر گردد. البته موردی نخواهد داشت که موکتی ساده برای هتل خود انتخاب کنید اما مشکلی که ایجاد می کند این است که خیلی سریع رد رفت و آمدها روی آن باقی مانده و خودش را نشان می دهد.

یکی از مواردی که باید هنگام انتخاب موکت به آن توجه کنید این است که مدل آن به گونه ای باشد که به راحتی تمیز شود. موکت های لوپ پایل و پرز کوتاه از جمله موکت هایی هستند که به راحتی جارو می شوند در حالیکه رد جاروبرقی هم روی آن ها باقی نمی ماند. موکت هایی که طرح های برجسته دارند به راحتی قابل تمیز شدن نیستند به همین دلیل برای هتل ها پیشنهاد نمی شود.

 

 

ضد حریق بودن

امکان آتش گرفتن موکت در هر مکانی وجود دارد حتی در هتل. از آن جایی که افراد زیادی در هتل هستند باید هر خطری را پیش بینی کرد. برای جلوگیری از خطر آتش سوزی در هتل باید موکتی را انتخاب کنید که در برابر آتش مقاوم بوده و ضد حریق باشد.

موکت مناسب برای فضاهای فرهنگی

فضاهای فرهنگی مثل سینما و تئاتر مانند دیگر مکان ها به کف پوش مناسب نیاز دارند. موکت یکی از مناسب ترین کف پوش هایی است که می توان برای این مدل مکان ها استفاده کرد. از موارد مهمی که باید هنگام انتخاب کف پوش برای فضاهای فرهنگی مانند تئاتر و سینما به آن ها توجه کرد، می تواند شامل این موارد باشد: ضد حریق بودن، راحت تمیز شدن، عایق صدا و دارای دوام بالا.

در مکان هایی که تئاتر برگزار می شود یا سالن های سینما، به خاطر رفت و آمد زیادی که وجود دارد سرو صدای زیادی نیز ایجاد می شود؛ در حالیکه در این مکان ها باید سرو صداهای اضافی حذف شوند و سکوت لازم در فضا برقرار شود. موکت عایق صدای خوبی است و می تواند بهترین کف پوش برای این فضاها باشد.

ضد الکتریسیته

از دیگر مواردی که در انتخاب موکت سالن های تئاتر و سینما بسیار اهمیت دارد، ضد الکتریسیته ساکن بودن آن است. برخورد کفش روی موکت و سایش کفش روی آن امکان ایجاد الکتریسیته ساکن را بیشتر می کند. به این نکته هنگام انتخاب و خرید موکت برای این فضاها توجه کنید و حتما از این موضوع مطمئن شوید تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 

 

موکتی که برای اینگونه فضاها انتخاب می شود باید از لحاظ جنس ضخیم باشند که در اثر تردد زیاد به آن ها آسیبی وارد نشود. همجنین باید بافت آن به گونه ای باشد که گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب کرده و از ایجاد حساسیت جلوگیری کند. موارد دیگری که در انتخاب موکت برای هتل به آن ها اشاره شد همانند تمیز شدن آسان و ضد حریق بودن موکت ها، برای انتخاب موکت های مناسب فضاهای فرهنگی نیز باید در نظر گرفته شود.

در این مقاله سعی شد درباره انتخاب موکت مناسب برای هتل ها و فضاهای فرهنگی صحبت شود. انتخاب موکت برای اینگونه مکان ها بسیار حساس است و باید تمام موارد مورد نیاز مورد بررسی قرار بگیرند تا بهترین موکت چه از نظر زیبایی و چه از نظر کیفیت انتخاب شود. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع گردد.

ویژگی های یک فروشگاه موکت خوب
palaz پالاز
 انتخاب کفپوش مناسب برای منزل یا محل کار، تصمیمی مهم و تاثیرگذار بر زیبایی و کارایی فضا است. در میان انواع کفپوش، موکت به دلیل ایجاد حس گرما، نرمی و عایق صدا، طرفداران زیادی دارد. اما خرید موکت باکیفیت و متناسب با نیازتان، مستلزم انتخاب بهترین فروشگاه موکت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه‌ای موکت آشنا شوید و خریدی هوشمندانه و رضایت‌بخش را تجربه کنید.تنوع بی‌نظیر محصولات، ضامن حق انتخاب شماقدم به فروشگاه بگذارید و با دنیایی از موکت با رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف روبرو شوید. یک فروشگاه معتبر، طیف وسیعی از موکت‌های چاپی، ساده، گل برجسته، نمدی، پرز بلند و کوتاه را برای پاسخگویی به سلایق گوناگون ارائه می‌دهد. برندهای معتبر داخلی و خارجی در کنار هم چیده شده‌اند ت...
بهترین روش های خرید موکت نمایشگاهی
palaz پالاز
  برگزاری یک نمایشگاه موفق، نیازمند توجه به جزئیات است. از غرفه ای خوشایند و محصولات باکیفیت گرفته تا کفپوش مناسب، همه و همه در جذب مخاطب و معرفی برند شما تاثیر بسزایی دارند. موکت نمایشگاهی، عنصری کلیدی در طراحی غرفه به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بصری، بر راحتی بازدیدکنندگان و کارایی فضا نیز اثر می گذارد. در این راهنما، همراه شما هستیم تا با نکات کلیدی خرید موکت نمایشگاهی آشنا شوید و انتخابی هوشمندانه برای رویداد مهم خود داشته باشید.انواع موکت نمایشگاهی: موکت تایل: این نوع موکت از قطعات مجزا تشکیل شده و نصب و جمع آوری آسانی دارد. همچنین امکان ترکیب رنگ ها و ایجاد طرح های متنوع با موکت تایل وجود دارد.   موکت رولی: موکت رولی برای فضاهای بزرگتر مناسب است و ظاهری یکدست و منظم به غرفه می...
بهترین شرایط نگهداری بیشتر موکت چیست؟
palaz پالاز
 موکت‌ها با بافت نرم و لطیفشان گرما و صمیمیت را به خانه هدیه می‌دهند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف، کیفیت و زیبایی اولیه‌شان را از دست می‌دهند. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به شما می‌آموزیم، می‌توانید طول عمر موکت را افزایش دهید و از جلوه‌ی خیره‌کننده‌ی آن برای سال‌های طولانی لذت ببرید.انواع موکت و روش‌های خاص نگهداری آن‌هااولین قدم برای داشتن موکتی درخشان، شناخت جنس آن است. هر نوع موکتی با توجه به جنس الیاف و بافتش، نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است: موکت‌های پرز بلند (شگرف): این موکت‌ها با ایجاد فضایی مجلل، حس خوشایندی زیر پا ایجاد می‌کنند. اما به دلیل پرزهای بلندشان، بیشتر در معرض جذب گرد و غبار هستند. جاروبرقی زدن مرتب (حداقل هفته‌ای دو بار) و شستشوی دوره‌ای با شامپوه...
نظرات